Jump to content
Sign in to follow this  
emi2009

Radare fixe si mobile

Recommended Posts

Desi cred ca o sa-mi ridic in cap tot clubul vitezomanilor, nu pot spune decat atat: imi doresc enorm de mult sa se ajunga la un grad de monitorizare video si/sau radar asa de ridicat incat TOATA lumea sa mearga LEGAL - fara vitezomani care sa omoare si oameni nevinovati, fara smecherasi cu tupeu de cartier care intra inaintea coloanei ce asteapta la semafor si exemplele pot continua. In astfel de cazuri m-as bucura ca nivelul amenzilor sa fie de cel putin 10-100 ori mai mare decat cel curent! :banana:

Asa ca sincer nu va inteleg cand tot vorbiti de radare, detectoare si restul...de ce nu se poate sa circulam cu totii civilizat si legal??? Asta pentru ca 30 minute castigate in conditii la limita nu justifica o posibila pierdere de vieti. :mda:

Share this post


Link to post

Asta e discutie pentru alt topic. Pana una alta, volens-nolens, radarele exista si acest topic discuta despre ele.

Share this post


Link to post
Desi cred ca o sa-mi ridic in cap tot clubul vitezomanilor, nu pot spune decat atat: imi doresc enorm de mult sa se ajunga la un grad de monitorizare video si/sau radar asa de ridicat incat TOATA lumea sa mearga LEGAL -

 

Cu tot respectul .. perfect de acord, insa doar atunci cand sistemul iti va permite sa alergi cu 120-130 pe autostrazi astfel incat sa faci Oradea-Bucuresti in 7 ore si nu in 12 ore legal. Eu maine trebuie sa fac Cluju si Tg. Mures pina-n ora 14 iar la 18.00 trebuie sa fiu in Brasov. Pentru unii timpul si sincronizarea inseamna aproape totul si nu-ti permiti erori sau intarzieri pe drum.

Share this post


Link to post

Lucian79 > Nu as zice asta ci mai degraba ca imi doresc sa ajung cu N ore intarziere , la destinatie, decat cu M minute mai devreme la morga/spital :dizzy:

 

VAXXi > In fine, mi-am exprimat parerea si nu vreau sa mai insist pentru a nu mai fi :o fftopic:

Edited by BDP

Share this post


Link to post
Si prin Barcanesti tot umbla un Renault 21 fost alb cu numere de MAI, actual gri "vopsit cu pensula", care, precum Godzilla, tot renaste-renaste din cenusa proprie, si face bani (cred ca e la a 3-a revopsire totala).

 

Nu cumva este un Renault 19 Chamade de prin 92-94 ?

 

Stiu masina aia din `97 de cind am facut singur primul drum la munte ,si evident m-a taxat :( ,sta acolo de multi ani si face bani nu gluma :D

Share this post


Link to post

Se poate, inca n-am avut fericirea sa-l vad de-aproape :) )

Share this post


Link to post

Apropo de radare in zona brasovului "baieti veseli" au obiceiu sa puna radare pe cele mai ciudate masini cu cele mai ciudate numere fie ca sunt numere de romania fie ca sunt numere straine exemplu intr`o seara pe strada 13 dec in statia de autobuz putin mai jos catre rulmentu de intersectia cu str oasului sedea cumintel un radar mascat intr`un Volvo combi negru model mai vechi cu numere de germania si lua pe ambele sensuri atat cei care veneau din oras cat si cei care ieseau de sub pasajul cu cale ferata. Asta este duar un exemplu, altul ar fi un Logan alb postat cu numere de bucuresti, pe calea bucuresti. Mai exista si o Solneza alba cu nr de MAI, lista ar putea continua... O concluzie ar fi circulati prudent in zona brasovului caci baieti sunt cu ochii pe voi

Share this post


Link to post
BRML nu omologheaza soft.

 

Traiasca Romania!!! =))

 

Agentul constatator, prin procesul verbal de constatare, aplica si sanctiunea”, se arata in respectivul act normativ. De aceea, in cazul in care un echipaj radar mobil sau cele fixe de pe DN1 constata depasirea vitezei, agentii au doua solutii: fie tot ei va opresc si va sanctioneaza, fie va trimit amenda prin posta, fapt permis de ordonanta amintita.

 

De aceea sareau ei din masina ca disperatii!!! :->

Share this post


Link to post

Desi chiar eu explicam ce e cu senzorii inductivi si detectia vitezei cand au aparut radarele astea fixe, tot am ramas cu o intrebare: daca nu se face detectia vitezei video atunci de ce sunt ditai camerele in unele locuri si in alte locuri doar niste pichinete mici cat un webcam?

Share this post


Link to post

Numai pichinetele inregistreaza viteza, celelalte inregistreaza traficul. Pichinetele n-au nevoie sa bata decat la 500-1000 m, celelalte bat mult mai mult.

Share this post


Link to post

Conform estimarilor sefilor politiei, sumele incasate astfel de bugetul de stat sint de peste un milion de euro. O cifra importanta, avind in vedere ca, dupa unele surse, aproximativ 80% dintre soferi platesc amenzile in primele 48 de ore de cind le-au primit, pentru a beneficia de injumatatirea pedepsei. Eficienta cu care sint depistati soferii care incalca legile de circulatie este data de cele 49 de camere montate pe traseu. Dar, in ciuda speculatiilor printre automobilisti, doar o parte dintre acestea au capacitatea de a-i inregistra pe cei care depasesc viteza legala, printr-un sistem special de radare implantate in asfalt.

 

Legislatia romaneasca nu permite politiei sa acorde amenzi pentru depasirea vitezei regulamentare in cazul in care contraventia a fost stabilita cu aparate neomologate de Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML). De aceea, agentii rutieri nu pot sanctiona un sofer doar pe baza imaginilor video preluate din trafic, deoarece, in acest caz, viteza este calculata cu ajutorul unui soft de calculator ce nu poate fi insa omologat de BRML. Programul computerizat inregistreaza cit timp are nevoie un autoturism surprins de o prima camera video sa ajunga pina la o a doua si, in functie de aceste date stabileste, matematic, viteza sa de deplasare. Numai ca sistemul nu este nici foarte precis, nici foarte sigur. „BRML nu omologheaza soft.

 

In primul rind, pentru ca acesta ar trebui securizat, ori eu nu stiu sa se fi facut asa ceva", ne-a declarat Dan Cristescu, directorul Biroului de Metrologie Legala. Fara aceasta securizare, oricine ar putea schimba parametrii de lucru, asa incit cu greu s-ar putea sti, in cazul unei contestatii, de exemplu, daca datele obtinute au fost preluate corect sau nu. Acest lucru este recunoscut chiar si de catre seful Directiei Politiei Rutiere, comisarul sef Dumitru Jianu. „Nu putem folosi sistemul cu camere video pentru stabilirea vitezei legale de deplasare a unui automobil, pentru ca ne-am trezi imediat cu zeci de procese si cu amenzile anulate fara prea multe discutii", admite ofiterul.

 

BUCLELE INDUCTIVE, DIN LOC IN LOC

 

Politistii ne-au explicat ca pe DN1 au introdus un sistem omologat de BRML, care foloseste asa numitele bucle inductive. Acesta este plasat la cel putin 6 din cele 49 de camere dintre Bucuresti si Brasov. Principiul de functionare al buclelor inductive, conform specificatiilor producatorului cu care colaboreaza Politia Romana, este urmatorul: in fata unei camere video sint implantate in asfalt, pe fiecare banda de mers si la o anumita distanta unul de celalalt, cite doua perechi de conductori electrici ce actioneaza ca niste senzori.

 

Acestia sint pozitionati aproximativ la 5-7 metri de camera pe banda unu, la 1-2 metri pe banda doi si la inca 1-2 metri pe banda trei. De fiecare data cind prin zona trece un autovehicol, fiecare senzor ii creeaza o semnatura magnetica unica, iar daca semnatura corespunde la ambii conductori, se masoara defazarea in timp si astfel se stabileste viteza. Daca aceasta depaseste limita legala, un semnal este transmis la camera video, care fotografiaza imediat numarul din spate al masinii in cauza. Sistemul este omologat de Biroul Roman de Metrologie Legala, conform certificatelor de omologare ce ne-au fost puse la dispozitie.

 

Camerele cu bucla inductiva care functioneaza, deci, si ca radar, sint amplasate pe stilpi in urmatoarele zone: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia.

 

GREU DE PACALIT

 

Unul dintre avantajele metodei cu bucle inductive (pentru politisti) este ca aparatele pot fi foarte greu de evitat, pentru ca, printre altele, nu pot fi detectate cu aparatele antiradar, deoarece nu se emit unde radio, ca la instrumentele radar clasice. Teoretic, exista o metoda de evitare a masuratorilor, expusa chiar de producator in pliantul de prezentare.

 

Buclele inductive sint amplasate cite doua pe fiecare banda de mers pe sens, la o anumita distanta una de cealalta, si pot fi evitate daca se trece rapid de pe o banda pe alta, intre ele, caz in care semnatura magnetica difera intre cei doi senzori sau nu se incadreaza in specificatii si nu mai este luata in considerare. Acest lucru este insa destul de dificil de realizat la viteze mari, avind in vedere ca distanta dintre bucle este destul de mica.

O alta metoda, mai practica, dar care presupune ceva efort, este de a memora zonele unde sint amplasate camerele cu radar, asa incit sa se reduca viteza in dreptul lor. Dar atentie, pe DN1, Politia Rutiera a introdus si radare mobile.

 

 

IMBUNATATIRI ENGLEZESTI

 

Metoda stabilirii vitezei de deplasare doar cu ajutorul camerelor video este folosita intensiv in Australia, unde sistemul este denumit „Point to point". Acesta presupune existenta mai multor camere video amplasate uniform pe o distanta predeterminata, de la 500 de metri la 100 de kilometri. La inceputul si la sfirsitul zonei de supraveghere este inregistrata cite o imagine digitala cu fiecare autoturism care trece pe acolo. Viteza masinii este determinata din calcularea timpului necesar parcurgerii distantei intre cele doua puncte. Producatorii sustin ca programul lor evita confuziile intre masini prin compararea unor detalii specifice fiecarui autovehicol in parte.

 

Numai din amenzile acordate pentru contraventiile depistate astfel, statul australian obtine anual circa 180 de milioane de dolari, dar sistemul este destul de contestat de specialisti, inclusiv in toate statele europene.

In Anglia, s-a incercat eliminarea oricarei posibilitati de contestare a contraventiilor. Asa incit englezii folosesc metoda buclei inductive, dar au introdus si o proba vizuala suplimentara. Astfel, conform site-ului forum.softpedia.com, in fata camerelor video cu bucla inductiva se mai vopsesc pe asfalt, in dreptul cimpului vizual al acestora, la distante cunoscute, mai multe linii-marker.

 

In zona supravegheata se fac doua poze succesive masinilor care au fost depistate ca au depasit viteza. Pozele au inscriptionat timpul obtinut si soferii pot face si singuri calculele, in functie de toate aceste elemente.

 

Viteza excesiva, pe locul trei la accidente

 

Conform statisticilor Brigazii de Politie Rutiera Bucuresti, in 2005, principalele cauze pentru producerea de accidente rutiere in Capitala nu a fost viteza excesiva, ci traversarea neregulamentara a drumului de catre pietoni – 45,92% dintre accidente, si neacordarea prioritatii pietonilor – 10,74%.

 

Depasirea vitezei legale se afla abia pe locul trei la cauze, cu o pondere de 10,24% din evenimentele rutiere.

 

Situatia s-a imbunatatit fata de 2004, cind viteza excesiva se afla pe locul doi printre cauzele accidentelor grave.

 

Alcooltestul nu este o proba

 

Politistii nu pot deschide un dosar penal unui sofer care a consumat alcool doar pe baza datelor oferite de alcooltestele aflate in trafic. Aceste instrumente arata alcoolemia in singe cu destul de mare precizie, dar ele nu sint omologate de catre Biroul Roman de Metrologie Legala, ci au doar certificate de producator, deci rezultatele obtinute pe aceasta cale pot fi contestate cu usurinta in instanta. „Etilotestele (alcooltestele – n.r.) sint aparate cu indicatii informative, care pot ajuta doar la preselectarea conducatorilor auto aflati sub influenta alcoolului, in vederea unor masurari exacte cu ajutorul etilometrelor", precizeaza directorul Biroului Roman de Metrologie Legala, Dan Cristea.

 

Acest lucru este recunoscut chiar de catre directorul Directiei de Politie Rutiera, comisar sef Dumitru Jianu, care admite ca proba definitiva este doar cea a recoltarii de singe. „Alcoolemia in aerul expirat difera de la o persoana la alta, in functie de greutate sau metabolism, de exemplu. Asa incit o persoana poate bea o bere si sa aiba o concentratie mare de alcool in aerul expirat sau, din contra, sa nu apara deloc. De altfel, este comun acceptat ca alcoolemia naturala a corpului uman poate merge pina la 0,10 la mie, de aceea pina la aceasta valoare nu se acorda nici o sanctiune", a explicat comisarul. Acesta a precizat ca in viitor se doreste introducerea etilometrelor, aparate care fuctioneaza tot pe baza aerului expirat, dar au o precizie mai mare si sint omologate de BRML. Aceste instrumente au dimensiuni mult mai mari si nu pot fi folosite in trafic, ci numai in laboratoare fixe.

 

Nu orice politist poate incheia un proces verbal

 

Un agent de circulatie nu poate incheia un proces verbal de constatare a unei contraventii si nu poate acorda o sanctiune daca nu este chiar el cel care a constatat incalcarea legii, conform ordonantei de urgenta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor. De aceea, daca in trafic va opreste un politist si va transmite ca un coleg de al sau – aflat intr-un centru de monitorizare, ca in cazul DN1, sau intr-o masina cu radar, 100 de metri mai in spate – v-a prins depasind viteza si i-a transmis lui sa va amendeze, acesta nu va poate sanctiona, iar procesul verbal poate fi usor contestat si anulat.

 

„Agentul constatator, prin procesul verbal de constatare, aplica si sanctiunea", se arata in respectivul act normativ. De aceea, in cazul in care un echipaj radar mobil sau cele fixe de pe DN1 constata depasirea vitezei, agentii au doua solutii: fie tot ei va opresc si va sanctioneaza, fie va trimit amenda prin posta, fapt permis de ordonanta amintita.

 

De altfel, acelasi lucru este evident si din formularul de proces verbal pe baza caruia se dau amenzile de circulatie: acolo unde trebuie sa semneze politistul se specifica clar ca acesta trebuie sa fie „agentul constatator".

 

De asemenea, un lucru important de stiut este acela ca amenzile de circulatie, ca si alte tipuri de amenzi contraventionale, se prescriu in termen de doi ani din momentul aplicarii. „Executarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie in termen de 2 ani de la data aplicarii", se arata in ordonanta 2/2001. De asemenea, daca din momentul constatarii faptei organele de drept nu aplica o sanctiune in termen de sase luni, aceasta se prescrie, conform articolului 13 din actul normativ.

 

Sursa: Prezent, 25 August 2006

Share this post


Link to post

Foarte bun articolul dupa parerea mea, insa am anumite dubii... ca sa nu zic altfel.

 

De aceea, daca in trafic va opreste un politist si va transmite ca un coleg de al sau – aflat intr-un centru de monitorizare, ca in cazul DN1, sau intr-o masina cu radar, 100 de metri mai in spate – v-a prins depasind viteza si i-a transmis lui sa va amendeze, acesta nu va poate sanctiona, iar procesul verbal poate fi usor contestat si anulat.

 

Cred ca 90% din radarele ce le-am incasat in ultimele 24 de luni sa zicem, au fost la modul : "comunicati viteza pentru...." adica imi spunea ca m-a depistat radarul cu 500m-1km mai inainte. Sa inteleg ca il puteam contesta...? Si ce scuteam ? 300 000 ROL.

 

De asemenea, un lucru important de stiut este acela ca amenzile de circulatie, ca si alte tipuri de amenzi contraventionale, se prescriu in termen de doi ani din momentul aplicarii. „Executarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie in termen de 2 ani de la data aplicarii", se arata in ordonanta 2/2001. De asemenea, daca din momentul constatarii faptei organele de drept nu aplica o sanctiune in termen de sase luni, aceasta se prescrie, conform articolului 13 din actul normativ.

 

Vad ca se da si numarul ordonantei, totusi mie mi-a aparut la Administratia Financiara la inceputul lui 2006, ca trebuie sa platesc o amenda din 2002 si nu sunt singurul, chiar pe forum am mai citit cazuri. Cam ce inseamna oare aceasta prescriere ?

Share this post


Link to post

Amenda ramane! Nu cred ca se anuleaza niciodata doar dintr-o eroare poate...cand te duci sa platesti o taxa ceva te gaseste imediat.

Share this post


Link to post

Recunosc ca n-am stat sa citesc tot topicul de la capat la coada dar tin sa confirm prezenta radarelor si pe Logan galbene si pe Logan rosii.

Logan Rosu in vale spre Dambovita pe Mihai Bravu, noaptea. Din cand in cand mai baga cate un flash sa se vada bine numarul celor pe care ii inregistra.

 

Logan Galben in deal pe Vacaresti, in zona unde se largeste strada si e ca un fel de rond. Acelasi comportament nocturn de supraveghere cu flashuri prelungi pt a se vedea bine numarul masinilor cu "viteza memorabila".

 

Merg destul de des pe ruta aia la ore tarzii si vad adesea masini de politie cu radare pe acolo, totusi am fost foarte suprins sa aflu ca aceste radare apar pe masini total nemarcate si nespecifice politiei rutiere.

Share this post


Link to post

Atentie.. e pe bune..

radar FIX pe Magheru, la intersectia de la galeriile orizont.. daca ajunj prin zona fac o poza..

Si nu ma refer la camerele de supraveghere.. e pe bune radar, ca cele de pe DN1

Share this post


Link to post

Si inspre ce este orientat?

Limitarea e la 60 sau la 50kmh?

Sunt senzori inductivi sau radar-radar? A doua versiune inseamna ca beepaie dracia din dotare ceea ce nu s-a intamplat pana acum.

Share this post


Link to post

Pe magheru, nu am vazut si in alt loc..

si daca nici asta nu e radar..

post-67-1156938548_thumb.jpg

post-67-1156938553_thumb.jpg

post-67-1156938559_thumb.jpg

post-67-1156938564_thumb.jpg

post-67-1156938614_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Yep, e radar! Bine fac!

Share this post


Link to post

Yep, e din ala la care iti bipaie :D

Share this post


Link to post
Limitarea e la 60 sau la 50kmh?

Limita de viteza este de 50km/h dar se accepta 60km/h iar daca iei radarul cu 62km/h se trece pe PV ca ai depasit limita de viteza cu 12km/h...dar deja stii prea multe :-$ .

Share this post


Link to post

OFF Topic

citat din memorie "se sanctioneaza cu amenda sau avertisment depasirea cu mai mult de 10 km/h a vitezei maxime legale stabilita pe un sector de drum"

Cu mai mult ;) Ce e sub nu se sanctioneaza :P Si nu trebuie 62, 61 e suficient.

Share this post


Link to post

Intrebarea era care e limita, tolerantele nu ma intereseaza, le stiam.

 

50kmh. Bun.

Share this post


Link to post

Daca mai poate cineva sa confirme ... mi-a bepait detectorul la o dacie rosie, cu geamuri fumurii oglinda pe spate, prin jona spital-ciuperca (din Craiova). Nu am retinut numerele, deoarece nu am stiut la ce imi bepaie, decat dupa ce am trecut ...

Share this post


Link to post

Hmm, de la un echipaj dintr-o Dacie asemenatoare am luat eu o amenda langa Teatru, deci e posibil. > :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...