Jump to content
Sign in to follow this  
Sharpe

Specificatii Si Probleme La Abs

Recommended Posts

E la fel si la espero mufa mare la delco . Numai ca aia are 4 fire iar asta a lui pare ca are doua. Si nici nu are camasa specifica de "fabrica".

Share this post


Link to post

ing3r @

1. ABS-ul de pe masina ta poate fi diagnosticat decit cu scanerul de uzina SCAN100 sau Scaner 11 si cateodata cu BOSCH KT650 daca este bine upgradat.Altceva decit cele enumerate poate merge decit la ECM(motor)

2.Mufa libera pe care ai descoperit-o este de la motorasul bypass al instalatie de gaz de care ai fost privat de la instalare sau dupa instalarea instalatiei de gaz.Este identica cu cea de la IAC si cea de la modulul de aprindere din delcou.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Mersi tuturor de raspunsuri si promptitudine !

@Dj_Dark:Am atasat o poza noua, mai de aproape..din care rezulta ca ar 4 fire, nu 2!!! Si da, motorul imi porneste normal, fara nici o problema.

@Ovi-jer : Mersi de explicatie si te rog, scuza-mi lipsa de experienta in domeniu...Poti fi mai explicit (mai pe romaneste :P ) ?

 

Edit: Poate avea legatura cu faptul ca atunci cand o trec pe gaz imi da in nas de vre 3-4 ori ,da senzatia ca se inneaca si apoi merge normal? Plus ca daca pornesc motorul direct pe gaz si nu accelerez...moare motorul.Si pe urma trebuie neaparat sa o pornesc pe benzina... :(

post-12972-1231534397_thumb.jpg

Edited by ing3r

Share this post


Link to post
Acum cateva zile m-am intalnit cu un tip care are un scanner "universal" sa zicem...in momentul cand a conectat laptopul la ECM prin intermediul unui aparat (scanner), a selectat modelul masinii->ABS-> ...si de aici pauza :o X( . Aparuse o fereastra unde scria ceva de genul "ABS not found" si mai jos dadea cateva posibile cauze (ca nu era contactul pus, ca nu sunt legaturile ABS conectate, etc...) . Am dat pana la urma o scanare la motor si era in regula (valorile erau in limitele normale ). Tipul respectiv mi-a zis ca ECM-ul nu face legatura cu ABS-ul, ca e posibil sa fie de la cabluri, sa nu faca masa, sau sa fie intrerupte, ca altfel i-ar fi aratat acolo pe laptop ca e defect sau chestii de genul.

Intrebare 1: este posibil ca un releu sa fie defect sau cablurile sa fie intrerupte, sau sa nu fie bine conectate...si din cauza asta ECM sa nu faca legatura cu calc. ABS? Mentionez ca partea mecanica (ce tine de piese ) a fost schimbata la roata dreapta, la cea stanga erau in regula (dupa spusele celor de la service autorizat...tot ei au spus ca martorul aprins e de la calc. de abs).

Intrebare 2: daca (virgula) calc. ABS era defect arata la scanner, nu?Dadea un cod de eroare sau ceva...Acum nu stiu ce sa ma apuc sa verific. As incerca prima oara releele,cablurile de legatura si pe urma calc ABS. Voi ce parere aveti?

 

Am aceeasi problema ca si tine : ABS not found

Nu stie nimeni ce se intampla. Eu mai caut. Daca apare ceva poate discutam. Eu as vrea sa iau de undeva un modul ABS si sa-l conectez in locul celui de pe masina ( fara sa-l demontez pe cel vechi. numai mufa J1, fara conducte de frana) si sa vad daca se stinge becul. Teoretic ar trebui sa merga aceasta verificare.

Share this post


Link to post

Voi nu vedeti ce spun toti colegii cu experienta si sa nu va mai bazati pe fel de fel de scanere universale ?

Share this post


Link to post
Voi nu vedeti ce spun toti colegii cu experienta si sa nu va mai bazati pe fel de fel de scanere universale ?

 

Am folosit toate modelele de scanere enumerate, chiar si alte modele care nu sunt pe aici si rezultatul este acelasi. Singuar posibilitate o mai am sa incerc prin sondaj. Dar daca sunt doua cauze diferite?????Eu mai incerc! :-?

Share this post


Link to post

As dori sa aflu daca modulul ABS de pe Leganza este identic pentru toate modelele sau este diferit in functie de dotari ( vezi TCS)?

Intreb pentru ca am gasit sa cumpar un modul ABS si nu stiu de pe ce model a fost demontat.

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Am avut aceeasi problema cu ABS-ul-''not found'.

Nu e detectat decat cu Scan 100.

Posturile 98, 100, 110 din acest topic.

Share this post


Link to post
Am avut aceeasi problema cu ABS-ul-''not found'.

Nu e detectat decat cu Scan 100.

Posturile 98, 100, 110 din acest topic.

 

Am citit si am folosit. Nu apare cu niciun fel de scaner.Nu il detecteaza. Cred ca este dus!

Share this post


Link to post

In manual la capitolul ABS sunt cateva diagrame de diagnosticare poate te ajuta.

Incepe cu aia de la pagina 452(capitolul 7-16).

Share this post


Link to post
In manual la capitolul ABS sunt cateva diagrame de diagnosticare poate te ajuta.

Incepe cu aia de la pagina 452(capitolul 7-16).

 

Am citit si in manualul de la Espero. Am idee despre ce este vorba dar mai ramane sa identific echivalenta contactilor de la C1 Espero la C1 Leganza. Si inca ceva, nu am verificat contactul C2. Este greu de ajuns la el. Multumesc!

Tot nu mi-a raspuns nimeni la intrebarea "modulul ABS este identic pentru toate modelele Leganza?"

Share this post


Link to post

Am fost azi la service autorizat Daewoo, mi-au pus testerul pe masina, un Scan 100. Mi-a dat o eroare la motorasul de la ABS. Imi pare rau ca nu am apucat sa vad codul de eroare si sa il notez, intrucat desteptul ala de la service se misca atat de repede incat nici nu vedeam pe ce apasa... Mi-a explicat asa: unul din motorasele de la ansamblul/modulul ABS (de pe la motor, langa baterie) nu mai functioneaza si da eroare pe scanner. Am inteles ca exista doua posibilitati: ori se inlocuieste cu totul , ori se repara de catre un electronist bun. Care dintre aceste variante ar fi mai buna? Personal o prefer pe a doua, pt ca am inteles ca e f scump ansamblul cu totul...

Share this post


Link to post

Are cineva o schema electrica a instlatiei de ABs de la o Nubira din 2000. Multumesc anticipat!

Edited by ManiacuV6

Share this post


Link to post

Multumesc . am gasit pe pagina 9 a acestui topic manualul de reparatii. Multumesc!

Share this post


Link to post

Am facut rost de un modul ABS pt al meu Espero. Problema descrisa cateva posturi mai sus de mine consta de fapt intr-un-unul din motorasele (bobine sau ce sunt) de la ABS, din cauza lui sta becul aprins. Bun...Am schimbat ambele, pus mufe la loc, insa becul nu se stinge deloc.Am scos si siguranta de la ECM si cea de la ABS, fara rezultat. Din cate am inteles, eroarea este stocata in memoria calculatorului ABS, nu in cea a ECM-ului...Deci inseamna ca pana nu ma duc cu masina la service autorizat sa o pun pe tester si sa se stearga acea eroare becul nu se va stinge in veci ...chiar daca totul ar fi functional...Corect?

Share this post


Link to post

Daca ai shimbat modulul abs si martorul este direct aprins atunci problema este la instalatia electrica a masinii sau la vreunul din senzorii de la roti.

La fel de bine poate fi si modulul montat defect.

Share this post


Link to post

Cand am luat masina era un senzor defect si a fost inlocuit. Dar totusi, daca era vreo problema la instalatia electrica sau ,mai mult, un senzor defect, nu trebuia sa apara eroarea pe scan100 ?

NU a fost schimbat TOT modulul , ci doar "partea vatamata" , adica cele 2 "motorase" (asa le-a numit respectivul din service) in care intra cate o mufa. Daca tot nu dispare eroarea dupa ce o pun pe tester, atunci va fi inlocuit TOT modulul ABS.

@ovi_jer: Afirmi ca, dupa ce ar fi montat un alt modul ABS in locul celui de pe masina, ar trebui sa se stinga singur martorul ABS din bord? Adica nu e nevoie de scan 100 pt stergerea erorii?

Share this post


Link to post

Revin cu problema mea la ABS... Cu ocazia accidentului, am fost la service cu masina si le-am zis baietilor sa imi puna masina pe tester...Tipul cu scannerul a apasat niste butoane acolo (f1,f2, pe urma f3, f4 alternativ) , la comanda de la rotile fata. A reusit sa deblocheze motorasul dreapta-fata (arata viteza reala), insa la roata stanga-fata arata viteza zero (cu masina ridicata pe elevator si rotile in miscare). Tipul mi-a zis ca e cablajul de la senzorul rotii stanga-fata de vina, probabil e intrerupt sau impuscat pe undeva, zice el. A reusit sa stinga martorul ABS din bord, dar dupa aprox. 10-20 m parcursi s-a aprins din nou.

Eu tind sa cred ca am avut o problema la modul, in paralel cu cea de la cablajul senzorului. Nu am masurat tensiunea pe fir sa vad daca e de acolo...Insa as vrea sa stiu daca de acolo e, sau din alta parte...Daca era de la senzor, presupun ca dadea eroare pe tester... Ma gandesc sa iau alt cablu stanga-fata de la senzor la EBCM de la dezmembrari, insa inainte de asta vreau sa stiu sigur daca e de la cablul acela sau nu :( .

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

salut .am de cite va zile o problema cu abs (martor aprins ) nu face tot timpul asa cind am trecut peste denivelari sa stins dar dupa doua zile sa aprins din nou care poate fi cuza .masina este aveo din 2007 .

cum pot remedia problema

Share this post


Link to post

Problema e manifesta in felul urmator:la o franare mai brusca dupa ce se opreste masina se aude releul abs cum caraie dupa care imi scoate abs dim functiune .O alta problema se manifesta la o viteza de 35-40 Km/h.Cand depasesc aceasta viteza ami iese ABS-ul din functiune(se aprinde martorul ABS).Am ridicat masina pe elevator si am curatat toti contactii de la senzori la toate patru roti .Dupa curatare cu masina ridicata pe elevator am accelerat-o pana la 100Km/h si totul a fost ok nu mi0a mai dat afara ABS dar dupa ce am lasat-o jos si am iesit in probe masina s-a comportat la fel ca inainte scote ABS la 35-40 Km/h.Va rog un sfat daca se poate in special pentru problrma cu franarea brusca ,de ce ami scoate ABS din functiune dupa franare.

Share this post


Link to post

Buna ziua,

Sunt proaspat proprietar de espero si am sesizat o chestiune ciudata la ABS-ul masinii. Pe asfalt uscat la 60 70 km la ora la franare brusca "subeaza" rotile, in schimb pe nisip, pietris, asfalt ud in aceleasi conditii simt cum intra partial abs-ul in functiune, adica se simte cum elibereaza roata la frecarea cu asfaltul dar nu simt "lovitura" in pedala de frana.

Cautand prin forum nu am gasit chestiuni legate de abs la espero, atept niste sfaturi, inainte de a merge la un service, daca a mai patit cineva asa ceva sau altele legate de abs.

Am condus mai multe masini cu abs dar la asta cred ca este o problema. :scarpin: :-?

VA multumesc.

Share this post


Link to post

Din cauza faptului ca imi sta aprins martorul ABS din bord, mi s-a spus ca trebuie inlocuit calc. pt ABS.

Intrebare: se inlocuieste la propriu, adica il scot pe ala vechi si montez altul (plug & play ) sau mai trebuie facute ceva adaptari sau setari ? (intrebare de 2 pct. :P )

 

Langa rezervorul de lichid spalare parbriz, catre far este o piulita care sustine 2 fire la masa. Unul din fire este de la calculator. Daca nu are masa, functioneaza aiurea. Desfa firele si curata bine de rugina papucii si zona de caroserie ca sa faca bine contact. La mine asta a fost. Dupa pornire incepea sa tacane releul de ABS si tacea dupa ce trageam frana de mana. Asta pentru ca primea o masa.

Edited by marianu60

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...