Jump to content
Sign in to follow this  
tatabobu

Testul Elanului La Logan

Recommended Posts

Sa nu exageram acum, eu am auzit de 8.000 de cereri in Frantza, daca cifra nu este umflata, asta nu inseamna vanzari masive. Daca erau cereri de 10x mai mari, intelegeam. Oricum, filosofia de marketing de acolo este alta: decat sa-ti iei un SH, mai bine iti ei una noua la acelasi pret. Si aici, cumparatorii sunt dintre fanii Dacia si dintre cei care cred in ideea de "masina nationala", desi ea n-a fost niciodata o creatie romaneasca, poate doar prin contributia la distrugerea unui model bun (reno 12). In plus, din lipsa de informare, ei cred inca in pretul scazut al intretinerii si al pieselor de schimb. Era suficient sa intrebe un posesor de Daewoo.

Share this post


Link to post
Sa nu exageram acum, eu am auzit de 8.000 de cereri in Frantza,

 

Si 8000 de unitati in 2 luni nu ti se par multe pemtru o tara ca Franta, membra UE, cu o industrie auto atat de bine dezvoltata? Acolo e o competitie adevarata pe plan intern: Citroen, Peugeut, Renault, fiecare cu o pleiada intreaga de modele.

Unde mai pui ca din cate stiu in Franta, statul nu protejeaza productia autohtona de masina, asa ca francezul poate alege mai usor orice marca de masina din UE.

Share this post


Link to post

Si cazul Renault ce este ? Nu este o vesnica interventie a statului in a salva o firma nationala care blufeaza (termen frantuzesc) in proiecte fanteziste, fara viitor si fara profit ?

Si daca vrei sa vezi "nationalismul" francejilor alaturi de arogantza fara margini, e suficient sa mergi pana acolo. Dar iti spun eu: nu merita. Cu banii aceea mai bine iti cumperi o masina englezeasca, germana sau americana si esti razbunat.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

tolin_afc, rotile ar trebui sa fie pe directia derapajului daca ai incerca sa salvezi masina. in acest test, tu NU incerci sa salvezi masina ci SA EVITI ELANUL.

 

problema se pune asa: elanul are peste o sute de kg si picioarele sale 'ii permit' ca, in cazul unui accident frontal cu o masina, corpul sau sa loveasca exact parbrizul masinii... rezultatele in cazul impactului fiind clare pentru orice masina ce nu are parbriz blindat.

de aceea tu incerci sa il eviti. apropo, nici macar nu pui frana (90% sigur). este un fel de test cu jaloane de la examenul pentru A, numai ca nu ai voie sub nici o forma sa atingi jaloanele fie ce o fi.

 

ceea ce vreau sa subliniez este ca pozitia rotii este corecta. sper ca s-a inteles de ce.

Share this post


Link to post

Tot nu s-a inteles. Manevra din poza si cea descrisa de tine nu are alta finalitate decat cea de rasturnare. Pentru a evita impactul frontal cu un obstacol se vireaza brusc dreapta (in sistemul nostru) pentru a baga masina in derapaj si imediat se trage stanga de volan pentru a evita obstacolul sau a lovi din lateral, altfel esti in decor. Daca continui sa tragi dreapta imediat dupa ce a plecat spatele sau mai grav, daca brachezi dreapta la maxim, cum arata poza, rasturnarea este inevitabila sau chiar provocata. Asa ca acolo este ori facatura, ori greseala de pilotaj.

Share this post


Link to post

E o mare porcarie toata treaba asta. Daca vrei sa rastorni o masina , o poti face oricand. Eu propun ca cei de la dacia sa puna mana pe un Golf IV sh , si sa-l faca praf si pulbere prin tot felul de teste suspecte , si sa publice rezultatele :D

Share this post


Link to post

da, da, AND, asa e.

 

tolin, teoretic, ei au niste marcaje pe care trebuie sa le respecte intocmai. spun, teoretic pentru ca, ATENTIE, nu ca nu le-ar respecta in realitate, dar nu stiu daca le-au respectat aici. nu au voie sa se abata de la acele marcaje chiar daca masina se rastoarna. eu inteleg ca tu spui ca a exagerat tragand de volan asa cum a facut-o, dar asta nu inseamna neaparat ca nu a respectat respectivele marcaje. probabil ca atat trebuia sa traga de volan pentru a respecta marcajele (sa aiba legatura cu cauciucurile care nu au ajutat masina sa intre pe traictorie obligandu-l sa forteze volanul?).

iar, pe scurt, nu continua sa tina de volan pentru placerea de a obtine un stalp in fata, ci pentru ca trebuie sa respecte o traiectorie.

 

oricum, este clar, cel putin pentru mine:

- sta in firea romanului sa fie carcotas.

- germanul oricat de parsiv ar fi nici macar nu se apropie in acest domeniu de un frantuz.

- testul elanului se spune ca tine intr-o oarecare masura de sofer si de subiectivitatea acestuia, dar insemnificativ.

 

http://www.adac.de/Default.asp?TL=2

 

testul e oficial aparut si pe siteul adac.de ... mai aveti dubii acum?

Share this post


Link to post

Nu m-ai inteles. Si daca trebuie sa urmaresti niste marcaje, tot trebuie sa brachezi invers daca ti s-a ridicat spatele, ca altfel maturi marcajele. Dar in poza se vede o manevra exact pe invers. Daca nu le-a reusit manevra, adica au intrat prea tarziu in viraj, putea sa loveasca marcajele doar, dar ei au lovit si marcajele si au rasturnat si masina. Asta este dubios, nu era nevoie de rasturnare decat intr-un anumit caz.

Share this post


Link to post

Am inteles acum.

Problema este ca nu prea mai conteaza daca lovesti sau nu, odata ce masina e in aer si urmeaza sa te rastorni, asta era scopul testului.

In imaginea cu masina in aer nu se vad jaloane deloc deci putem presupune ca nu le-a maturat acolo ci dupa ce s-a rasturnat. Exista si posibilitatea in care s-a rasturnat la revenirea [e banda, ajutata de balansul dobandit prin prima manevra.

 

In alta ordine de idei, ce auzi la radio e cam bullshit... aia se inspira de pe unde apuca, internet, mailuri... Imaginile acelea nu sunt fotografii ci frameuri de la camerele acelea de mare viteza pe care le folosesc ei.

 

Cine traduce textul de pe adac? Ala conteaza!

Share this post


Link to post
Cine traduce textul de pe adac? Ala conteaza!

 

Incerc eu o traducere cam pleznita, cu Google, si corectata de mine pe ici pe colo:

 

 

Cu un test dinamic, prin care ADAC examineaza comportamentul diverselor masini in gama medie, a Dacia Logan estimated itself. Masina ieftina romaneasca ar trebui, precum si celelalte masini testate, sa fie controlabila la viteza de 65 km/h. O situatie nu foarte complicata, care in fata ESP-urilor de astazi nu pune nici o problema, nici la nivelul sasiului, nici la experienta soferului.

 

Nu a fost asa cu Logan, care nu are ESP, iar in opinia ADAC prezinta o problema de reglaj (a suspensiei ? a sasiului ? nu spun). De asemenea, fara ESP, un vehicul intr-o situatie ca aceasta nu trebuie sa se incline la maxim in nici o situatie. Cu Dacia, in ciuda presiunii corecte a cauciucurilor, jantele au zgariat asfaltul.

 

Ce e mai rau in opinia ADAC este faptul ca stalpul A (cel frontal) de pe partea pasagerului a cedat (avand rolul de a sprijini acoperisul intre parbriz si geamul lateral). In caz de urgenta, acest lucru ar limita zona de supravietuire a pasagerilor periculos de mult.

 

Deja cu testele EuroNCAP din acest an, Dacia Logan nu sta foarte bine la capitolul securitate. A obtinut doar 19 puncte (3 stele) si a fost in coada clasamentului celor cinci masini ieftine testate.

 

ADAC cere ca producatorii de automobile ieftine sa nu neglijeze siguranta lor. Cumparatorii auto ar trebui sa ia in considerare mai degraba o masina second-hand, care ofera mai multe rezerve de securitate.

 

Urmeaza rezultatele de la crashtest, pe care nu le mai traduc deoarece sunt simplu de inteles: click here, tradus din germana in engleza.

Share this post


Link to post

Nu te agita cu ADAC-ul lor, sa nu crezi ca acolo nu este un niculescu care are nevoie de un concediu platit printr-un paradis. Doar ca niculescul lor stie ce-i ala un automobil, germana nu este singura lui limba straina si nu candideaza la prezidentie. Si A.C.R.-ul, in anii '70, era foarte respectat, iar legaturile lui se reflectau pana la ultimul membru. Dar partidul a fost nemultumit de aceasta emancipare, mai ales pe relatiile externe si la pus pe tov.niculescul care s-a prins ca o caracatitza de scaunul acela. Asta i-a batut pe toti, si pe ceausescul, si pe iliescul, si pe isarescul, si pe mircea sandul, si pe cristea de la loto.

Eu felicitam pe cel care a pus frame-ul acela in articol pentru ca este dovada clara ca masina nu s-a rasturnat, ci a fost rasturnata. In rest, nu stiu ce sa cred despre el, ori este un profi si a pus adevarul pentru cine intelege, ori a urmarit doar spectacolul si atunci a gafat.

Share this post


Link to post

Mai, tind sa cred ca ai dreptate... nu zice nicaieri in traducererea noastra (multumim traducatorilor!) ca s-ar fi rasturnat (cel putin nu in timpul testului).

 

Probabil au facut ca in Myth Busters: mai intai incerci sa reproduci evenimentul prin prisma secventei de evenimente si apoi incerci sa reproduci rezultatul dorit al experimentului. :)

Share this post


Link to post

Pozele sunt reale,dar conditiile in care a fost facut testul sunt suspecte.Sunt multe elemente care ma fac sa zic asta(au mai fost enumerate si aici si pe daciaclub)si se pare ca nemtii au ceva impotriva loganului si cauta cu orice pret sa faca de ras sau sa denigreze acest automobil care le cam "sperie" piata lor de SH.Daca ar fi asa cum zic ei,sa prezinte filmul si atunci poate ca nu or sa mai fie dubii(asta in cazul in care se intimpla cum e in poze).

Share this post


Link to post
... se pare ca nemtii au ceva impotriva loganului si cauta cu orice pret sa faca de ras sau sa denigreze acest automobil care le cam "sperie" piata lor de SH.Daca ar fi asa cum zic ei,sa prezinte filmul si atunci poate ca nu or sa mai fie dubii(asta in cazul in care se intimpla cum e in poze).

Cum sa nu aiba ceva, masina frantuzeasca facuta in RO ! Ce sa caute asa ceva pe piatza lor? Eu zic ca e bine ca au dat poze, asa am putut afla si cauza, desi au anuntzat pe un post tv ca "s-ar fi blocat directia in pozitia aceea". Eh, deja este altceva, deja poate fi banuit "preparatorul". Oricum, fabrica ar trebui sa verifice acest lucru si sa dezminta categoric acest lucru, daca nu este real. Altfel, ar trebui sa retraga la service toate masinile facute. Dar cum traim in RO, posibil sa taca ca pestele (cacofonie in situ).

Share this post


Link to post

Luand de buna explicatia cu blocarea directiei, ma bate gandul la urmatoarea idee: oare o fi posibil ca [ceva] p-acolo sa cedeze in urma unor solicitari anormale, intalnite foarte rar de un conducator auto "obisnuit" ?

 

Ma gandesc la asta pentru ca prima directie blocata de care s-a aflat pe net s-a intamplat in urma unor manevre de parcare in loc stramt, asta acum la testul elanului ... :-?

Share this post


Link to post

Isi aminteste cineva ca acum cativa ani acelasi test nu a fost trecut nici de Mercedes A Klasse iar Trabant-ul a facut fata? :D

Share this post


Link to post

Pe langa faptul ca acest "test" este mult prea suspect , mai pot numii cu usurinta cateva modele care s-ar rasturna mai usor decat un Logan (care este totusi destul de lat)

- Daewoo Tico/Matiz/Spark

- Opel Agila/Suzuki Wagon R

- Toyota Yaris

- Fiat Panda

Share this post


Link to post

http://www.gandul.info/2005-07-27/dacia_logan

Articolul nu este interesant, dar comentariile sunt un deliciu. Nu m-ar mira sa scrie pe acolo & alti cunoscuti de-ai nostri.

@AND > nu latimea, ci lungimea conteaza.

Share this post


Link to post

Uite si un articol din Libertatea de astazi:

Logan s-a rasturnat la 65 km/h

Treziti dintr-odata cu sute de Dacii pe strazi, nemtii s-au apucat sa testeze viguros noul model Logan. Rezultatul nu s-a lasat prea mult asteptat: produsul scos de Renault la uzina de la Colibasi s-a rasturnat in urma unei manevre de viraj. Oficialii fabricii pitestene sustin ca Dacia Logan a mai fost supusa unor astfel de teste si n-a avut nici o problema. Dacia Logan a pierdut testul efectuat de Clubul Auto German (ADAC), rasturnandu-se la o viteza relativ mica, relateaza ziarul german "Hamburgher Abendblatt". Potrivit publicatiei, testul survine succesului de piata exceptional inregistrat in Europa de Vest de modelul Logan, con- struit la uzinele Pitesti din Romania. Specialistii germani au supus masina testului Elch - testul elanului - pe un poligon din Renania de Nord, Westfalia. Concret, Logan a trebuit sa evite un obstacol aparut brusc in fata la o viteza de 65 km/h, insa masina nu a rezistat manevrei si s-a rasturnat. Expertii germani afirma ca, la automobilele echipate cu ESP (program de stabilizare electronica), manevra nu pune probleme nici soferului, nici sasiului. "Chiar si la cele fara acest sistem, virajul brusc ar fi trebuit sa conduca cel mult la un derapaj, nu la o rasturnare. La modelul Dacia Logan, in pofida presiunii corecte din pneuri, janta s-a agatat de asfalt si a produs astfel catapultarea", se arata in raportul intocmit de ADAC. Expertii au dedus de aici o problema de coordonare la sasiul automobilului. "Logan nu dispune de sistem ESP, dar ingrijorator este faptul ca, in urma rasturnarii, sistemul de sustinere a capotei, situat intre parbrizul frontal si cel lateral, a cedat. intr-un caz real, spatiul de supravietuire a soferului sufera o restrangere masiva, ceea ce i-ar pune in pericol viata", afirma specialistii. Trebuie spus ca, anterior acestei probe, Dacia Logan reusise sa obtina doar trei stele in urma testelor EuroNCAP, la manevra de carambolaj lateral fiind cotata ultima din cinci modele testate. in urma cu opt ani, aceleasi probleme au aparut la un Mercedes clasa A, unul din modelele testate atunci in Suedia rasturnandu-se. Imediat dupa testare, producatorul a retras toate modelele vandute si a instalat in ele un sistem ESP.

 

Alt articol:

"Am intrat si cu 180 la ora in curba si inca sunt intreg" Rezultatele slabe obtinute de Logan la testul din Germania nu reprezinta o bila neagra pentru romanii care conduc aceasa masina. soferii chestionati de noi sunt multumiti de performantele masinii si spun ca la acest pret, relativ mic, masina se comporta foarte bine. Cristian Nicolau, 28 ani, director firma de constructii: "imi vine foarte greu sa cred ca acestea sunt rezultatele reale ale testului. Eu conduc Dacia Logan de cand s-a lansat. Am mers si prin oras, si in afara. Sunt multumit de performante. Am intrat si cu 180 la ora in curba si sunt intreg". Gheorghe Dumitrescu, 52 ani, patron: "Am auzit pe la televizor de testul realizat de nemti. Nu prea ma intereseaza ce spun ei. Am auzit lucruri negative despre masina, iar eu am descoperit contrariul. Am vorbit si cu soferi de la firme care au condus masini scumpe, si mi-au spus ca Loganul e o masina buna". Paul Fieraru, 32 ani, taximetrist: "Cred ca nu e tocmai situatia reala. Nu poate fi o masina cu probleme atat de mari. Nu m-a influentat in nici un fel rezultatul testului. Colegii mei de serviciu care conduc Dacia Logan m-au sfatuit sa-mi cumpar. Ei merg zi de zi si nu au descoperit probleme majore". stefan Boboc, 27 ani, avocat: "Nu am auzit de acest test, insa ma amuza rezultatul. Eu tocmai imi cumpar un Logan si chiar nu ma intereseaza ce au mai descoperit nemtii. Este o masina noua, care poate fi cumparata la un pret rezonabil. Chiar si din punct de vedere al sigurantei mi se pare o masina reusita".

Edited by florinbad

Share this post


Link to post

In concluzie, vorba cuiva : in loc sa faca Dacia un Renault, a facut Renault o Dacie...

 

 

asta e misto, pe bune. bine gandita vorba asta.

Share this post


Link to post

Nu vedeti ca sunt facaturi declaratiile alora de pe strada ?

Intrati voi cu 180 la ora intr-o curba si mai vb dupa aia !Astia chiar ne iau de idioti???? :-W

Iar avocat cu Logan , asta e buna , ati vazut ce masini au avocatii???????

Pe vremuri era un banc cu Pobeda !

Cica , cum poti intra cu o pobeda intr-o curba de 90 de grade?

iar raspunsul era : o singura data!

Ceva in genul asta era bancu !

Acu cu Loganu' e la 180 la ora !

Edited by body

Share this post


Link to post

Sa retinem din acest test doar ca nemtilor le este frica de Logan este deosebit de patetic.

Share this post


Link to post

Puteau sa puna astia de la Dacia pe Logan ESP... si tot ce vreti voi, ca gaseau nemtii ceva la ea.

E o chestie pur comerciala de aparare a pietei lor de SH si a viitoarei piete a VW-ului lor de 4000 Euro (parca).

 

Daca astia de la Dacia spun ca au facut zeci de teste cu masina, de ce nu dau publicitatii rezultate?

Mie mi se pare ca astia de la Dacia au o atitudine foarte dubioasa...

Share this post


Link to post
Puteau sa puna astia de la Dacia pe Logan ESP... si tot ce vreti voi, ca gaseau nemtii ceva la ea.

 

Una e sa gasesti ceva la ea, alta e sa se rastoarne si sa nu aiba rezistenta a stalpilor la rasturnare.

Share this post


Link to post
stefan Boboc, 27 ani, avocat: "Nu am auzit de acest test, insa ma amuza rezultatul. Eu tocmai imi cumpar un Logan si chiar nu ma intereseaza ce au mai descoperit nemtii.

Normal, acu doar, a luat-o, doar nu o sa admita ca nu s-a documentat inainte!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...