Jump to content
Sign in to follow this  
marckcos

Curea De Distributie

Recommended Posts

1. da, schimba cureaua pt ca imbatraneste cauciucul. crede-ma pe cuvant, nu vrei sa se rupa...

2. poti lua si Continental, eu asta am pus acum vreo 3 ani.

3. nu obligatoriu, mai ales daca nu dau semne de uzura/gripare

 

Cureaua nu tine 90.000 km, recomandarea de 60.000 km e f buna. A mea a tinut vreo 84.000 km, dupa care am mai bagat peste 1200 lei in motor, ca sa refac ce a stricat cureaua rupta...

Share this post


Link to post

Multumesc mult de sfaturi.

 

La masina ta s-a rupt la 84000km si cati ani ?

 

Share this post


Link to post

5 ani

Share this post


Link to post

Cureaua GM e practic Gates facuta in Korea. Am schimbat eu week-endul asta cureaua, tot GM aveam, si era rulata 4 ani si 25.000 km . Cureaua se prezenta bine dar am zis sa nu risc, rola in schimb am pastrat-o pe aia veche, tot GM era, e sub licenta GMB facuta tot in Korea ca si pompa de apa. Am ales sa montez curea Gates care e 50 lei fata de cea GM care e undeva pe la 120-150 lei.

Share this post


Link to post

5 ani

Ups !

:(

deci nu-i de gluma.

Am cerut azi oferte de pe la diverse service-uri din Brasov si toti zic ca daca nu schimb kit+pompa nu dau nicio garantie :(

Am intrebat la http://autodaewoo.ro/ daca dau garantie daca montez in service si n-am primit niciun raspuns.

 

Ma gandesc sa cumpar doar cureaua sa o schimb si asta e ...

Toti au in oferta curea Contitech ... sa cumpar Gates de pe net ?

Ce-mi recomandati?

Multumesc.

 

 

Share this post


Link to post

5 ani

De curiozitate, ai analizat cauza defectului tau ?

A fost rola, pompa de apa blocata sau cureaua s-a uzat pana s-a rupt?

 

Un inginer mi-a zis ca cel mai des se gripeaza o rola sau pompa de apa si rupe cativa dinti de la curea ...

Cum a fost la tine?

Share this post


Link to post

Ai impresia ca eu am garantie la piese/lucrare? In ultimii ani lucrarile le-am facut singur sau impreuna cu cativa colegi de forum. Nu zic ca toata lumea sa faca la fel, doar dau exemplu.

O simpla schimbare de curea nu are de ce sa creeze probleme. Daca cureaua nu e "ching chong han", ar trebui sa duca inca 4 ani si 60.000 km.

Conti sau Gates, alegerea e a ta... eu Conti am gasit, asta am luat... impreuna cu rola GM si pompa de apa Hepu (luata separat).

 

Colegul DJ are pompa de apa de vreo 2 schimburi de curea... parca si rolele (16v). Da, si ele se gripeaza, dar manualul, de exemplu, parca indica schimbarea pompei la 2 curele. Tu nu ai nr de km, nu au uzura... in schimb cauciucul imbatraneste si stand. Daca masina nu circula deloc, da, era indicat sa le schimbi pe toate, dar daca ai mai mers cu ea, nu cred ca o sa apara probleme de la rola si pompa.

 

Eu am avut toata distributia originala, din fabrica... curea, pompa si intinzator, din 2006. S-au rupt dinti de pe curea in 2011, la 84.000 km. Pompa era ok, rola era ok, dar le-am schimbat oricum, tot era motorul desfacut.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

Ok, ai dreptate si multumesc.

 

Masina hiberneaza la tara la bunici, dar am mai pornit-o chiar si iarna si am "saniat" copiii prin sat, deci cel putin la 2-3 saptamani e pornita si miscata pe distante scurte ce-i drept.

Acum ca a venit vara mi-am luat RCA si o mai iau la plimbare .

Share this post


Link to post

Am observat si eu la ultimele 2 distributii faptul ca minunatele curele Gates in cutie rosu cu alb sunt mult mai largi decat prevede.

Pur si simplu intinzatorul statea aproape de maxim, la una din ele chiar lovea in punctul de intindere maxima, s-a intins la maxim prin rotirea pompei de apa insa tot nu era suficient.

Eu as incerca contitech data viitoare, poate sunt mai bune, gates astea ce se gasesc prin magazine nu prea mai par "originale".

 

Tot ce pot sa spun e ca cele 2 masini merg perfect cu aceste curele slabe, insa intinderea nu se compara cu cea de la 16V de la mine, unde iti rupi unghiile sa o pui si pe urma sta "lemn" de-abia poti sa o apesi oriunde ai apasa.

Ai avut vreo problema cu neintinderea corecta a curelelor Gates. Am montat si eu la mine si am aceleasi observatii ca tine, fata de cea veche care statea lemn asta e mult mai moale.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Am si eu cateva nelamuriri, in curand vreau sa schimb kitul de distributie la matiz si nu stiu daca ar fi necesar (din punct de vedere strict al rulajului) sa schimb si pompa de apa?!

Masina are 110 mii km in care nu cred ca s-a schimbat pompa de apa.

 

O alta nelamurire o am legat de kiturile de distributie, de exemplu am gasit kit de distributie ce contine curea Gates, intinzator INA si pompa de apa (Coreea) la 200 lei pe autodaewoo.ro, iar pe autokarma.ro aceeasi curea costa 40 lei, rola costa 68 lei luate separat, daca le cumpar la set costa intre 136 si 160 lei. Pompa costa alti 150 lei.

 

Nu ma prind de ce luate separat sunt mai ieftine iar luate la set sunt mai scumpe cand ar trebui sa fie invers. O sa le dau un telefon maine sa intreb.

 

Ce parere aveti despre kit-ul la 200 lei cu tot cu pompa de la autodaewoo.ro, oare prezinta garantie ? A mai cumparat cineva de la ei ?

 

 

Multumesc.

 

 

 

Edited by marian2

Share this post


Link to post

Desfa, constata si apoi cumpara piesele. E foarte probabil ca pompa de apa sa nu necesite inlocuire.

Share this post


Link to post

Am sunat la autokarma, manopera pentru schimbarea distributiei (matiz, an fab. 2005) costa 300 lei. Mie unu mi se pare cam mult. Poate nu ma pricep. Voi ce parere aveti ?

Share this post


Link to post

Autokarma sunt cei mai scumpi, la fel si Unixul. Vezi la Radacini au kit de distributie de Onnuri cu rola GMB adica Inna si curea Gates toate made in Korea la 61 de lei, sunt la fel ca cele originale GM. Manopera pentru un kit de distributie e undeva la 100 lei , dar poti gasi si cu 70 lei. Pompa de apa , daca vrei sa o schimbi, cumpa Ashika, e pompa de apa GMB in cutie, la fel ca cea GM originala.

Share this post


Link to post

Multumesc pt raspuns. Poti sa imi zici la ce service costa 100 lei manopera ?

 

Am sunat la radacini, si mi-au dat un pret de 800 lei (280 manopera, 520 cureaua, rola + pompa de apa).

Edited by marian2

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns korydon. Am rezolvat problema cu Tudor. Daca nu imi dadeai link-ul nu m-as fi gandit sa caut pe forum. Un mecanic de nota 10. Masina merge mult mai bine acum.. inainte parca era mai puturoasa.

Share this post


Link to post

Am montat distributie pe Dayco, ciudat de ieftin, sub 40 lei (dar prim montaj pe Vw), cu cea de alternator pe Gates si Dongil pe AC (asta nu prea e de soi, se rigidizeaza destul de repede si incepe sa chitaie dupa un timp, dar tine la tavaleala). As fi vrut sa pun Goodyear pe AC, am avut odata din aceea cu caneluri pentru o mai buna racire, s-a comportat exemplar, insa nu am mai gasit cand imi trebuia. Sa vedem cum rezista coafura...

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu tot ... (curea distributie Continental, intinzatoare Ina, pompa Gates,curea accesorii si AC).

Cureaua de distributie nu era uzata sau crapata, e "ca noua" si cred ca mai ducea mult si bine. Pompa de apa insa avea urme ca ar fi curs candva..

 

 

M-a costat 640 lei la un service de cartier si mi-a dat 4 ani sau 60000km garantie pe factura. A lucrat un mecanic cu care am fost prieten in tinerete (acum 20 de ani) cand eram motociclisti :)

 

Masina merge Ok, am tras de ea pana la 160km/ora pe autostrada cativa km si pe DN1 mers normal 110 -120 km/h.

 

Am o singura obiectie ca mi-a completat antigel si mi-a pus rosu peste cel albastru .

I-am spus ca nu cred ca-i ok dar sefu de service sustine ca cel rosu poate fi pus peste cel albastru dar nu si invers ( ca e oarecum similar cu lichidul de frana dot 4 peste dot 3).

Nu stiu ce sa zic ...

 

 

Share this post


Link to post

Era o ocazie buna sa schimbi tot antigelul. Mai trebuia desfacut fluturele robinetului de golire din radiator.

La aproape 138 000 km am schimbat tot: curea distributie Gates, rola intinzatoare Litens (in cutie Ina), pompa de apa Hepu, curele accesorii (alt + AC) Gates, rola intinzatoare AC Pomax - Coreea (cred ca-i China), cam 2,5 litri solutie antigel Hepu G12 (l-am schimbat in toamna si acum doar am completat ce s-a scurs). Pompa de apa originala era ok (nu avea joc, dar avea usoare urme de coroziune la partea inferioara). Curelele inca bune, rola intinzatoare cu foarte putin joc, iar cea pt AC destul de uzata. Normal pt ca se afla intr-o zona foarte expusa umezelii. Piese 370 lei fara antigel (aveam) si manopera 200 lei. In acesti bani am schimbat si uleiul la cutia de viteze adaptand un buson de golire la capacul diferentialului.

Share this post


Link to post

Era o ocazie buna sa schimb antigelul, dar n-am stat langa masina pt. ca a trebuit sa merg la serviciu si cand am luat masina faptul era consumat .

 

Share this post


Link to post

Buna seara,

 

Astazi am schimbat cureaua de distributie , pompa de apa si rola intinzatoare pentru prima data, pana acum am facut-o la service.

 

Am urmatoare nedumerire , rola dintata (daca ii spune asa sau fulie) a pompei de apa este putin mai lata decat rola pompei vechi si din aceasta cauza cureaua de distributie pe rola dintata de la axul cu came s-a dat 5 mm inspre motor. In rest totul a decurs normal, motorul functioneaza corect si distributia nu face zgomot. Daca cureaua nu calca de acei 5 mm din rola dintata a axei cu came se poate intampla ceva? Pot merge cu masina asa? Nu am observat daca cumva rola dintata de la axul cu came este mai lata decat cureaua de distributie pentru ca s-a intunecat afara.

 

Astept pareri, va multumesc.

Share this post


Link to post

Buna dimineața,

 

Am masurat rola dintata de la axul cu came si este mai lata decat cureaua, deci cureaua calca la fix pe acea rola.

 

Cureaua de distributie am lasat-o mai intinsa , tensionată din rola presoare 5 mm de la acel semn, deoarece cureaua veche la o accelerare flamba 1 cm , pe partea mai lunga , între rola arborelui cotit și rola axului cu came. Am zis să o las mai intinsa ca oricum se lasa si sa nu sara vreun dinte.

 

Poate acea tensionare din rola presoare sa cauzeze cu ceva? Am facut bine ca am lasat-o asa?

Share this post


Link to post

Nu este nici o problema; este bine.

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu tot ... (curea distributie Continental, intinzatoare Ina, pompa Gates,curea accesorii si AC).

Cureaua de distributie nu era uzata sau crapata, e "ca noua" si cred ca mai ducea mult si bine. Pompa de apa insa avea urme ca ar fi curs candva..

 

 

M-a costat 640 lei la un service de cartier si mi-a dat 4 ani sau 60000km garantie pe factura. A lucrat un mecanic cu care am fost prieten in tinerete (acum 20 de ani) cand eram motociclisti :)

 

Masina merge Ok, am tras de ea pana la 160km/ora pe autostrada cativa km si pe DN1 mers normal 110 -120 km/h.

 

Am o singura obiectie ca mi-a completat antigel si mi-a pus rosu peste cel albastru .

I-am spus ca nu cred ca-i ok dar sefu de service sustine ca cel rosu poate fi pus peste cel albastru dar nu si invers ( ca e oarecum similar cu lichidul de frana dot 4 peste dot 3).

Nu stiu ce sa zic ...

 

 

 

Antigelul albastru, verde au in componenta lor silicati, nu este recomandat completarea acestora cu antigel de culoare roz, mai bine pui apa distilata(completare), este mult mai indicat.

"Combinatia" intra in reactie si corodeaza.

 

Share this post


Link to post

Dati dreaq' sefii astia de service-uri ... Ceva stie el, dar este vorba de G12+. Recomand schimbarea lichidului de racire si spalarea instalatiei (mai ales daca nici nu ai facut-o in ultimii 3 ani).

Edited by smv

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...