Jump to content
Sign in to follow this  
LEVEL

vitezometru mort si 'check engine'

Recommended Posts

Pe viitor, VSS-ul il poti schimba si tu f usor :) 92 lei pretul de pe radacini (cel original, ca cel "pe producator" e 38 lei), dureaza 2 minute sa-l schimbi.

Da, o sterge degeaba, apare din nou in secunda 2... dupa ce pui vss-ul nou o stergi.

Share this post


Link to post

Am dat telefon la service, cica le-a venit o piesa gresita...ce naiba poate fi gresit la un rahat de senzor?!

Ma rog, sunt plin de draci, rabdare si tutun.

 

Habar nu am unde e VSS-ul localizat, daca stiam, cu siguranta ma bagam eu sa-l schimb, insa nu stiu unde am auzit ca e nasol de ajuns acolo.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

E pe cutia de viteze, urmaresti cablul de km si dai de el. Cablul se desfileteaza (parca asa tin minte) din vss, o sa gasesti si 2 fire cu o mufa, tot pe vss, se desface si mufa si ramane vss-ul pe cutie. VSS-ul e infiletat la randul lui in cutie.

Asa arata: http://www.pieseautoradacini.ro/motor/1290-Senzor-distanta-Cielo.html

Singura problema e ca spatiul e stramt, intra greu mana... si, de obicei, e plin de ulei si mizerie. Dar cu putina rabdare merge.

Share this post


Link to post

Uite ce mizerie mi-au schimbat de fapt...e un angrenaj ceva, in care intra cablul patrat..

Se vad urmele de uzura, dintii sunt tociti / topiti pe o parte.

post-3072-0-83867500-1374583417_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ti-au schimbat exact ce trebuia :) .

Share this post


Link to post

Pai in linkul colegului de mai sus e altceva...ala arata mai asa, ca un senzor, chestia asta arata ca un angrenaj de la un mixer de bucatarie :) )

 

Stie cineva sa-mi explice si mie cum functioneaza dracia?

 

L.E Cred ca m-am prins. Cutia invarte ( cumva) pinionul zimtat, miscare ce se transmite mai departe cablului vitezometrului care imi indica viteza pe bord...cam pe acolo, nu?

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Este partea mecanica ce preia miscarea de rotatie din CV si o transmite cablului si senzorului. Defapt cum se numeste piesa? Angrenaj senzor viteza?

Share this post


Link to post

Poate spune cineva in mod exact daca angrenajul si VSS de pe Cielo GLE sunt identice cu cele de pe Exe euro3? Tnx!

Share this post


Link to post

Este partea mecanica ce preia miscarea de rotatie din CV si o transmite cablului si senzorului. Defapt cum se numeste piesa? Angrenaj senzor viteza?

 

Eu, cel putin, habar nu am si nici aia nu mi-au spus...tot ce au spus dupa ce mi-au pus piesa defecta in mana a fost `asta a fost` :) )

Share this post


Link to post

@ alexinno: mai mult ca sigur. E doar aceeasi cutie de viteze. Totusi, poti suna, pt. siguranta, de exemplu, la Autodaewoo Iasi.

@ english: ei, dupa 10 ani te mai "face" tigaia de cativa lei! :banana: Daca te mai tine piesa vreo 5 ani tot e... moka!

Edited by cris06

Share this post


Link to post

au dreptate colegii, e mecanismul interior... nici nu stiam ca exista ca piesa de schimb.

alexinno, este acelasi, vss-ul e identic pe cutiile de viteza... si espero si cielo au aceeasi cv.

Share this post


Link to post

L.E Cred ca m-am prins. Cutia invarte ( cumva) pinionul zimtat, miscare ce se transmite mai departe cablului vitezometrului care imi indica viteza pe bord...cam pe acolo, nu?

 

Te-ai cam prins :) . De regula se rupe (reteaza) axul draciei respective. Este suficienta o perioada scurta in care uleiul nu isi face treaba si ... gata.

 

Share this post


Link to post

@ nubira_1: circuitul electronic defect al motorasului din tablou care comanda acul si contorul de km. Poate chiar motorasul. Fa rost de alte "ceasuri" si incearca sa le repari pe ale tale.

 

Am explicat ceva mai sus ca am pus ceasurile mele pe alta nubira 1 si eu mers si am pus si ceasurile de pe alta nubira pe masina mea si la fel nu merge dar doar vitezometrul restul ceasurilor merg. Deci caree problema? Nubira 1 are traductor din ala de plastic ca cielo si espero? Martorul check nu se aprinde.

Share this post


Link to post

seara buna. am si eu un cielo gle si am o problema persistenta la kilometraj. arata eronat viteza, l-am schimbat si peste 40 la ora nu mai corespunde(arata mai mult decat realitatea). ma gandesc ca o fi VSS-ul dar al meu arata altfel, ceva ca din ebonita. nu stiu ce sa-i mai fac. am verificat si cu un gps pe la 80km/h am in bord am pe gps 60 km/h. momentan ma ghidez dupa turatii dar sper sa ii dau de cap. multumesc anticipat.

Edited by soricescu

Share this post


Link to post

VSS-ul nu corecteaza indicatiile ceasului. Impulsurile lui sunt receptionate numai de ECM. Daca angrenajul din cutie este valid si cablul flexibil nu "scapa", vina este numai a ceasului.

Share this post


Link to post

ceasurile nu se pot repara nu? trebuie altu? nu-i vorba de bani dar stiu ca alea originale tin mai bine decat astea care sunt acum pe piata.

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca orice se poate repara atata vreme cat obiectul nu este distrus sau vandalizat. Totul depinde de daruirea si rabdarea cu care abordezi problema. Desi am reparat asemenea aparate (tip Jaeger), vitezometru de Cielo nu am reparat (deocamdata !) . Oricum, daca indica mai mult decat realitatea este clar ca trebuie micsorat fluxul din platoul magnetic(inductorul) care actioneaza asupra indusului (discul solidar cu acul indicator). Nu ma intreba cum, fiindca nu am inca de gand sa-mi dezmembrez clusterul masinii atata timp cand inca functioneaza multumitor.

Share this post


Link to post

@soricescu: ce anvelope (dimensiuni) ai pe masina?

Share this post


Link to post

Aceste dimensiuni nu sunt omologate pe Cielo fiind prea mici. Deasta si eroarea vitezometrului. Vezi aici http://www.anvelopeweb.ro/help/dimensiuni . Introdu 175/70 R13 si 165/65 R13 si vezi diferenta!

 

Edited by cris06
  • Like 1

Share this post


Link to post

Buna

La un Cielo din 1996 i se ardea siguranta nr.7 (pompa benzina, sensor viteza, injectorul ECM) si bineinteles ca se oprea si nu mai pornea. A fost dusa la un electrician auto de moda veche (din pacate nu era altul disponibil in zona ) care a tot umblat prin instalatia electrica sa depisteze scurtul. In final a scos mufa senzorului de viteza (VSS) si a spus ce e sonda lambda defecta. Constatare de tot risul, masina nu e cu sonda lambda. De atunci nu se mai arde siguranta. Bineinteles ca motorul merge ca naiba, se aprinde dupa un timp becul de check engine. Cind nu e aprins becul motorul moare la relantiu. Nu stiu ce altceva a mai cotrobait "expertul" prin instalatia electrica, daca a mai facut alte improvizatii. Proprietara spune ca nu, eu vreau sa il ajut sa schimbe senzorul dar sincer nu stiu daca el este de vina ( nu vreu sa arunce banii pe degeaba daca nu e cazul. As testa prin racordarea senzorului din nou la instalatia electrica dar proprietara se teme sa nu sara iarasi siguranta sau cine stie ce. a mai fost pe la vreo 2 serviceuri dar i s-a servit motivatia ca nu au aparatura de diagnoza pentru cielor si nu se prind sa caute defectul.

Intrebarea mea este daca senzorul defect poate sa duca la arderea sigurantei, adica daca el este cauza sau numai inchide un circuit si arderea sigurantei are alta cauza.

Share this post


Link to post

Daca masina in cauza este euro 2 sau non-euro, poti face test cu agrafa sa vezi de la ce este check aprins. Daca acul vitezometrului e mort si moare asa la ralanti, nu m-ar mira sa fie pinionul care intra in cutie rupt. Trebuie vazut exact ce e acolo. Stii cum sa verifici check-ul cu "agrafa"?

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Un sfat va rog. Nu reușesc sa scot prostia de pinion de rotație de pe cutia de viteza (piesa alba de plastic). Desfac șurubul lateral de pe ureche dar al naibii nu iese in sus nici bătut. Greșesc ceva, mai are vreo prindere?

Share this post


Link to post

Teoretic, dupa scoaterea surubului de 6mm pt fixare, pinionul ar trebui sa fie extras destul de usor. Are doar un oring pt etansare. Ai "scapat" cutia fara ulei suficient?

Share this post


Link to post

Sincer nu stiu cat ulei mai e prin ea. Ținând cont ca de vreo doi ani nu mai e la mine mașina, cine stie. În mers văd că merge bine, intra frumos în trepte...

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...