Jump to content
Sign in to follow this  
marckcos

Curea De Distributie

Recommended Posts

In mod sigur nu rezista cureaua din 1995 pana acum. Curelele originale am impresia ca erau Dongil, sper sa nu ma insel.

Share this post


Link to post

Preferabil ar fi sa fie inscris pe curele : "nu ma uita" sau "de ma uiti iti fac belele".

 

Semnat,

 

... inima motorului !

 

:mrgreen:

Share this post


Link to post

Corect Viktor.

 

Am schimbat tot kit-ul din cauza pompei de apa care facea ca o rashnitza de cafea si scartzaia. Am scos eu pe rand, ca am avut posibilitatea mai cu greu mai cu ajutoare, cureaua de la alternator si cea de la compresor si sunetul inca venea de undeva (o_O). La demontare, nu stiu cat de greu se scoate o pompa de apa la Cielo-uri dar stiu ca frantuzul a transpirat si a spus numai de bine cat a tras de ea. Era toata manjita de lichid de racire pe partea exterioara si la rotirea manuala se simtea cum are un usor blocaj.

 

Share this post


Link to post

In attas tutorial schimbare curea distriutie si rola intinzatoare (chit). Va rog sa tineti cont ca am scris pentru mine, unele aspecte par de neinteles (de pilda surubul din cutia de ness), mai sunt si mici greseli, luati ce va foloseste doar !

TUTORIAL SCHIMBARE DISTRIBUTIE.txt

Edited by neco

Share this post


Link to post

In mod sigur nu rezista cureaua din 1995 pana acum. Curelele originale am impresia ca erau Dongil, sper sa nu ma insel.

 

Curelele Dongil nu mai sunt ce erau mai demult. Eu momentan am pe masina curea Gates. Recomand curea de distributie Gates.

Share this post


Link to post

Am o problema la un cielo din 2006:

 

1. s-a rupt distributia in sarcina

2. am tractat masina la service

3. am fost asigurat ca trebuie schimbata doar cureaua si eventual pompa (mentionez ca distributia era inca in perioada de valabilitate mai aveam 20.000 de facut pana la urmatoarea schimbare)

4. masina nu a avut probleme legate de motor ( are 150.000 km)

5. cei de la service m-au informat ca nu au reusit sa puna la punct distributia si au mai facut ceva investigatii si au gasit o supapa cazuta (s-a rupt siguranta in dreptul cilindrului 3)

6. dupa asta operatii facut: dat jos chiuloasa, verificari la toate supapele, schimbat garnituri si supapa defecta

7. rezultatul (operatia a reusit dar pacientul e pe moarte :( ) --> compresia este slaba pe cilindrul 1 ( de 5) iar la restul ok (de 10)

8. motorul merge ok in sarcina dar la relanti e ca un tractoras

9. cei de la service au spus ca nu aveau cum sa vada aceasta problema si ca trebuie segmentat motoul (deci demonat...alti bani alta distractie)

 

Intrebari:

 

1. se putea deteriora cilindrul 1 dupa ruperea distributiei desi problema cu supapa a fost la cilindrul 3 ? (mentionez ca inainte de ruperea distributiei, motorul mergea perfect, nu papa ulei nu avea trepidatiii ciudate...)

 

2. poate fi o alta problema mai grava ( cei de la service m-au asigurat ca nu are ce sa fie altceva ,,, da am mai auzi placa asta)

 

3. ma pot duce la protectia consumatorului in cazul in care cei de la service nu remediaza problema nici dupa segmentare. (mentionez ca revizia a fost facuta la acest service inca de cand masina se afla in garantie pana in prezent din 6 in 6 luni )

 

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Daca ai facut garantia si service post garantie constant la acelasi service, care a fost pozitia lor referitoare la ruperea curelei de distributie ?

 

In ce priveste compresia mica la cil #1, ar fi putut sa o depisteze insa doar daca ar fi fost chititi pe asa ceva. O intrebare suplimentara: au descoperit problema de la supapa DUPA ce au montat distributia ? Cu distributia montata, s-ar fi putut face un test de compresie care ar fi evidentiat probleme atat la cil #3 (datorita supapei) cat si la #1 (din nu stim ce cauze).

 

Cum s-a facut testul de compresie ? Uscat si apoi umed ? S-a dat la cheie sau arborele a fost invartit "la mana" ? Cei din service pot garanta ca nu sunt probleme cu supapele de la cil #1 ?

 

In mod normal, prin simpla demontare a chiulasei nu ai de ce sa te gandesti la o uzura/deteriorare a segmentilor. Exceptie ar face situatia in care "s-a mai intamplat" ceva in service. Daca nu s-a desfacut baia de ulei, pistonul nu avea cum sa iasa din bloc si nici nu se putea deteriora segmentul (mecanic). Ar ramane doar varianta in care reparatia a durat foarte mult si cilindrul a rugint grav (sau segmentii) sau cea in care s-a scapat ceva in cilindru, ceva dur care ar fi putut afecta segmentul (mai putin probabil dar nu imposibil ... au mai uitat si doctorii bisturiu/foarfeca in pacient).

 

Eu nu sunt 100% convins ca este vorba de segment (avand in vedere informatiile furnizate), eu cred ca sunt probleme cu supapele de la cil #1

 

LE: am facut o rectificare dupa ce am parcurs postul !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

multumesc frumos pentru raspuns!

 

1. referitor la ruperea curelei cei de la service au concluzionat ca supapa care a cazut a fost cauza

 

2.problema la supapa a fost gasita in timp ce montau distributia, pentru ca nu au resit sa puna distributia pe punct, sa o sicronizeze manual.

 

3. referitor la cum a fost facut testul la compresie, nu stiu am sa intreb si revin

 

4. pana acum "garantia" ca celelalte supape sunt ok si nu necesita schimbare e una verbala

 

5. reparatia nu a durat decat 2 zile

 

P.S mentionez ca este modelul cu motor de 1.5 un singur ax cu came, pe cilindru sunt mai mult de o supapa ?

 

Intrebare:

 

1. daca problema e generata de supapa la cilindrul 1, motorul ar putea merge ok in sarcina si numai la relanti ar trepida ?

 

Orice alt sfat sau sugestie sunt utile!

 

Multumesc anticipar!

Share this post


Link to post

Scuze pentru modificarea din postul anterior ! Reiau ideea: nu sunt convins de faptul ca segmentul este dus !

 

Acum, din ultimul tau post:

- din 1 si 2 nu aveau cum sa isi dea seama de problema (eventuala) de compresie

- testul uscat urmat de testul "umed" ar putea scoate in evidenta o problema de segmenti sau o problema de supape. Daca ai compresie proasta pe uscat si compresie (mai) buna la testul umed (adica se introduce putin ulei in piston pe la bujie ) atunci problema este de la segmenti. Daca nu se constata diferente, problema e de la supape sau chiar ai o problema nasoala la segmenti !

- la 1 ax ai doua supape la fiecare cilindru. Din ce stiu, la Cielo de 1,5l cu 8V, motorul nu este cu interferenta, deci ruperea curelei nu ar trebui sa produca daune in ce priveste supapele sau pistoanele

- nu stiu ce sa spun in legatura cu motivatia lor privind ruperea curelei. Dupa mine, daca supapa aia ar fi fost cauza ruperii curelei, supapa ar fi trebuit sa aiba forma de "S", adica ar fi trebuit sa aiba coada sever defornata. In plus, s-ar fi vazut o urma pe piston

- dupa durata reparatiei, a se ignora total ipoteza aparitia unei cantitati semnificative de rugina; nu e cazul

- la turatie mai mare, cred ca motorul ar merge ceva mai echilibrat. Totusi, ar trebui sa observi fie un consum crescut, fie detonatii in filtrul de aer, fie fum negru la esapament.

 

Un test de compresie bine facut ar scoate la iveala destul de clar cauza pierderii de compresie. Testul trebuie facut manual pentru ca este posibila si o deformare a camasii cilindrului (conicitate, ovalitate sau "burta" :) ) deci cursa pistonului trebuie facuta destul de lent. Daca dai la cheie vei obtine doar valoarea maxima a compresiei la PMS insa nu vei afla cu exactitate carui fapt i se datoreaza valoarea respectiva

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Motorul A15SM de Lanos, montat pe ultimele Cielo (2004 - 2007) este cu interferenta. Deci, mai mult ca sigur cateva supape s-au indoit, probabil si tachetii au avut de suferit, la ruperea curelei de distributie. In mod normal, dupa demontarea chiulasei, aceasta se verifica temeinic, inclusiv ghidurile la supape. Din cate am inteles din ce s-a scris ca s-au inlocuit si simeringurile de supapa.

Distributia a fost repusa la punct?

Bujiile sunt uscate?

Fisele de la bujii sunt ok? Sa nu fi "aranjat" vreo una cand au fost scoase la demontarea chiulasei.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Raspunsul este scurt si trist: chiulasa.

Am trecut prin aceeasi situatie, mai putin cazutul supapei in motor (oare chiar a cazut?), cu fix acelasi motor euro3.

Lasa segmentarea, o faci degeaba si arunci banii inutil.

Inainte de a explica ce s-a intamplat, pun intrebarea "de ce s-a rupt cureaua?". La mine stiu de ce, aveam vreo 25000 km peste limita Peste 5 zile vroiam sa o schimb, dar n-am mai apucat.

La motorul asta, ruperea distributiei duce la lovirea supapelor de catre pistoane. Supapele se stramba si lovesc in ghidul de pe chiulasa (nu se poate schimba), stramband aluminiul. Indiferent ce-i faci, rectificare, polishare... nu va rezista, la mine a rezistat cate 1-2 saptamani, incercat de 2 ori. Solutia e sa schimbi chiulasa cu totul, noua sau sh in stare buna (planata inainte de montaj). Vezi ca nu se potriveste chiulasa de la non-euro sau euro 2 (16v), cauti de euro 3.

Iti recomand sa montezi supape noi si simeringuri de supape noi + garnituri, evident (admisie, evacuare si chiulasa). Nu te ieftini la garnitura de chiulasa, ia ceva de firma, Victor Reinz, Elring. Daca tot se da jos chiulasa, iti recomand sa schimbi si furtunul de carter din spate, e cativa lei dar e al dracu de greu sa-l inlocuiesti cu motorul montat (20 minute si multe zgarieturi pe maini si injuraturi) :) )

  • Like 1

Share this post


Link to post

multumesc frumos pentru raspuns!

 

1. referitor la ruperea curelei cei de la service au concluzionat ca supapa care a cazut a fost cauza

 

2.problema la supapa a fost gasita in timp ce montau distributia, pentru ca nu au resit sa puna distributia pe punct, sa o sicronizeze manual.

 

3. referitor la cum a fost facut testul la compresie, nu stiu am sa intreb si revin

 

4. pana acum "garantia" ca celelalte supape sunt ok si nu necesita schimbare e una verbala

 

5. reparatia nu a durat decat 2 zile

 

P.S mentionez ca este modelul cu motor de 1.5 un singur ax cu came, pe cilindru sunt mai mult de o supapa ?

 

Intrebare:

 

1. daca problema e generata de supapa la cilindrul 1, motorul ar putea merge ok in sarcina si numai la relanti ar trepida ?

 

Orice alt sfat sau sugestie sunt utile!

 

Multumesc anticipar!

Du+te hotarat la ei si ameninta+i cu ANPC ca s+ar putea sa plateasca o amenda echivalenta cu 10 motoare de Cielo

Sunt vinovati 100%

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea,am un Cielo executive din 2003,i-am schimbat distributia la 50.000 km.,acum am 81.500 km cu el.Intrebarea mea este daca trebuie schimbata din nou si la cati km!Astept parerile voastre,multumesc!

Share this post


Link to post

Producatorul zice 3 ani sau 60 000 km, oricare survine prima. Citeste topicul pt lamuriri suplimentare.

Share this post


Link to post

Recomand sa cititi despre patania mea cu distributia, postul numarul 630 din cadrul topicului Martor motor;check engine. Concluzia: nu mai folosesc ever intinzatoare no name, gen Parts Mall.

Share this post


Link to post

Salut. Am nevoie de ajutor... Am schimbat acum 2 zile distributia la al meu cielo 1,5 8 valve,distributia a fost schimbata de un mecanic mai batran,de aceea nu sunt sigur ca a fost pusa cum trebuie. Simtome: pornire grea si rece si cald,bujii afumate. Mecanicul a procedat asa: a pus pinionul de la axa cu came in sus in dreptul semnului de pe capacul distributiei,pinionul vibrochen cu semnul in jos,pus curea si intinzator si gata. E corect asa?

Share this post


Link to post

Semnele de pe fulii trebuie sa corespunda cu semnele fixe. Daca problemele au aparut imediat dupa schimbarea distributiei, atunci nu e pusa la punct. Iti recomand sa nu mai mergi cu ea pana nu esti sigur ca e ok, risti sa indoi supape + alte probleme.

Share this post


Link to post

Conteaza cum pui si cureaua?

Semnele acelea veneau fix pe cele de pe capac distributie si cel de jos pe semnul de pe bloc

Pornirea greoaie o aveam mai demult dar nu imi afuma bujiile.

Share this post


Link to post

Nu, nu conteaza cum pui cureaua. Important e sa fie pusa la punct si intinsa.

Share this post


Link to post

Dupa schimbarea distributiei am parcurs si un drum de 200 km,la sfarsitul acelui drum mi-a pornit foarte greu,relantiul nu mai sta pe gpl,doar pe benzina

Share this post


Link to post

Daca pe benzina iti merge OK, problema ar trebui cautata in alta parte.

 

De curiozitate, cand s-a umblat la distributie s-a deconectat bateria ?

Share this post


Link to post

Nu

Trebuia data borna de la baterie jos?

Share this post


Link to post

Daca s-a desfacut fulia eu as verifica pinionul de jos daca are joc si daca mai are pana intacta. Daca nu s-a desfacut fulia si s-a folosit semnul de pe ea la punerea "la punct", ala nu trebuie pus in jos ci are alta pozitie.

Share this post


Link to post

S-a desfacut fulia,semnul de pe pinion( o sageata) a fost indreptat catre jos

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...