Jump to content
Sign in to follow this  
danutz

Probleme La Instalatia De Racire

Recommended Posts

Va salut!

Am un Cielo Executiv din 2003 (motor DOHC) si la vreo 3 luni de la cumparare a inceput sa piarda antigel. Mi-au schimbat de doua ori vasul de expansiune, au strins garnitura de chiulasa, au inlocuit-o, apoi au strins mai bine un furtun pe la care se vedea ca pierduse. Toate astea la intervale de la o luna la 4 luni. Zilele trecute am vazut ca vasul de expansiune era iar gol si am chemat un specialist de la Craiova, care a venit azi in Galati. Dupa ce s-a uitat peste tot si nu i s-a parut nimic in neregula a zis ca pune un praf care arata pe unde scapa, si cam atit. Dupa ce le-am spus ca daca au aparut atitea defecte diferite in sistemul de racire era la mintea cocosului ca ar fi trebuit sa mai caute si in alta parte i-am intrebat daca nu cumva ar putea fi vinovat busonul vasului de expansiune, care are o supapa cu rolul de a nu permite presiunii sa creasca prea mult. Raspunsul a fost "Ba da, poate fi si asta, sa-i zic lu' sefu' sa-l inlocuim". L-au inlocuit si pe asta si acum se considera multumiti. Ei, cum problemele au inceput de mai bine de un an, ma gindesc ca in acest timp instalatia de racire a functionat de multe ori la o presiune mult mai mare decit cea admisa, ceea ce probabil ca a afectat-o. I-am spus asta specialistului de la Craiova, care a zis ca "Nuuu, dom'le, sint solide furtunele alea..." Asta pe mine nu ma convinge deloc, si as vrea sa stiu cum unde pot cere o expertiza serioasa, avind in vedere ca masina face 18 luni la sfirsitul lui decembrie. Am intrebat si la OPC, iar ei mi-au zis sa-i anunt daca se defecteaza si de data asta. Mersi, dar si daca se mai strica, iese din garantie pina atunci. In afara de antigel mai consuma mult in oras, variaza turatia la ralanti, merge in hopuri cind vrea ea, iar la pornire se chinuie. Toate astea din vina unui electroventil care controla aerul, dupa parerea expertului Daewoo, de-am ajuns sa inteleg ca electroventilul ala e cea mai importanta piesa din masina. Bineinteles ca si dupa ce l-a reglat turatia tot variaza. Ce-ar fi de facut? A mai avut cineva contacte cu Daewoo Craiova? Cum as putea sa-i conving ca problemele sint mai serioase decit cred mesterii locali si omul lor?

Scuze, a iesit lung tare, dar abia am plecat de la ei si sint inca infierbintat.

Dan

Share this post


Link to post

Dar ai spuma in baia de ulei ? Poate se duce in circuitul de ungere, daca zici ca nu curge pe nicaieri... altundeva nu vad unde. Ca sa citez un alt vitezist cu cexe, poate ai un pitic la motor care bea antigel...

Share this post


Link to post

Ce legatura are presiunea din vasulk de expansiune cu pierderea de antigel.Eu oricum merg cu busonul desfacut putin si tot pierde o mica cantitate.Asa ca desfa busonul sa iasa presiunea si sa vedem daca mai piwerde. :?:

Share this post


Link to post

Pai are legatura ca daca presiunea e prea mare ceva se "sparge" si gaseste el antigelu' pe unde sa iasa :( si sa scada presiunea .

Share this post


Link to post

Mi-au pus Stop Leak in antigel ca sa vada pe unde curge. Dupa nume mi se parea ca asta ar trebui sa astupe gaurile, dar ei mi-au spus ca iese prin gauri si se poate vedea pe unde a iesit. Mi se pare ciudata explicatia lor. Mai ales ca mi-au spus sa vin daca mai pierde. Pai bineinteles ca acum n-o sa mai piarda, m-am uitat pe cutie si zicea ca astupa tot! Si apoi, masina fiind inca in garantie, sint obligati sa inlocuiasca partile defecte, nu sa le cirpeasca.

Referitor la baia de ulei, ma gindeam si eu la asa ceva, dar cum nu ma pricep deloc, mi-a fost rusine sa intreb. Banuiesc ca daca asta se intimpla e jale, asa-i? Am vazut ca pe la partea de deasupra a motorului, pe la imbinare, s-a lipit praful. Mesterii zic ca scapa doar gaze pe acolo, nu si ulei, si ca e ceva absolut normal (iarasi, cum poate fi normal???). Eu ma gindesc ca daca ar fi doar gaze nu s-ar lipi praful de motor. Si daca cumva ar ajunge antigelul in ulei l-ar subtia si ar iesi mai usor.

A, ieri erau foarte multe masini Cielo noi in service, si un singur tip spunea ca e multumit de masina. Cred ca asta spune ceva...

Share this post


Link to post
Mi-au pus Stop Leak in antigel ca sa vada pe unde curge. Dupa nume mi se parea ca asta ar trebui sa astupe gaurile, dar ei mi-au spus ca iese prin gauri si se poate vedea pe unde a iesit. Mi se pare ciudata explicatia lor. Mai ales ca mi-au spus sa vin daca mai pierde. Pai bineinteles ca acum n-o sa mai piarda, m-am uitat pe cutie si zicea ca astupa tot! Si apoi, masina fiind inca in garantie, sint obligati sa inlocuiasca partile defecte, nu sa le cirpeasca.

Referitor la baia de ulei, ma gindeam si eu la asa ceva, dar cum nu ma pricep deloc, mi-a fost rusine sa intreb. Banuiesc ca daca asta se intimpla e jale, asa-i? Am vazut ca pe la partea de deasupra a motorului, pe la imbinare, s-a lipit praful. Mesterii zic ca scapa doar gaze pe acolo, nu si ulei, si ca e ceva absolut normal (iarasi, cum poate fi normal???). Eu ma gindesc ca daca ar fi doar gaze nu s-ar lipi praful de motor. Si daca cumva ar ajunge antigelul in ulei l-ar subtia si ar iesi mai usor.

A, ieri erau foarte multe masini Cielo noi in service, si un singur tip spunea ca e multumit de masina. Cred ca asta spune ceva...

 

Mda spune ca tre' sa vindem masinile ca daca astia de la Daewoo o tin tot asa o sa li se duca faima si o sa iau praful de pe toba pe esperoul meu.Asta spune nemultumirea flacailor dion service.

Cat incompetenta mecanicilor aia care pun stopleaque in radiator...

Te sfatuiesc sa te duci la ei cu p[rima ocazie in care o sa observi ca nu mai baga caldura masina.De ce?Pt.ca praful p.ma-sii care ti l-au bagat e atat de competent incat infunda si caloriferul de caldura(care este f.stramt si il confunda cu niste gauri in instalatie)...Eu am scos dopuri din calorifer de lichid de-ala destept.

Share this post


Link to post

Stop Leak este pentru a opri scurgerile. A facut-o in speranta de a-ti inchide gura si eventualii pori care ii ai in circuitul de racire. Efecte secundare : in functie de cantitatea introdusa poate duce la infundarea celulelor din radiator sau la obturarea circuitului de incalzire asa cum a spus si espero 16V. Asa ca atentie!

Share this post


Link to post

De ce i-ai lasat sa-ti puna porcaria aia ? :(

Schimba urgent antigelul... dupa ce se depune pe radiator nu o sa mai ai un schimb de caldura corespunzator si in conditii vitrege o sa-ti supraincalzesti motorul. :(

Share this post


Link to post

Ce am observat in weekend-ul trecut... In Constanta.. fost frig.. la greu... si in al meu Cielo... se incalzea mai greu lichidul de racire!!!... dar nu au aparut problemele semnalate da Vlad... sa scada temp. lui cu motorul pornit. Concluzie: Pus filtrul de aer din carton si gata... :)

Share this post


Link to post

In noaptea de Inviere am dat o fuga cu maisna pana la o biserica din Colentina. La dus m-am grabit un pic si cand am ajuns am realizat ca iesea abur de sub capota. cand ma uit a martorul de apa era pe rosu. Aveam niste antigel preparat in portbagaj, pentru ca la 1 luna completam cate putin , desi nu realizam pe unde curge. Cand am inceput sa torn apa in recipient, curgea aproape instant pe undeva pe sub motor, in stanga parca. Am turnat 5 litri pana m-am resemnat. Am lasat-o acolo si am plecat, urmeaza sa caut pe cineva sa ma tracteze maine.

Spuneti-mi si mie, care poate fi cauza si urmarile? Taximetristul care m-a adus a spus ca trebuie sa fie niste dopuri de otel care sar , sau geva in sensul asta.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Probabil ti s-a rupt un T-eu care a fost montat pe circuitul de racire atunci cind a fost montata instalatia GPL, in cel mai fericit caz( T-urile sint confectionate din plastic).Pot fi diverse alte cauze.Adreseazate unui service!

Share this post


Link to post

Multumesc NINI, intradevar, T-ul ala era rupt, am reusit sa-l prind catdecat si pot sa ma deplasez pana la service. Voi cauta un service de GPL.

Share this post


Link to post

nu stiu daca e o problema grava asta sau nu, tocmai de asta va cer sfatu: acuma 2 zile am avut niste probleme si am forjat umpic masina (adica accelerari bruste pana la 80-90 si frane destul de violente) , apa mia crescut cam pana la 3 sfert , de obicei imi sta la jumate ... dupa ce am oprit intr-un final motoru` s-a racit destul de repede, dar vreau sa stiu daca e vreo problema sau nu ...

Share this post


Link to post

Fii cu ochii pe indicator , sa nu fie termostatu' asta in cazul in care ai lichidul de racire ok , nivel , compozitie si "batrinete" .

Share this post


Link to post

@blondu` e normal sa creasca apa daca forjezi masina ,dar e datoria radiatorului sa nu se intimple ceva neplacut care poate duce la costuri suplimentare

Share this post


Link to post

mi-a fost sortit si mie sa-mi fiarba apa astazi: mers frumos cam 10-15 km prin oras nici o problema, la ultima oprire cand cobor din masina abur de sub capota, problema la mine a fost urmatoarea: termostatul ramanea inchis ... la primul service m-au speriat ca cica ar fi chiuloasa, la al2lea m-au linistit cu termostatul :) l-am schimbat e ok acuma am mai forjat putin masina sa vad rezultatele, acestea fiind multumitoare: apa sta putin sub jumate :)

Share this post


Link to post

Vezi ca daca sta apa prea rece nu e bine ,creste consumul .

Share this post


Link to post
Vezi ca daca sta apa prea rece nu e bine ,creste consumul .

 

nu e prea rece avand in vedere ca termostatul asta nou e de 82 si ce am avut inainte era de 92 mi se pare

Share this post


Link to post

pana sa merg in service as vrea sa va da-ti si voi cu parerea care va pricepeti..

Dupa ce merg vreo 10-15 km (sa zicem) si trag pe dreapta cu motorul pornit si ma uit la elicea care raceste lichidul din radiator nar trebui sa se invarta?????Dupa un drum ieri Unirii-Cora si inapoi ma-m uitat de curiozitate si nu se invartea!!+ ca prin partea dreapta-fata in spatele rotii sub masina :) se degaja o caldurica

 

Mersi

Share this post


Link to post

Nu e obligatoriu sa se invirta elicea. Sistemul de racire la automobilele Daewoo este bine proportionat (cel putin la Cielo) si elicea nu porneste prea des.

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea.

Fratilor am si eu o nedumerire referitoare la nivelul lichidului de racire si anume.

Cand masina este calda, uneori nivelul in vasul de expansiune sta la jumatate, dar alteri aproape ca se umple. cand este rece este cam la 3 sferturi din vas.

Cand este calda si nivelul in vasul de expansiune este aproape plin si ii desfac capacul si il pun la loc dupa aceea nivelul revine la jumatatea vasului.

Cum este normal??Rog ajutor de la voi

Share this post


Link to post

La rece, sa fie intre cele doua semne de pe borcanul de expansiune. In rest nu te intereseaza, e normal sa varieze nivelul in functie de temperatura.

Share this post


Link to post

eu am un singur semn care se afla la jumatatea vasului de expansiune si scrie pe el cold. acolo trebuie sa fie?

Share this post


Link to post

Da, acolo. Atentie - motor rece = motor chiar rece, nu oprit de 5-10 minute. Cel mai bine verifici dimineata.

Share this post


Link to post

Ventilatorul porneste cind lichidul de racire trece de 87grade deci nu porneste cind vrei tu ci cind vrea el ,mai rau este cind nu vrea el si fierbe motorul atunci trebuie sa te ingrijoreze ,oricum e bine vara sa fi cu ochii pe indicatorul de temperatura ca nu stii cum uita ventilatorul sa porneasca o data si faci fintina arteziana in mijlocul drumului :mda: .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...