Jump to content
Sign in to follow this  
mongoose

Etape Inmatriculare Masina Second Hand

Recommended Posts

Salut,

 

A mai trecut cineva prin etapele de vanzare/cumparare a unei masini sh? Procedura este cea de pe pagina precedenta, postul lui BAD MF?

 

Merci!

Share this post


Link to post

Nu chiar, intre timp s-au mai schimbat putin procedurile.

Acum 2 saptamani am schimbat masina din Neamt in Brasov (procedura e similara, diferenta fiind ca nu exista un vanzator).

Masina nu se mai radiaza. Descriu pe scurt pasii urmati:

 

- birou copiat acte: pentru 15 ron am completat fisa de inmatriculare (la vanzator apaream eu cu CI din Neamt - cumparator cu datele CI din Brasov), cerere de inmatriculare si completarea pe CIV a noului domiciliu.

- la Administratia Financiara locala din Piatra Neamt: cerere de radiere + copie CIV, am achitat impozitul restant si am primit stampila pe fisa de inmatriculare. In continuare a trebuit sa astept ~3 saptamani transferul dosarului fiscal auto din Piatra Neamt in Brasov (nu e valabil in cazul vanzarii).

- Administratia Financiara locala Brasov: taxa inmatriculare 52 RON, obtinut stampila de luare in evidenta pe fisa de inmatriculare (pentru vanzare/cumparare vezi postul lui BAD MF).

- taxa CEC contravaloare certificat: 30 RON.

- biroul inmatriculari Brasov: actele prezentate de BAD MF (cu mentiunea RCA pe minim 6 luni) + numerele de inmatriculare de Neamt (se cere sa le tai si sa arati placutele taiate) + 85 RON taxa numere preferentiale. In cazul vanzarii-cumpararii, la ghiseu se cerea semnatura vanzatorului pe certificatul de inmatriculare vechi.

 

Predare acte + ales numar preferential + plata taxei a durat 2 minute, noile numere fiind gata in 2 ore (la rand) sau a doua zi (preferentiale).

Edited by Juliaen

Share this post


Link to post
Pai si pe CIV nu apare si numele rudei. Adica nu se trece ca fiind proprietara masinii, si in consecinta eu a-s fii al 3-lea proprietar? ...

 

 

E vorba de inmatriculare continua. Adica asa cum spunea @Mircea se face factura intre firma si ruda ta iar mai apoi un contract de V-C intre ruda ta si firma. Te prezinti cu factura si contractul de VC la inmatriculari si se inmatriculeaza direct pe tine masina. Deci ruda nu va apare in CIV.

In plus fata de actele enumerate de @Mircea mai trebuie sa ai identificarea masinii facuta la RAR.

Bafta.

Edited by ZeNeSeu

Share this post


Link to post

Am nevoie de sfatul vostru intr-o problema careia nu prea ii dau de cap.

 

Se da una bucata Porsche 944 (1990, euro II) intrata in tara anul trecut cu numere de... Germania (cum altfel).

Masina are carte de identitate din aia de Germania, fauerzaf (ceva de genul). Timpul a trecut, nu s-a inmatriculat datorita taxei de prima inmatriculare enrom de mari (anul trecut, taxa era cam 4700 euro, acum este 1015 euro). Intre timp, numere au expirat, la fel si revizia tehnica. Acum se doreste inmatricularea acestei masini. Nu imi apartine (as fi vrut eu!), trebuie inmatriculata pe firma si nu prea ma pricep.

 

Ca si pasi, vad urmatoarele:

- platforma, RAR pentru identificare si stabilire norma de poluare si revizie;

- obtinere carte de identitate;

- plata taxelor: poluare, RCA, taloane, etc;

- Politie pentru talon, numere si cate or mai fi;

 

Unde gasesc o firma sa faca toate aceste operatiuni, ca timpul necesar sa fac asta nu il am.

 

Ma poate ajuta cineva sa inmatriculez aceasta masina?

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Ai PM

Respectivul s-a ocupat INTEGRAL de inscrierea Tigrei, i-am dat toate actele si am scarsit in a avea talonul si cartea masinii inscrisa la noi.

La RAR m-am prezentat eu adica el NU umbla cu masina ta, doar are oamenii care stau la cozi in locul tau si iti faciliteaza scutirea de timpi morti.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

A avut numere rosii?

Share this post


Link to post

Nu, niciodata!

Si timpul a trecut, practic masina nu a fost deloc inscrisa in vreun fel in Ro.

Share this post


Link to post

Mergi cu toate actele in copie, taxa de nr provizorii si taxa de autorizatie provizorie de circulatie la politie si i-ai nr rosii. Apoi vei vrea sa te ocupi tu de restul formalitatilor :D adica sa mergi cu masina la RAR - unde se face omologare, identificare/autenticitate si ITP, apoi la politie pentru inscriere definitiva.

Share this post


Link to post

Se pare ca o rezolv (multam fain cumnate!).

 

Mircea, am trecut de faza aia. "The boss" mai are un 944 S2 Turbo (reconditionat total) si m-am cam dat cu ea. Ei bine, e cam violenta pentru gusturile mele :) , dar e masina pura, fara electronica@stuff. Nu mai spun ce ridic joi, ca imi tremura deja genunchii :D

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi!

Share this post


Link to post

"The boss" nu face angajari? :D Ca eu n-o sa trec niciodata de faza asta :D

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

In cazul in care pastrez numerele de la fostul proprietar mai platesc vreo taxa de numere?

Share this post


Link to post

Nici taxa de rezervare? (daca exista asa ceva... :D )

Share this post


Link to post

Exista, dar n-o plateste.

Share this post


Link to post
In cazul in care pastrez numerele de la fostul proprietar mai platesc vreo taxa de numere?

 

 

Vezi ca trebuie specificat in contractul de Vanzare-cumparare ca fostul proprietar nu doreste sa pastreze numerele. Exista o casuta in josul paginii care trebuie bifata.

Share this post


Link to post
In cazul in care pastrez numerele de la fostul proprietar mai platesc vreo taxa de numere?

 

Platesti 30 RON (atasat).

 

Din cate stiu eu, si o sa ma conving in curand, trebuie urmati urmatorii pasi:

 

1. Contract de vanzare cumparare (3 exemplare) + fisa inmatriculare (se face pe langa sediul din Pipera) + asigurare

2. Cu fisa de inmatriculare + exemplarul rosu (sau 3) fostul proprietar sa duce la administratia financiara pentru a scoate masina din evidente; aceasta vizeaza fisa de inmatriculare

2.1. Intre timp, noul proprietar se duce la RAR pentru autentificare (85 RON) - primeste un certificat valabil 60 zile + plateste tot ce mai e de platit (vezi atasat)

3. Fostul proprietar inmaneaza fisa de inmatriculare (vizata de adm. financiara) noului proprietar care se duce la administratia lui financiara (impreuna cu contractul de vanzare-cumparare in cele 2 exemplare ramase) pentru a lua masina in evidenta; aceasta (administratia) va viza fisa de imnatriculare cum ca masina a fost luata in evidenta.

4. Fostul si noul proprietar se prezinta impreuna in Pipera cu toate documentele posibile si imposibile in original si copie (carte identitate, buletine, talon, etc etc) just to be on the safe side ;) Aici se termina toata tevatura pt fostul proprietar.

5. Noul proprietar se aseaza la alta (alte) cozi si... primeste noul talon, numere

 

Asta in cazul in care masina este inmatriculata deja, evident :)

 

Cum urmeaza sa trec prin aceasta "procedura" astept "corectii" :)

post-1997-1221550071_thumb.jpg

Edited by hepea

Share this post


Link to post

Cum sa platesti taxa daca pastrezi numerele? De unde ai scos-o p-asta? Daca eu vand masina si vreau sa pastrez numerele, eu platesc taxa de rezervare 30 ron. Daca insa vand masina si nu pastrez numerele, iar cumparatorul vrea sa le pastreze, acesta nu mai plateste nimic la ghiseu, decat taxa de talon si pe cea de inmatriculare.

Ce ai tu acolo este vechea procedura de inmatriculare. Nu mai este necesara prezenta fostului proprietar la ghiseul de inmatriculare decat daca doreste sa pastreze numerele. Altfel, dupa ce iti inmaneaza toate documentele, semnate si completate corect, fisa de inmatriculare etc, te prezinti la inmatriculare cu taxele platite si inmatriculezi masina.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

"Vechea" procedura e cea de luna trecuta. Iar s-a schimbat?

Share this post


Link to post
"Vechea" procedura e cea de luna trecuta. ...

 

 

Cred ca tu ai luat informatiile de pe net, unde nu toate informatiile sunt actualizate. Ce spune @Mircea e adevarat. De anul trecut parca, s-a trecut la inmatricularea continua. In consecinta nu mai e necesara prezenta vanzatorului la ghiseu, doar daca isi pastreaza numerele (asta pentru a achita taxa de rezervare).

Share this post


Link to post

Si noua, actuala, procedura este...

Share this post


Link to post

Deci vechiul proprietar care mi-a vandut masina nu a bifat nimic pe contractul de V-C cum ca nu vrea numerele.

 

In consecinta mai platesc ceva? Eu voi pastra numerele de la vechiul proprietar.

Share this post


Link to post
Si noua, actuala, procedura este...

 

...in mare aceeasi doar ca...

 

... Nu mai este necesara prezenta fostului proprietar la ghiseul de inmatriculare decat daca doreste sa pastreze numerele...

 

Pana acum era obligatore prezenta ambelor parti la politie. Acum e suficienta prezenta ta.

Poate te ajuta si asta.

Share this post


Link to post

Tocmai am resusit sa inmatriculez un spark. Operatiunea chiar daca parea complicata la inceput s/a dovedit foarte simpla. Totusi e nevoie de ceva timp pentru a o realiza. Pentru a evita alte discutii va prezint pasii care trebuie intocmiti pentru a face inmatricularea:

1. Intocmirea unui contract de vanzare cumparare (in 3 exemplare) si a fisei de inmatriculare (pentru acest lucru e necesara prezenta ambelor parti, vanzator si cumparator- daca una din parti e persoana juridica, este necesar stampilarea contractului si a fisei de inmatriculare;

2. vanzatorul, cu ex. 3 din contractul de vanzare cumparare si fisa de inmatriculare merge la circa financiara de care apartine si radiaza masina / in urma aceste operatiuni se va consemna pe fisa de inmatriculare ca auto respectiv este degrevat de datorii si se obtine un cerificat fiscal (valabil 11 zile);

3. cumparatorul, cu ex.2 din contract, cu talonul, cu fisa de inmatriculare, cu certificatul fiscal al vanzatorului si actul de identitate, se deplaseaza la circa financiara la care este arondat pentru a lua in evidenta noua achizitie si pentru stabilirea, implicit plata impozitului pentru auto respectiv (operatiunea este simpla pentru cei din sect 6 la circa financiara de la orizont nu dureaza mai mult de 10 min/cinste lor; se completeaza un tipizat "decizie de impunere");Obs. pt impunerea la plata impozitului nu e necesara prezenta cumparatorului poate fi si un prieten

4. Obtinerea certificatului deautenticitate: programare telefonica la RAR, deplasare cu auto si urmatoarele documente buletinul celui care prezinta masina, cartea de identitate si talonul + o cerere pe care o primiti la RAR. Se achita Taxa de 85 de lei si in maxim 50 min gata. Atentie!!! e necesar ca ITP/ul sa nu fie expirat, in caz contrat trebuie sa faci si ITP-ul acolo (lucru neindicat de altfel penru ca nu il treci si trebuie sa mai revii si sa pierzi timpul inutil);

5. Inmatriclarea propriu-zisa la centrul din Pipera (unde de altfel e foarte civilizat si totul merge struna ASA DA!!!). Acte necesare: cerere de inmatriculare, contractul de vanzare cumparare ex.1 original si copie, carte identitate masina original si copie, vechiul talon, certiificat de autenticitate RAR, fisa de inmatriculare, copie si original buletin proprietar, taxele platite (taxa de 30 ron la CEC, Taxa 52 ron la circa financiara shi taxa placute inmatriculare/ numai in cazul in care nu pastrezi numerele vechi), RCA valabil cel putin 6 luni original si copie si cam atat toate aceste documente se predau la unul din numeroasele ghisee iar dupa NUMAI 2 ORE masina este inmatriculata. Atentie e necesara prezenta cumparatorului. Programul la pipera este de la 08,00 la 20,00.

MULT SUCCES!!!

Share this post


Link to post

Struna pe dracu! Ai avut tu noroc, altfel cozile sunt de la 5 la 8 ore, basca cele 2 ore pentru ridicare si alta coada sa ridici.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...