Jump to content
Sign in to follow this  
danutz

Probleme La Instalatia De Racire

Recommended Posts

Inca nu au dat in clocot  ⁉️😄

Share this post


Link to post
La 21.10.2017 la 19:09, Mircea B a spus:

Am optat pt. varianta cu deschidere la 87 grade C, dar am schimbat și carcasa originală care era din plastic cu una din Al. Pînă acum nu am avut probleme cu căldura în mașină indiferent cît de frig era afară sper să fie la fel de bine și în continuare.

Momentul adevărului - dureros. Faza 1: Căldura în mașină era similară mijloacelor de transport în comun chiar dacă indicatorul de apă ajungea la 2mm în fața poziției de 90 grade. Faza 2: Căldura este la fel de slabă, dar nici indicatorul nu mai trece de mijlocul zonei dintre 75 grade și 90 grade adică undeva pe la 85 grade, indiferent de condus urban sau extra urban. Voi reveni la termostatul care să deschidă la 92 grade.

Edited by Mircea B

Share this post


Link to post

Sigur nu-i problema de setare a voletilor ?

Share this post


Link to post
La 01.01.2019 la 22:26, Mircea B a spus:

Momentul adevărului - dureros. Faza 1: Căldura în mașină era similară mijloacelor de transport în comun chiar dacă indicatorul de apă ajungea la 2mm în fața poziției de 90 grade. Faza 2: Căldura este la fel de slabă, dar nici indicatorul nu mai trece de mijlocul zonei dintre 75 grade și 90 grade adică undeva pe la 85 grade, indiferent de condus urban sau extra urban. Voi reveni la termostatul care să deschidă la 92 grade.

Diferenta la temperaturi mici , 20 si 25 grade este clara insa daca discutam de 87 vs 95 nu vei vedea nici o diferenta ca si incalzire habitaclu.

Daca ne imaginam ca termostatul ''regleaza'' exact temperatura ne inselam amarnic,o variatie de'' +'' '' - ''5 grade este normala

Pentru cine nu crede ,sa puna un termometru electronic pe orice motor 

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

@Mircea B: Putin probabil sa fie o problema de termostat. Inainte sa demontezi termostatul, fa un test simplu. Dupa ce aduci motorul la temperatura de regim (aia de o apreciezi tu la 85*C), porneste suflanta pe treapta maxima, deschide capota si vezi temperatura furtunurilor de IN si OUT in/din calorifer chiar langa firewall. Daca furtunul de iesire este cu mult mai rece decat furtunul de intrare, lasa termostatul in pace. Cu caloriferul o sa te certi ...

Share this post


Link to post

@Mircea B, in manualul de service,pentru Laceti cu motor 1,6 DOHC,este termostat de 82 grade,nu cred ca ajuti motorul cu cel de 92 de grade.Verificarea bunei functionari a termostatului o poti face relativ usor; urmaresti traseul lichidului de racire la iesirea din termostat, cand temperatura apei ajunge la aprox 70 grade traseul trebuie sa fie rece,daca este cald termostatul poate fi blocat deschis.

Share this post


Link to post

Termostatul original care l-am înlocuit avea ștanțat 92 grade. În momentul în care comut poziția de ventilate, aerul suflă cu pe noua direcție. E adevărat că pe prizele de aer din partea dreaptă e chiar mai rece comparativ cu celalte prize. În urmă cu cca. 3 săptămâni am încercat să curăț instalația de răcire: detartrant, jet apă pe returul caloriferului pînă ce apa a ieșit curată. Am reumplut instalația, efectul același. Returul caloriferului este dezmorțit, iar turul ușor mai cald. După ce am parcurs cca. 80 km. pe o autostradă cu cca. 150km./h, acul a trecut de 90 grade cca. 4mm, termocupla a pornit și a început să fie cald ca pe vremuri. A durat pînă am oprit motorul, după care a revenit la "setările" actuale.

Edited by Mircea B

Share this post


Link to post

Postez  mesajul unui "Guest" care a dat Report la mesajul anterior. Clar nu le are cu forumurile, dar mesajul imi pare util:

Quote

Cu ocazia înlocuirii kit-ului de distribuție și a termostatului cu unul de 92 grade  am sperat că va reveni și căldura în mașină. În zadar, returul caloriferului de sub bord a rămas călduț chiar dacă indicatorul apei din instalație indica 90 grade. Singura soluție propusă: înlocuire calorifer. Nici cei de la service nu erau foarte încîntați, pt. că asta prespunea demontarea bordului. Mie cu atît mai puțin îmi convenea mai ales că prețul manoperei nu se anunța mic.

Am luat problema pe cont propriu hotărînd șă curăț instalația:

Varianta nr.1: golit instalație și reumplută cu 1 litru oțet și 3 litri apă de robinet. Mers cu mașina cca. 60 km.., după care am golit instalația cu apa fierbinte plină de mizerie. Am reumplut instalația cu apă de robinet, am lăsat-o să se încălzească la 90 grade, după care iar am golit-o. Am reumplut-o  cu apă, am pornit motorul și am deșurubat bușonul de la radiator. În timpul ăsta am introdus un furtun legat la rețea care curgea direct în instalație prin borcanul de expansiune. După cca. 10 min. instalația era spălată, dar returul caloriferului, idem - călduț.

Varianta nr. 2: aceiași pași, dar cu Calgon. Urmarea: retur calorifer călduț.

Simțeam cum intru în linie dreaptă spre înlocuirea caloriferului. Omul la disperare încearcă și:

Varianta nr. 3: Demontat furtun retur calorifer, bușon radiator de răcire. Racordare rertur calorifer la rețeaua publică de apă. Jet apă cca. 3 barr direct în calorifer. Era colmatat în proporție de peste 90%. A început să iasă apă  cu rugină cca. 3 min., dar am ținut furtunul mai bine de 10 min. pînă apa s-a limpezit complect.  Am refacut racordurile, am băgat apă distilată, am pornit motorul  - MINUNE AERUL CALD = FIERBINTE iese prin prizele de aer din bord ca pe vremuri -  pe care l-am lăsat să meargă la 90 grade cca. 10 min. Am golit apa distilată care era curată și am reumplut instalația cu 3 litri antigel G12, și restul apă disitilată. Caloriferul e funcțional ca înainte de a se colmata, căldura este foarte bună, adică aerul este atît de cald, încît pe poziția max. nu poți ține mîna pe prizele de aer. 

Edited by NFS

Share this post


Link to post

Eu sînt "Guest-ul". Îmi cer scuze pt. modul în care am postat, dar experiențele care au dat rezultatul dorit sînt reale. Posibil să fie de ajutor și altora,

Share this post


Link to post

Nu, nu e nici o problema ci caut lumina. De am inteles eu bine, la espero ventilatorul de pe radiator e in doua faze (ori ba ?). Intrebarea e, cum se face comutarea de pe faza 1 pe faza 2, ce determina comutarea ?

Acum, sa si explic despre ce ar fi vorba : stind pe ginditor, propulsorul de idei, celula fericirii ( cred ca am spus destul 😄) imi fata mintea sa aduc un upgrade instalatiei de racire prin inlocuirea ventilatorului cu unul mai mare si in doua trepte, intregul radiator in scut/colector de racolare al temperaturii de pe radiator si ferestre jaluzea automate din guma. Chestie ca si rezolvata, ramine conecterea partii electrice unde, momentan mi-s in pana de idei. No ... 

Share this post


Link to post

Ar fi fost prea frumos să nu reapară problemele la instalația de răcire. După un drum de cca. 250 km. fără oprire, mers alternativ DN și autostradă, timp de cca. 3 ore în care am urmărit și indicatorul de apă din instalație, care nu a trecut de 90 grade, la destinație ce să vezi? După oprirea motorului, apa a început să "bolborosească' în instalație și să refuleze masiv pe lângă capacul borcanului. După ce s-a răcit motorul, am completat cu apă și am făcut aerisirea. Aspect sesizat: furtunul de tur ce merge de la termostat la radiator era fierbinte, dar moale, lucru de care mi-am adus aminte că s-a întâmplat și în trecut. Problema a persistat până m-am dus în service, unde concluzia finală: supapa din capacul borcan era uzată (12 ani vechime), și se deschidea la o presiune de cca. 0,8 barr, în condițiile în care presiunea în motorul de 1.6 c.c.la Lacetti trebuie să fie de 1.6 barr. 

Edited by Mircea B

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...