Jump to content
Sign in to follow this  
EXE

Batai Motor

Recommended Posts

Mi-a fost demontata chiulasa pentru inlocuirea garniturii si dupa aceea a inceput sa-mi bata un tachet de fiecare data cand pornesc motorul timp de 1-2 secunde. Am sunat mecanicul si mi-a zis sa stau linistit ca inca nu s-a amorsat si bataia va disparea dupa un drum mai lung. Am rulat aprox.200 km iar bataia persista la fiecare pornire ba mai mult se simte si dupa ce motorul se incalzeste la intre 1500 si 2000 de turatii. Am schimbat simeringurile la supape sa se fi deranjat ceva? Uleiul este nou, l-am schimbat odata cu inlocuirea garniturii. Am folosit numai Aral 10w40 iar masina are 62.000km

Share this post


Link to post

Va salut! De la inceputul iernii, sau mai exact de la primul frig de anul asta (sub 5-10 grade sa zic), am un zgomot ciudat la motor, fix in zona distributiei (acolo intensitatea e maxima). Daca afara sunt -10 gr, zgomotul poate sa ma tina si 20 min .. pana se incalzeste masina bine de tot; daca afara sunt 5-10 gr, zgomotu tine cateva secunde.. pana intr-un minut. Se aude si la relanti , si la orice viteza, mi-e cam teama sa mai ies cu ea des pe frigurile astea.. sa nu se uzeze ceva nasol..

 

Atasez 2 inregistrari: prima e facuta sub aripa dreapta, deasupra rotii (zgomot venit din zona distrib, cum ziceam), la relanti; a doua e facuta aproape de sfarsitul zgomotelor (la vreo 3 min dupa prima inreg), sub capota, deasupra capacului curelei de distrib, la relanti si in turatie.

 

Poate stie cineva ce se aude acolo de fapt (pompa de apa.. sau vreun tachet..) si daca este chiar mare pericol sa mai umblu cu ea cu zgomotele astea, sau mai bine astept sa dea caldura.

 

reg1.wavreg2.wav

Share this post


Link to post

Ce ulei folosesti si la ce perioada il schimbi?Cand schimbi uleiul nu dispare zgomotul?

Vara tot asa face?

Share this post


Link to post

OMV 5w40 ultimele 2 dati, schimbat la 10-11 luni, 9000km max. Uleiul l-am schimbat mereu prin octombrie-noiembrie (deci de 2-3 luni ultima data), iar vara (mai exact cand nu e frig) n-am nici un zgomot. Numai cand temp de afara scade sub 10 gr.. cu cat e mai frig, cu atat tine mai mult.

Share this post


Link to post
Mi-a fost demontata chiulasa pentru inlocuirea garniturii si dupa aceea a inceput sa-mi bata un tachet de fiecare data cand pornesc motorul timp de 1-2 secunde. Am sunat mecanicul si mi-a zis sa stau linistit ca inca nu s-a amorsat si bataia va disparea dupa un drum mai lung. Am rulat aprox.200 km iar bataia persista la fiecare pornire ba mai mult se simte si dupa ce motorul se incalzeste la intre 1500 si 2000 de turatii. Am schimbat simeringurile la supape sa se fi deranjat ceva? Uleiul este nou, l-am schimbat odata cu inlocuirea garniturii. Am folosit numai Aral 10w40 iar masina are 62.000km

 

Dupa 1000 km fa-ti probleme, acum e prea devreme. Si e normal sa bata la pornire pana isi ia uleiul scrie si in carte asta. Schimba uleiul cu unul mai bun dupa 1000 km.

 

PS reparatie capitala doar la 62 000? Simeringurile de ce le-ai schimbat?

 

@dobrescucris Cati km are masina?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

95.000, motorul merge perfect (la cald), consumul facut de curand e ok (13-14% iarna numai in oras, 7% afara). Nu prea imi vine sa cred ca are treaba cu uleiul sau cu vreo piesa importanta din motor. La sfarsitul iernii trecute am schimbat distributia (curele, pompa apa cu una germana, rola intinzatoare). E o piesa careia nu-i place frigul.. si nu-mi dau seama care..

Share this post


Link to post

:) De'asta intrebam, sa vad daca i-ai schimbat distributia. Oricum, bataile din ce se aude acolo sunt urate rau dar e greu de spus, pot fi multe de la un tachet (nu foarte grav) pana la un joc mai grav prin internele motorului.

Nu mai stiu daca cielo are culbutori care se pot regla sau tacheti hidrauluci ca la mine, asa ca prefer sa nu dau sfaturi eronate, oricum ar trebui sa te duci la cineva care se pricepe sa vada daca ajunge ulei suficient la supape . Pompa de ulei iarasi, ar trebui verificata presiunea cumva, daca zici ca doar la rece face, eu asta as verifica prima oara.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
OMV 5w40 ultimele 2 dati, schimbat la 10-11 luni, 9000km max. Uleiul l-am schimbat mereu prin octombrie-noiembrie (deci de 2-3 luni ultima data), iar vara (mai exact cand nu e frig) n-am nici un zgomot. Numai cand temp de afara scade sub 10 gr.. cu cat e mai frig, cu atat tine mai mult.

 

La cielo nu se tine uleiul in motor mai mult de 6 luni.

Scoate capacul culbutorilor si fisa centrala la delcou si pune pe cineva sa-ti dea la automat cand e rece afara si vezi la care din culbutori nu vine ulei.

Share this post


Link to post

Inteles! Tot vroiam sa schimb garnitura de la capac, ca murdareste motoru din ce in ce mai tare.. (schimbata acum 2 ani de fostul proprietar). Deci cum vine primul weekend cu soare (0 gr macar, ca altfel nu rezist), verific ce-ai zis. Nu prea am mai umblat la motor (dar nici nu sunt lemn, sper sa ma descurc), numai sa nu-mi sara ulei in ochi :P

 

Multumesc pt sfaturi, revin dupa noi verificari!

Edited by dobrescucris

Share this post


Link to post

Aia nu seamana a bataie de tachet, dupa parerea mea. Am ascultat de cateva ori wav-urile alea. Eu zic sa te duci la un mecanic bun sa-ti asculte motorul...

Share this post


Link to post

@ovi_jer - care ar fi sensibilitatea motorului de cielo din cauza careia zici sa nu tinem uleiul mai mult de 6 luni?

Share this post


Link to post

Recomandarea producatorului.

Share this post


Link to post

chiar o sa caut in cartea masinii - stiam de un an eu... sau 10k km, "which occurs first"...

Share this post


Link to post

Are dreptate ovi, uleiul se schimba la 10.000 km sau 6 luni (5000 km sau 3 luni in conditii grele), care survine prima.

Share this post


Link to post
Dupa 1000 km fa-ti probleme, acum e prea devreme. Si e normal sa bata la pornire pana isi ia uleiul scrie si in carte asta. Schimba uleiul cu unul mai bun dupa 1000 km.

 

PS reparatie capitala doar la 62 000? Simeringurile de ce le-ai schimbat?

 

@dobrescucris Cati km are masina?

S-a piscat garnitura de chiulasa si a trebuit schimbata deoarece pierdeam lichidul de racire.

Mecanicul mi-a zis ca daca tot am desfacut chiulasa ar fi bine daca as schimba si acele simeringuri ca sa nu am probleme mai tarziu.

Problema este ca tacanitul persista din ce in ce mai mult. Azi dimineata s-a auzit cca. 2-3 minute dupa care a incetat.

Mentionez ca motorul inainte de aceasta interventie nu avea nici un fel de bataie si tot timpul am folosit acelasi tip de ulei scimbat la cca.8000km. Posibil sa fie infundat un canal ceva prin care uleiul ajunge la tacheti? Ma cam indoiesc de modul cum mi-a fost curatat chiulasa dupa efectuarea planeitatii.

Am lasat masina in Service si astept maine dimineata raspunsul mecanicului.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

dobrescuscris@Am avut si eu o bataie zilele astea tot in zona aceea.Rezolvare: Schimbat rulmenti la alternator!!!!!Poate gresesc dar arunca o privire.zgomotul la mine era asemanator.

Share this post


Link to post
S-a piscat garnitura de chiulasa si a trebuit schimbata deoarece pierdeam lichidul de racire.

Mecanicul mi-a zis ca daca tot am desfacut chiulasa ar fi bine daca as schimba si acele simeringuri ca sa nu am probleme mai tarziu.

Problema este ca tacanitul persista din ce in ce mai mult. Azi dimineata s-a auzit cca. 2-3 minute dupa care a incetat.

Mentionez ca motorul inainte de aceasta interventie nu avea nici un fel de bataie si tot timpul am folosit acelasi tip de ulei scimbat la cca.8000km. Posibil sa fie infundat un canal ceva prin care uleiul ajunge la tacheti? Ma cam indoiesc de modul cum mi-a fost curatat chiulasa dupa efectuarea planeitatii.

Am lasat masina in Service si astept maine dimineata raspunsul mecanicului.

 

De obicei cand schimbi simeringurile de supape schimbi si supapele dar nu cred ca era cazul pentru niciuna la tine. Mergi pana la 1000 km schimba uleiul cu unul bun si daca tot mai face si dupa schimbarea uleiului du-te inapoi la el. Si sa-ti verifice si daca ajunge ulei in rampa, metoda descrisa de ovi_jer mai sus sau daca stie mecanicul alta foarte bine. Aceeasi problema am avut si eu dupa ce am schimbat garnitura, segmenti, cuzineti fara sa umblu la supape (doar curatate) si a disparut dupa primul schimb de ulei. Am fost la service si mi-au zis ce ti-am zis eu mai sus.

Share this post


Link to post
Uleiul este nou, l-am schimbat odata cu inlocuirea garniturii. Am folosit numai Aral 10w40 iar masina are 62.000km

 

Dupa ce vezi care e treaba cu ungerea culbutorilor, ia in calcul si schimbarea marcii de ulei.

Share this post


Link to post

@steff

Aral face depuneri, iar daca s-a umblat si curatat chiulasa, se poate ca depunerile desprinse sa se fi acumulat partial in canalele de ungere, iar cand s-a remontat si pornit motorul, aceste depuneri sa blocheze gaurelele de ungere (la axa cu came au diametrul cat un ac de siguranta, si se pot infunda usor cu mizeriile desprinse). Sa verifice la service daca axa cu came se unge cum trebuie (sa desfaca capacul axei si sa dea la automat cu fisele de la injectoare scoase, si cea principala de la delco, ca sa nu porneasca motorul). Daca la turatia cu care invarte electromotorul vine ulei din abundenta pe gaurile de ungere ale camelor, atunci axa se unge bine, iar problema e de la tacheti care pierd ulei, sau de la infundarea partiala a gaurilor de umplere a acestora cu ulei, facand sa se amorseze mai greu, si zgomot. Axa cu came trebuie verificata obligatoriu, sa vina mult ulei pe toate gaurile, altfel in cateva mii de km se va uza excesiv la unele came din cauza ungerii insuficiente.

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post
@steff

Aral face depuneri, iar daca s-a umblat si curatat chiulasa, se poate ca depunerile desprinse sa se fi acumulat partial in canalele de ungere, iar cand s-a remontat si pornit motorul, aceste depuneri sa blocheze gaurelele de ungere (la axa cu came au diametrul cat un ac de siguranta, si se pot infunda usor cu mizeriile desprinse). Sa verifice la service daca axa cu came se unge cum trebuie (sa desfaca capacul axei si sa dea la automat cu fisele de la injectoare scoase, si cea principala de la delco, ca sa nu porneasca motorul). Daca la turatia cu care invarte electromotorul vine ulei din abundenta pe gaurile de ungere ale camelor, atunci axa se unge bine, iar problema e de la tacheti care pierd ulei, sau de la infundarea partiala a gaurilor de umplere a acestora cu ulei, facand sa se amorseze mai greu, si zgomot. Axa cu came trebuie verificata obligatoriu, sa vina mult ulei pe toate gaurile, altfel in cateva mii de km se va uza excesiv la unele came din cauza ungerii insuficiente.

Mi- a fost demontat capacul si s-a efectuat operatiunea exact cum a ti descris-o voi(cu fisa centrala scoasa).Rezultatul, axa se unge f bine. Problema e de la tacheti. Mecanicul a zis ca bataia va disparea in timp, nu are rost sa-i schimb.

Daca folosesc un flush de motor si schimb uleiul am sanse sa scap de tacanitul de la pornire?

Edited by steff

Share this post


Link to post

Iti faci prea mari probleme. Si al meu dupa ce am facut setul tacanea un tachet, aveam un injector partial infundat, pornea foarte greu (motorul mai "strans") etc... Lasa-l 1000 km sa se "lase" dupa care vezi ce si cum, cat a fost desfacut a intrat mizerie sigur peste tot prin el. Dupa 1000 km, schimba uleiul si atunci pune-i flush si vezi ce si cum. Nu te mai agita ca nu merita :) . Daca axa cu came se unge tachetul ala in afara de zgomot n-are ce strica altceva asa ca mergi linistit.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Daca folosesc un flush de motor si schimb uleiul am sanse sa scap de tacanitul de la pornire?

 

Daca te-ai hotarat sa renunti la Aral este indicat sa folosesti inainte Motor Flush. Citeste cu atentie instructiunile acestuia. Iar ca raspuns la intrebare, sunt sanse mult mai mari sa scapi de tacanit decat daca ai pastra in continuare Aralul.

 

Succes.

Edited by bella

Share this post


Link to post

Apropo, inainte de a schimba uleiul da-i un pic in "goarna", eu asa mi-am desfundat injectorul de care pomeneam mai sus. E poibil sa ai canalele de umplere ale unui tachet infudate si la pornire, fiind uleiul mai gros, sa nu-si faca umplerea.

Share this post


Link to post

@ovi_jer: Am revenit cu detalii: am desfacut azi capacul de la motor pt schimbarea garniturii si am pus pe cineva sa dea la cheie, dupa ce am scos fisa centrala. A dat de vreo 3 ori cate 3 secunde, dupa care a inceput sa vina ulei pe la toate gaurile alea deodata. Am verificat atent, chiar vine ulei gramada din toate camele, tachetii se acopereau bine cu ulei imediat. Deci acea bataie despre care vorbeam.. care pe vremea asta (0 gr) nu tine chiar asa mult.. vreo 4-5 min.. sa fie de la pompa de apa? Sau inca sunt sanse sa fie ceva de la motor? Daca e de la pompa de apa, si peste 5-10 gr afara, nu se aude nimic, banuiesc ca nu exista nici un risc sa se intample ceva,nu?

 

PS: Mi-am adus aminte, acum vreo sapt, am desfacut si cureaua de la alternator si am pornit motoru, tot se auzea.

Share this post


Link to post

Nu vad ce legatura are pompa de apa cu bataia aia dar, ma rog. Poate te referi la pompa de ulei. Daca bate si cu cele 2 curele (A/C si alternator) date jos si doar la rece, probabil ai un tachet hidraulic partial infundat si nu se umple bine cand e uleul vascos (la rece). Daca am dreptate nu ai nici un defect imediat ci doar zgomotul suparator.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...