Jump to content

Recommended Posts

Salutare tuturor!

 

Nubira 1 motor 1.6 anul fabricatiei 1999 poate fi non-euro? :-S

 

 

 

Multumesc anticipat pentru un eventual raspuns

Share this post


Link to post
http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=319061 Vezi acolo. Dupa seria de sasiu. Si raspunsul cred ca este da.

 

Chiar cu ceva timp inainte sa postez aici, am vazut si verificat dupa exemplul de acolo,ultimele 2 litere\cifre din talon nu corespund deloc cu cele mentionate acolo :wallbanger: ... Asta inseamna ca e,non-euro?..oo god cum e posibil o masina in 1999 sa se fabrice fara :(

Share this post


Link to post

Da

Share this post


Link to post
Asta inseamna ca e,non-euro?..oo god cum e posibil o masina in 1999 sa se fabrice fara :(

 

Simplu, producatorii din Romania au fost obligati sa introduca norma Euro II abia in anul 2000... Prin urmare, desi tehnic nu era o problema, introducerea Euro fara sa fie obligatoriu ar fi scumpit masina fara sa fie nevoie... In 1999 Dawoo Romania a introdus totusi catalizatorul ca optiune, masina echipata cu catalizator fiind mai scumpa cu 500$.

 

Iata un extras din lista de preturi valabila in luna octombrie 1999:

 

Nubira SX M/T A/C 12.800 $

Nubira SX M/T A/C ABS 13.800 $

Nubira SX M/T A/C ABS Catalizator 14.300 $

Nubira CDX M/T A/C ABS D/AB 15.800 $

Nubira Wagon M/T A/C ABS 14.800 $

Nubira Wagon M/T A/C ABS Catalizator 15.300 $

 

Interesant, nu?

Share this post


Link to post

Interesant intr-adevar,dar nici macar euro 1...trecerea in romania a fost direct de la non-euro la euro 2 ?.Masina din cate vad este asta " Nubira CDX M/T A/C ABS D/AB 15.800 $ " si se pare ca nu are catalizator :( .Stie cineva,estimativ cam care ar fi costul unui catalizator? nu neaparat nou,si ce norma de poluare ar indeplinii acesta :)

 

Toate Bune

 

EDIT:Inca ceva,exista Leganza euro 3?daca exista stie cineva din ce an s-a fabricat :) ....multumesc

Edited by Mircea
citare inutila a mesajului anterior.

Share this post


Link to post
Interesant intr-adevar,dar nici macar euro 1...trecerea in romania a fost direct de la non-euro la euro 2 ?.Masina din cate vad este asta " Nubira CDX M/T A/C ABS D/AB 15.800 $ " si se pare ca nu are catalizator :( .Stie cineva,estimativ cam care ar fi costul unui catalizator? nu neaparat nou,si ce norma de poluare ar indeplinii acesta :)

 

Inca ceva,exista Leganza euro 3?daca exista stie cineva din ce an s-a fabricat :) ....multumesc

 

Da, direct Euro 2 ptr. ca Euro 1 se introdusese in Europa inca din 1993.

In Romania nu cred sa fi fost Leganza Euro 3. Ultimul prospect pe care il am cu Leganza este din 1999 cu motor de 1998 cmc DOHC Euro 2, 133 CP.

Edited by CristiV

Share this post


Link to post

Si la voi fac amortizoarele zgomot cand e frig afara??

Share this post


Link to post
Si la voi fac amortizoarele zgomot cand e frig afara??

 

Nu...

Share this post


Link to post

De curand am realizat ca la viraje luate agresiv la una din cele 4 sau mai multe se aude un POCCC dupa care nu se mai aude nimic... Suspectez bucsele vechi si imbatranite si pivotii fata. Care din ei fac asa (bielete antiruliu, bucse antiruliu, bucse "brate" spate/fata)??

Am auzit ca pe spate mai usor e sa schimbi bratele cu totul decat bucsele care nu se gasesc separat. Cat costa si mai gasim originale???

Share this post


Link to post

Multumesc nino pentru lamuriri!

Aditivul acesta e bun pentru motorul 1.6 modelul SX (masina din 98)??

 

Si ce spune (nu am putut lua tot ce spune in aceeasi poza...):

 

Si ce spune:

FR: Marly C2000+ est un additif carburant destine aux voitures qui doivent normalement utiliser de l'essence plombee. Marly C2000+ ajoute a chaque plein d'essence permet l'utilisation d'essence sans plomb sans aucun risque pour le moteur. Protege et lubrifie les soupapes *Evite les rejets de plomb dans les gaz d'echappament. Compatible avec le catalyseurs. dupa care iti spune cat sa pui..

Engleza: Marly C2000+ lead substitute is a fuel additive developed for cars that have not been designed to run on unleaded fuel. It forms a very resistant film and protects the valve seats. Protects the engine against valve wear and recession. * Does not modify the fuel octane number * Catalyst friendly. dupa care cat se pune...

Stiu ca la Nubira se punea "cu plumb" si asta ma intereseaza (nu ca protejeaza...). Sa pun aditiv din asta sau nu??

 

 

Diferenta intre o "garnitura" de la busonul de ulei veche si una noua, de precizat ca la toate Daewoo-urile sunt la fel...

 

Share this post


Link to post

Nu mai retin daca nubira ta e euro sau non euro. Eu n-as pune nici un aditiv, cu exceptia celor de curatat injectoarele. Ce ai tu acolo este un "substitut de plumb" care se pune in benzina fara plumb pentru a inlocui tetraetilul de plumb, ce avea rolul de a gresa supapele la motoarele facuta sa mearga cu acel combustibil. Nubira nu are un astfel de motor.

Share this post


Link to post

E non euro a mea fara catalizator... sigur nu a fost facut sa mearga cu benzina fara plumb??

Share this post


Link to post

Nu am mai postat de mult cu probleme ale Nubiricii mele, si ma simt dator sa impartasesc si altora ce am mai reparat la ea. Deci:

- am schimbat pe partea de motor cuzinetii biela (cu toate ca nu aveau uzura, iar arborele si cuzinetii acestuia sunt mai mult ca perfecti), segmentii (aici erau ceva probleme), tachetii hidraulici (initial am pus originali Daewoo, dar acestia nu "tineau compresia", forma lor diferea de a celor originali de pe masina, si i-am schimbat la magazinul fabricii din Craiova cu alte piese - multumiri domnului Silviu Croicu; apoi am pus tacheti INA - nemtesti), garnitura chiuloasa, semeringurile de la axele cu came si garnitura capacului axelor cu came (din setul original de reparatii), fise bujii (de origine GM - Packard...), senzorul MAP, valva IAC, uleiul (initial Aral 15W40 si dupa 500 km Castrol 10W40) si filtrul de ulei, filtrul de benzina, antigelul;

- la alternator: puntea redresoare, regulatorul, periile si cei doi rulmenti;

- la electromotor: bendixul, placa portperii si rulmentii;

- caloriferul de incalzire (cel vechi era plin de... pamant!!!; foarte mult de munca la demontarea bordului...);

- compresorul de aer condittionat (am pus nou, dupa cel achizitionat sh care a binevoit sa inceapa sa piarda freon pe la supapa de suprapresiune - reparabil insa, se gaseste supapa separat - n-am stat sa-l repar, chiar daca am supapa de la compresorul initial, care nu mai face compresie...; foarte multumit de racire acum, dar imi omoara motorul -il opreste- la franare prelungita si scoate pe liber chiar inainte de oprirea rotilor - asa ca aseara am mai "dat drumul" un pic la freon si astazi nu a mai murit motorul in conditiile de mai sus si am aceeasi racire in interior, ba nu racire... chiar frig!!!);

- s-au facut in service toate curatarile si testele posibile; compresia la 520 km a iesit 13 la 3 cilindrii (la cald) si 12 la unul, iar azi dimineata, la 780 km, la toti 4 cilindrii a iesit 13 (tot cu motorul la temperatura optima - s-au asezat segmentii...); alternatorul incarca foarte bine (14.6V fara consumatori, cu faza lunga si aeroterma pe 4 - 13.8V), electromotorul nu mai "da in gol", dar are un sunet ciudat de... "turbo" (<<tzziiiu>> ;) ; ralantiul e stabil dupa ultimul reset si idle learning de sambata - undeva la 850 rpm; pornirea la cald a ramas insa greoaie, intotdeauna am avut aceasta problema, datorata cel mai probabil injectoarelor care au un timp "de raspuns" cam mare - am observat ca atunci cand pun solutie de curatat (Liqui Moly), pornirea se imbunatateste.

Cam a asta a fost povestirea, costul celor descrise s-a dus in 1400 Euro. Am pus masina la "Bursa", poate cineva va fi cel putin asa de pasionat de Nubira 1 cum sunt eu - inca ! Imi doresc o masina noua, dar "ministerul de finante" ma indreapta catre Logan si nu pot inca renunta usor (adica financiar... :rolleyes: ) la placerea de a conduce Nubirik - nu vorbesc nimic de Nubira II a carei calitate din ultima perioada este execrabila...

Share this post


Link to post

Nu am mai postat de ceva timp pe aic,asta nu inseamna ca nu am avut probleme,dar acum una ma cam streseaza.Mergeam eu linistit si intr-un sens giratoriu,intr-a doua,maincadrasem pe banda a doua,cand deodata un troznet metalic in partea dreapta fata mi s-a parut mie m-a paralizat nu alta.M-am rotit dupa ce mi-am rezolvat treburile.de inca doua ori;la fel facea.Acum m-am intors dupa 500 km parcursi si vrea sa va zic ca am mai sesizat inca un troznet care apare cand ma incadrez in curbe la dreapta,si asta pare a se auzi pe spate si e un sunet care nu pare metalic.Pe fata s-au mai azit ceva zgomote dar nu la fel de sinistre ca acelea din giratoriu.Ceva idei,sugestii?

Mare multumesc lui Ovi_jer pentru lamurirea furtunelului buclucas :osanale:

Share this post


Link to post

Verifica bieletele de directie si pe cele antiruliu.

Share this post


Link to post

Bieleta de directie e noua pe partea dreapta,dar eu stiu?sa fi auzit sunetul ala si sa fi venit din stanga si eu sa ma insel,curios e ca doar intr-o portiune a giratoriului face mai ales ca masina se si inclina pe dreapta,de aceea suspectez ceva pe partea aia,maine sper sa am timpul necesarsa verific si sa remediez mai am o bieleta noua,sa vad cu antiruliile ce fac.

Share this post


Link to post

Am facut verificarile pe care le programasem anterior si am descoperit o chestie.Nu de la antirulii sau bieleta troznea asa,ci de la una din bucsile de pe bratul inferior,cea din fata ca sa zic asa,era rupta rau,am schimbat-o si s-a rezolvat.Poate ajuta si altora sa nu se repeada sa schimbe piese aiurea doar pentru ca vor mecanicii sa faca bani pe necunostinta unora dintre noi mai putin experimentati.Va salut si numai bine!

Share this post


Link to post

Scuze, am intrebat si pe forumul de probleme electrice, dar am senzatia ca aici voi primi raspuns mai repede.

 

De vreo 4 - 5 zile se intampla si la mine un fenomen ciudat, senzorul de usi indica in permanenta o usa deschisa, alarma, cand inchideam masina, la fel; in service electricianul a reusit sa faca doar alarma, nu si senzorul.

 

Contactele de la usi sunt bune, usile se inchid / incuie, de vreo doua - trei ori am reusit sa sting senzorul jucandu-ma cu plafoniera, dar nu pot lasa masina asa, cu senzorul stins din plafoniera, ca se declanseaza alarma...

 

Partea cea mai ciudata este ca daca misc de cotiera se modifica intensitatea luminoasa a martorului, iar daca acesta este cumva stins se aprinde; cotiera este pusa de mine, acum vreo 18 luni, si n-are nici o legatura si nici un contact cu partea electrica.

 

Masina (Nubira I) a fost harsaita putin pe dedesupt, pe un traseu gen off-road, cu putin timp inainte de a observa eu treaba cu senzorul, dar nu cred ca are vreo legatura...

Share this post


Link to post

Incearca sa dai jos cureaua de accesorii sa vezi daca mai face (n-o tine mult pornita, ca nu se incarca bateria).

Daca nu mai face, verifica rulmentii la alternator, pompa de servodirectie, compresorul de AC. Daca mai face, demonteaza cpacul distributiei si verifica starea intinzatoarelor curelei, a curelei si a pompei de apa. Masina are distributia facuta?

Share this post


Link to post

A fost schimbata o data in 10 ani... Trebuie sa schimb cureaua si rolele, da?

Zilele astea schimb intinzatorul cu unul original si o sa vad daca mai face urat.

Multumesc mult!

Share this post


Link to post

La masina ta curelele (distributie si accesorii) si rolele intinzatoare se inlocuiesc la fiecare 60.000 km sau 3 ani, care survine prima. Asa ca schimba-le urgent, inainte de a mai merge cu masina!

Share this post


Link to post

Eu zic ca e cazul sa schimbi distributia, curelele si intinzatorii.

Deci ai:

1 curea accesorii

1 curea distributie

1 rola distributie

1 intinzator distributie (made in canada daca se poate)

1 pompa apa

si eventual verificat si intinzatorul curelei de accesorii si rulmentii de la alternator (sa nu huruie).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...