Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

n-am manual si cred ca glumesti cu functia asta nu? ce sens mai are o alarma daca nu face galagie?! tine cu hotu?

Share this post


Link to post

Nu nu...se prea poate. La unele e cu o combinatie de apasari de butoane de pe telecomanda, la altele se apasa un buton valet al alarmei. Dar, daca e vreo alarma ieftinache, e posibil doar sa se fi stricat...Cum la a mea alarma din fabrica, nu mai deschidea usile. Mergea perfect, urla, bipaia, inchidea usile, dar de deschis nimic... cine stie... Daca stii ce alarma e, poti cauta manualul pe net :)

Share this post


Link to post

De cand a dat frigul Ticuleana mea face pbe, in sensul ca pana se incalzeste semnalizarea nu mai clipsete (ramane aprins permanet), la avarii nu clipeste deloc.

 

Banuiesc ca e releul de lumini, va rog sa ma ajutati cu sfaturi despre cum il identific si-l gasesc

 

Sau daca e altceva... ce anume?

 

Multumescv anticipat si-mi cer scuze daca pba a mai fost discutata

Share this post


Link to post

vezi ca ai pus alarma pe mute ;) .eu am o alarma pilot daia la un milion,si are functia respectiva .am dezactivat odata si senzoru de soc si nu stima ce naiba are de nu mai merge :) )) pana am citit umpic manualul si am readus totu la normal :P

 

tarzy vezi ca e releu busit :) baga ochiu pe sub bord la sofer sunt pacolo vreo cateva relee .

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

Dati si voi mai multe amanunte despre alarmele din dotare (tipul, model etc.) pt. ca nu avem cum ghici "de ce nu merge" sau "de ce face asa",

@ titus: daca nu ai manual cauta pe net. Daca nu gasesti, schimb-o! Si nu glumesc cu functia "mute". Sunt multe cu aceasta functie. Si tu, ca utilizator daca nu cunosti ce poate alarma e cam nasol! La nevoie, "meseriasii" iti "opereaza" masina si cu alarma in functiune pt. ca ea nu-si face treaba datorita utilizatorului!

@ tarzy: e posibil sa fie un releu de comanda al lampilor de semnalizare, defect, care, deobicei, se gaseste in interiorul cutiei alarmei. Daca e releul se poate inlocui fara probleme!

Si daca stau bine si citesc, discutiile despre alarme, parca, sunt in alt loc. Corect?

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Foarte corect!

Share this post


Link to post

Va salut! Am 2 probleme cu Matizul meu. Nu se aprinde becul de mers inapoi si nu mai merge stropitoarea de parbriz( nu se mai aude motorasul). Am gasit o siguranta de 15A arsa, am inlocuit-o, dar...nimic. Cele 2 probleme pot avea o cauza comuna? :(

Share this post


Link to post

Banuiesc ca e Matiz E3. Conform schemei electrice, cele doua circuite sunt protejate de siguranta F9 de 15A din tabloul de sub bord. Verifica si sigurantele din compartimentul motor. Uite si schema electrica pt. Matiz E3 (posibil sa fie diferente pt. ca este echiparea de varf).

Echipam._electric_Matiz_E3.pdf

Share this post


Link to post

Este E2. Din pacate este diferenta fata de E3, dar oricum F9 are aceeasi pozitie. Oricum, am toate sigurantele OK, poate la contactul becului sa fie probleme. Sa verific...

Edited by mai_76

Share this post


Link to post

salut!!! am si eu un matiz din 2005...si am urmatoarea problema...cand accelerez se mareste intensitatea luminii,daca am avariile pornite becul din interiorul masinii clipeste si el...

Share this post


Link to post

Ai bateria pe moarte si mai ai o dioda dusa de la alarma (daca ai asa ceva)

Share this post


Link to post
Salut.

Am luat si eu de curand(ieri) un Matiz din 2001(ac+servo+alarma+centralizata-poate imi spuneti de care e), care are urmatoarea problema: ventilatorul de incalzire nu merge decat pe treapta a cincea.

Inca nu am apucat sa-l studiez dar poate imi spuneti pe unde e siguranta pentru treptele de viteza ca banuiesc ca de acolo e problema.

Mersi.

 

Sal In primul rand micul gigant nu are cinci trepte pentru aeroterma (are numai patru) probabil tie iti merge doar pe ultima treapta si daca iti merge doar pe ultima treapta problema nu este la sigurantele masinii ci undeva in circuitul comutatoarului care comuta treptele de ventilatie.

Rezolvare: schimba comutatorul cu 4 pozitii pentru aeroterma.

Sper sa-ti fi fost de folos. Bafta.

Share this post


Link to post

O fi rezolvat-o de atunci... :P

Share this post


Link to post

A primit raspunsul corect pe 29.10.08... nu chiar comutatorul.

 

ducusfantu : Dupa pornirea motorului, toata masina, chiar si acumulatorul, se alimenteaza de la alternator, care este o sursa de tensiune stabilizata - cam 14.5 V, indiferent de turatie. Daca ambalezi si creste luminozitatea becurilor, ar putea fi defect stabilizatorul de tensiune incorporat in alternator.

Share this post


Link to post

am si eu nevoie de ajutor!sambata mi-am schimbat ledurile din bord. am demontat bordul, am pus ledurile, a trebuit sa dau jos limbile de la ceas. astfel cand le-am montat la loc erau decalate si nu-mi mai aratau viteza corecta. luni m-am dus la un service ca sa-mi regleze ceasurile..mi-au umblat ceva pe-acolo nu stiu exact ce anume. am plecat. apoi pe drum am observat ca se aude un sunet ceva la recipientul pt antigel, m-am dat jos..am desfacut capacelul si am realizat ca fierbea acolo. am pus niste apa si tot acelasi sunet. am mai lasat-o sa zic 3 4 ore cat am mai avut treaba la serviciu si am plecat acasa, in mers mi s-a aprins indicatorul de baterie. in mijlocul intersesctiei mi-a murit de tot. nu mai facea nici un fel de contact. s-a oprit un om cu suflet mare :) mi-a dat putin curent (aveam niste cabluri cu care pot lua curent) a pornit, am mers inca 500 de m iar mi-a murit. am mai luat un pic de curent am ajuns acasa a murit de tot. :( am mers in casa am mai lasat-o jumatate de ora si cand m-am dus la ea am dat la cheie si a pornit. a mai mers 100 de m. ledul cu bateria din bord nu s-a stins. am luat bateria sus. am pus-o la incarcat. a doua zi am pus bateria a pornit dar ledul tot acolo e si daca o tin pornita 20 de min ii scade din intensitatea luminii si la faruri si la bord (consuma bateria)!

sunt fata si nu prea ma pricep, am fost la service-uri sa intreb cam care ar fi problema si mi-au zis lucruri diferite. am auzit pretul constatarii si al eventualelor reparatii si m-am cam dat pe spate.

ce credeti ca ar putea fi? alternatorul? pls help!

ms mult!!

Share this post


Link to post

Cine-ti crede povestea, daca are ditamai plamanul s-o citeasca dintr-o suflare pana la capat ? In Oct'2008 vindeai un Matiz din 2003, iar in Martie 2009 ofereai un Matiz 2004, pe forumul asta. E o ocupatie sau un hobby ? Ciudat pentru cineva care se declara fata.

  • Like 1

Share this post


Link to post

...

 

poate am gresit atunci` cand am scris 2003. asteptam sa ma ajutati nu sa'ti pui indoieli in ceea ce priveste masina. e un forum unde pun intrebari in legatura cu probleme sau nu ale masinii..nu? ;) so if u can help me..please do..

Edited by tolin
Atentionare: citare inutila a mesajului anterior si scris care nu se admite pe acest forum !

Share this post


Link to post

Ti-am pus la indoiala povestea, nu ceri ajutor de la cineva spunandu-i o poveste cusuta cu ata alba. Iar forumurile sunt pentru socializare, nu-s service-uri gratuite si nici site-uri de anunturi fara plata.

  • Like 1

Share this post


Link to post

vroiam doar putin ajutor din partea voastra..da oricu mersi mult. o seara buna!

Share this post


Link to post

Vezi ca problema e tot unde ai umblat ma refer la ledurile din bord.Nu ai specificat ai mers cu pozitia aprinsa? Sa incerci sa mergi fara pozitie sa nu se mai aprinda luminile in bord si daca tot mai persista problema ai ceva la alternator si nu mai incarca.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Rog ajutor cu o problema electrica. Masina nu vrea sa porneasca, si cateodata porneste dar dupa 5-10 secunde se opreste. Am gasit in cele din urma cauza. Nu da tot timpul scanteie. Problema nu cred ca tine de delcou sau de bobina. Problema este ca nu am tot timpul tensiune pe firele care intra in bobina de inductie. Am verificat si manualele pe care le-am gasit pe net dar nu am gasit de unde vine acel cablu. Cine ii da bobinei de inductie tensiunea? Am testat si releul de pornire din cutia cu sigurante de la motor, si merge bine. Nu stiu unde sa ma mai uit. Matizul este din 2004. Tinand cont ca cateodata mai porneste chiar pentru o perioada scurta, s-ar putea sa fie un contact imperfect. Rog ajutor!!!

 

Spuneti-mi ce anume sa mai verific?

 

Multumesc.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Este topic separat pt. probleme electrice Matiz. Bobina de aprindere e comandata de ECM. Fisele si bujiile le-ai verificat?

Share this post


Link to post
Este topic separat pt. probleme electrice Matiz. Bobina de aprindere e comandata de ECM. Fisele si bujiile le-ai verificat?

 

Sorry ca am postat gresit. Fisele si bujiile le-am verificat. Atunci cand am tensiune pe intrare la bobina de inductie, masina pleaca la sfert de cheie si merge perfect, din pacate doar vreo 10 secunde.

 

Poate pare prosteasca intrebarea dar ECM-ul nu este "computerul de bord"? Matizul despre care vorbesc este varianta ieftina, iar eu nu cred ca are calculator.

 

Cum verific toate astea? Si daca are acest ECM, si este defct cam cat costa unul?

Share this post


Link to post

Computer de bord? :) ) ECM = electronic control module. Este modulul electronic care gestioneaza functiile motorului. Iti recomand un scan la un service Dw. Cat costa? Cateva sute de E, 1000E, nu stiu.

Share this post


Link to post
Computer de bord? :) ) ECM = electronic control module. Este modulul electronic care gestioneaza functiile motorului. Iti recomand un scan la un service Dw. Cat costa? Cateva sute de E, 1000E, nu stiu.

 

Ca sa stiu si eu unde este situat acest ECM? Si cum arata?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...