Jump to content
Sign in to follow this  
vasilet

Gpl Pe Matiz

Recommended Posts

Recunosc ca m-am gandit la varianta asta inca de cand am cumparat Matizul. Daca s-au pus motoare diesel pentru ca sunt mai economice chiar si pe cele mai mici masini, care oricum consuma putin, de ce nu si GPL, care e si mai economic?

 

Ma gandeam la un rezervor special de forma toroidala plasat in locasul rotii de rezerva. Pana la urma s epare ca exact solutia asta a ales-o Chevrolet, care deja vinde noul Matiz cu GPL instalat din fabrica. Se pare ca in Italia exista o promotie in care GPL e inclus in pret deocamdata, dar altfel ar putea costa instalatul cu garantie aproape 2000 de euro, ceea ce e cam scump.

 

Pentru cei interesati, iata cateva link-uri:

 

http://www.adriatic-company.it/matizclub/news/news19.asp

 

http://www.newstreet.it/home/articolo_Id_821.html

 

http://www.inauto.com/proveconfronti/artic...idA024001001944

 

Poze cu instalatia montata nu am gasit inca.

 

Pentru cei care se intreaba ce vom face cu roata de rezerva, exista 2 variante: 1. aruncatul neglijent al rotii in portbagaj sau la picioarele unui loc din spate - pentru cei ce folosesc Matizul ca masina de max 2 persoane, naveta la serviciu, piata, etc. A doua varianta, mai stylish, este montarea pe usa din spate a unui cadru gen ARO 10 pe care sa fie prinsa roata, eventual cu o husa faina.

Edited by vasilet

Share this post


Link to post

Eu am vazut un Matiz (1) albastru in Bucuresti care avea actibild de GPL si avea si busonul in bara, deci se poate.

Share this post


Link to post

Culmea zgarceniei nu e, pentru ca se pot gasi cazuri mai disperate (de ex gpl pe motoreta), dar nu stiu cat de util ar fi.

Din ce zici tu daca o dracie din asta costa 2000 euro, asta inseamna 2000 l benzina. Iar la un consum mediu de 7l/100km, cu 2000 litrii poti face 28.571km. Asa ca parerea mea e ca nu se merita decat daca vrei sa mergi sute de mii de km cu matizul ala. [-X

Edited by woulfy

Share this post


Link to post

Calculul tau e corect, insa nu cred sa se ajunga la o suma atat de mare.

Informatia despre 1950 euro (TVA inclus) este neclara in articolul respectiv, cred ca e posibil s afie vorba de GPL pe modelele mai mari. Nu uita ca asta e la nivel de Italia, cu manopera inclusa, mult mai scumpa decat la noi.

 

Daca in Ro instalarea unui GPL pe Cielo sau Dacie costa 1200-1500 RON, nu vad de ce pe Matiz ar costa mai mult - poate mai putin.

 

Totul e ca acele rezervoare de forma speciala si dimensiuni mai mici sa apara pe piata.

Share this post


Link to post

Am vazut si eu in Bucuresti, niste taxiuri galbene cu gpl.

Share this post


Link to post

Diesel-ul sau GPL-ul sunt rentabile doar la deplasari lungi si dese, deci la utilizare in scop comercial. Altfel nu se justifica, sunt costuri si probleme suplimentare, inutile. Nu spun eu asta, toti producatorii care au studiat problema se orienteaza spre hibride si nu spre gaz. Ca se fac si astfel de dotari nu ma mira, clientul cere asta si atata timp cat cineva plateste asta, se face.

In cazul Matizului de 800cc, cred ca eroarea este mai mare:

1- dai la o parte tocmai injectia controlata de benzina, cel mai bun lucru de acolo;

2- ingreunezi masina si scazi performantele unui motor si asa prea mic. Nu cred ca un producator pune gaz pe un motor de 0,8L.

Share this post


Link to post
1- dai la o parte tocmai injectia controlata de benzina, cel mai bun lucru de acolo;

2- ingreunezi masina si scazi performantele unui motor si asa prea mic. Nu cred ca un producator pune gaz pe un motor de 0,8L.

 

1 - exact pentru opinii de genul asta, care lamuresc dezavantajele tehnice am deschis subiectul.

2 - La 2 persoane + instalatia GPL, nu cred ca ingreunarea motorului este mare - fata de ce declara unii proprietari de Matiz despre excursii in tara cu 4 persoane & bagaje. Referitor la producator, intr-un articol se specifica clar de motorul de 1000 cc al noului Matiz Chevrolet, iar in altele nu se preciza - se putea intelege ca e pt orice varianta. Ramane de vazut.

 

DPDV economic, eu cred ca ar merita, pentru ca am luat Matizul pt deplasari dese si scurte in oras (Bucuresti) unde chiar si 800 cc consuma 7-8 %. Iar la drumuri prin tara, cand faci 1000 de km se simte diferenta de cost. Deocamdata nu ma gandesc la GPL urgent, dar probabil cand expira garantia motorului ma voi gandi mai serios. Mai ales ca pana atunci probabil benzina va ajunge pe la 1,5 euro/l. La costurile actuale, instalatia s-ar recupera cam dupa 20 000 de km, ceea ce planuiesc sa-i fac in max un an.

Inafara de pret, mai e si aspectul poluarii si a folosirii eficiente a resurselor - pentru care eu sunt aproape fanatic, iar GPL este clar considerat mai putin poluant decat benzina si un produs care apare oricum in rafinarii in urma procesarii titeiului.

 

Da, e adevarat, toate marile companii se indreapta spre hibride, dar asta e doar la inceput deocamdata. Eu prognozez ca hibridele vor lua avant cu adevarat cam peste 10 ani.

 

In state sunt deja destule pe sosea, dar inca sub 1% din total, ceea ce e infim. Mai dureaza cativa ani pana se reduc costurile tehnologiei. Oricum, Toyota Prius (hibrid) se pare ca e super-economica si fezabila.

Edited by vasilet

Share this post


Link to post

Depinde cati km faci. Eu vad ca majoritatea de pe forum face cam 10.000 km pe an. 2.000e inseamna 4 ani + gazul consumat, probabil 6 ani. Dupa timpul asta te gandesti la alta masina. Daca investitia nu se recupereaza in primul an 5.000 km / luna, atunci n-are suport economic. Nu cred ca strabati Bucurestiul de 10x pe zi, in fiecare zi a anului, de la un capat la altul. Din experientza, cu a treia persoana in masina se simte bine la Matiz, iar daca mai pui si A/C-ul, e jale (vezi cati se plang pe forum).

Share this post


Link to post
2.000e inseamna 4 ani + gazul consumat, probabil 6 ani.

 

Am scris undeva mai sus ca ala era pretul pt Italia si probabil pentru modele mai mari. In Ro, daca ajunge peste 1200 RON, atunci e clar nerentabil si nu cred ca se baga nimeni, nici taximetristii.

Share this post


Link to post

Eu stiam ca o instalatie GPL se ridica undeva intre 400 si 800 euro, probabil in functie de firma. :scarpin:

Share this post


Link to post

N-ai auzit, rezervor toroidal in locul rotii de rezerva !!!

Oare de ce la italieni ar fi 2000e si la romani doar 1000-1200e ? Euroii nostrii sunt mai grei ?

Share this post


Link to post
N-ai auzit, rezervor toroidal in locul rotii de rezerva !!!

Oare de ce la italieni ar fi 2000e si la romani doar 1000-1200e ? Euroii nostrii sunt mai grei ?

 

Oare calitatea sa fie devina? +probabil faptul ca daca patesti ceva cu instalatia GPL, ti-o repara mult mai repede decat in RO +salariul unui muncitor auto in italia care e de 4 ori cat in RO.

 

In alta ordine de idei, daca instalatia asta se pune in locul rotii de rezerva, unde mai pui roata de rezerva? :scarpin:

O tii in brate cand conduci?

Share this post


Link to post

La matiz pe langa problemele enumerate mai sus ar ma fi o problema:

butelia va fi plasata destul de in spate iar in cazul unui impact chiar daca nu va pocni ea va intra in habitaclu peste pasageri. Pentru mine este un risc pe care nu mi l-as asuma.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Io n-am treaba cu pasagerii. adevarul e ca in ro costa intre 400 si 800 de euro si la mine s-ar renta asa ceva la cat merg eu. acu chiar am unde sa-l pun fata de matiz. da n-am banii pentru el si nici nu cred ca am voie

Share this post


Link to post

la noi in iasi am vazut multe matizuri cu GPL si chiar TICO. in privinta rezervorului de gpl exista deja acest model(toroidal) probabil ca nu este foarte folosit deoarece multi prefera forma normala a rezervorului. eu am vazut la un service cum au montat un astfel de rezervor pe golf mai vechi.

Share this post


Link to post

Rezervorul toroidal costa in plus cu 150-200 RON fata de o instalatie BRC cu butelie normala care e aprox 1700 RON.

Share this post


Link to post
Rezervorul toroidal costa in plus cu 150-200 RON fata de o instalatie BRC cu butelie normala care e aprox 1700 RON.

 

Cine stie cunoaste. ;) Cam asta e ideea lansarii unui topic, pana la urma apar persoane care chiar stiu despre ce e vorba si din mai multe opinii se poate forma o idee. :) Multumesc tuturor celor care si-au dat cu parerea.

 

Costul mai ridicat al rezervorului toroidal e probabil din cauza faptului ca nu e atat de comercializat ca celelalte modele. Dar oricum, s-a lamurit ca ceea ce la altii costa in euro, la noi e in RON, deci cam de 4 ori mai ieftin.

 

Repet, suma de 2000 de euro era data orientativ de producator pentru modelul cu LPG pre-instalat din fabrica si nici nu cred ca era exact pt Matiz.

 

Iar pt cei care cred ca se ia roata de rezerva in brate cand conduci, sa nu exageram - exista destul spatiu in spate pt asta, iar asa cum am scris mai sus, exista si o alta solutie, pt care am gasit si o poza.

post-1477-1122411023_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Si mai exista asa-numita 'butelie de pana' (15 RON la PRAKTIKER, un spray cu spuma sub presiune care astupa gaura) cu care scapi de grija rezervei... Eu cel putin n-am mai facut o pana de cauciuc din '97.

Share this post


Link to post

Unii credeau ca matizul arata ca un mic porsche, acum altii vor sa-l faca ML...mare Ti-e gradina Doamne!!!

Ultimul pret pe care il stiam eu la o instalatie GPL pt injectie multipunct era in jur de 1000E la metro.

Share this post


Link to post
Depinde cati km faci.

 

Parerea mea este ca nu conteaza cat de mult mergi ci cat de mult dai ca sa mergi in momemtul x...

10 litrii de benzina la aproximativ 30.000lei => 300.000 rol sau 30ron

10 litrii de GPL la aproximativ 17.000lei => 170.000rol sau 17ron

La mine cel, se intampla cam asa...cand ajung sa bag benzina(GPL) ma cam caut de bani prin buzunare.

 

Sa fiu mai clar:

Cand cumperi o masina cu aer conditionat pe ea dai in plus, sa zicem, 1000$.

Nu stiu cum ii amortizezi pe astia. Poate doar confortul oferit cateodata si zici ca merita.

 

La GPL eu cu diferenta de 130.000rol sau 13ron ori mai cumpar cate ceva(legat de confort) ori mai bag cativa litrii.

Edited by masterbobs

Share this post


Link to post

Pe mine m-a costat instalatia Bigas cu rezervor toroidal cam 18.5 mil (exact cat spune si Wolfman), masina avand sonda lambda, iar debitul de gaz fiind controlat de ECM. In nici un caz pt. Matiz nu cred ca ar putea costa mai mult . Facand calculul pt. consumul unui Espero, instatia se amortizeaza in aprox. 12000 km, deci pt. Matiz calculul tau mi se pare corect (20000 km). Roata de rezerva o tin acasa si nu o iau in masina decat atunci cand ies din oras. La cate vulcanizari si taxiuri sunt in Bucuresti, chiar nu ma sperie eventualitatea unei pene, o data la cativa ani. Pt. cazul in care o iei cu tine, ii poti confectiona o husa (ca sa nu murdaresti interiorul masinii) si o poti plasa in orice loc doresti : portbagaj, locuri spate, locul de langa sofer sau portbagajul de pe masina. Solutia gen 4x4 mi se pare ridicola.

Share this post


Link to post

O solutie pentru montat roata de rezerva in exterior:

Matiz_03.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...