Jump to content
Sign in to follow this  
marckcos

Curea De Distributie

Recommended Posts

Pai din rola intinzatoare...damn it, daca stau sa ma gandesc, ai dreptate, strangerea nu poate fi facuta nici macar din ea, arcul aluneca pana se opreste in curea si ...cam atat.

Dar din pozitia pompei de apa? ar merge?

 

Buna treaba, m-ai bagat in alta dilema acum.

Share this post


Link to post

Povestea continua : am verificat cureaua la mana, astazi, dupa cracanarea superficiala a plasticului sub forma de capac negru lateral si...surpriza, pare la fel de (ne)tensionata ca o curea de alternator ceva mai bleaga.

Hmmm.... :-?

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca meseriasii tai nu au auzit de diapazon? Eu cand am schimbat distributia, intinderea s-a facut din rola, si verificata cu diapazonul, arcul ala de capul luio nu asigura nici pe departe intinderea corecta.

Share this post


Link to post

Nu stiu, pompa de apa? Nu am fost prea atent, doar stiu ca a masurat intinderea cu o scula ce afisa in hz.

Share this post


Link to post

Din pompa de apa se regleaza intinderea curelei - cel putin la Sohc.

Share this post


Link to post

Rola mentine cureaua tensionata si nu o va intinde ca pe o curea de accesorii, nici nu e cazul.

Share this post


Link to post

Din pompa de apa se regleaza intinderea astfel incat cele 2 semne de pe intinzatorul mobil sa fie aliniate cand este cureaua noua. E impropriu spus "intinderea" fiindca pretensionarea de fapt tot intinzatorul o face prin arcul intern.

 

PS Genuine GM nu mai inseamna neaparat bun in ziua de azi. Eu am INA ca idee. Pompa de apa hepu e foarte buna. Cureaua Gates e nesimtit de scumpa in raport cu altele.

 

PS2 Masina este mai puturoasa si mai zgomotoasa atunci cand explozia se intampla cu supapele de evacuare partial deschise.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si eu am INA la 2 masini, merge rolele ca in prima zi, nici un zgomot. Ca idee, rola originala GM de la Matiz, in 60.000 avea joc la greu, se auzea si in mers mai ales la rece, inainte sa schimb distributia, zornaia.

Share this post


Link to post

Cureaua Gates chiar nu a fost atat de scumpa, circa 70 de lei, nu-mi amintesc exact.

Sa inteleg ca daca am parte de zgomote acum, slabe sanse sa scap de ele pe parcurs? Putin imi mai lipseste sa ma duc sa o fac din nou, in alta parte. Damn it :wallbanger:

 

SE REPETA IDENTIC ISTORIA DE ACUM 3 ANI.

 

Mdea...s-a dovedit ca rolele intiale au fost facute pe vapor...Le-am schimbat cu unele originale la un service Daewoo din Piatra Neamt si a cam disparut orice fel de zgomot naspa. Cost total distractie? mult peste 8 milioane. Noi sa fim sanatosi, ca banii oricum se duc. :headbanger:

 

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Daca nu se agraveaza zgomotele, ai putea sa o lasi asa, dar pe de alta parte, la DOHC e rau daca se rupe cureaua, mai schimbi supape, eventual axuri cu came. Si niste role proaste pot duce la ruperea curelei. La SOHC e mai simplu, nu se intampla nimic, schimbi cureaua rupta si e ca nou.

 

PS: nu e cam mult 8 milioane? Mie mi-a luat 300 ron la DOHC cu piese cu tot, si 200 ron la Matiz. Dar dupa program.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Evident ca e mult, acum 3 ani am sarit cu peste 16 in doua reprize pentru aceeasi operatiune, deh...service autorizat. Pe de alta parte ma cam strange in spate sa o schimb la bordura cu nenea Gigi. :-W

Share this post


Link to post

Eu nu am schimbat pe bordura, ci pe elevator, cu toate sculele necesare, inclusiv diapaz, asa, ca idee. Mecanicul respectiv stia pe derost ce-i de facut, dimineata fiind in service Dacia-Daewoo, ca la noi sunt impreuna.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Nu stiu ce rost are sa-l mai amarasti pe om acum dupa ce e faptul consumat.

In alta ordine de idei nu stiu exact pentru ce e nevoie de diapazul ala cum ii zici tu. La asta de distributie nu e ca la cea de alternator sa o stragi tu si sa nu stii cat, aici se face din arcul intinzatorului si semnele acestuia.

 

Totul e din piese de cum le nimeresti, eu am schimbat distributia singur cu mana mea de 2 ori si am mai desfacut-o de inca 2 (deci 4 desfaceri in total cu 2 curele si role schimbate) fara nici un dispozitiv de verificat strangerea si nu are nici pe dreaq.

 

PS Si au fost schimbate "la bordura" toate, elevatorul usureaza munca insa orice interventie se poate face si fara el.

Share this post


Link to post

Dj-ule, ca sa stiu acum una si buna : date fiind simptomele descrise pe larg mai sus, TU personal, ai lasa-o asa sau ai lua-o de la capat?

Share this post


Link to post

Tu stii cel mai bine cum se aude, deci e decizia ta. Pe de alta parte nu sunt nici maniac pe liniste in masina sau pe langa ea.

Daca masina merge bine, eu as lasa-o asa insa de-asta prefer eu sa le fac cu mana mea, sa stiu exact ce am facut acolo.

 

Acum te va roade in permanenta faza ca "daca a uitat ala vre-un surub, saiba sau mai stiu eu ce, cazut pe-acolo si freaca in curea? Sau daca nu a strans bine vre-un surub?

 

E decizia ta, eu personal as desface capacul si as porni motorul asa de proba (fara curelele de accesorii si capacul fata la distributie) sa vad exact ce se aude. Insa pe mine nu m-ar costa bani pentru ca as face-o singur, la tine mai intra si banii in decizia asta.

 

Cu alte cuvinte nu stiu ce sa-ti raspund fiindca nu sunt acolo langa ea sa o aud.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

 

E decizia ta, eu personal as desface capacul si as porni motorul asa de proba (fara curelele de accesorii si capacul fata la distributie) sa vad exact ce se aude.

 

 

Clar. O sa le dau jos singur sa vad ce si cum.

Cat despre intensitatea zgomotului, e o tonalitate ceva mai joasa, ca si cum ar intra in rezonanta rolele,/ sau nu ar fi unse ; in mers nu se simte deloc, insa se simte imediat dupa relanti, pe la 1000 RPM. Daca nu as cunoaste vocea motorului de aproape 8 ani, aproape ca nu as baga de seama...cred ca asta e problema, stiu exact ce / cum se auzea motorul si nemultumirea mea tocmai de asta se leaga.

 

Teama nu se leaga de suruburi lipsa sau nestranse, ci de griparea rolelor -> ruperea curelei. :-?

Share this post


Link to post

S-au desfacut multe pana la distributie (de exemplu cureaua A/C). Zgomotul ala gutural poate fi dat de rulmentul rolei de pe compresor, am avut aceeasi problema odata. De asta ziceam sa pornesti fara accesorii pentru a elimina din cauze.

Share this post


Link to post

Desi am SOHC, si rola intinzatoare de la cureaua de AC de la masina mea huruia (nu stiu daca e aceeasi piesa ca la DOHC). Anul trecut, pe la 77.000 km, tot ce tine de distributie si acc (mai putin pompa de apa) au fost inlocuite. Verifica cum a scris dj-ul, fara accesorii.

Share this post


Link to post

Cel mai bine verific tot,cu mana ta,cum spune Dj-Dark, verifica fara accesorii, si daca nu se rezolva,schimba rola intinzatoare cu cea veche,si pompa de apa ,cu cea veche, pana nu mai produce acel zgomot, poti cumpara cale,sa menti pe pozitie axele cu came.

 

Rulmentu de la pompa de apa,poate sa produca un zgomot,sau rola gm,cine stie pe unde e fabricata.

 

 

Diapazon e un instrument acustic,folosit la acordarea instrumentelor muzicale,sau la indicarea tonului pentru un asamblu coral.

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

Bineinteles ca nu am putut sa trec cu vederea haraiala mentionata anterior. Am depasit 2000 de km de la ultimul post in acest topic si zgomotul persista.

 

Am luat de data asta rolele marca Ruville, renuntand asadar la GM, si o alta curea, tot Gates. Pompa de apa Hepu ramane acceasi, pe asta asa o las. Miercuri sunt programat la schimb. Acum 3 ani, aceeasi poveste, anul asta la fel, doua schimburi consecutive la interval de cateva saptamani.

Ramane in continuare singura operatiune de intretinere din istoria masinii care haleste simtitor din buget, fiind in dublu exemplar. ( peste 15 mil)

 

Revin cu impresiile de dupa inlocuire. Un lucru e clar, nu ma las pana motorul nu toarce insesizabil, asa cum a facut-o dintotdeauna.

Cu orice pret.

 

PS. Am dat cureaua de AC si alternator jos in urma sfaturilor de aici, cu speranta ca ar fi alta sursa zgomotelor. Din pacate, nu.

 

PS. 2 ZDN, piesele vechi le-am aruncat in secunda in care am iesit din service, deci nu mai aveam ce exersa pe ele.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Intinderea curelei de distributie se regleaza si din pompa de apa.

 

Eu am patit-o - cureaua de distributie lovea in capacele de protectie (in partea stanga).

Da curelele (Altenator/AC) jos, capacele din fata de la distributie si vezi ce se intampla, daca nu cumva e aceeasi "buba".

 

Edit: Am vazut ca ai verificat intinderea "manual". Ai si pornit motorul, sa vezi daca nu atinge?

Daca mai ajungi in pozitia asta, da jos si fulia de la arborele cotit. Aliniaza semnul de la axa cu came (sus, la ora 12) si vezi sa fie aliniat si cel de pe pinionul de distributie la ora 6 cu cel de pe motor.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Am zis, am incercat si asa, nimic, din pacate. Nu atinge nimic, am cracanat capacul de plastic cu motorul pornit si curelele de accesorii date jos, se aude clar din role- ca si cum nu ar fi rulmentii unsi, exact asta e sunetul. Abia astept sa desfac rolele pe care le scot miercuri sa vad starea lor de lubrefiere.

Daca nici cu piesele astea nu-si revine, voi darama recordul de 2 schimburi la fiecare 3 ani.

Ori ea, ori eu. Si am convingerea ca EU. :mrgreen:

 

 

PS. Mecanicul, la ultimul schimb, am senzatia ca habar nu avea ca in reglaj, o parte importanta o constituie insasi pompa de apa...s-a chinuit destul de mult sa faca cureaua de distributie sa intre la locui ei. A apelat chiar si la o parghie dintr-o surubelnita... :shock: ( dupa ce a injurat copios inteligenta coreana de a ingramadi fulia arborelui cotit si dispunerea generala a pieselor implicate)

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Deh, la cielo dohc e un pic mai diferit fata de dacii sau cielo 8v :D . Cu indemanare, calm, precizie, intra.

 

PS Desi in manual scrie, eu nu am reglat niciodata din pompa de apa si nici la service nu am vazut pe cineva sa se chinuie. Cand se schimba pompa de apa se marcheaza pozitia ei si cea noua se pune exact in aceeasi pozitie.

La curea, se blocheaza arborele de jos cu o surubelnita la coroana sau prin alta metoda, se pune cureaua pe rola axei de admisie dupa care se trage cu o cheie de surubul axei pana cand intizatorul ajunge in pozitia lui fireasca sau peste, dupa care cu ea tensionata se potriveste pe roata de evacuare si rola de ghidaj.

Ideal ar fi 2 persoane, una tine cureaua tensionata, cealata baga cureaua insa un meserias o pune singur fara probleme.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Ooo, happy day. :mrgreen:

 

Ceea ce dura de obicei vreo 4 ore, astazi intr-o ora a fost gata cu totul, inclusiv montajul ultimelor coliere.

 

Doi mecanici care lucrau atat de repede si precis incat se vedea de la 7 poste ca facusera operatia de schimbare a distributiei de zeci de ori pe DOHC. Repet, O ORA, fara elevator. :shock:

 

Am gasit rola intanzatoare cu ciocul foarte intins, spre capat, iar toata vaselina din rulment era sarita afara, pe marginea rolei, ceea ce a dat nastere exact de zgomotul mentionat anterior.

 

Bineinteles, rezultatul este pe masura : motorul a devenit silentios ca in ziua in care l-a facut mamica sa. Bugetul alocat service-ului lui Cielito pe jumatatea asta de an e gaurit serios, dar satisfactia intrece de departe orice efort financiar.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...