Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Indicator, martor sau sonda de Benzina

Recommended Posts

Totul e bine cand se termina cu bine :D mai putin benzina .

Share this post


Link to post

se poate pozitiona acul indicator de la benzina ??? al meu nu a coborat niciodata sub ultima linie, si am avut

neplacuta ocazie sa raman fara benzina in rezervor, bazanduma pe acel indicator si pe cel de avertizare luminos care nici acela nu s-a aprins.

Share this post


Link to post

Sfat pe viitor: intotdeauna cand alimentezi e bine sa stii cati litrii de benzina ai bagat.

De asemenea poti sa estimezi un consum mediu aproximativ (vezi ca depinde puternic si de temperatura de afara).

Cand te apropii de limita de km pe care poti sa ii faci cu o anumita cantitate de benzina, e bine sa te duci si sa alimentezi

indiferent de indicatia, indicatorului de benzina - indicatia aia poti sa o iei asa orientativ ...

In cazul tau se pare ca e clar, ai ori sonda de benzina defecta ori indicatorul. In ambele cazuri indicatia citita nu e de incredere.

Share this post


Link to post

Pai, e nasol sa fie amandoua "neserioase". Atunci de ce le mai ai? Ca chestia cu "calculatorul de consum" din cap mi se pare cam... anarhica.

Solutia ar fi sa se remedieze problema. Oricum, nu cred ca ambele probleme (si indicatorul si becul) sunt de la... pozitia acului!

Share this post


Link to post

pozitia acului nu are nici o legatura cu becul. Stiu din propria ecperienta... Acul mergea foarte bine de la full pana la jumatate.. dupa care cadea in gol.. pana la tamburusul pe care reazema acul; becul continuand sa mearga normal. (cand se aprindea becul trebuia sa alimentej in jur de 43L. Dupa schimbarea sondei litrometrice totul a revenit la normal. Pentru a-ti da seama unde e buba.. eu spun sa dai o fuga in service...(accesul la sonda e cam dificil). Se inlocuieste vechea sonda cu una noua, dupa care se face proba sa se vada de ce. merge acul (circuit complet - 0 - full)

Share this post


Link to post

mersi mult, asa voi face, dar credetima cum naiba acul acela nu scade , am mai vorbit si eu cu multi si cica acul scade pana la punctul acela de sprijin, incerc sa vad daca acul nu este cumva pus aiurea, dar chiar daca e pus aiurea, tot mi se aprindea indicatorul din bord atunci cand am ramas fara benzina.

Share this post


Link to post

daca acul era pus aiurea trebuia sa se duca peste FULL cu distanta care in cazul tau nu coboare...

La mine, dupa schimbarea sondei litrometrice cand indes benzina de nu se mai poate, acul trece cam cu 1-2 mm de indicatorul de full. Daca pun benzina normal pana in buza, acul se duce exact pana la FULL. Becul incepe sa se aprinda slab cand in rezervor sunt in jur de 8,5 L ...deci la drum lung se mai pot parcurge peste 100 km (nu am incercat si nici nu cred ca voi incerca vreodata asa ceva).

Din cate spui tu, 90% ai probleme cu sonda litrometrica...ori se blocheaza la o anumita pozitie sub care nu coboara, sau cum a fost si in cazul meu, potentiometrul de pe ea este dus (la mine nu mai facea contact si cadea acul in gol.. la tine s-ar parea ca trimite la ac o valoare constantaa rezistentei electrice... si acul spune saracul ce primeste de la sonda

Share this post


Link to post

La drumul pe care l-am parcurs in acest sfirsit de saptamina am avut ghinionul sa ramin fara indicator de nivel la benzina. Mentionez ca de putina vreme am schimbat partea cu ceasul care indica temp. apei si nivelul de benzina. Am inteles ca sonda de benzina este sub masina. Intrebarea mea este: se poate umbla la sonda cu masina ridicata pe cric sau este nevoie de mers la un service si ridicata pe elevator?

Share this post


Link to post

eu am ajuns la sonda fara sa o ridic pe nimic. daca o ridici sigur ajungi.

Share this post


Link to post

Ma mincat in fund azi, ca pe ploaie sa verific sonda de benzina. Cu un fir mai lung legat la borna minus a masinii am facut contact, pe rind, la cele doua fire ale sondei ( al treilea fir este de masa, are culoare neagra si este un papuc normal, dreptunghiular ). In concluzie cu masa pe direct, acul ceasului de bord se misca bine de tot, la fel si becul de avarie. Ramine sa dau jos sonda si sa vad daca nu se poate repara, daca nu, se va schimba.

ย 

ย 

dap..exact ce am patit si eu...500.000 de mii sonda...rezervorul cat mai gol ...si gata se schimba

ย 

ย 

Cit de gol sa fie rezervorul ca sa pot da jos sonda? Vineri cind sa defectat sonda acul de la benzina era pozitionat la prima liniuta.

Share this post


Link to post
De ce cauti problema asa departe cand ea este foarte aproape.

Verifica contactele la ceas.E vorba de cele 3 piulite ale ceasului care string suruburile de fixare .

ย 

ย 

Si eu am probleme la indicator. A inceput cu scaderea brusca de la jumate in jos, dar mergea becul. Acum nu mai merge becul si acul pare cat de cat OK. Am scos bornele si acul a "cazut" pana la suport, deci functioneaza. La fel si la plin e OK. In schimb becul nu mai reactioneaza. L-am verificat de curand, nu e ars. Cand am luat bornele nu s-a aprins desi ar fi trebuit.

Unde poate sa fie buba?

E un releu pe langa sigurante care il porneste? M-am uitat repede prin manual si nu am inteles prea bine unde e...

Share this post


Link to post

Pai, de ce sa se aprinda becul daca scoti bornele. El se aprinde cand se face un contact, adica un circuit in "scurt", nu in "gol" (chiar daca rezervorul e gol :o ).

Share this post


Link to post

Trebuie pus la masa firul de pe sonda care merge la bec.

Share this post


Link to post

Acul meu de la benzina nu a vazut niciodata ultima linie(cea de la full) de cand am luat masina, chiar daca era noua. Dupa aproape 190 000 km nu ma mai deranjeaza. M-am obisnuit cu el asa cum e si stiu cat are in rezervor tot timpul. Nu mai zic ca dupa primii 180 de km, deja e coborat sub jumate. Da o senzatie de masina nesatula dar m-am obisnuit. Cu cat trec kilometrii, cu atat coboara mai greu acul.

ย 

Din obisnuinta pun la 0 la partial de fiecare data cand bag ceva benzina si stiu mereu cat o sa fac cu litrii care i-am bagat. E o metoda simpla si nu ramai niciodata in pana "prostului".

ย 

In ultimul timp, cred ca s-a ars si becul care arata drojdia din rezervor.. dar "who cares?"

ย 

Bine ca indicatorul de la GPL merge bine... :)

Share this post


Link to post

Aha... am citit in graba si am inteles ca daca las firele in aer simulez rezervorul gol si daca sunt la masa trebuie sa arate plin... wrong :D

ย 

OK, o sa incerc si cu firul la masa. Banuiesc ca e cel cu papuc normal (ce intra pe lamela). Oricum, o sa-l incerc primul si daca nu merge il incerc si pe celalalt.

ย 

ย 

Pentru cei care nu s-au lamurit unde sunt/ajung firele astea, trebuie sa te uiti pe sub usa dreapta spate. Cu un pres sau altceva pe jos ajungi usor cu mana la ele, nu-i nevoie sa ridici masina.

Share this post


Link to post

In sfarsit am reusit sa verific sonda... si acum chiar nu stiu unde e problema. Indicatorul e OK, cu borna luata e 0, cu borna la masa e FULL. Becul din bord insa nu merge. Am verificat acum vreo 2 saptamani becul si e bun. Cu firul la masa nu se aprinde.

ย 

Aveti idee pe unde are traseul firul ala? sau care ar putea sa fie problema? Urmatorul pas ar fi sa verific daca firul e intrerupt, dar nu stiu unde ajunge ... la tabloul cu sigurante/relee?

Share this post


Link to post

BAi fratilor lamuriti-ma si pe mine intr-o problema.Am un cielo exe gpl 2004 40.000km luat anu trecut la sh si am o problema.Asta e prima mea masina si nu prea am experienta.Asa ca ii rog pe cei cu ceva experieta sa-si dea cu parerea.Mai zilele trecute incepuse sa-mi faca cu ochiul indic de benzina.Am dat fuga la peco si am bagat 15 litri.Indicatorul de benzina s-a ridicat pana sub a doua liniuta(cea de la jum. distantei dintre linia de jumatate a rezervorului si cea de jos).Am facut de atunci 17km nu toti facuti odata mers prin oras fara nici cea mai mica fortare mers lejer.Dupa 17 km acul meu e aproape de linia de jos.Si de cand am luat-o am observat lucrul asta.Are facute toate reviziile ,bagata pe tester si verificata de la cap la coada de om de incredere.Are un consum acu iarna de 10-11%Asa lucreaza sonda de benzina la cielo?E defecta?Sonda e integrata in pompa de benzina?

Astept opinii din partea voastra ca sa stiu ce sa fac!!!!

Share this post


Link to post

Nu este o pb. acest lucru! Si al meu e la fel. Eu sunt doar atent cand se aprinde becul sa trec pe la Peco. :wallbanger:

Share this post


Link to post

Mai, macar la tine se mai aprinde becul, ca la mine nici macar atat nu mai face. Cum ajunge nivelul sub jumatate de rezervor incepe sa coboare acul foarte repede. La inceput am ramas in pana de vreo trei ori pana sa stiu cand trebuie sa merg la peco.

Acuma intrebarea mea este urmatoarea: ce poate sa aiba? Sonda litrometrica e defecta? Ce as putea sa-i fac?

Tin sa precizez ca becul din bord l-am verificat, e bun.

Multumesc pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post

da e sonda...cel mai sigur tre schimbata..daca nu e firul intrerupt

scoti mufa de la sonda de sub rezervor si faci scurt...si vezi daca se aprinde becul..daca da..e klar schimba sonda.. 500.000 de mii parca

Edited by Vlad

Share this post


Link to post

O intrebare scurta, cand se aprinde becul in bord la benzina? ca am ajuns cu acul pe rosu si nu sa aprins si nu am mai avut tupeu sa merg in continuare sa vad daca se aprinde sau nu si cati litri mai sunt in rezervor in momentul cand se aprinde becul ?

Share this post


Link to post

daca totul functioneaza corect becul de la benzina se aprinde cand mai sunt in jur de 8L de benzina.

La mine este cam asa: Ajunge acul pe zona rosie... mai merg vreo 20 km... creste putin pe zona alba.. (acolo jos de tot.. se cocota putintel de tot) dupa care coboara iae si se aprinde si beculetul... Becul incepe sa clipoceasca cand mai sunt in jur de 9-9,5l (se aprinde accidental prin curbe/inclinatii ale masini...) si de obicei dupa aprinerea lui alimentez cam 40 - 42L (nu am mers mai mult de 10 - 15 km dupa ce a inceput sa se aprinda)

Share this post


Link to post

La mine a ajuns acul pe liniuta rosie si nu mi sa aprins becul si banuiesc becul ca fiind ars.

Share this post


Link to post
scoti mufa de la sonda de sub rezervor si faci scurt...si vezi daca se aprinde becul..daca se aprinde schimba sonda..

90 % asa este

Share this post


Link to post

Mersi mult pentru raspunsuri. O sa ma bag pe sub masina si o sa testez cu scurt intre sarme ca sa vad daca trebuie sa pregatesc niste bani de o sonda noua sau nu.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

ย 

×
×
  • Create New...