Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Indicator, martor sau sonda de Benzina

Recommended Posts

Verifica firele sub masina. E posibil sa fie iesite, oxidate etc. Sunt sub rezervor, daca urci masina pe rampa le gasesti.

Share this post


Link to post

Le-am verificat sunt in regula alea de sub masina de sub rezervor.. Ca simptome.. mi-a scazut de tot jos ieri, am bagat apoi 20 de litri de benzina crezand ca am ramas fara benzina.. A urcat pe la jumatate acul.. Azi dimineata totul in regula in trafic pana cand imi zise pasagerul din dreapta.. uite urca pana sus acul.. Ma uitai mirat.. se dusese peste jumatate cu o gradatie.. apoi subit deceda.. De atunci e mort.

E aiurea sa mergi fara ac indicator la nivel benzina in rezervor. Cand ma uit in bord parca intru in panica ca nu mai am benzina.. Trebuie sa ma fiu atent la cati km fac acum.. Al dracu daca vrea el sa se miste un milimetru.. e teapan acolo sub linia rosie :) .. am mers alalteri prin ploaie torentiala furtuna si apa pana la prag.. unele portiuni.. posibil sa fi facut acolo scurt firele.. desi slabe sanse.

Acul asta nu are si el vreo siguranta ceva.. e bagat pe direct??

 

AM vazut ca se poate verifica acul din bord facuandu-se scurt intre firele de sub masina de la pompa. Mai exact intre ce fire se face scurt. Intre cele 2 fire care vin in pompa? Am vazut ca mai este si un papuc acolo la fire..

 

Daca am observat bine si nu sunt orb eu am doar 2 fire ca intra acolo.. papucul si un fir rotund negru :| ...

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Era un fir cam iesit. l-am infipt mai bine dar nu era ala problema. Tot nu merge indicatorul de nivel.

Sunt 3 fire:

Cel negru este papucul care banuiesc ca este minus/masa

Cel rosu

Cel alb,

Intre care sa fac scurt sa vad daca merge acul care indica benzina in bord?

Share this post


Link to post

Intre toate. Tre sa ai full pe ceas cu rezerva aprinsa dupa ce faci asta. Daca tot nu merge nici asa, nu e la sonda problema

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cum naiba sa faci scurt intre 2 plusuri??

Repet sunt trei fire

Negru, papuc probabil minus

Fir alb

Fir rosu.

Azi cand am pornit de dimineata masina a urcat acul pana la a 2 gradatie si apoi a coborat si a murit din nou..

In bord vine bagat cu mufa papuc firul asta de la sonda? E probabil sa se fi deplasat si din bord papucul.. sa nu faca contact.. asta daca are papuc. La sonda fac contact toate.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Koss, fa si tu un plin si alergi pe putin un 400 km , cel putin ai un reper pina una alta . Altfel, is pacatoase rau la acest capitol. Eu am pus piese noi si-apoi ... la scurt timp iarasi a inceput sa faca fite . Tre sa ma plictisesc rau de tot sa trec din noi prin rezervor ,altfel ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Firul negru e masa, rosu cu alb semnal de la reostatul sondei catre indicatorul (ceasul) din bord si alb firul becului rezerva. Pt. verificare:

1) in primul rand firul negru trebuie sa aibe contact ferm (se verifica cu un ohmetru dupa ce se deconeteaza de la sonda) cu masa caroseriei;

2) se face scurt intre rosu/alb si masa (firul negru) si, cu contactul pus, indicatorul ar trebui sa indice full. Daca nu, se desface tabloul de bord si se verifica contactele suruburilor de pe folia imprimata, in spatele ceasurilor. Pt un test mai amanuntit se poate intercala intre firul rosu/alb si masa un rezistor cu valoarea de aprox. 150 ohm - indicatia ceasului sa fie aproape un sfert de rezervor; 100 ohm - jumatate de rezervor si aprox. 65 ohm cam 3/4 din plin.

Daca aceste teste nu dau rezultate se inlocuieste ceasul indicator;

Aceste date sunt luate din schema electrica (publicata de mine in topicul "probleme electrice CNEL" pag. 64, post 1276.

3) testul lampii de control - nivel minim. Se conecteaza firul alb la masa, cu contactul pus si becul ar trebui sa se aprinda.

Daca, in urma testelor descrise mai sus, indicatorul de bord si becul functioneaza, se inlocuieste sonda din rezervor.

  • Like 2

Share this post


Link to post

E tembela sonda de nivel.

M-am tot gandit ce ar fi putut sa se intample.. Eu foarte rar am avut sub 10l de benzina in rezervor.. Saptamanile astea am mers cu masina cateva sute de km si probabil mi-au mai ramas sub 10 litri in rezervor.. probabil vreo 6-7 litri inainte sa alimentez. De atunci imi tot face figuri.

Cand pornesc masina dupa o perioada in care a stat pe loc sonda imi indica ca as mai avea in rezervor 20 de litri dar cum pornesc cu masina si se flendureste benzina in rezervor cum scade la 0 acul.
E posedata... contactele .. bordul merge.. probabil e posedata sonda... o fi ramas intepenit nivelul la peste 20 de litri eu stand cu rezervorul aproape de jumatate mai tot timpul.

post-14272-0-90706200-1464547660_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Nu ramine intepenit niciunde . Pe aceiesi idee am fost si eu , apoi am demontat si verificat, nici vorba sa ramina agatat plutitorul pe undeva. Singura explicatie ce o am , is foarte prost concepute cu o logica ce doar (sau nici ) ei o (n-o) inteleg , asadar ...

De regula fac plinul pina in buza rezervorului,iar in cazul asta, indicatorul urca (peste full) iar apoi cade topor sub zero. Dupa vreo ~ 40 km cred isi revine cit de cit dar nici atunci nu indica corect , zburda dupa cum vrea muschii lui si-apoi m-am lasat lipsit. Fac plinul, nulez kilometraju' si-apoi stiu ca dupa un 4oo km trebue sa alimentez, in rest ... nici de cade ceasu' din bord nu ma deranjeasa . Mi-ar placesa indice ca la carte dar daca-i asa incapatinat ... drept imi bag picioru-n el ...

 

:mrgreen:


Ce nu am inteles vreodata la rablele astea, de ce indicatorul nu este independent. Ca o data cu repunerea contactului (sa-si ia alimentare) sa primeasca o asa zis resetare de moment. Dar nu, de nu pornesti ragalia vreo doua saptamini si indicatorul e la jumatate ramas, te plimbi toata ziulica si el tot acolo indica . Macar iti da un atuu ca stai bine la consum ... fir-ar ele de fiare ...

 

:-j

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa nu fie butoiasul (plutitorul) fisurat, Intra benzina in el, creste masa, se scufunda si indicatia nu mai e corecta. Corect? ;)

Share this post


Link to post

In cazul meu cu siguranta nu e, Cris, e verificat plutitorul. Au amaritele alea de cartele bune de nimic ce de ai supra alimentat ies de pe scala si deja da eroare, iti trimite indicatorul pe zero. La modelele astea nicicind nu am putut lua drept baza ceea ce indica ( avind in vedere ca fu si pe firma una din '96) .

Acum nu stiu , spre ex la voi, avind in vedere ca rezervorul e de 50 litri si indicatorul indica la jumatate apoi alimentati, diferenta de nivel e de aprox. 25 litri dupa cum logic ar fi ?

Share this post


Link to post

Naiba sa le ia! De ex., la mine, jumatate inseamna cam 1-2 mm peste jumatatea scalei. Si la mine mai fluctueaza acul. Chiar am facut un tester zilele trecute cu Dw scan 100 si am avut eroare de senzor nivel combustibil (P402 parca). Oricum, avand gpl, rar mai vede cate un plin de benzina.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Azi dimineata in jur de 10.30 aveam parcursi ~180 km din cite retin, am alimentat full (pina-n buza) si am nulat kilometrajul (ca de obicei ) iar momentan imi indica peste juma' de rezervor si 362,4 km la bord, parcursi. De indficat idica, dar cind si si cum, si-apoi greu de crezut ca cu cantitatea indicata sa parcurg aceiasi km. Nu ? Eu stiu ca am consum te Tico, da nici in halu' asta ...

 

:mrgreen:

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Daca km ii faci majoritar extraurban, poate fi corect. Tin minte ca am facut peste 750 km cu un rezervor de 50 l.

Share this post


Link to post

Aprox. 75% din traseu in regim de autostrada in conditii de trafic greoi (uneori frinari violente, fara blocaje dar restrictii cu mult sub 130/h datorita berbecilor in trafic) . Altfel, sincer as fi mirat de ar confirma careva ca la modelele astea indicatoarele de nivel indica in limitele bunului simt. Pe mine unu m-au dezamagit si nu mai pun baza in ele, nici de-ar fi nou nout .

Share this post


Link to post

Apropo. Ultima oara cind imi facu figura sa nu mai indice absolut deloc (acul indicator cazut la baza si acolo ramas) fu de la firele alea de sub masina. Firul negru , al cu mufa rotunda, in stare perfecta ce arata ca si nou, iar celelalte doua (ce nici alea nu aratau rau) curatate, mai strinsi nitel papuci pentru o priza mai buna, apoi si-o revenit. Tresa fi fost un soi de resuscitare ceva ... fir-ar ele de rable.

 

:mrgreen:

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ramblere :) )

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Astazi am facut plinul. Ii place la plin.. Am mers prin oras circa 2 ore.. A indicat acul tot drumul nivelul.. Chestia nasoala este ca pe caldurile astea nu prea e indicat sa faci plinul..

 

post-14272-0-87311100-1464684367_thumb.jpg

 

Totusi eu nu pricep. Cum de ramane intepenit acul cand scoti cheia din contact. Ramane tensiune pe firul ala.. care este smecheria tehnica?

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

La mine daca faceam plinul pana la jumatate se comporta normal, apoi incepea nebuneala, cand acceleram, pe ceas crestea nivelul de benzina din rezervor iar cand opream scadea spre zero. Am mers asa o perioada pana cand m-am suparat si am schimbat sonda, merge ok si e schimbata de ~3 ani cred...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am schimbat de curand sonda benzina la cielo.
Problema e ca acum imi sta intepenit indicatorul de benzina aproape de full si alta problema e ca mi se aprinde martorul de benzina in bord cand sta masina pe loc (avand mai mult de 20 litri benzina in rezervor)

Asa trebuie sa vina firul rosu la sonda in mufa alba si firul alb in mufa neagra?

Screenshot_2020-02-19-19-40-14-243_com.mxtech.videoplayer.ad.jpg

Share this post


Link to post

Am mai verificat acolo. Mufele alea asa sunt. Firul rosu la conectorul alb si firul alb la conectorul negru. Mufele sunt de circumferinte diferite una mai groasa alta mai subtire. Probabil sonda nu e compatibila cu ceasul din bord sau probabil ceas din bord defect.

Share this post


Link to post

Cablajul ii conectat OK, insa plutitorul la baza ii prevazut cu o cartela (asemanatoare celei de telefon) ce citeste volumul . Are un cod ce trebuie sa corespunda cu cel original altfel posibil sa dea eroare.Ii boala cunoscuta la cielo iar rezollvarea consta in, de la plin la plin asa zis. Mie imi face fente cind e full, atunci cade de tot iar dupa vreo 20km (cred) isi revine.Oricum, nu-i dau importanta, la fiecare plin resetez mini-kilometrajul iar la cel mult 400 km (450 chiar, in functie de traficul memorat) parcursi fac plinul, astfel tin evidenta.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...