Jump to content
Sign in to follow this  
tatabobu

Testul Elanului La Logan

Recommended Posts

pot traduce, dar sunt trist ca s-a inchis subiectul cu schimbatul vitezei, erau cateva chestii tari acolo, daca mai citeam mult.. poate plecam la drum cu sublerul, compasul si masura tamplarului

Share this post


Link to post

Poate la tristete va calmati.

Tradu textul intre timp, sa intelegem si noi.

Share this post


Link to post

zioce ca e naspa loganul > :) .. de fapt ceva cu rotile.. babelfishul zice ca traducerea din franceza in engleza e asta

"According to automobile club German s.t.o.l, Logan would have been put on the roof at the time of the "test of the dash"( adica elan )! Source: (Bond) And this with only 65 km/h!! This defect would be due to the absence of ESP and the fixing of a rim in the bitumen. I find odd all the same that the tester did not carry a helmet and that it did not contrebraqué. Moreover, I believe to see on the shown images that the tire before left is already very worn (they often tested it?!) and that they undoubtedly put the spare wheel at before left, because there is only one sheet rim on this Logan, equipped if not with aluminum rims."

Edited by aztec

Share this post


Link to post
Poate la tristete va calmati.

Tradu textul intre timp, sa intelegem si noi.

 

singura noutate e la banuiala ca un pneu e uzat, in rest la acelasi chestii discutate si pe site-urile romanesti, lipsa casca, tipul jentii cu pricina, etc

 

mai bine nu-l mai deschide .. ca ai vazut ce formule se inventau acolo..

formulele sunt pentru inginerii proiectanti.. (aviz rnt)

chiar era obositor de-acum :dizzy:

Share this post


Link to post

Am tot citit din diverse surse ca ma intereseaza tare de tot (eu am jante din aliaj).

La astia din .ro (Antena1 si Pro) de ce nu le-au sarit anvelopele de pe janta?

 

La extern, Dacia are cumva alte reglaje de suspensii?

 

E prea neclar... OK, e o problema dar CARE ESTE? Unde este?

Share this post


Link to post

Problema este ca dupa ce executi o manevra gen testul Loganului nu ai voie sa intorci in loc brusc. Daca faci asta exista posibilitatea sa patesti precum un francez, intr-un logan!

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu in vest Logan se comercializeaza cu alte gume mai late un pic!!! S-ar putea acolo sa fie problema

Share this post


Link to post

la francezi nu a fost doar pilotul.. au simulat o masina incarcata cu 4 persoane a70kg fiecare si in portbagaj 80 kg. deci o arecare sarcina , nu goala...

Share this post


Link to post
Ca sa dau un exemplu exemplificativ: consider ca maresc stabilitatea mult mai mult cu o placa de Pb prinsa sub masina decat prin a micsora garda la sol, mari cauciucurile, offsetul acestora, etc.

 

Nu chiar. Cum majoritatea oamenilor sunt alergici la formule, o sa sar explicatiile. Nu, marirea ecartamentului si intarirea suspensiilor/cauciucurilor are efecte mult mai mari in viata reala.

 

Si "inalta" nu se refera (doar) la plafon. Daca ii tai plafonul ramane o masina inalta. E vorba atat de centru de greutate cat si de faptul ca o masina e conceputa in anumite proportii. O masina facuta mai inalta este (tipic) cu centrul de greutate mai sus. NU din cauza plafonului se rastoarna.

 

Acum sa explic de ce am scris cele mai de sus: Se explica ca Loganul s-a rasturnat din cauza faptului ca e inalta. Sau din cauza suspensiilor. Va anunt, dragi prieteni, ca Loganul NU are suspensii moi. Nu sunt ele nici sport, dar NU SUNT MOI. So, this is out of the question.

 

Deci crezi ca daca s-ar pune suspensii sport pe Logan nu s-ar vedea mare diferenta? Eu zic altfel.

 

Si mai e o chestie. Cand CG se aliniaza vertical cu marginea laterala e MULT prea tarziu. Forta necesara ridicarii masinii de pe loc este (sa zic) 5 kg. Cand are 45 de grade, doar 2 sunt necesare (neliniar). Cand CG este vertical deasupra lateralului, forta e aproape zero.

 

Deci daca incepe sa se ridice e prea tarzu. Fara actiunea soferului (volan) masina se rastoarna. De unde si importanta suspensiei. In momentul in care suspensia e moale, CG primeste un bonus de -sa zic- 10% din cursa de aplecare, care, nefiind liniar, da un "bonus" de 15% la rasturnare.

 

Toate cifrele sunt de dragul exemplului si nu trebuiesc luate ca cifre reale. Ideea este ca fortele se calculeaza inainte ca rotile sa se ridice. Si placa de plumb nu are cum sa faca mai mult decat ecartamentul din cauza faptului ca nu poti sa pui o placa oricat de mare, oricat de jos. In schimb niste roti mai departate cu suspensiile de rigoare pot avea efecte mai mare cu modificari mai putin ... violente.

 

Gandeste-te ca pentru a muta centru de greutate cu 20 cm mai jos trebuie sa ai o placa de plumb de greutatea masinii cu CG 40 cm mai jos. Ceea ce e imposibil, ai sta pe placa. Plus faptul ca ai avea o tona in plus, ti-ar rupe suspensiile.

 

Acelasi raport CG/suprafata il poti avea latind masina cu - cine vrea sa calculeze, mie mi-e lene :) - sa zic 10 cm pe roata. E insesizabil. Eu de exemplu am aprox 6-7 cm pe roata fara efecte vizibile (aceeasi caroserie, ax, etc).

 

Din nou, am aproximat cifrele.

 

Ah, si mai e o chestie. Toata distractia nu e liniara, care impinge masina cat mai mult. La un punct, cauciucurile vor ceda si masina patineaza. Daca o duci pana acolo (sa fuga in curbe cu niste cauciucuri bine), poti sa te opresti cu latitul.

Share this post


Link to post
Problema este ca dupa ce executi o manevra gen testul Loganului nu ai voie sa intorci in loc brusc.

 

Testul Loganului? :D

S-ar putea sa inceapa sa i se spuna asa...

Share this post


Link to post

Pai era testul elanului, dar particularizat cu intoarcerea aceea. Deci, testul Loganului. :)

Share this post


Link to post

Problema este ca cine si-a ales sa cumpere Logan, ar trebui sa suporte consecintele; pt. ca orice ai face la masina asta, odata proiectata prost poti sa-i faci ce tuning vrei ca oricum nu o sa obtii performante de nici o culoare. Iar un tuning de orice fel: eleron, bara fata si spate si ornamente laterale pt. micsorarea garzii la sol precum si alte solutii de obtinere a unei aerodinamicitati si a stabilitatii in curbe (ecartament marit prin montare de anvelope cu banda de rulare mai mare) implica o cheltuiala serioasa de bani pe de o parte precum si cresterea masei proprii a autoturismului si implicit scaderea performantelor dinamice prin reducerea demarajului si cresterea consumului. Asa ca nu stiu daca mai renteaza. Ideia e ca daca ti-ai luat Logan, asta e, conduci usor si nu mai incerca sa faci din kkat - bici.

Referitor la "testul loganului", sa fim seriosi, aici e clar o campanie de intoxicare; asta nu ca iau apararea masiinii (ca eu nu mi-as lua asa masina) dar ce sa mai vorbim de matiz chiar daca nu sunt din aceiasi clasa, pericolul de rasturnare in cazul unei astfel de manevre ramane la fel de mare.

Am incercat sa fac o astfel de manevra pe la 45km/h si era sa ma rastorn, noroc ca am luat-o usor si am franat putin.

Share this post


Link to post

Dar este totusi oare proiectata prost? Eu unul, cel putin din punctul asta de vedere, nu cred.

Si, prin absurd, daca jentile au provocat acest incident, nu e vina Renault ca nu ei le produc.

Share this post


Link to post

Nenea, citeste un pic mai cu atentie:

 

"Autovehiculele ruland pe sine au fost inclinate fiecare intr-un unghi oblic de 23 de grade fata de directia de rulare, dupa care, la executia comenzii „aruncare”, se rastoarna brusc in jurul axei longitudinale."

 

Au VRUT sa le rastoarne ca sa vada cum stau cu securitatea in cazul rasturnarii!!! Doar ca presa romana de kkt face titluri gen stirile de la ora 5!!!

Share this post


Link to post

Pai ar fi fost chiar culmea: Mazda MX-5 sa nu treaca testul elanului. =))

Share this post


Link to post

Sau Lamborghini, ca alea au 2 metri latime si 1 metru inaltime =))

Share this post


Link to post

nu

Share this post


Link to post

Dacia Logan - to probably attribute estimate to tire damage X-ray now possibly supply an explanation for why with a Dacia Logan in the surrounding field of a driving dynamics test General German Automobile Association an estimate of the vehicle had occurred. Following the General German Automobile Association tests the Dacia had tilted with a photo Shooting. For this spectacular accident the General German Automobile Association testers as well as Renault searched intensively for the causes. A trace applied for the tires of the vehicle, which had strongly driven off by the preceding track switching tests within the range of the external shoulder. They were examined now by the manufacturer of the tires. It turned out that the tires were not only optically strongly worn. By means of Roentgen diagnosis damage to the steel belt was found. Such a tire damage is attempt-conditioned and does not arise in normal driving not. With Nachtests with new tires, which were accomplished by Renault and others, it did not come to tilting the Logan.

 

 

sursa: ADAC

Edited by maximus

Share this post


Link to post

deci continentalele "sucks"...

Share this post


Link to post

nemtii nu mai rastoarna Loganul

 

aici

 

Am impresia ca nemtii nu au folosit anvelopele originale, ci le-au inlocuit cu altele sh. Nu-mi pot inchipui cum cateva ore te teste pot uza in asa hal anvelopele!!!

Edited by cpop

Share this post


Link to post

Mai exista si junghiuri de cauciucuri cum ar fi Montana sau Matador,deci si unele straine pot da chix!!! :D

Share this post


Link to post
nemtii nu mai rastoarna Loganul

Au dat-o la intors, sa nu rastoarne si frantujii mertzane. Raman la parerea ca neamtzul a rasturnat voit sau din eroare de pilotaj loganul (vezi pozitia rotilor).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...