Jump to content

Recommended Posts

Am schimbat si eu Champion-urile cu NKG-uri. N-am simtit nicio imbunatatire (ba, parca, din contra: mi se pare ca am mai putina putere la turatii mici).

 

Dupa schimbare nu am dat reset la ECM, sa afecteze cu ceva?

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Da-i reset, sigur. Daca sunt NGK japaneze sunt cam la fel cu Championurile. Daca sunt NGK Coreene sunt mai proaste.

Share this post


Link to post

Sunt NGK made in France :D

Am vrut sa-i dau reset dar nu am cheie sa desfac borna de la baterie si cu patentul n-am putut :spumelagura:

 

Totusi, parca porneste un pic mai repede la rece.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Da este necesar resetul daca se schimba tipul de bujii.

Share this post


Link to post

Cand am schimbat bujiile (Champion cu NGK) nu am resetat ECM din simplul motiv ca nu stiam ca trebuie facut acest lucru (abia luasem masina si nu stiam prea multe despre ea - deh, cand treci de la Dacia la Cielo :dizzy: ). Nu au fost probleme, am schimbat pur si simplu bujiile vechi cu cele noi si gata. Parca la prima pornire am simtit un tremurat la ralanti (despre care am citit pe forum si nu m-am impacientat), dar pe urma nimic... porneste imediat, motorul merge frumos...

Dupa ce am schimbat bujiile, la ceva timp am aflat si despre resetare, dar motorul merge bine asa ca l-am lasat in pace.

Ar putea fi ceva in neregula datorita faptului ca nu am resetat ECM-ul?

Share this post


Link to post

S-a discutat aici despre ce bujii trebuie la cielo sohc.

Si despre ecm s-a discutat pe forum.

Share this post


Link to post

ok, am citit, dar nu m-am lamurit: pentru Cielo '95, 1.5l sohc am gasit BPR6ES si BPR6E...

stie cineva care este diferenta intre un indicativ si celalalt?

Share this post


Link to post

Niciuna dar pentru siguranta opteaza pentru primele.

Ultima litera este simbolul electrodului la care S=standard.

Share this post


Link to post

In cazul Leganzei.

Am consultat manualul de Leganza si am observat ca acolo fabricantul, la motorul de 2 litri, da marca Bosch cu distanta de 0,8 mm (cum vin bujiile echivalente NGK BKR5EK). In timp ce pe piata, bujiile Bosch FLR8LDCU, care merg la Leganza, vin cu 1mm.

Sa prefer in acest caz NGK-ul deoarece vine cu gap-ul de 0,8 ? Sau sa iau Bosch si sa trec la modificari de gap ? Intreb deoarece am citit ca o distanta mai mare intre electrozi ar necesita o tensiune mai mare din partea bobinei. Care sunt implicatiile unui gap mai mare fata de cel recomandat de fabricantul masinii, in cazul nostru de la 0,8 la 1mm ? Mentionez ca merg doar pe benzina. E cineva care a pus pe Leganza ambele marci de bujii si a mers doar pe benzina ?

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Ti s-a recomandat ce bujii sa folosesti.

Bosch FR8LDC4 nu se mai fabrica si nu mai sunt recomandate pe motorul de 2l dohc de la leganza.

Este cineva care nu a inteles?Sau trebuie sa repetam de cateva ori ca sa se inteleaga?

Share this post


Link to post

Asta am inteles eu dar nelamurirea mea nu era legata de marca si tipul bujiilor ci de distanta dintre electrozi, in situatia in care ambele marci sunt echivalente.

Adica daca in manual zice sa pun cu gap de 0,8mm iar pe piata gasesc Bosch cu gap de 1mm, nu e nici o problema ?

Mai sus pe topic citisem c-ar fi bine sa se respecte gap-ul.

Share this post


Link to post

Ar fi bine sa se citeasca bine ca sa se inteleaga foarte bine.

FR8LDC4 au fost cu gap 0,8mm si s-a renuntat la ele in favoarea celor FLR8LDCU cu gap 1 mm.

Ultimele sunt recomandate asa cum vin adica cu gap 1 mm.

Share this post


Link to post

OK. Deci mai simplu, gap-ul in cazul bujiilor de Leganza poate fi si de 0,8mm si de 1mm. Asta avand in vedere ca sunt producatori (NGK, Bosch etc) care fac bujii cu ambele gap-uri pt. acelasi motor de Leganza. E-n regula.

Edited by Bolt

Share this post


Link to post
Unde este ATF asta? La Augsburg sunt 116.000/buc
Am sunat la ametitul ala de la Augsburg de pe Titulescu si mi-a dat pret : tineti-va bine : 170 RON petnru acest bujii pt. Espero 1.8. Sun acum si in Militari ( poate a gresit omul )
Academia de teatru si film. E pe strada paralela cu Pache Protopopescu. E un nume de domnitor, ceva. E aceeasi strada care se continua in Vatra Luminoasa, peste Mihai Bravu.
Evident este vorba de Str. Matei Voievod. Stie cineva mai exact , colt cu ce strada ??

XXXXXXXXXXXXXXXXXX

... si daca ma ilumineaza si pe mine ce tip de NKG trebuie la Espero benzina 1.8 ? Am vazut concluzii la aproape orice Daewoo pe postul asta dar la Espero nu.

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ori e vorba de alta marfa, ori sunt scumpi rau !

post-3313-1168948671_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Evident este vorba de Str. Matei Voievod. Stie cineva mai exact , colt cu ce strada ??

Este pe coltul cu strada paralela cu Matasari. E chiar intr-o intersectie cu semafor, alta nu e. Au si ei catalog pentru bujii acolo in care e si Espero.

Share this post


Link to post

Sunt curios de preturi pt Cielo sohc 2006 la NGK. Eventual si un set de fise (bune...Tesla?). Daca stie cineva, pls postati aici, macar sa fiu pregatit moral :P

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post
Ori e vorba de alta marfa, ori sunt scumpi rau !

 

Pai dupa cate vad eu ti-au dat 2 modele , unul la 40 ron si altul la 10 ron. Cred ca cele de 10 ron(V-line) sunt si pe Matei Voievod, numa ca eu am dat 20ron.

 

Un set de fise tesla e vreo 80 ron.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

46 ROn, aproape 50. Mi se pare IMENS. Doar daca dau si garantie la ele 100 k km. Poate nu cunosc eu piata de componente dar chiar in halul asta, sa merite o bujie 500 mii lei ???

 

@espe, ai fost clar . 1 model de 46 ROn si altul de 10 Ron . Unde ai impresia ca nu intelesesem ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Cred ca am fost destul de clar, sunt 2 modele in ofera! Faptul ca un model foloseste platina pentru electrod vine cu unele avantaje care ii fac pe unii sa dea banii respectivi.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Cine te pune sa cauti cai verzi pe pereti ? :D

Cauta la orice magazin daewoo bujii NGK BPR6ES gap 0,8 mm.

Share this post


Link to post
Faptul ca un model foloseste platina pentru electrod vine cu unele avantaje care ii fac pe unii sa dea banii respectivi.

Cam care ar fi ele ? Ca sa analizam cu totii daca intradevar merita sau nu ! Multumesc !

Share this post


Link to post

Presupun ca totul se reduce la cat de exigent esti. Poti lua bujii pt Espero la 25 ron setul Bosch sau Champion. Faptul ca dai 80 ron pe Ngk V-line presupune ca urmaresti o reducere a vibratiilor, o pornire mai usoara la rece, urca mai usor in ture. Presupun ca tehnologia folosita pentru NGK Platinium aduce unele avantaje in aceeasi maniera. Varful electrodului este foarte ingust ceea ce permite functionarea in parametri chiar si la voltaje scazute. Rezistenta sporita la temperatura si coroziune care duc la o durata dubla de viata.

Ideea e ca in general o bujie este compatibila cu mai multe motoare la mai multe tipuri de masini. Faptul ca se potriveste o bujie hi-tec nu inseamna ca e rentabila pt espero,dar poate pentru alte masini/motoare este.

Share this post


Link to post

Acele bujii mai scumpe(45 ron/buc) sunt NGK Iridium IX. Eu folosesc astfel de bujii la Cielo (codul este BPR6EIX). Avantajele sunt: consum combustibil scazut, marirea puterii motorului, durata de viata de aprox 90.000 km.

Share this post


Link to post

Cu cat s-a marit puterea motorului si cum ai masurat ? :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...