Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Si de unde stii cand s-a schimbat lichidul? Presupunand ca si cel vechi e inca transparent

Reciteste posturile lui! Era vorba de amestecarea a doua tipuri de lichid.

Share this post


Link to post

Aveti idee cat de grav ar fi?

 

Salut, este posibil doar sa se fi descarcat de tot noua baterie de la scurt(si asa poate nu era incarcata prea tare, daca nu ai masurat nu ai de unde sa stii). Apeleaza maine la un service sa iti reincarce pe cat posibil bateria originala si mergi mai degraba cu ea.

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Stie pentru ca este o problema electrica.

 

tolin are dreptate!lichidul e neschimbat de cel putin un an(de un an am machineta si fostul proprietar nu stiu cand l-a schimbat) si placutele sunt cam duse pt ca masina incepe sa franeze de la jumatatea pedalei incolo.asa ca pana nu gasesc un mecanic sa-mi rezolve problema nu o mai scot din parcare.apropo,stie cineva vreun service in zona razoare-panduri-13 septembrie,pt ca sunt mutat recent aici si nu am vazut nici un service in apropiere. multumesc!!

Share this post


Link to post

o intrebare, am pornit matizul( euro 4 daca conteaza) si se auzea un fel de fasit cand acceleram( in gol, sau fie ca eram in viteza) . nu am bagat de seama.  apoi(dupa vreo jumatate de ora) au inceput sa scada in intensitate luminile, si stergatoarele numai aveau putere. am zis ca a murit alternatorul, si ca sunt pe baterie care e pe duca.

 

 

 

 

intrebare : 

 

1.unde gasesc asezat puntea de diode sa vad daca Doamne fereste este arsa ?

 

2. ce altceva ar trebui sa verific ? , pentru ca sigur alternatorul nu isi mai face treaba, si bateria este goala.

 

rezistente, suruburi stranse, curele... dar va rog cand imi da-ti un sfat explicati in mare si pe unde se afla in compartimentul motor, pentru ca nu mi-am bagat nasul prea des in el.

 

 

 

 

multumesc.

 

 

Share this post


Link to post

2- verifica prezenta curelei de accesorii, care antreneaza alternatorul;

1- puntea de diode si regulatorul sunt in alternator, accesul la el se face pe jos, deci, service.

  • Like 2

Share this post


Link to post

E cum zice Maestrul Tolinescu! Am avut acelaşi şmecherez timp de câteva ore. Am rămas într-o intersecţie din Tei.

Se duseseră diodele după 63.000 km. Distracţia la service a costat 3 milioane plus 400 de mii la ăi de s-au chinuit să dea jos alternatorul. Nu ştiu dacă e mult sau puţin, dar e din nou viu! :)

Share this post


Link to post

buna! am si eu un matiz, dintro data am observat ca nu mai functioneaza casetofonul, bricheta, si avariile daca usa din fata nu e bine inchisa. Sa fie vreo siguranta si daca da va rog sa imi spuneti care si unde sa o caut.Multumesc

Share this post


Link to post

- daca e usa inchisa functioneaza toate cele insirate ?

- o siguranta arsa se vede cu ochiul liber, daca n-ai multimetru.

  • Like 1

Share this post


Link to post

chiar daca usa e inchisa nu functioneaza. Si daca siguranta e arsa unde o gasesc, pentru ca am vazut este untablou de sigurante sub bord pe stanga si unul sub capota, linga baterie :-? Multumesc muuuult de tot pentru inceput!

Share this post


Link to post
... dintro data am observat ca nu mai functioneaza casetofonul, bricheta, si avariile daca usa din fata nu e bine inchisa ...

Intrebarea venea sa corecteze ce scrie mai sus.

 

Siguranta de la casetofon este in cutia de sub bord, vezi desenul de pe interiorul capacului de la cutie.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da, am gasit cutia cu sigurantele, acum ramane sa ma apuc de treaba :uff: Va multumesc inca odata. Am sa mai revin!

Share this post


Link to post

salut tuturor, de 2 saptamani caut sa-mi schimb tabloul cu sigurante de la motor( am multe scurturi, faza lunga nu mai am de mult, faza scurta a picat acum 2 saptamani). Am cautat un service sau electrician aproape de mine( eu stau in sect 6) care sa se priceapa si pana acum nimic, daca mi-ar recomanda cineva un service sau un electrician as fi recunoscator. Multumesc.

Share this post


Link to post

Am aceasi problema ca tine. Cum ai rezolvat-o ?

Salut,

 

Rog ajutor cu o problema electrica. Masina nu vrea sa porneasca, si cateodata porneste dar dupa 5-10 secunde se opreste. Am gasit in cele din urma cauza. Nu da tot timpul scanteie. Problema nu cred ca tine de delcou sau de bobina. Problema este ca nu am tot timpul tensiune pe firele care intra in bobina de inductie. Am verificat si manualele pe care le-am gasit pe net dar nu am gasit de unde vine acel cablu. Cine ii da bobinei de inductie tensiunea? Am testat si releul de pornire din cutia cu sigurante de la motor, si merge bine. Nu stiu unde sa ma mai uit. Matizul este din 2004. Tinand cont ca cateodata mai porneste chiar pentru o perioada scurta, s-ar putea sa fie un contact imperfect. Rog ajutor!!!

 

Spuneti-mi ce anume sa mai verific?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Salut, rog pe cine stie sa imi zica si mie culorile firelor de la delcoul mando de matiz euro 2 si ordinea in care vin la mufa delcoului (am luat masina cu mufa taiata si firele lipite pe piciorusele de la delco si de la vibratii s-au dezlipit, asa ca nu mai stiu cum sa le lipesc inapoi) sau daca are cineva o mufa cu fire contracost ca nu gasesc.

Share this post


Link to post
post-402-008170500 1288021490_thumb.png
  • Like 1

Share this post


Link to post

Merci tolin, dar tot nu reusesc sa inteleg ordinea in care trebuiesc lipite firele cand stau cu fata la delco,in partea stanga a masinii, ordinea firelor de la stanga spre dreapta(de sus spre partea de jos) in functie de culori. 

Share this post


Link to post

post-402-004964100 1288096003_thumb.png

 

Ultimul conector de pe desen, conector mama, vedere din fata.

 

Inainte de-a face lipiturile se scoate siguranta de la ECM (Ef19 - cea mai din dreapta si de jos din cutia de la motor). Dupa terminarea lipiturilor, se pune siguranta la loc.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Problema rezolvata! Merci inca odata ! Mare domn tolin! :)

Share this post


Link to post

Salutare. Am si eu o problema...gandacul meu ( Matiz euro4, 2007 cu 33k km ) nu mai vroia sa porneasca sambata noapte...dadeam la automat si invartea doar pe jumate, si mi se stingeau toti martorii...am luat contact,si cand am dat 2-a oara a dat in gol doar odata si apoi a plecat...dar de atunci tot asa la fiecare pornire la rece...sa fie carbunii ?! mi-a zis un mecanic sa schimb platoul de carbuni si bucsile...?! am intrebat de platou l-am gasit la magazinul de la apaca dar nu reusesc sa gasesc nicaieri bucsile respective...

am verificat si bateria si alternatorul sunt ca noi...

Edited by SiNnY

Share this post


Link to post

Bateria nasoala.

Share this post


Link to post

S-a rezolvat...am fost ieri am cumparat platoul de carbuni ( care acum este de vanzare nou noutz cu bon fiscal ), si am fost la mecanic sa-l schimbam...dar surpriza...in timp ce dadea jos eletromotorul observa ca straterul era miscat...cine a incercat sa-l dea jos dar nu a reusit si l-a lasat asa...gresat, strans bine la loc si masina pleaca la sfert ;) fuge cand ii arat cheia! Multumesc

Edited by SiNnY

Share this post


Link to post

M-am capatat in seara asta cu o problema destul de nasoala. Cand calc frana mi se aprind pozitiile, cand aprind pozitiile mi se aprind luminile de frana, inclusiv stopul central. Masina nu a suferit nici un fel de modificare recenta. Vreo idee daca as putea verifica ceva rapid inainte sa ma duc la electrician sa o rezolv?

Share this post


Link to post

Vezi ca vreunul din becurile de pe stopuri-frana (cel cu 2 pozitii) sa nu se fi sucit in soclu si sa faca contact pe ambele faze.

Edited by lucius_1982

Share this post


Link to post

Sau mai nasol, sa-l fi montat invers.Sau un fir de masa sa fie intrerupt, sau sa nu faca contact cum trebuie in zona stopurilor.Parerea mea.

Share this post


Link to post

Mda, era insasi becul de vina. Am schimbat cu alt bec, mergea normal. Am pus becul vechi inca o data, de proba, iar o luau razna luminile.

Multumesc :thumbl: .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...