Jump to content

Recommended Posts

Pai, 4 buc. bujii "pe YTTRIUM", care tine jumate din durata "pe IRIDIUM", costa 25 lei, deci, de 4x mai ieftin.

Share this post


Link to post

Pentru Ovi_jer: Azi am descoperit ca bujiile pe care le-am schimbat acum 5 luni crezand ca nu mai sunt bune(gresit - era de vina o fisa) se numesc Champion RN9YC (m-am uitat cu atentie). E vreo diferenta fata de cele pe care le indicai tu? Ma refer la faptul ca au un singur C la final. Vreau sa le pun la loc. Trebuie facuta si alta operatie? Vreun reset?

 

Citind topicul am aflat ca trebuie dat reset la Ecm. Cum se face? Nu vreau sa merg la mecanic pentru fiecare maruntis. Rog ajutor. Intre timp mai caut despre reset.

Edited by thunder

Share this post


Link to post
Pai, 4 buc. bujii "pe YTTRIUM", care tine jumate din durata "pe IRIDIUM", costa 25 lei, deci, de 4x mai ieftin.

 

Am dat 50 lei pe una. Tu ai dat 25 lei pe una. Rezulta ca e de 2x nu de 4x. Eu cred ca merita daca tin cont ca vreo 90 mii km nu trebuie sa mai port grija bujiilor. In plus e vorba si de calitatea crescuta a lor si de efectele pozitive asupra aprinderii motorului. Eu cred ca merita sa pui asa ceva pe masina. E vorba de raposrtul calitate pret. Le poti lua direct de la sursa din japonia cu vreo 12 dolari. Cam tot pe acolo ajungi.

Share this post


Link to post

Citeste mai atent, am dat 25 lei pe 4 buc.

 

Despre ce efecte pozitive e vorba, +0,2% performanta ? Bujiile long-life sunt eficiente (pret + manopera de schimbare) la motoare care fac zeci de mii de km pe an, adica majoritar extra-urban. Cu nicio bujie n-o sa faci 90k km majoritar urban pentru ca nu rezista celelalte componente.

 

PS leaga-le cu un lant de motor, sa nu le schimbe astia la prima revizie.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Pai Tolin, nu stiu cum e pe la voi, dar pe la mine astia nu schimba la motor decat ceea ce le spun eu sa schimbe. Si da, matizul meu are 95% din km de la bord facuti in extraurban. E o masina pe care o folosesc numai pentru asa ceva. Si stii de ce? pentru ca eu locuiesc in Sulina si tin masina in Tulcea. Nu mi-am luat masina doar sa ma plimb prin Tulcea cu ea... Si fac cam 12 mii de km anual cu ea. Si daca rezista celelalte componente la alti forumisti or sa reziste si la mine. Asta bineinteles cu reviziile si schimburile de rigoare ale consumabilelor. Treaba e ca am dorit sa pun ce era mai bun pe masina, in ideea ca nu voi avea foarte mult timp cu bujiile. Stii cum e: cand ti-e lumea mai draga iti cade cate o componenta la care te-ai zgarcit sa platesti ceva in plus pentru a lua ceva mai bun. La fel voi face si in privinta celorlalte consumabile, a suspensiilor... etc. Apropo risc sa te intreb (chiar daca sunt in afara topicului, stiu ca te pricepi) : ai idee de ce scartie pe dreapta fata? La ridicarea repetata pe rampa nu s-a descoperit nimik pe la suspensie sau roata. Dar la un drum usor denivelat scartie ca si cum e cauciuc pe cauciuc. ma scoate din tzatzani. mersi si scuze daca am deranjat...

Share this post


Link to post
Pentru Ovi_jer: Azi am descoperit ca bujiile pe care le-am schimbat acum 5 luni crezand ca nu mai sunt bune(gresit - era de vina o fisa) se numesc Champion RN9YC (m-am uitat cu atentie). E vreo diferenta fata de cele pe care le indicai tu? Ma refer la faptul ca au un singur C la final. Vreau sa le pun la loc. Trebuie facuta si alta operatie? Vreun reset?

 

Citind topicul am aflat ca trebuie dat reset la Ecm. Cum se face? Nu vreau sa merg la mecanic pentru fiecare maruntis. Rog ajutor. Intre timp mai caut despre reset.

 

Normal ca este o diferenta atita timp cat difera codul.Oricum mai bine optezi pentru ngk sau bosch.

Resetul se face scotind borna la bateria cateva minute apoi se face initializarea la iac.Acest lucru s-a discutat si il gasesti pe forum folosind functia .

Share this post


Link to post

Multumesc. Maine vreau sa schimb bujiile(le pun tot pe cele Champion pt. ca nu am bani sa le schimb deocamdata), voi demonta si curata Iac-ul (mai face figuri la relanti pe benzina) si apoi voi da reset si voi initializa Iac-ul dupa metoda descrisa de tine in topic. Va tin la curent.

Poate luna viitoare voi schimba si fisele si bujiile. Sa vad ce bani am. Cineva ma sfatuia se cumpar fise special pentru Cielo Euro 3. Tu ce ma sfatuiesti?

Edited by thunder

Share this post


Link to post

Sa citesti topicul unde se discuta despre fise si sa cauti fise tesla pentru cielo 1,5 sohc sau espero 1,8 sohc.

Share this post


Link to post

Multumesc. Maine postez rezultatul obtinut.

Share this post


Link to post

Am facut operatiunea azi. Mai intai am demontat si curatat IAC-ul, am schimbat apoi bujiile, am scos borna bateriei pentru 10 minute, am pus borna la loc si am initializat IAC dupa metoda expusa de Ovi_jer. Dupa aceea am dat o tura schimband la 2500 ture in treptele 2-3 si pe la 3000 - 3200 in treptele 4 si 5. S-a comportat bine atat in mers cat si dupa oprire. Cu motorul cald i-am mai dat vreo doua chei la interval de 10 minute. Sa vedem cum evolueaza.

Edited by thunder

Share this post


Link to post

Pentru Ovi_jer: Referitor la bujiile despre care ti-am vorbit (RN9YC de la Champion), iata ce am aflat:

Electrode gap:

 

All Champion plug types except RN9YC and N12YC . . . . . . . . . . 0.8 mm

 

Champion RN9YC and N12YC . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.6 mm

Crezi ca vor dauna?

Share this post


Link to post
eu folosesc la espero champion(si am vazut ca si la cielo la fel se folosesc).Oricum am auzit ca bune si periculoase ar fi unele EQUYEM??parca frantuzewsti

 

salutare.

intrebare-acum 2 luni mi-am schimbat bujiile,pe langa ulei,filtre etc. este vb de cielo gle.

folosesc champion de cativa ani,dar acum nu imi maim place,pornea la sfert de cheie de fiecare data.

de 2 luni de cand le-am schimbat rezultatul nu mai este acelasi,tb sa tin contactul putin mai prelung asa,si tot champion am pus.

imi poate spune careva ce se intampla?

sper sa imi poate da careva un raspuns concret.

mersi...

Share this post


Link to post

Bujii: Am pe masina bujii champion RN9YC cu GAP de 0.6 mm. Se pot ,,regla'' pana la 0.8mm? Functioneaza mai bine, cred.

Ce sfaturi imi dati?

Share this post


Link to post

Orice bujie poate fi adusa la gap-ul dorit.

Share this post


Link to post

Se face numai la service aceasta modificare sau o pot face si singur?

Cu ce se masoara Gap-ul?

Rog lamuriri.

Share this post


Link to post

Cu o lera. Daca nu stii ce-i aia si mai ales cum se foloseste, mergi la un mecanic, treaba e simpla, dar necesita olecuta de precizie :) .

Share this post


Link to post

Salutare, am si eu o intrebare scurta si la obiect. Cat trebuie sa fie distanta gap-ului la DOHC ? Poate cineva sa imi raspunda repede.. ca sa le schimb azi. MS

 

PS: 0.8 sau 1.1 ???

Edited by TBirdi

Share this post


Link to post

Ms am citit destule pagini dar chiar pe aia nu :D am plecat sa caut bujii.

Share this post


Link to post

Tot citind pe-aici despre bujii si fishe m-am dus si eu sa vad ce bujii si ce fishe am. Bujii Champion RC9YC cumparate de pe sherban voda la recomandarea vanzatorului, eu cerandu-i doar fishe pt cielo exe din 2003 care par OK, dar cand le-am demontat aveau ulei deasupra filetului (vezi poze). Fishele sunt Packard, dar vreau sa le inlocuiesc cu unele Tesla, insa am vazut nishte cabluri care sunt atashate pe fishe cu banda izolatoare (vezi poze) si m-au bagat in ceatza. Are cineva idee ce-i cu cablurile alea acolo si daca schimb fishele trebuie sa pun cablurile la loc? M-ai precizez faptul ca am instalatie GPL pe ea, daca are vreo relevanta.

 

Sper ca am postat unde trebuie :uff:

 

post-15772-1205703215_thumb.jpg post-15772-1205703188_thumb.jpg post-15772-1205703250_thumb.jpg post-15772-1205703231_thumb.jpg

Share this post


Link to post

@bitzanu

Lasa naibii bujiile alea, si ia NGK BKR6E-11, daca verifici in urma sunt cele mai recomandate pentru motoare DOHC (16 valve). Ulei pe ele ai probabil pentru ca nu le strangi destul, daca motorul e in parametrii lui si nu papa ulei.

Daca schimbi fisele sa pui la loc infasurarile alea ca adio instalatie GPL, de acolo ia inductie si stie instalatia cand sa dea gaz si cand sa-l opreasca. Asta ma duce cu gandul al faptul ca ai o instalatie clasica cu reglaje statice pe o masina Euro2. Pe furtunul de forta de la GPL ai un surub de reglaj sau un motoras electric?

Daca ai motoras, instalatia are probabil STAG100, deci se adapteaza din mers la conditiile de sarcina. Daca ai surub, e o instalatie simpla doar cu emulator de injectoare.

Edited by Adi_Iacob

Share this post


Link to post

Am o intrebare la care sper ca ma puteti ajuta

 

Vreau sa cumpar un set de fise de bujii pt al meu cielo. As vrea TESLA. Aveti idee unde sa gasesc asa ceva, eventual daca stiti un magazin cu vanzari online ar fi perfect, si in PM ar fi excelent ca sa nu se considere reclama daca cineva are link catre un magazin care comercializeaza asa ceva .

 

Sa fie pt cielo euro 3 8v, an 2006

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Ce bujii imi recomandati pentru un Cielo Euro 3 si la cati km trebuiesc schimbate???

Share this post


Link to post

NGK BPR6ES sau BOSCH WR8DC cu distanta la electrod de 0.8mm. Sunt cele recomandate pentru Cielo Euro 3. Citeste, pentru ca s-a discutat. Intervalul de schimb este cel din manualul de intretinere minus 5000 km, adica la 15000 km.

Edited by thunder

Share this post


Link to post

salutare!as avea si eu o intrebare:la montarea noilor bujii trebuie tinut conta de o "adancime"anume la care ar trebui infiletate?sau le strangi pur si simplu pana le simti la mana bine stranse?am un cielo motor sohc

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...