Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Banuiesc ca aparatul ala mic al electricianului era un voltmetru cu care a masurat tensiunea de la bornele bateriei. Prin simpla citire a tensiunii de la bornele bateriei nu poti determina starea de incarcare a acesteia. Modul cum incarca sau nu alternatorul se face in mai multe feluri: cu motorul la relanti si fara consumatori importanti cuplati, la relanti cu consumatori cuplati, cu motorul turat etc. Grandul de incarcare al unei baterii (si in particular al uneia cu Pb) se face cel mai corect prin masurarea densitatii electrolitului din componenta sa. Cu un simplu voltmetru se citeste doar valoarea tensiunii de la bornele sale. Daca bateria are curent conform unui grad de incarcare de aprox. 80% din capacitatea sa ar trebui ca la actionarea demarorului (cel mai mare consumator electric de pe masina) tensiunea sa ar trebui sa nu scada sub 9 - 9,5 V timp de vreo 10 secunde. Gata cu teoria... 10000000.gif

 

Cred ca ai dreptate,intre timp am descoperit si care era problema.Afurisitul ala de cd-player imi manca curent de la baterie chiar daca era inchis(a fost pus de un "profesionist").Acum nu mai am probleme cu ea,porneste la prima cheie.

Iti multumesc pt raspunsuri!

Share this post


Link to post

Buna seara!

Dupa ce l-am laudat ca a pornit toata sapt. asta geroasa la cheie...azi la 19...gata :)

Cind am ajuns la masina alarma era pornita...fara sa clipeasca farurile. Intensitatea sirenei cam 30%.

Nu s-a oprit din telecomanda decit pe la a 6-a incercare...fara sa se deschida usile (am inchidere centralizata)

Cind am pus cheia in contact...scotea un tacanit zgomotos la motor...in partea stinga...chiar in dreptul volanului.

Daca ii dadeam cheie nu se intimpla absolut nimic...doar se oprea tacanitul...dar de invirtit electromotor ceva...zero.

 

Am deschis capota, pus din nou contact si am vazut ca tacanitul se aude la cutia de sigurante. Le-am scos pe toate dar nu e nici una arsa.

Am pus din nou cheia in contact...se mi se pare ca cea care scoate zgomotul e Releul J (pompa hidraulica/ambreiaj automat...asa scrie in manual).

 

Faruri/pozitii 1%...lumini la bord fff stinse.. 1-2% intensitate...plafoniera chioara...dar se aprinde.

 

Ma gindesc ca alarma o fi pornit de aiurea azi de cine stie cite ori si s-a dus bateria. Dar nu imi explic tacanitul ala... cit e de "normal".

Are cineva idee daca zgomotul ala e din cauza descarcarii bateriei si pentru ca nu mai functioneaza pompa hidraulica care era pe releul J sau s-a mai busit ceva?

 

Bateria si vara producea ca un fel de "zapada alba" pe o banda de metal care e lipita de ea (pe plastic) si sustine motorul alarmei/inchiderii centralizate.

Bornele sint curate...nu imi explic de ce apare praful ala alb pe banda metalica de pe baterie...nu am vazut nici lichid scurs sa faca vreo reactie.

 

 

Abia miine seara o sa fac rost de niste cabluri si un prieten cu masina sa incerc sa o pornesc.

 

 

Cum as putea sa dezactivez de tot alarma/inchiderea? Stie cineva ce siguranta trebuie sa scot si de la care tablou (interio/exterior)? Alarma este Pilot...model antic din metro.

 

 

Acum masina e inchisa cu cheia...nu am mai armat nimic.

Daca s-a confruntat cineva cu asa ceva...mai ales zgomotul ala astept sugestii.

Matizul e euro 3, E. Fara servo/stergator spate etc...cea mai ieftina varianta din 2005

 

Mercic

Share this post


Link to post

Cand am patit-o sa raman fara baterie, la fel mi s-a intamplat. Ma refer la zgomot! Se aprindeau becurile din bord (intensitate mai mica), dadeam o cheie si pe urma becurile aproape ca se stingeau de tot (se mai vedea o urma f stearsa de portocaliu) si se auzea un poc-anit (nu stiu cum sa-i zic). Nu am stat atunci sa ma gandesc de unde vine pentru ca oricum eram in cealalta parte a Bucurestiului fata de unde stau si altceva nu ma interesa decat sa ajung acasa. AM stiut ca e bateria. Am cumparat clestisori, am chemat un prieten cu masina ca sa-i folosesc bateria sa pornesc si pe urma m-a mai tinut bateria vreo 2 saptamani(cred ca ma mai tinea in continuare) si am schimbat-o!

 

 

Share this post


Link to post

Se da un Matiz E klasse cu AC Euro3 an 2006.

 

Dupa gerurile care au fost recent, nu mai pornesc deloc stergatoarele (le-o fi fortat mama desi erau inghetate).

 

Astept sugestii de rezolvare inainte de a ma duce la service.

 

Deocamdata am verificat sigurantele la gramada, sunt intacte, mi-a mai trecut prin minte releu de stergatoare dar nu stiu care e si unde se afla, sau motorase arse.

 

Daca cineva se pricepe, l-as ruga sa-mi dea niste hinturi inainte sa arunc cu milioanele in vreun service.

 

Multumesc mult.

 

Sa aveti un Craciun cum vi-l doriti.

Share this post


Link to post

Multumesc Tomis.

 

Hintul tau m-a ajutat...

 

Am schimbat siguranta de sub bord si acum poate sa ninga sau sa ploua...It Works.

 

Cele bune.

Share this post


Link to post

salut ...am si eu un matiz cu o mare problema...ieri am ramas fara baterie(oricum era dusa),azi mi-am cumparat o baterie bosh de 40ah.. in fine..am schimbat bateria si am plecat la drum...cam in 500m,cand acceleram imi dadea nas(parca ar fi fost ceva infundat ceva) si parda dadea sa moara(o turam si mai mult) si dintr-o data exploda si accelera ca nebuna. La semafor la relanti cand am apasat aceleratia(usor) ca sa plec de pe loc..mi-a murit motorul...a mai fost o faza similara si mort a fost...a venit cineva si mi-a curatat bujiile si a plecat...dar la relanti parca da sa moara si se balbaie rau de tot...si intr-un sfarsit mi-am adus si eu masina acasa dar cu motorul super turat. sa fie oare de la bujii?.....

 

P.S Stiti cumva un magazin de piese auto in sectorul 6 deschis si duminica?

Share this post


Link to post

Bujii, fise, dar inainte de toate un reset si idle learn facut corect.

Share this post


Link to post

Au fost bujiile la ducu, acum merge struna :)

S-a chinuit ceva saracu...ironia face ca si eu sa am aceleasi simptome la a mea, si ni s-a intamplat in aceeasi seara. Am cumparat azi un acumulator nou ( varta dynamic blue 40 ah) si tot nu pornea...maine schimb bujiile, poate am noroc.

Reset + idle facute ca intodeauna corect

Share this post


Link to post

Mda, la mine nu vrea

 

Am schimbat: acumulator, bujii + fise si imi face la fel

 

Acumulator varta dynamic blue 40ah, fise originale coreene siliconate, bujii champion rn11yc4 luate de la magazinul daewoo de la apaca.

 

Da sa porneasca, invarte dar mai mult de atat nu vrea...facut si reset etc...ce altceva sa mai verific?

Edited by stryder

Share this post


Link to post

Ai scanteie la bujie? Benzina in rampa vine? Masina are imobilizator?

Share this post


Link to post

da, totul era ok, benzina venera, scanteie ok...nu stiu ce sa zic despre imobilizator, e din 2004 (euro 2)si nu stiu daca are.

Am rezolvat problema, era capacul de la delcou...s-a schimbat si merge brici!

Share this post


Link to post

N-are imobilizator daca e euro2.

Share this post


Link to post

salut! imi spune cineva cum sa-mi motez intrerupatoarele de la plafoniera si la usile din spate?

 

la matiz

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

Pai il scoti pe cel vechi si pui altul nou. Sunt prinse cu un surub, dupa ce-l desfaci iese in afara, scoti mufa o pui in cel nou si faci operatia in ordine inversa.

Share this post


Link to post

Intrebare : De ce nu mi se mai aprinde becul de la benzina?? Este posibil sa fie doar becul ars sau este o problema care tine de contactul de la pompa de benzina? S-a mai intalnit cineva cu problema asta?

Share this post


Link to post

Am si eu aceeasi problema cu becul de benzina , verifici daca becul/instalatia e ok in felul urmator: deconectez conectorul de la pompa de benzina si e un fir galben acolo , si cu un alt fir il pui la masa ( - ) , contactul pus, ar trebui sa se aprinda becul de benzina. Daca se aprinde inseamna ca e contactul din rezervor ( cazul meu ) : nu stiu cum se repara ca n-am ajuns acolo, inca.Daca nu se aprinde inseamna ca e becul ars , contact imperfect la bec , circuit bord intrerupt , sau fir intrerupt pe undeva , tre sa le iei la verificat pas cu pas.

Daca esti din Bucuresti te ajut eu, daca vrei.

Share this post


Link to post

Ai ramas fara benzina si nu s-a aprins??

 

Salutare !

 

Din nefericire, da, am ramas fara benzina fix cand ma grabeam mai tare sa plec. De obicei alimentam din nou, la prima "clipire" a becului, numai ca de data asta...m-a lasat in pana... :) )

O sa incerc "manevra" colegului dan-motor2003 si poate am noroc sa fie doar becul.

Share this post


Link to post

Salutare,

M-a sunat azi un prieten sa vin sa il tractez ca i-a murit Matizul pe sosea. Nu mai vroia sa porneasca, desi la inceput cand a plecat la drum nu a avut probleme. Pe parcurs dupa vreo 15km relantiul tremura intre 400-900 rpm si din cand in cand se mai oprea motorul. Apoi s-a oprit de tot si nu a mai reusit sa-l porneasca. Problema era la capacul negru unde vin toate fisele de la bujii (DAC scrie pe el). L-a desfacut, si era umed inauntru plus ca avea o depunere ca un praf albicios; l-a curatat si acum totul este OK, dar oare de ce s-a intamplat asa ceva? Si ce este de facut pe viitor ca nici noi sa nu ne trezim in situatia asta? Acum ma gandesc sa-l desfac si eu si sa curat contactele electrice, oare merita?

Share this post


Link to post

Aduc completari la problema cu distribuitorul:dupa cum am mai spus, in distribuitor era umezeala si un praf albicios. Am consultat manualul de service sa vad cum e construit distribuitorul si surpriza, prietenul meu nu are la distribuitor garnitura inconjurata cu rosu in desen. Mi-a spus ca mai demult in service cand si-a schimbat fisele de la buji intr-o revizie s-a umblat si la distribuitor. Si sunt convins ca mecanicilor le-a cazut pe jos garnitura si nu s-au sinchisit sa o mai puna la loc; asa ca acum pe acolo intra umezeala si praf. Acum ne gandim sa etansam cu o garnitura de silicon.

Daca si la voi s-a umblat la distribuitor, verificati sa aveti acea garnitura, va fereste de umezeala si praf.

post-7765-126604831596_thumb.jpg

Edited by adisoru

Share this post


Link to post

Pentru matiz sint doua tipuri de distribuitor, cel din poza atasata de tine, este DELPHI alcatuit din 25 piese printre care si acea garnitura/inel din guma. Celalalt tip de distribuitor este MANDO alcatuit din 23 piese care nu este prevazut cu acea garnitura (cel putin din schema si datele acestuia nu rezulta cum ca, ar exista acel inel/garnitura).

Share this post


Link to post

Deci, este sau nu este bine totusi sa punem o garnitura de silicon acolo la distribuitor? Ma gandesc ca oricum ar fi impiedica din praf sa intre pe acolo. Pe distribuitor parca scrie DAC. De unde pot sa fac rost si de cealalta schema de distribuitor?

Edited by adisoru

Share this post


Link to post

Aici sint ambele scheme:

 

 

 

 

 

Interesant ca doar intr-una din scheme este acel inel/garnitura. Eu l-as pune doar daca este prevazut cu asa ceva.

Share this post


Link to post

Multumesc pt scheme. Sunt foarte asemanatoare, cu exceptia catorva elemente de constructie, din care imi dau seama ca prietenul meu are pe Matiz am un distribuitor DELPHI (l-am analizat in deaproape), distribuitor care are in constructie si acea garnitura care la noi lipseste. Deci prin urmare o sa ii punem noi o garnitura de silicon pentru o mai buna etansare.

Multumim mult de ajutor si lamurire.

Edited by adisoru

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...