Jump to content
Sign in to follow this  
EXE

Batai Motor

Recommended Posts

Daca e arborele e cam grav presupun...ce se poate face in cazul acesta?

Share this post


Link to post

O reparatie capitala. Desfacut bucatele, vazut ce mai e ce nu mai e bun...

Share this post


Link to post

Zgomotul produs de arbore e mai grav, nu se aseamana cu tacanitul tachetilor. In plus, din cite am vazut eu, zgomotul de arbore se face auzit mai ales in frina de motor.

 

Daca totusi e arborele, se rectifica manetoanele si se pun cuzineti de biela la cota corespunzatoare (la o afectiune grava, se poate duce direct in R2). Acelasi lucru se poate face si in cazul cuzinetilor de palier. Sau ... arbore nou ;) (chiar si SH daca e in cote)

Share this post


Link to post

Batatia in sarcina (acum depinde si cum se aude) de obicei e de la piston cu joc (segmenti foarte uzati sau rupti)sau cuzineti, arbore cotit (la fel). Mai poate fi o biela indoita, pot fi mai multe, in orice caz trebuie desfacut integral si vazut.

 

Insa inainte de a trece la reparatie capitala verifica aprinderea (distanta bujiilor, culoarea lor, fisele, capac, lulea) si injectoarele. Un cilindru care nu lucreaza poate da aceste batai si il desfaci degeaba.

 

PS. Tot ce tine de chiulasa (axa,supape, tacheti) bate tot timpul indiferent de sarcina.

 

PS2. Consulta manualul de reparatie. La espero capitolul 6 pag 7

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nici macar nu mai trage bine...azi am iesit spre Bucuresti...n-am, reusit sa ajung la 140 km/h...dupa vreo 5 km am last-o. Si am mai observat ceva...cand schimb dintro treapta inferioara intruna superioara...motorul are o trepidatie...parca e inecat...se tureaza mai greu...apoi dupa ce ajunge la o anumita turatie merge mai rotund.

Ar putea sa fie cumva sarita de la punct?

 

 

Share this post


Link to post

verifica ceea ce a zis si dj dark;pompa de benzina sa dea debitul ok,schimba bujii la distanta,incearca cu o bobina de inductie de la altcineva,delcoul sa aiba totul ok... cu siguranta e ceva de la aprindere,nu cade motorul asa brusc,de segmenti rupti nu prea am auzit pe la woo...

Share this post


Link to post

Pompa de benzina are mai putin de un an, fisele sunt schimbate in primavara, bujiile la fel...le-am verificat si acum...erau cam afumate...mai ales la pistonul 1, capacul de delcou e nou, de bobina nu stiu ce sa zic...m-am uitat noaptea la ea...in parti se vad scantei in interiorul ei, din ce in ce mai pronuntate cand accelerez. O sa incerc cu bobina de la taica-meu. El are espero de 1.5...se potriveste?

Share this post


Link to post

E motorul, mecanica din el, inima... ce e asa de greu de inteles?!??!

Share this post


Link to post

As putea sa spun ca a fost inima...astazi de dimineata am desfacut motorul... de fapt mecanicul. Segmentii erau dusi. La pistonul nr 1 supapele erau duse si ele. Dupa ce l-a desfacut complet am cumparat segmenti, cuzineti, supape, simeringuri supape, garnitura chiuloasa, garnitura baie, filtru benzina, ulei motor. Toata treaba a durat de la 9 dimineata pana pe la 6 seara. Acum merge mult mai bine...are vana, nu mai are bataia aia ( ca bataia de avans ). Dar totusi...nu merge cum as fi vrut. Parca tot mai intrerupe. Intr-adevar mecanicul mi-a aratat ca injectorul de la pistonul nr 1 nu lucreaza cum trebuie. Cand e la relanti parca merge in 3. La drum merge ca unsa. Urmeaza curatatul injectoarelor...asta o fac la service ca omul acasa nu are cu ce. Dar sunt contrariat pentru ca si pe GPL face la fel...si aici nu mai are treaba cu injectoarele. In momentul in care scot fisa de la pistonul nr 1 nu se simte nimic...merge la fel. Daca scot alta fisa, motorul da sa se opreasca. Fisele le-a controlat. Sunt bune. La fel si bujiile. Ce ar mai putea fi?

Share this post


Link to post

Salut detin o leganza din 99.Aveam o bataie la motor si am inteles ca sunt tachetii.Am bagat mana adanc in buzunar si am cumparat 16 tacheti.Am fost la mecanic sa-mii schimbe cu ocazia asta si sa umblu si la distribuitie.Am luat cureaua,pompa de apa si rola intinzatoare insa nam luat si cele 2 role de ghidaj am considerat ca sunt necesare.Dupa ce am stat vreo 5 ore langa mecanic pana mi-a schimbat distributia mi-a montat noii tacheti pe care ia decomprimat intai cu ocazia asta a schimbat si uleiul.Iam platit manopera omului 250+1350 luate de la Lao (piesele).Starea masinii parca e mai grava.Mecanicul m-a asigurat ca tachetii o sa fie zgomotosi pana o sa ia ulei insa nici dupa 100 km nu si-au revenit bat mai tare ca inainte plus de asta s-a defectat si una dintre rolele de ghidaj pe care nu am avut bunavointa sa o schimb.Deci acum si bate si suiera.In cazul asta trebuie sa mai platesc iar 250 manopera + pretul la role.Am o intrebare tachetii noi isi vor revenii?.El mi-a spus ca pana nu se vor uza ca ceilalti sa se formeze dupa axele cu came vor bate .Ce este de facut.Astept raspunsurile voastre.

Share this post


Link to post

Am o intrebare tachetii noi isi vor revenii?

 

Isi vor reveni, doar putintica rabdare. Mai conteaza si uleiul.

Share this post


Link to post

Viktor, ce minune o sa-i faca sa-si revina? Cand schimbi tacheti sau axe cu came, culbutori trebuie sa fie imediat liniste, nu au voie sa bata absolut deloc (maxim maxim super putin 5 secunde pana trage ulei, da oricum mecanicul trebuie sa puna ulei pe ei cand ii monteaza). Inseamna ca nu a facut ce trebuia la Leganza ta...

Share this post


Link to post

Pai minunea nu stiu care va fi, daca va fi, ceia ce pot spune este ca, am schimbat la un nexia 8V (nu al meu) axul cu came si patru tacheti (care erau terminati/defecti) si o zi au batut ca dracu dar treptat s-au linistit complect. Cu toate ca cei 8 tacheti (SH,ca asa a cerut proprietarul) i-am desfacut bucata cu bucata, curatat, unsi cu ulei interior/exterior, ansamblati si pusi la locul lor.Presiune de ulei a fost, ulei nou schimbat atunci, dar de batut tot au batut tachetii pe operioada scurta.

Orificiile axelor cu came (pe unde se face ungerea) au fost curatate?

Share this post


Link to post

Cand a montat mecanicul tachetii a pus ulei pe tacheti.Ulei pe care lam folosit la schimb e castrol 10w40.Orificiile nu le-a curatat mecanicul, oare asta sa fie cauza,Inainte la vechii tacheti bateau pana se incalzeau insa cei noi bat si dupa ce se incalzesc.Insa nu inteleg de ce nu isi revin

Share this post


Link to post

Culbutorii ce grad de uzura prezentau? Tachetii iau uleiul in cateva secunde,e goanga faza cu km.Canale de ungere chiulasa,sorb infundate sau orificiile in care intra tachetii olarite.La mine se manifesta ultima faza,am schimbat tachetii,culbutorii,axul,pastilele si tot la fel face,mai ales ca am verificat si sorbul,gaurile de ungere sunt absolut ok,motorul e farmacie inauntru(folosesc si gpl preponderent,ulei Mobil110w-40 high mileage).De obicei se verifica sa fie axul la cote,culbutorii si pastilele de la culbutori.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Hai sa va zic si eu una in legatura cu bataia la motor. Am avut grija de masina mea ca de ochii din cap pana astazi, la 95 mii Km , ulei super, benzina 100, etc. De ceva vreme, un tacanit enervant de la motor. Disperare, diversi mesteri consultati, ba tacheti, ba came, ba compresorul de aer conditionat. Eram mort , nu puteam dormi noaptea, credeti-ma. Astazi, ma duc la un mester adevarat care detine si el, la randu-i, un Cielo, dar SOHC . Ma rog, pune mesterul urechea, ma baga pe elevator, zice " domne, ori e compresorul ori e cureaua de AC"

Desface plasticele de dedesubt si surpriza : cureua AC era varza ! Tocmai o schimbasem acum 5ooo km ! si scrie pe ea tot Daewoo !

Am pus alta, motorul parca e nou, fara pic de zgomot ( ca fapt divers, imi place sa o conduc usurel exact pana in spatele oamenilor si sa le observ reactia atunci cand ma observa la 10 cm de ei. Nu se aude nimic , decat daca lipesti urechea de capota!)

Scuze daca am divagat, dar aveti mare grija la piesele contrafacute!

 

PS. un ulei bun+ benzina de la firme serioase + piese de origine + crutarea masinii = lipsa batailor, zgomotelor de orice fel, motor beton .

 

Parerea mea .

Exact aceiasi chestie am patit eu azi.Intramplarea face ca am 91000km si pot spune aceleasi lucruri ca si el.Cureaua schimbata de 30000km praf-originala Gm.Pana i-a dat de cap mi-a curatat tachetii,a verificat axa cu came,pompa de ulei.Toate super.Cred ca de acum nu voi mai cumpara curele coreen.Ce imi recomandati?

Share this post


Link to post

Bun, am citit toate paginile toti ati avut probleme cu tacheti, culbutori, axa, dar am si eu cateva intrebari.

 

Daca ati citit topicul "Garnitura de chiulasa arsa" ma cunoasteti, daca nu va spun pe scurt.

 

Am schimbat chiulasa + tacheti aproape noi + garniturile aferente. Am avut foarte multa apa in ulei, mi-a si "fiert" motorul, imi scotea apa pe toba, o groaza de bube.

 

Inainte de schimbarea componentelor stricate motorul avea un zgomot ca de diesel, dar mai subtire un pic si mult mai accentuat.

 

Acum dupa ce am schimbat chiulasa si tachetii (baiatul care mi-a vandut-o m-a asigurat ca tachetii sunt practic noi, supapele sunt fara probleme, etc) zgomotul persista, dar la intensitate mai mica decat inainte.

 

Zgomotul se aude si la rece si la cald cu nicio diferenta la schimbarea temperaturii motorului, se aude la orice turatie a motorului. Inainte de a monta chiulasa am curatat tachetii si locasurile tachetilor, folosind si aer cu presiune.

 

Ce parere aveti ma afecteaza cu ceva acel zgomot?

 

Nu am chef sa desfac iar chiulasa doar sa schimb cativa culbutori...

 

Mai bine imi luam motor cu totul la 10 milioane vechi si gata..

Cam asa suna motorul:

 

 

Record000.mp3

Edited by malkav2010

Share this post


Link to post

De-mi aduc bine aminte, in topic-ul "Garnitura De Chiulasa Arsa" cineva iti recomanda sa masori presiunea de ulei. Axul cu came a verificat inainte de al monta? Tachetii trebuiau de desfacuti bucata cu bucata si curatati, cu presiune de aer nu poti scoate mizeria din ei.

Share this post


Link to post

presiune de aer am bagat in canalele care sunt langa tacheti si a iesit de acolo ulei intarit cam ca o mazga. Tachetii iam spalat in benzina si dupa aceia in ulei inainte de a-i monta. Axul cu came nu prezenta nicio zgarietura sau ceva de genu care sa dovedeasca uzura dar asta a fost la ochi nu poti fi sigur niciodata...

 

Cum se verifica presiunea de ulei? Imi trebuie drum la service sau este ceva special de masura care as putea sa imprumut de la vreun prieten si sa verific eu?

 

Inca o intrebare: De ce daca dau busonul prin care se pune ulei jos nu este nicio schimbare in zgomotul acela? Nu ar trebui sa se auda mai tare daca dau busonul jos??? :-?

 

 

Share this post


Link to post

Ti s-a raspuns dincolo. Presiune insuficienta ulei, techeti defecti, locasurile din chiulasa defecte, axa came defecta...etc.

Din pacate ai facut treaba doar pe jumatate.

Dupa o avarie de genul asta se verifica neaparat starea arborelui cotit si cuzineti. S-a verificat?

 

Presiunea de ulei se masoara cu manometru in locul manocontactului. Daca ai adaptor care se se potriveasca acolo poti sa o faci si singur.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Baia nu am desfacut-o, tachetii si canelurile tachetilor erau bune, acum nu stiu culbutorii si axa cu came.. La ochi pareau bune, dar...

 

Unde este situat manocontactul?

Edited by malkav2010

Share this post


Link to post

In spatele motorului pe langa pompa de apa, cum te uiti de sub masina, are o mufa cu 3 fire infipta in el.

  • Like 1

Share this post


Link to post

De ce nu mi-a zis nimeni ca nu merge inregistrarea motorului?

 

Aceasta merge. Sa va faceti o parere...Record000 (2).mp3

 

 

Edited by malkav2010

Share this post


Link to post

Salutare la toti forumistii ,legat tot de batai motor am patit-o azi dimineata cand ma duceam la Ploiesti , dupa ce s-a incins bine motorul(temperatura normala),a inceput sa imi bata(la inceput incet dupa care imi venea sa ma dau cu capul de parbriz ca imi tacaneau creerii) axa cu came si probabil cativa tacheti(care oricum erau acoperiti de bataia axei)concomitent cu palpairea becului de presiune de ulei(cand incepea becul sa palpaie se auzea si bataia din ce in ce mai tare) , am mai avut simptoma asta cand mi s-au bulit cuzinetii , mai aveam putin pana la servici asa ca am dat in continuare.

Dupa vre-o 2 ore am pornit din nou motorul , totul ok , ambalata in draci , omorata nu mai batea nimic , abia dupa vre-o jumatate de ora de mers la relanti a inceput sa bata din nou , binenteles concomitent cu palpairea becului de presiune de ulei .(uleiul verificat inainte de pornire , era ok)

Marti am schimbat uleiul si fltrele , am bagat Castrol Magnatec 10w40 , pana acum foloseam GM 10W40(de 4 ani incoace si schimbat la fiecare 5500-6000 de km.)

Am tras oncluzia ca uleiul se subtiaza cand se incalzeste motorul si nu se mai face presiune(pana sa se incalzeasca motorul am desfacut si capacul culbutorilor sa verific daca ajunge uleiul in rampa si ajungea la toate orificiile din axa).

Luni o sa schimb din nou uleiul, o sa-i bag tot ulei de la GM in speranta ca nu m-am inselat si nu e picat altceva(in principiu pinioanele pompei de ulei)

Share this post


Link to post

Mie mi se pare a fi pompa de ulei sau sorbul pompei infundat.Sau ulei contrafacut.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...