Jump to content

Recommended Posts

Asta am sa fac maine...deja mi-am facut programare si le-am explicat situatia, sper sa nu ma taxeze in plus ca ma apuca nervii acolo ! Va tin la curent cu ce motive mai vin aia in service !

Share this post


Link to post

Eu cand am umblat la franele spate am cumparat si o punga cu ceva accesorii de la franele spate,niste arculete si niste saibe mai ciudate si ce mai era pe acolo.Asta imi recomandau cei de la magazin.Piesele alea intrau in sistemul de franare spate.Sunt consumabile.Cand am umblat,in service,baietii au schimbat toate maruntisurile alea,ce le aveam eu in punguta,si treaba a fost buna,ma rog, atata cat e frana spate la nubira eficienta,chestia e ca nu trebuie sa ai frane mai proaste dectat inainte ci mai bune.Mi se pare total aiurea sa schimbi sabotii,si sa nu mai ai frana spate deloc,si culmea sa ai frana de mana.aerisirea instalatiei e buna chiar si schimbul de lichid de frana e bun,dar facut si cu tine de fata daca se poate.Chiar si cu toate facute insa,din pacate,o sa ai frane spate destul de slabe,asa e nubira, dar nu deloc.Ca sa ai frane mai bune vezi pe forum ca au facut unii colegi ceva schimbari pe la ceva supape pe la modulul ABS sau ceva,nu mai retin exact, stiu ca am citit ceva pe acolo,ca ar fi pus ceva de Opel si ar fi marit forta de franare pe spate la nubi,care oricum din fabrica e deficitara.

Share this post


Link to post

Multumesc de raspuns. Am fost la service si am facut un test pentru frana, la stand ITM, curios este faptul ca franele au tinut destul de ok pe stand, am fost atent sa nu traga ala frana de mana si alte alea...acum sa vedem pe viitor.

Share this post


Link to post

Buna la totata lumea eu sunt din oradea am o nubira 1 sx din '99 ideea este ca am avut multe prb cu ea si rezolvari mai mult sau mai putn costisitoare pt nubira am inteles ca nu se poate faca mai nimik la frane asa e ea mai slabuta la acest capitol pe spate +abs+tamburi

 

Consum benzina eu lam rezolvat cu schimbat bujii ngk longlife iridium (aprox 50 / buc),catalizator (250 ron garant 30 k km sau 2 ani ), apoi sonda lambda ( 140 ron ), filtru aer, benzina toate acestea rezultand consum 10 l/100 oras constant talpa grea si afara la 90- 120 km/ h am scos 7,5 l/100

 

Eu ma chinui cu o chestie am mai vazut ca a postat cineva insa nam vazut rezolvare merge f greu cutia de viteze intra f greu in 1-a apoi 2-a si marsalier

in afara de ceea ce a facut nt-98-adu adik schimbat timonerie sau modificat exista posibiltatea de a se regla sau cum se procedeaza pt ca eu ca eu mam obisnuit dar mai circula si sotia si se chinuie de numa si mie frica sa nu faca vreo boacana am fost pe la mecanici au reglat dar nu sa rezolvat nimik. Sunt pe punctul de a cumapra o noua cutie si nu stiu ce sa fac ma poate ajuta cineva cu vreo idee?

 

Apoi vestitul ac de benzina la mine nu arata tot timpul nivelul adica coboara cand iau contactul trebuie sa iau alta pompa de benzina sa ca sa ramana ridicat sau ???? ideea este ca pe la 15 lt in rezervor o ia razna de numai stiu cata benzina am trebuie tot timpul sa verific km parcursi exista pana la urma vreo solutie ?

 

LATER EDIT: curatatul furunelor vacuum cu sarmulita si clapetei idee geniala multumesc :)

 

Faruri cu lupa daca are cineva idee de unde pot achizitiona ?

In rest ce sa mai zic am mai patit multe o sa incerc sa mai postez daca imi mai aduc aminte oricum am vazut ca sunteti experimanetati si deja sunteti patit asa ca nu vreau sa reiau solutii deja postate.

Edited by bruma_mi

Share this post


Link to post

Buna,tuturor.In ultima vreme lucrand pe la nubira una alta nu reuseam sa-i dau de cap anei manifestari care ma necajea:mergea in suturi la viteza constanta.Dupa ce am verificat si schimbat bujii si fise,curatat corpul clapetei de acceleratie,curatat IAC,injectoare,EGR,furtune de vacuum,mai rau facea,in schimb relantiul era bun.Am mers la tester de doua ori,nimic nu era in neregula,apoi am discutat cu ovi_jer,care mi-a sugerat ca totusi EGR-ul ar fi vinovat,drept pentru care m-am concentrat pe el.L-am dat din nou jos,dar degeaba,am vrut sa il anulez,dar am zis ca nu ar strica sa dau jos si electovalva acestuia jos sa vad aceasta merge sau nu?Ce m-a dus cu gandul la ea,a fost faptul ca nu simteam,pipaind membrana EGR-ului,ca aceasta s-ar misca vreun pic,cu motorul pornit,si accelerand usor.M-am apucat deci sa o dau jos,nu fost usor,nestiind cum e prinsa aceasta pe suport,nedesfacand-o niciodata.Eu am insistat si am reusit sa o scot pe sub masina,de fapt nu e greu deloc,are doar o clema de plastic care se prinde de suportul metalic,am scos mufa si furtunelele,si am purces la verificarea ei.Concluzia,electrovalva nu lucra pentru ca era blocata,am ciocanit-o usor si am legat doua fire pe contactele ei apoi scurt,de doua ori i-am dat curent de la baterie.Prima data nimic apoi a doua oara s-a auzit,simtit cum lucreaza,i-am legat si furtunelele si am suflat prin ele,cu curent si fara si apoi am remontat-o la loc.Nu eram convins ca tot ce am facut a avut vreun efect,dar am pornit motorul sa vad,misca membrana aia sau nu.Surpriza,se simtea foarte usor, daca acceleram motorul in gol cum se misca aceasta membrana,asa ca am luat-o la plimbare.Am simtit imediat schimbare in bine,in sfarsit puteam si eu sa merg cu viteza constanta fara sa ma zmuceasca,cu viteza mica si constanta,ca pana atunci nu voia decat pe repede inainte,sau la relanti sa stea.Desi eram hotarat sa urmez sfatul colegilor de a anula EGR-ul,acum daca am vazut ca masina merge bine il las in pace,poate voi face treaba asta altadata.

Poate era mai nimerit sa postez in topicul cu problemele EGR-ului dar vazand ca acolo se face vorbire si despre alte masini,am zis ca e mai nimerit aici,fiind vorba de nubira,nu stiu la alte masini cum este,in orice caz las la latitudinea moderatorilor,si imi cer scuze daca am gresit.

O zi minunata va doresc!

Share this post


Link to post

Buna tuturor!

 

 

Sunt nou pe la voi - am o Nubira 1 din 1999 ; 107500 km la bord ; mers urban majoritatea timpului pe distante < 10 km -

 

De ceva timp ( maim precis ~ 5-600 km) m-a confrunt cu mai multe probleme tehnice, din care, una si cea mai suparatoare o descrie chiar Budan Catalin, "in sfarsit puteam si eu sa merg cu viteza constanta fara sa ma zmuceasca,cu viteza mica si constanta,ca pana atunci nu voia decat pe repede inainte,sau la relanti sa stea ", suplimentar, s-au poate nu am inteles eu, la mine mai sunt prezente cateva "fenomene" :

- scote "fum" proportional cu turatia motorului, si implicit consum mare de comb.

- daca scot din viteza , scap de "zmucituri"

P.S.

In Tg-Jiu, nu am gasit pe cineva cu tester pt. nubira 1 din 1999, asa ca totul depinde de experiente anterioare.

Daca cineva poate sa-mi dea o mana de ajutor, rog un semnal le tel. 0721 333794.

Edited by relu59

Share this post


Link to post

In cele ce urmeaza voi incerca sa raspund ( in limita si termeni in care m-a pricep ) la intrebarile / sugestiile propuse de Budan Catalin

  • - masina este secand si sunt proprietarul nr. 3
  • - am achizitionat-o la 87 200 km ( 107 500 km bord la zi )
  • - ISTORIC :

- 87 500 : schimbat toate consumabilele, inclusiv curea distributie ... pompa apa... chiar si supape.

- 95 200 : schimbat IAC - se accelera singura

- 100.000 : revizie conform manual - inclusiv acumulator

  • EVENIMENTE RECENTE - 106 500 - 107 100 , incep problemele !!!!!!!!!!!!!!!!, cam in aceasta ordine:

- ramaneam fara curent si nu pornea - cauza - se slabeau continu bornere de la acum. , le stringeam si totul era OK.

Chestia asta s-a repetat de f. multe ori ( am schimbat chiar si bornele )

- au inceput trepidatiile la mers constatnt ( turatie ~ 2000 - 2500), in special in treapta 2 -3

- creste amplitudinea trepidatiilor - o simteam si in cutia cde viteva ( " tremura" si schimbatorul de viteze ) - pentru "calmare" scotem din viteza si o lasam pe "liber", apoi iaras cuplam cutia de viteza si tot asa. La adrum "intins" trebuia sa accelerez continu si sa repet procedura.

- incep manifestarile la toba de esapament : - la inceput - a gaze nearse, apoi "fum" . Culoare poate fi asemanuita cu unui motor diesel ce nu functioneaza corect - deci de culoare " negru "

- fenomenul se acutizeaza de nu mai am curaj sa plec decat pe distante scurte - casa - loc de munca ( ~ 6 km ) si sa evit pe cat posibil traficul aglomerat.

  • ACTIUNI INTREPRNSE in tot acest timp fara rezultate:

- prezentat la servis - schimbat consumabile: filtu aer, filtru benzina, verificat / ilocuit furtune , schimb de ulei, fitru mici reglaje - fara rezultate

- prezentat la alt servis - inlocuit racord flexibil , verificare ,curatire - tot tacamul la toba de esapament, verificare sonda lamda, - fara rezultate

- prezentat la alt servis - masurat cativa parametri - ramas sa studieze problema ?????.

- descarcat manual NUBIRA - insusit cateva notiuni tehnice - urmat pasi descrisi de Budan Catalin din posul 555 + sonda O2 noua + bujii noi, reset & iniatializare IAC - fara rezultate

- descarcat AutoData - insusit cateva notiuni tehnice - citit/masurat parametri la senzorii usor accesibili accesibili inclusiv injectoare - totul in parametri din manual

 

 

- chemat un meserias autodidact - apreciat in oras - ramas sa studieze problema ?????. Totus zice ca nu-i place faptul ca bobina de inductie se incalzeste mai mult decat stie el ca ar trebui.

 

P.S.

1. Cred va-ti dai seama din descrierii ca nu m-a pricep la "mecanica" si ca sunt in proces de autoinstruire.

2. Multumesc lui Budan Catalin pentru promtitudine.

3. Rog sugestii !!!

Edited by relu59

Share this post


Link to post

Problema cu smuciturile alea la acceleratie au devenit din ce in ce mai dese din ce am mai citit pe forumuri are trebui sa-i fac urmotoarele treburi la un service - sa verfic fisele, sa curat clapeta de acceleratie, sa verific bobina de inductie, sa curat injectoarele apoi mai e EGR-ul ala (sa-l anulez probabil am inteles ca se poate) si dupa toate astea ce ar fi sa faca tot asa ma iau cu mainile de par

Edited by madalosu

Share this post


Link to post

Nu am mai postat de mult, asa ca voi lungi mult textul acestui topic...

1. Problema cu ABS-ul (despre care am mai postat aici...):

a) Initial si aparent, la achizitia masinii (martie 2005) nu am avut nici o pb. cu ABS, pana cand m-am apucat sa "mesteresc si eu ceva la masina". Am desfacut panoul cu indicatoare (nu se aprindea beculetul "BRAKE") si am inlocuit vreo 3 beculete pe acolo (plus "re-invelirea" lor in plasticul ala de cacao...) si am descoperit ca se aprindea becul "ABS" (plus becul "BRAKE") la initializarea modulatorului (la atingerea vitezei de 8 km/h). Aoleo, ce ma fac...si chestii de genul cauta pe net, intrebari pe forum si pe autodaewoo.ro...nimic...

b) Imi iau inima in dinti si plec la CVS Craiova...De, erau cei mai in masura sa-mi rezolve problema, sau cel putin asa am crezut. Ajung acolo prin programare pe pagina lor de web, rezolv o alta problema (inlocuire saboti spate), iar la ABS imi spun (dupa susotelile lor de rigoare) ca e eroarea e de la modulatorul ABS care trebuie inlocuit in ansamblu (CD 046 - Nu se inregistreaza miscare la canalul spate - cf. manualului de service). Pret 1000 E. Scurt/2. Eu, cu manualul in fata, le zic sa-mi arate daca respecta procedura descrisa in diagrama de diagnosticare, sau sa-mi spuna ce e defect, setul de motoare ABS sau modulatorul propriu-zis care contine pistoanele si arcurile ESB, si spre surprinderea mea imi spun ca nu fac ei asa ceva, ca au treaba, ori il schimb ori nu! Adica scoate tu 1000 E, ca noi nu verificam defectele intermitente (conectorii de la cabluri, scurtcircuite..), da' suntem smecheri, tu nu esti cel putin un patron de mic magazin cum sunt toti clientii nostri..., cand ti-l schimbam verificam si astea...Insist pe la sefi, nimic... Platesc lucrarea de pana atunci (2,8 mil. ROL - saboti spate + becuri faruri + manopera + constatare -> mi se pare imens, da' asta e) si plec.

c) Suparat, zic hai sa consult net-ul. Gasesc www.dezmembrari.ro, postez cererea

de piesa (modulator ABS) si a doua zi primesc email de la Autorolla Buzau ca au asa ceva la 200 E (da, 1/5 din pretul dispozitivului nou). Plec la Buzau cu inima indoita, patimesc pe drum pana acolo (ploaie torentiala tot drumul, 6 ore, viteza maxima - inclusiv pe autostrada - 80 km/h), in sfarsit, ajung acolo si surpriza... oamenii de acolo foarte de treaba, ma baga in fata ("Dom'le, omul a venit de la Slatina!" - asta au zis-o ei fata de ceilalti clienti), ma intreaba daca sunt sigur ca vreau sa schimb modulatorul, ca poate sunt niste fire care nu fac contact bine, eu zic "Schimba-l, dom'le!". Schimba ei modulatorul (in ansamblul lui) refac conexiunile electrice, fixeaza firele prin EBCM (calculatorul care comanda ABS), aerisesc franele si gata, ABS nu mai da nici un cod de eroare si e vizibila functionarea lui. Surpriza mare e ca au pus apoi masina pe stand la testele: franare, amortizoare si noxe. Toate rezultatele bune, adica treceam ITP-ul. Platesc cei 200 E + 1 milion manopera si plec super-multumit.

d) La vreo saptamana, iar codul de eroare CD 046 (se aprindeau simultam "BRAKE si "ABS" - nu, n-am avut scanner, dar l-am banuit...). Ma apuc si misc de firele care intra in EBCM, le fixez cum pot mai bine si gata, nu mai da eroarea asta...Acum imi pun intrebarea: nu cumva am schimbat modulatorul degeaba? Desi cand il misc mai puternic pe ala vechi, care sta pe balcon..., zdrangane ceva in el (banuite: rotile dintate de la motoarele ABS).

e) Dupa vreo luna, se aprinde doar martorul "ABS"...Incerc iar cu faza cu miscarea firelor si descopar ca daca trag frana de mana, se stinge "ABS" si atunci am banuit un contact de masa imperfect... L-am gasit in compartimentul motor, langa tubul de umplere a lichidului pentru spalarea parbrizului. L-am desfacut, smirgheluit si pus la loc si de atunci au disparut problemele cu ABS-ul.

Multumesc pentru rabdarea voastra de a citi acest topic, cu scuzele de rigoare ca nu am folosit smiley-urile cara am vazut ca va plac asa de mult :D si sper sa va fie de ajutor...

 

Salut. Ai mai avut probleme cu martorii de ABS si Brake de atunci? Ca si la mine se intampla acelasi lucru. La 8km/h cand se face initializarea ambii martori se aprind. Am fost aici la sermecom Iasi dar degeaba... se uita baietii cu testerul in fata degeaba. Am 2 erori (axul din spate nu se misca si martorul de abs este aprins) 046 si 086 daca nu ma insel... Am sa incerc sa fac si ce ai facut si tu.. sper sa mearga

Edited by Rih85

Share this post


Link to post

pai sa nu schimbi si tu modulatorul ala ca se pare ca el l-a schimbat degeaba si 200 de euro nu-i de colo. Si la mine se aprind martorii brake si abs simultan dar numai cand pornesc masina. Se sting repede si nu se aprind mereu. Se pare ca e vorba de niste contacte imperfecte

Edited by Salex
Citare inutila post anterior. Foloseste Add Reply in loc de Reply !

Share this post


Link to post

@Rih85, incearca sa cureti contactul de masa de langa tubul de umplere cu lichid de parbriz... desi la tine pare a fi defect un senzor ABS de la rotile spate...

Share this post


Link to post

Salut!

Am si eu o Nubira 1 din 1998. Primul proprietar zicea ca a venit fara sonda de oxigen.

As vrea sa stiu daca se poate pune, daca are rost si cum :)

 

Multumesc!

 

 

 

Share this post


Link to post

De cateva zile am trecut pe numele meu o nubira1 130k km la bord .

 

Masina e ok in afara de ABS care nu stiu cum sa il mai rezolv.

 

Simptomele sunt :

 

Pun contact pornesc motorul..abs-ul se stinge plec de pe loc ,incearca sa se initializeze si apoi se aprinde la loc.Recent a fost pusa pe tester iar compu de abs este ok.

 

Raman senzorii...

 

Am verificat masa de la abs care este prinsa cu masa de la baterie undeva langa umplerea rez de lichid parbriz. si mufa aceea cu 8 pini parca d ela compu de abs.

 

Ce ar mai putea fi?

 

Are cineva un repair manual in engleza adica facut de Daewoo? pentru ca manualul in romana este fix zero. Ce rezistenta trebuie sa aiba senzorii si ce rezistenta trebuie sa aiba cablajul?

 

 

Share this post


Link to post

Mai incearca, de la alta masina, releul ABS de deasupra cutiei cu sigurante de sub bord... Totusi, cred ca e dus un senzor (verifica intai cablajele lor, mai ales la rotile fata).

Share this post


Link to post

am verificat senzorii pe fata , ambii au 1.16 kohm astept sa vad maine senzorii spate spate, am verificat si firul portocaliu(toate firele de sub bord) si am facut si un strap la releu.

 

Tot se aprinde imediat cum trec de cei 8km/h.

 

 

Share this post


Link to post

Si spatele tot 2 kohm si ceva ambele roti panala mufa de intra in habitaclu.

 

 

Mai ramane cablajul din portbagaj pana modulul abs de la motor.

 

 

Share this post


Link to post

post-35193-0-38694100-1316966571_thumb.jpgpost-35193-0-04191900-1316966472_thumb.jpg Salutari tuturor

De curand am achizitionat o Nubira1 din 2000 motor 1.6 16V binentales cu problemele specifice varstei ... senzor abs stanga spate nu arata nici o rezistenta ,comutatorul faza lunga/scurta topit(remediat pentru moment dar tot se incing firele in circa 20 min)un cablu care iese de undeva de sub ventilatoarele de la radiator care duce nicaieri(cablul este mufat)si un furtun care iese din cutia de viteze(cred :scarpin :) si coboara frumos pe sub baterie ...fara nici o terminatie sau mai pe scurt taiat (atasez si o fotografie).Lamuritima si pe mine va rog ce e cu furtunul ala cablul si de unde as putea achizitiona un senzor sh de abs(daca am uitat ceva revin)

Share this post


Link to post

Verifica puterea becurilor sa nu fie peste 60W... Senzor ABS poti gasi pe la dezmembrari... Cutia este automata?

Share this post


Link to post

La becuri o sa ma uit pe seara ,senzorul abs am incercat sa-l scot dupa ce am desfacut inbusul si...nimic e intepenit acolo k toti dracii ,cutia da este automata dar tot nu intaleg ce e cu firul ala si cu furtunul ...cerrd k pana la urma o sa demontez radiatorul sa vad unde duce...

Edited by Salex
Citare inutila, integrala a mesajului anterior.

Share this post


Link to post

Furtunul e pentru circuitul de racire al uleiului cutiei... nu umbla acolo... Senzorul se desface, dai cu WD40 inainte, sau cu spray degripant...

Share this post


Link to post

in poza unde vezi capacul ala rosu pe acolo iese furtunul si e taiat si bagat sub baterie ...sta in aer

Edited by Salex
Chiar este necesara citarea integrala a mesajului anterior

Share this post


Link to post

O fi pentru eliminarea vaporilor de ulei... Poate cei care au Nubire sau Leganze cu cutii automate sa spuna ce si cum...

Share this post


Link to post

Sa vad pe vineri poate ajung la un service intre timp multumesc de raspunsuri ,sa vad diseara ce wataj au becurile (la asta nu m-am gandit :wallbanger :)

Edited by Salex
Din nou povestea cu citarea ... Nu mai folosi Reply, ai la dispozitie Add Reply si Fast Reply

Share this post


Link to post

Salut,

am si eu o nubira 1 din 2000 am o problema mare cu consumul cam 22L/100Km in oras, am fost la service aia or zis ca merge bine nu sunt probleme, am pus pe tester totu bun ...aaa si te scutura cand mergi constant mai ales cand se incalzeste motoru.

Daca stie cineva ce sa ii fac 77000000.gif

 

 

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

@tester5: Te rog sa ai in vedere observatiile facute la editarea posturilor tale.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...