Jump to content

Recommended Posts

Salut! A folosit cineva bujii ISKRA (poloneze) la motoare din gama Daewoo? Am gasit la un pret foarte bun modelul FE65PRS pentru Cielo OHC si nu stiu nimic despre comportamentul lor. Multumesc!

Share this post


Link to post

Dar de ce nu vrei tu sa folosesti bujiile recomandate de catre constructor, crezi ca ala iti vrea raul ?

Share this post


Link to post

Cu tot respectul,dar acelasi constructor recomanda folosirea uleiului de motor din gama 10w-40 pentru Cielo OHC (conform manualului de utilizare),ceea ce nu e cea mai inspirata alegere. Asa ca nu se aplica chiar mot-a-mot recomandarile constructorului...Nu mai bag mana in foc pentru asa ceva!Sorry pentru off topic!

Share this post


Link to post

Eu nu cred asa ceva. Producatorul este singurul care stie cel mai bine ce-i trebuie motorului tau. Povestea asta cu, noi stim mai bine decat proiectantul nu poate starni decat ilaritatea. Uleiul 10w40 este cel mai prost, n-am auzit sa fie recomandat, pana acum, de catre un fabricant de motoare. Multa lume care n-a citit specificatiile unor consumabile confunda cifrele, clasa de vascozitate, cu temperatura ambianta maxima atinsa, una data la 20 de ani, in cazul de fata sau de spate, ca am dat-o in offtopic.

 

Ca sa revenim, foloseste bujiile recomandate.

Share this post


Link to post

Dupa cca. 12.000km dintre care vreo 8000 extra-urban si restul urban (ultimii 2000km exclusiv urban) asa arata bujiile mele:

 

1.jpg

 

Poza nu e reusita, se pare ca telefonul meu stie sa focalizeze doar la distanta, insa se pot observa 2 lucruri : 1. nu exista nici un fel de depuneri si 2. dupa culoare se pare ca temepratura de lucru a fost putin cam mare. La fostele bujii (NGK) culoarea era mult mai apropiata de brun-rosiatic insa la momentul achizitionarii nu am gasit decit Bosch. Intr-un catalog Bosch, aspectul bujiilor din poza este considerat foarte bun si indica o functionare optima a motorului ... Discrepante, discrepante :) . Oricum, recunosc ca nu prea am coborit sub 3000RPM, ma cam "desfasor" pe plaja 4000-6000 > :)

 

Despre bujiile ISKRA pot spune doar ca le-am incercat pe o Dacie 1310/carburatie. Jalnice, jalnice, jalnice ! Trepida motorul in ultimul hal, raspunsul era in pom, asa incit am fost nevoit SA LE ARUNC si sa las vechile bujii Sinterom. Deci ... eu unul nu recomand, ma indoiesc ca pentru Daewoo ar fi mai bune.

Share this post


Link to post

Salutare!

Am Cielo DOHC 16 valve GPL, 49000km. Efectuat schimb bujii pt prima data, am pus NGK BKR6E-11, cele vechi tot modelu asta. Pe GPL motorul merge f bine, in schimb pe benzina motorol in ralanti tremura, urca greu in turatii si demareaza greu. Deasemenea zgomotul produs de toba de esapament e dif

erit intre gaz si benzina. 

Mentionez ca cu vechile bujii nu era aceasta problema. Un sfat va rog frumos. Multumesc!

Share this post


Link to post

Bujiile au distanţa la electrod corectă? Adică 1.1mm... Fişele sunt bune? Dacă ai mers în special pe Gpl, probabil e de la injectoare. Vezi şi topicul de aici.

Share this post


Link to post

In cazul in care bujiile au fost stranse nesimtit de tare de cei din service, cum se recomanda desfacerea lor? Cu motorul cald sau cat mai rece?

 

Merci!

Share this post


Link to post

Cald

Share this post


Link to post

Idem, cald.

Share this post


Link to post

Am reusit si eu sa schimb NGKurile dupa vreo 30 si ceva de mii de km si le-am inlocuit cu Beru din lipsa de timp de cautari am luat Beru ca NGK nu am mai gasit nicaieri :( .Cat am alergat ieri prin 8 magazine nu am gasit la niciunul NGK.

Sa vedem cum se comporta astea dupa un reset si idle learn.

NGKurile sunt mai inchise la culoare deoarece le-am bagat de afara in casa si s-au condensat,in mod normal ele sunt caramizii.

Beru au costat 12 ron bucata.

post-788-1227625283_thumb.jpg

post-788-1227625299_thumb.jpg

post-788-1227625310_thumb.jpg

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Bosch 4 cu 4 electrozi.Nici o diferenta.Am vazut ca se poarta mai nou NGK,dar atentie ca nu sunt japoneze ,cu coreene sau franta.A folosit cineva Denso sau Ngk,dar japoneze standard sau iridium,platinium?Cum se comporta pentru ca am inteles ca masinile pe gaz suporta cel mai bine Champions.La motociclete se preteaza excelent Ngk standard si mai ales iridium.

Share this post


Link to post
nu am mai gasit nicaieri :( .Cat am alergat ieri prin 8 magazine nu am gasit la niciunul NGK.

 

Gasesti la magazine opel nu la daewoo. Sunt 2 magazine pe agricultori care au si mai stiu unul pe langa primaria sector 1.

Share this post


Link to post

Salutare

In incercarea de a face o mica economie, am schimbat singur filtrele, uleiul si bujiile.

M-am documentat pe acest forum si am incercat sa aleg produsele recomandate de cei mai priceputi.

Problema mea este la bujii.

Am cumparat bujii Bosh WR 8 de ce+ si le-am inclocuit pe cele vechi (erau Champion)

Dupa asta masina a inceput sa functioneze defectuos in relanti, odata la 1-2 minute scadea brusc in turatii pana pe la 200 - 300 iar uneori chiar se oprea motorul (problema aparea doar in relanti, in mers motorul se comporta corespunzator)

Dupa cateva zile le-am pus la loc pe cele vechi iar problema a disparut. Deci clar este de la bujii.

Acum am intreb unde am gresit...bujiile sunt cele recomandate aici pe forum.

 

 

*Cu ochiul liber se observa ca distanta de la electrod este mult mai mica la BOSH decat la vechile bujii Champion.

Mentionez ca masina in cauza este un cielo gle an 1999.

 

Ceva pareri?

Share this post


Link to post

Postul #313 l-ai citit? Bujiile tale respectă distanţa la electrod menţionată în postul respectiv (în funcţie de tipul motorului, SOHC/DOHC)? Sfatul meu e să foloseşti NGK-uri ;)

Share this post


Link to post

da, din postul 313 m-am inspirat...

ce-i drept nu am gasit WR 8 D C ci WR 8 D C + , posibil ca acel + sa faca o diferenta mare?

Am gasit pe net un manual despre bujii bosch iar semnul + era explicat ca : super performance...sau ceva in genu` asta...

 

Azi am facut din nou schimbul, sperand ca am gresit ceva la montarea lor. Au functionat bine 5 minute, am crezut ca-i ok dar cand sa cobor din masina , au inceput sa faca din nou figuri (probabil cand au ajuns la o temp mai mare)

Apropo, bujiile vechi sunt Champion, modelul recomandat de ovi_jer si functioneaza perfect(doar ca-s cam batrane)

Share this post


Link to post

Cea mai importanta carecteristica a bujiilor este distanta. Daca nu le-ai masurat, poti sa ai si ngk, tot prost vor merge.

Share this post


Link to post

Am schimbat bujiile ''Champion''RN9YC ,GAP DE 0,8mm cu NGK BPR6ES=BPR6E -exact asa scrie pe cutie, made in France, gap de 0,8mm,pt.ca cu primele aveam acceleratie neuniforma,lipsa de putere, abia plecam de pe loc,plus mers greoi si neelastic,relanti trepidat si usoare zgaltiieli la decelerare si accelerare,mai accentuate sub3000rot/min.

Din aceleasi cauze,inainte de cele de mai sus,am schimbat ,pe rand, toate filtrele, iar ulterior si fisele de la bujii,cu toate ca aveau 10000km,iar dupa fiecare schimbare,reset ecm si idle learn,( la un moment dat si o curatare injectoare cu ultrasunete,si o schimbare distributie,_ca i s-a parut specialistului ca e sarita de la punct si daca tot aveam km..,am mai dat un banutttt)

Rezultatul?

Mai nici unul dupa toate cele de mai sus,chiar un dezastru dupa schimbarea bujiilor(mai greu plecam de pe loc... ce sa mai spun despre celelalte...)

Asa ca dupa inca o verificare pe tester(Bosch, nu Daewoo) unde totul a iesit P erfect,.., ,,mai bine de atat nu exista"... :spumelagura: ,am crescut gap la 0,9 si apoi la 1mm,iar imbunatatiri simtibile au aparut imediat dupa reseturi .

 

 

.Problema e ca nu s-au mentinut...cam dupa ce ecm invata parametrii dupa mine (~400km), mergea SI MERGE SI ACUM(la 60000 km),dupa 1 an juma de :wallbanger: , enervant de rau,chiar daca pot totusi sa_mi fac treaba cu ea.

Aceleasi simptome le are si pe gaz si pe benzina,totusi pe gaz sunt mai pronuntate.

 

CE SA-I MAI FAC?Schimb bujiile cu NGK-made in Japan,daca le-oi gasi... maresc?,sau scad gap-ul?

Va rog,daca aveti sfaturi, dati-mi-le si mie!

Si va multumesc de pe acum.

Share this post


Link to post

Citeşte postul #313

Dacă ai motor SOHC, pentru bujiile NGK BPR6ES distanţa la electrod trebuie să fie de 0.8mm.

Share this post


Link to post

distanta nu prea conteaza , aste-as bujiile originale ale masinii date jos de mine ieri si au 13 ani si 80.000 km, distanta masurata aproape 2 mm, am pus noi, ce recomanda producatorul, la 1.1 mm, motorul merge exact la fel, adica perfect.

post-3429-1254721701_thumb.jpg

post-3429-1254721948_thumb.jpg

Edited by argon

Share this post


Link to post
aveam acceleratie neuniforma,lipsa de putere, abia plecam de pe loc,plus mers greoi si neelastic,relanti trepidat si usoare zgaltiieli la decelerare si accelerare,mai accentuate sub3000rot/min.

 

Problema ta nu e de la bujii.Fise, capac delco, rotor, bobina interna delco, sunt multe de verificat si schimbat. Cauta "trepidatii la relanti".

 

@argon

Distanta conteaza foarte mult. Daca si restul consumabilelor au tot aceeasi varsta inseamna ca avem viziuni diferite asupra "mersului bine" al unui motor.

 

PS. De ce le-ai schimbat tocmai acum daca mergea bine?

PS2. Ai gaz pe masina?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

le-am schimbat pentru ca nu au fost schimbate niciodata, si ele teoretic se schimba la 20.000. Nu le-am schimbat ca nu mergea bine, si nu am gaz pe masina.

Share this post


Link to post
Citeşte postul #313

Dacă ai motor SOHC, pentru bujiile NGK BPR6ES distanţa la electrod trebuie să fie de 0.8mm.

 

Am citit cam toate posturile ,deci si 313,iar bujiile,asa cum am scris in postul precedent,au venit cu gap-masurat-de 0,8mm. Masina s-a comportat groaznic. si in mod clar cu gap mai mare ,mult mai bine,dar numai pt cateva sute de km.Indoiala vine din faptul ca pe cutie era scris BPR6ES=BPR6E??Nu stiu daca e si adevarat.O alta indoiala ar fi"made in France",despre care au scris si altii ca ar fi proaste...

 

Problema ta nu e de la bujii.Fise, capac delco, rotor, bobina interna delco, sunt multe de verificat si schimbat. Cauta "trepidatii la relanti".

 

@argon

Distanta conteaza foarte mult

 

Fisele sunt "Champion"~3000km,,in locul delcoului am modul de aprindere directa,pe la care insa curge ceva ulei,iar meseriasul m-a asigurat ca nu e nici o problema...

Nu da nici rateuri pe GPL...

Edited by doruci

Share this post


Link to post

poate aveti dreptate cu importanta distantei, ca am observat ca-mi consuma mai putin! in rest ralantiul e la fel, trage la fel...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...