Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

As aprecia o poza cu ele, daca ai posibilitatea.

Share this post


Link to post

Va veni si poza, dar pina atunci arunca o privire la asta.

post-20861-080366700 1299322219_thumb.jpg

 

La prima vedere, ale mele sint asemanatoare D-ului.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Asa sunt toate la Cielo/Espero, de aia ziceam de poza, pune sublerul la mijloc si la capat, sunt sigur ca sunt ingustate..

Share this post


Link to post

Voi incerca demontarea/montarea arcurilor spate cu doua tipuri de presa (scurt si lung) fara a demonta altceva de pe masina. Aveti ideie care este inaltimea arcului detensionat? Mi-ar ajuta sa fac un calcul intre cele doua prese. Multam.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Nu-ti trebuuie nici o presa, nici nu ai cum sa o pui pe arc, pentru ca la capete spirele sunt ingustate, presa se foloseste la arcurile drepte, cum ai pe fata. Pentru spate, se desface surubul inferior la amortizor, si iese arcul usor fara prese, pentru montaj alt arc, idem.

 

Atentie, sa nu desfaci de la ambere amortizoare odata daca cumva o pui pe elevator, se face pe rand, dupa ce ai montat inapoi pe o parte, faci pe cealalta.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Ma gindeam sa-l prind cu presa mica dupa care suspendez si iese mai usor. N-am schimbat inca arcuri spate pe Nexia. Chiar am gasit doua arcuri noi "intarite", reduse la jumatate de pret, doar ca ma cam ingrijoreaza reducerea cam mare, sa ni fie vreo ragalie.

Share this post


Link to post

Te complici inutil, eu am schimbat arcurile spate cu o cheie de 17 si un cric, e acelasi sistem la Espero ca si la Nexia/Cielo.

Share this post


Link to post

... suspenzi mașina pe ambele părți posterioare, demontezi roțile, fixezi un cric sub unul dintre brațele punții spate, demontezi ambele amortizoare din punctele inferioare de prindere, decomprimi cricul de sub punte ... voila !

Probleme ce pot apărea:

1. S-ar putea să fie nevoie să desfaci racordurile flexibile ale frânei ... se întind totuși prea mult

2. Funcție de cât timp a trecut de la ultima schimbare a amortizoarelor spate, poate apărea blocarea șuruburilor în bucșele inferioare ... atunci, deși remontarea este mai dificilă, de preferat desfacerea amortizorului din tijă

Share this post


Link to post

Nu-i surub sa-mi stea in cale (tremura toata masina cind trec pe linga ea :) )). Voi porni cu presa mica pusa pe arc, astfel elimin orice supra tensionare sau demontarea a altor piese.

Share this post


Link to post

Vezi ca de la atata tremurat i se rup si arcurili.

Share this post


Link to post

...schema descrisă am folosit-o în urmă cu 2 luni, atunci când am schimbat amortizoare-arcuri spate. Era o zonă pe care nu s-a umblat decând mama ei a făcut mașina (1995).

Șurubul inferior era sudat (rugină) în bucșa inferioară ... nu ai posibilitatea de a o debloca, eu a trebuit să tai urechea de fixare din punte, să o resudez după ce am scos șurubul (am secționat bucșa metalică cu flexul, pe o traiectorie spirală).

Dacă desfaci racordurile flexibile, profiți de ocazie să mai înoiești lichidul de frână, arcurile ies ca nimica.

Edited by nflt

Share this post


Link to post

... profiți de ocazie să mai înoiești lichidul de frână ...

 

Doar nu crezi ca circul cu lichid clocit. :)

 

Argoane, chestii gen se intimpla si la case mari. Probabil sint arcurile originale si cum nimic nu tine o vesnicie ...

Share this post


Link to post

Viktor - nu merita sa te deranjezi sa folosesti presa pentru arcurile spate...

Share this post


Link to post

Viktor - nu merita sa te deranjezi sa folosesti presa pentru arcurile spate...

 

Plus ca nu vad cum sa o foloseasca,arcul fiind la extremitati mai inchis,spirele cu diametrul mai mic.

Share this post


Link to post

Va explic in mare cum stau lucrurile cu presa.

 

Presa mica formata din trei bucati (facuta de mine) cu o lumgime totala de 150mm, se incadreaza la fix intre punte si sasiu, mai mult decit suficient in a prinde cele doua spire din mijloc al arcului. Deci, scopul presei in cazul de fata nu are rolul de a presa, ci de a mentine arcul tensionat si demontarea acestuia cu usurinta dupa suspendarea caroseriei. Daca se stringe cit de cit presa, chiar nu necesita demontarea amortizorului din partea inferioara, eu l-am demontat sa lucrez mai lejer. Ca ideie, 12min. a durat demontarea unui arc, folosind presa.

Share this post


Link to post

VOrbesti de demontarea amortizorului din partea inferioara de zici c-ar fi cinestie ce, cand de fapt e un singur surub.

Share this post


Link to post

Din pacate nu sint asa indemanatec cum esti tu, argoane, de aceia prefer sa numesc demontare si nu scot si bag surubul. In ceia ce ma priveste, te rog s-o termini cu muscatul subtil. Inteleg ca incerci sa-mi demonstrezi cum se schimba un arc, dar gluma din topor inparte-o cu amicii tai.

Edited by Viktor
  • Like 2

Share this post


Link to post

FIecare cu stolul lui, ce sa zic. Iti doresc sa nu fii nevoit sa schimbi amortizoarele, pentru ca va trebui sa o faci cu punte cu tot.

Share this post


Link to post

Ce spui tu viktore, e corect, insa acel surub de la amortizor merge extrem de usor, exista spatiu sa ii dai cu WD pe ambele parti ale piulitei din punte, deci probleme nu sunt.

Doar ca dupa ce am vazut pe pielea mea cat de usor se umbla la arcuri, mi se pare mai multa munca sa iti faci presa.

Share this post


Link to post

Chiar nu e nevoie de presa la arcuri spate Cielo.In urechea de prindere a amortizorului bagi un levier,apoi lasandu-te pe el cu forta scoti arcul fara problema.

Share this post


Link to post

Pina la urma, poate cineva recomanda un kit de inaltare pentru Cielo ? In ce anume consta exact, si daca sunt de facut si alte modificari? Am de mers pe niste drumuri cam desfundate. Multumesc, Tudor

Share this post


Link to post

Salut. Ce imi puteti recomanda pt suspensia spate a unui Cielo.nu stiu exact de unde este problema , daca de la arcuri sau de la amortizoare ,totul e prea moale ,daca sunt 5 persoane in masina si mai am si cateva bagajele in portbagaj imi atinge aripa spate cauciucul . si nu stiu ce sa fac .din cate am citit pe aici e cat de cat usor de montat singur acasa avand sculele necesare. dar nu stiu exact care ar putea fi cauza si cum pot sa imi dau seama ce e stricat si ce sa cumpar mai bun

Share this post


Link to post

Şi eu am aceeaşi problemă. Am schimbat arcurile stoc cu unele de drumuri grele dar acelaşi rezultat. Unde mai pui dacă ai şi instalaţie de gaz şi ai ambele rezervoare pline...

Share this post


Link to post

Eu mi-am cumparat din Vitan de la magazinul de acolo arcuri spate HD si sunt foarte multumit de ele, a inaltat masina considerabil si a disparut efectul de barca. Vally poate arcurile tale nu sunt HD. Am pus si 3 persoane in spate si nu s-a lasat foarte mult.

Pun si o poza cu ele abia montate.

post-8442-0-43900400-1321169959_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salut,

 

O să pun şi eu o poză cu maşinea mea, dar e cu 3-4 cm mai jos decât în poza ta, fără niciun pasager, rezervorul de benzina plin si gaz-ul la jumatate.

Edited by Vally007

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...