Jump to content
Sign in to follow this  
Gica

Consum De Nubira I Si II Motorul De 1.6 DOHC si 2.0 DOHC

Recommended Posts

Nubira II Euro 3 varianta SX - pe A2 dus intors total aprox 220 km, consum mediu 6.5 l/100 km, viteza medie 120 km/h, facut plin la plecare si din nou la sosire. Ocazional pornit A/C.

Edited by silviustel

Share this post


Link to post

Ca sa vedeti ca exista si consumuri MARI la Nubira II :)

 

Deci ... se da o Nubira II SX D/AB Euro III cu cca 12.300 la bord in momentul in care am facut "raliul". Plecat din Braila, cu plinul proaspat facut, la 3:40 pe traseul: Slobozia, A2, Centura, Spitalul Bagdasar si retur. Oprire 10 min la Bagdasar si 10 min in Slobozia la intoarcere. Sosire in Braila la 7:55. In total 438 km consum ... 38 litri la plinul facut imediat ce am sosit. Adica un consum mediu de ... 8,68 %.

Folosesc Super EuroLuk 98, alimentez intotdeauna la aceeasi statie, aceeasi pompa. Mai exact, din cca 1000 litri de pana acum, doar cca 80 i-am pus la alta statie decat cea "de domiciliu" ... dar tot Super EuroLuk 98.

 

Trebuie sa precizez ca autostrada "am facut-o" in 39 minute la dus si 37 minute la intors ... adica o medie de 145-150 km/ora. Deci este de inteles consumul.

Edited by george03

Share this post


Link to post

Inca nu am experienta pe Nubira II sa pot sa vorbesc in calitate de cunoscator avansat, dar am remarcat ca la 3000 de ture in treapta a V-a am 100 km/h si la 3500 de ture tot in a V-a 120 km/h. Din vremuri mai indepartate am aflat de la un tip foarte cunoscator in materie de masini ca in general, viteza de croaziera optima dpdv uzura, consum, manevrabilitate etc. este la fiecare masina in parte acolo unde sta acul perfect in picioare. Nu am apucat sa verific decat pe daciile pe care le-am avut si pe Nubira II inca testez :) dar mie cel putin mi se pare exacta afirmatia. Asadar ca sa nu fiu prea ambiguu (daca nu e prea tarziu deja :) ) la Nubira acul vitezometrului sta in picioare la 120 Km/h la 3500 de ture in a V-a. Conform cu spusele tatalui meu care are tot Nubira II si tot in rodaj si a mers asa in jur de 500 de km extraurban ( Bucuresti - Constanta si retur), i-a rezultat un consum de 6,2 l/100 km, fara A/C si fara sa schimbe treptele la mai mult de 3000 de ture. Eu zic in acest caz ca este super rezonabil avand in vedere dimensiunile, confortul si pretul masinii.

Edited by silviustel

Share this post


Link to post

Iasi-Constanta tur/retur un consum de 7% in conditiile in care unde s-a putut i-am dat dar n-am avut unde sa trec de 150. Cine spunea ca Nubira imi consuma mult? :D

Share this post


Link to post

@George03, nu mai baga 98! Cu 98 papa mai mult. Iti spun ca am incercat si eu... 98 de la Mol, fuge mai tare dar papa mai mult. Eu i-am bagat ca sa-i curat un pic injectoarele (merg pe GPL) 98+solutie de curatat si i-am dat si talpa, adica schimbat la 4000 rpm si peste. Oricum la modul in care ai mers tu pe A2, sper ca ai zambit ca sa iesi frumos in poze! Tinand cont de destinatia pe care ai avut-o, cred insa ca nu prea ti-a pasat...

@SorelRo, cu benzina de 95 nu-i asa?

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Yup cu benzina de 95 ce-i drept cam apoasa cea care am pus-o de la petromul din CTA parca nu mai tragea ca la dus

Share this post


Link to post
@George03, nu mai baga 98! Cu 98 papa mai mult. Iti spun ca am incercat si eu... 98 de la Mol, fuge mai tare dar papa mai mult. Eu i-am bagat ca sa-i curat un pic injectoarele (merg pe GPL) 98+solutie de curatat si i-am dat si talpa, adica schimbat la 4000 rpm si peste. Oricum la modul in care ai mers tu pe A2, sper ca ai zambit ca sa iesi frumos in poze! Tinand cont de destinatia pe care ai avut-o, cred insa ca nu prea ti-a pasat...

Am mai intrebat si eu pe la unu' pe la altu' ... si mi-au spus ca pentru motor euro III e mai "sanatos" sa pun de 98. Nu am pus niciodata de 95 si nu stiu cum merge. Chiar m-am gandit aseara cand am ramas fara benzina in Bucuresti sa pun de 95 ... da' n-am avut curaj de experimente data fiind ora la care am plecat (22:30) si faptul ca stiam ca drumul este f. greu (am facut 3 ore dus ... 3 ore intors).

 

Cat despre consumul cu benzina de 98 ... pana acum: 14.000 km cu 1050 litri adica cca 7,5 % la o pondere de 80-85% extraurban la 110-120 km/ora (cu cateva exceptii pe A2 ... ). Pentru ce astept de la aceasta masina si la dimensiunile ei ... mi se pare ... normal. La Dacie consumam cam la fel, poate putin mai mult, spre 8 % ... da' la o viteza maxima de 80 km/ora in afara :redface: (cutie in 4 trepte iar intre 85 si 100 tremura ca naiba pe sosea ... se calma abia pe la 105 dar era prea mult pentru o masina de 20 ani)

Cat despre zambete ... oricum nu ma vedeam in poza pentru ca am facut drumurile astea numai noaptea ... :banana: Cel mult au vazut numarul ... si este suficient pentru o amenda frumushica foc ...

Share this post


Link to post
. La Dacie consumam cam la fel, poate putin mai mult, spre 8 % ... da' la o viteza maxima de 80 km/ora in afara :redface: (cutie in 4 trepte iar intre 85 si 100 tremura ca naiba pe sosea ... se calma abia pe la 105 dar era prea mult pentru o masina de 20 ani)

De la 105 110 cu o Dacie deja erau mai multi soferi, tu, Isus, Sfanta Treime, Doamne Doamne, Sf. Petru and so on :)

Recunosc ca eu cu Daciutza mea veche in zilele ei bune faceam depasiri si cu 130 insa tre' sa recunoastem ca e ca si cum mi-as fi curatat singur pistolul cu care-mi trag gloante in cap, si nici nu prea poti compara un concept de 30 de ani cu cele de acum

Share this post


Link to post

Consum 10-11 urban => 20 litri MOL fp 95, mers 192 km numai in Bucuresti, in trafic oribil. 90% din timp aeroterma la 2-3 cu A/C ocazional cate 20 de minute, pt dezaburire. Masina are acum aprox 2000 de km. Eu sunt super multumit, avand in vedere vechea mea berlina care consuma intre 9 si 10 dar aveam 3 geci pe mine pe vremea asta.

Edited by silviustel

Share this post


Link to post

Salutare!

Am si eu o intrebare...poate nu prea potrivita pt topil asta dar se pare ca sunt posesori de Nubira pe aici.

Tatal meu vrea sa cumpere o masina noua si nu poate lua o decizie...Daewoo Nubira SX la 10500 Vs Octavia Tour de 1,4 la 11200...sau 1,6 pe la 12000...

Precizez ca este fost posesor de SuperNova. Bine nu stiu sigur cat il intereseaza pe el optionalele..pt ca SNova Clima pe care a tinut-o 3 ani cred ca a mers cu AC doar o ora ... :) si atunci cand am avut eu nevoie de masina...

Eu am un Matiz E ++ 2004 cu ceva inbunatatiri de servis dupa..si sunt f.f. multumit...merg numai in oras..Bucuresti Din Militari in Ghencea..nu are timp motorul sa se incalzeasca...dar asta este alta poveste..

Pana la urma...Daewoo Nubira @ are consum mare sau acceptabil comparabil cu Skoda Octavia Tour..

Multam'

Share this post


Link to post

Pai citeste si tu topicul asta si vezi... ca sunt 3 pagini de consumuri facute de mai multi membrii. Octavia habar n-am cat consuma, presupun ca te referi la modelul pe benzina, pentru ca nu vad de ce ai face comparatie intre diesel si benzina.

Share this post


Link to post

salutare! Am o nubira 1 din 2000 cdx. acum o luna am desfacut motorul si am facut asa ca am vrut eu o segmentare la 130000km, cuzineti, tacheti hidraulic, curatare supape,scaune etc. diferenta? trecerea de la un consum de 10% in afara si 17 in loco la 7 in afara. si in rodaj totusi!!! chiar cat fac rodajul si cum ca m-am saturat de atatea idei!!! multumesc.

Share this post


Link to post

urban,367km=46litri CO95

la temperaturile din ultima vreme

Share this post


Link to post

Dupa 23.300 km facuti numai cu benzina de 98 (Super EuroLuk 98) am zis ca este cazul sa incerc si benzina de 95 ... tot Lukoil.

Am facut aseara plinul cu 95 (mai aveam foarte putin in rezervor ... au intrat 57 litri pana la click ... dupa care i-am mai bagat eu un litru ... sa iasa suma rotunda) si am facut un drum de Bucuresti azi ... pe ninsoare. Ce m-a incantat cel mai tare este faptul ca motorul se aude mai incet. Zgomotul este putin mai placut, chiar la viteze putin mai mari (am atins din greseala :> 140 km/h pe A2 pe o portiune fara zapada) ... parca "munceste" mai cu spor motorul.

Nu am observat diferente majore de "talpa" ... e putin mai lenesa, dar acceptabil.

Oricum in urma rezultatului "plimbarii" m-am hotarat sa o las mai moale cu viteza ... de data asta de tot ... ca voi avea "responsabilitati" noi!! De la sfarsitul lui septembrie vom fi trei, asa ca acum am un motiv foarte serios sa ma las de viteza (am mai avut o tentativa ... am mai adaugat 15 minute la un drum de bucuresti ... adica o medie cu 10 km/h mai mica ... da' media era tot in jur de 100 km/h).

Din punctul de vedere al consumului ... nu pot sa ma pronunt inca, dar miercuri am mai facut un drum la Bucuresti, cu benzina de 98, iar la intoarcere acul era cam tot pe acolo (intotdeauna plec cu plinul facut din Braila ... nu stii ce se poate intampla).

Miercuri erau 3 grade la 7 ... si putin ... cand am plecat din Braila si 7 grade in Bucuresti la 9:30 cand am ajuns la destinatie ... intoarcerea pe soare arzator, cu vreo 10-12 grade afara. Am mers cu 110-120 Braila-Iazu, 90 Iazu-Drajna si 130-140 pe A2 si la dus si la intors. Am facut in total 440 km, din care 20 pe centurta si prin Bucuresti.

Azi cand am plecat din Braila erau -2 grade la 7:10 si 0 grade la ora 10:10 cand am intrat in Bucuresti. La intoarcere am facut tot vreo 3 ore, iar afara erau 0 grade (dupa EuropaFM). Tot drumul, fara prea mari exceptii, a nins. Am mers cu 80-90 pe portiunile cu zapada (batatorita sau in curs de topire) si cu 110-120 pe portunile pe care era numai apa. In total 458 km, din care 25 prin Bucuresti. Consumul exact il voi afla dupa ce voi face din nou plinul ... probabil la inceputul saptamanii viitoare.

Share this post


Link to post

Io am schimbat filtrul de gaz, membrana de la vaporizator si am facut reglajul. Rezultat: relenti mai rotund, si cam un litru mai putin la consum: 450km cu 47L. 110km autostrada, 340km oras, in trafic OK.

Share this post


Link to post

Ultima isprava in materie de consum. Bucuresti - Dragalina, pe drumul vechi, mers constant 80-90 maxim 120 de 2-3 ori in depasire, drumul liber, insa cu vand puternic, plus mici bajbaieli prin Bucuresti, total 240 de km cu 18 l de benzina fp de 95 de la Petrom. Rezulta un consum de fix 7,5 litri. Masina are actualmente 4500 de km.

Share this post


Link to post

Salut! Eu sunt nou dar cred ca pana acum sunt cel mai tipicar:

mi-am luat masina de la serviciu la 172.316 km.

La 193.600 (in noiembrie) i-am facut consumul.

Am toate bonurile de benzina bagata (trecuta pe cheltuieli) 2.363 litri

Estimarea mersului in afara orasului(concediu/mers la bunici/la padure/la pescuit): 6.800 km.

Deci in oras (Buc) 14.485 km.

Total mixt (la 21.284 km): 11,1024 litri la suta.

Mers asa si asa... cand mai nervos, cand mai calm, vara mai putin AC, mai mult ventilatie, dar iarna AC cam 90% din timp. (si pe voi va omoara condensul?!)

Share this post


Link to post

Sa stii ca si eu sunt tipicar :D

Am un fisier in OpenOffice ... in care tin, pe categorii, toate cheltuielile cu masina ... de la inmatriculae, benzina, casco ... pana la cat m-a costat umflatul la rotzi :o !

Cu aburitu' ... doua intrebari:

- cand ai schimbat ultima oara filtrul de polen ... sau cum s-o chema ... ala care filtreaza aeru' care intra in habitaclu?? Daca deeeemult, ar fi cazul sa-l schimbi!!!

- stai cu butonul de recirculare apasat ???? Daca DA ... d-aia se abureste!!

La mine abureste cand e f. umed afara, cand am 4-5 persoane in masina la drum lung si cu cateva sute de km inainte de schimbarea filtrului ... la reviziile de 10.000!!

Consumul meu: 1950 litri in 24.500 km ... adica o medie de 7,96 l/100 ... adica destul de mult, in conditiile in care 75-80% este parcurs extraurban. Da' niciodata nu plec cu motorul rece ... chiar cand ma grabesc tot las acul sa ajunga la liniutza de jos.

Total cheltuieli in 10 luni (implinite azi): 12.220 RON Aici intra tot: asigurari, inmatriculare, CASCO, revizii, benzina, lichid de geamuri, spalat, umflat rotzi ... absolut orice banutz pe care l-am cheltuit cu masina. Nu intra rata ... aia e alta mancare de peste :D

Edited by george03

Share this post


Link to post

cred ca este filtrul original (?!)

nu folosesc recilcularea decat foarte rar, dezghetarea parbrizului.

eu merg zilnic 30 km in bucuresti, de acasa la serviciu, si fac cam 1 h la ora 8 si 1,5h la 6-7 seara. stopuri balamuc, aglomeratie...de aici si consumul.

Share this post


Link to post

OFF TOPIC Schimba filtrul ala de polen! Ai in masina o crescatorie de bacterii si germeni pe care ii inhalkezi in fiecare zi!

Share this post


Link to post

Am citit topicul pentru ca imi place mult nubiraI si o sa-mi iau una curand. Mi se pare totusi un consum cam maricel pentru un motor euro2. A fost vreun posesor de nubira curios sa-i intrebe pe baietii de la mastertunning cat de mult pot imbunatati performantele motorului (consum/putere) cu al lor 'chip tunning'? Daca o sa vorbesca cineva cu ei sa ne spuna si noua ce au zis tunnerii. Eu cred ca motorul poate functiona cu rezultate mult mai bune decat in starea naturala in care vine din fabrica(dar asta e doar un feeling)

Share this post


Link to post

Tu zici de o Nubira I ...

Consumul pe care-l dau eu e pentru Nubira II cu motor Euro III.

Iar 7.9% consum mediu (adica de cand am luat-o pana la zi) e in conditiile in care masina are 10 luni, 25.000 km (maine 25.500 :D ... fac un drum la Bucuresti) si, in afara de primele cateva mii de km in care am menajat-o, merg destul de tare (adica Braila-Bucuresti scot medie sub 90 km/h doar cand e zapada sau ceatza de nu vezi botu' masinii ... in rest medie de 105-110 km/h ... in conditiile in care, in localitate, nu depasesc decat accidental 60 km/h iar pe Iazu-Drajna trebuie sa nu fie masina ta ca sa mergi cu mai mult de 90 km/h).

Mai tine cont si de faptul ca masina e grea (1250 kg fara subsemnatu' care mai inseamna inca 115 ... asta cand sunt numai eu in masina ... adica 60-70% din timp).

Maine dimineatza verific presiunea in roti, fac plinu' (oricum ... intotdeauna plec cu rezervoru' plin ... oops inca 50 kile la greutate :D ) si vreau sa merg ca o baba atat la dus cat si la intors. Adica 100 afara, 100 autostrada, 60 localitate, 80 pe Iazu-Drajna, accelerari de Logan intr-a 5-a > :) ... sa vad daca consuma mai putin (fac iar plinu' la sosire ... ca sa nu apara "interferente" de mers prin localitate sau porniri/opriri multiple).

 

PS Daca-ti iei masina noua o sa trebuiasca sa ai rabdare 3 ani pana sa te apuci de tunning-uri :D Sau risti ... si daca te prind pierzi garantia!! Da' la Nubira I nu-i cazul asa ca ... baga mare ...

Share this post


Link to post

@george03: nu face accelerari "de logan" cu motor 16v. asta va duce SIGUR la un consum mai mare. nu comparati motoarele de logan (8v) cu motoarele 16v ca au un cu totul alt mod de functionare. sa nu mai vorbesc de cutie...

Share this post


Link to post

Motorul 1.6 16v are o curba de cuplu neliniara(ca orice motor 16v dealtfel). Are un varf de cuplu pe la 2000rpm si o cadere de cuplu in jurul valorii de 2500rpm. De aceea nubira la 90km/h intr-a cincea accelereaza f greu, pica exact pe gaura de cuplu. Ramane valabil acceleratul in treapta a 4-a pana la 100km/h si dat a cincea numai cand s-a stabilizat viteza.

 

Nubira este o masina care, subiectiv vorbind, se conduce bine ori la 100-110 ori la 80-85, in nici un caz la 90 km/h (astea fiind pentru un consum optim). La 90km/h daca ai dat intr-o rampa cat de mica cu treapta a 5-a vei vedea ca trebuie sa bagi talpa in ea ca sa urce. La 110 iti va urca mult mai usor dealul...

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca pana acum n-a intrebat nimeni de chip tunning la Mastertunning.

Pe baietii aia i-am vazut la o emisiune de profil si m-au impresionat. Eram curios ce parere au despre al Nubirei 1.6 16V

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...