Jump to content
Sign in to follow this  
marckcos

Curea De Distributie

Recommended Posts

Pun si eu o intrebare (va rog sa nu va luati de mine,pls!): se merita a se pune o curea de distributie Bosch sau face parte din categoria gunoi? Tine acelasi nr de km precum una facuta de Gates? Poate sunt forumisti care au folosit asa ceva! Multumesc!

Share this post


Link to post

Sfatul meu: pune ce prevede constructorul si nu ce-ti pica la indemana. Gandeste-te ca si curelele Bosch s-ar putea sa fie facute prin cine stie ce baraci de la turci si in primul rand gandeste-te la riscurile pe care ti le asumi. Distributia nu e o joaca ca o curea de alternator de ... Dacie (sa zicem). Daca te lasa in drum ... ghinion! Atentie - asa cum au scris si colegii - la multitudinea de piese contrafacute (majoritatea Made in PRC)! :spumelagura:

Share this post


Link to post

Pune curea de distributie numai GATES Power-Grip si intinzator GMDAT.

Share this post


Link to post

Am "devorat" intregul topic, dupa ce am fost s-o tractez pe maica-mea din cauza ca i s-a rupt cureaua de distributie pe A1...

Maine ma duc sa iau cele necesare. Masina are ~100.000km(a avut plansa de bord schimbata la un moment dat, si nu mai stiu exact acum cat are), cureaua o schimbasem pe la 60.000km p-aia originala, iar "meseriasu'" de atunci a zis ca rolele merg, n-au treaba, mai duc inca pe atat. Eh, acum sa zicem ca s-au mai facut cu cureaua asta 45.000km, curea care habar n-am ce era, "piesa de origine" cica.

Saptamana trecuta am stat in curte la tara cu capota ridicata si am mai studiat, una, alta. Turam masina in gol, si cand revenea spre relanti se auzea un pacanit pe langa distributie, foarte vag. N-am dat prea multa atentie, oricum trebuia cat de curand facuta si schimbarea distributiei, si am zis ca daca merg o gramada de Cielo-uri cazute care scartaie de la un kilometru distanta, o sa mearga si asta.

Se pare ca n-am avut dreptate.

Acum intrebarea mea e legata de pompa de apa. Chiar e necesara schimbarea, la ~100.000km? Eu nu stiu ce sa mai zic, n-ar fi neaparat problema de bani, dar piesele astea, ori de unde le-ai lua, sunt mult mai proaste calitativ decat ce au pus koreeni pe ele la mama lor, asa ca n-am chef s-o dau jos ca sa pun una care sa pice mai repede decat ar pica asta a ei. Nu tine o pompa de apa originala ~150.000km(de-acum m-am invatat minte, schimbare completa de distributie la 40.000km OBLIGATORIU)? Tin naibii la Dacii suta de mii, nu vad de ce n-ar merge si astea.

Intr-un final ma bucur ca am motor 1.5 SOHC, ca ar fi fost mult mai rea beleaua.

Share this post


Link to post

daciile tin pentru ca au lant de distributie :P

pompa de apa se schimba oblogatoriu la fiecare al doilea schimb de distributie, rolele la fiecare distributie (asa e la orice masina cu distribuie pe curea, nu conteaza ce scrie in carte la Cielo)

eu am in 74.000km doua distributii deja - si asta din cauza anilor - prima facuta dupa 5 ani si a doua anul acesta (masina e din 97)

ca interval - se schimba la 4 ani sau la 60k km (care interval apare primul) - asta evident, considerand ca piesele sunt bune, nu facaturi (btw - 1.5 SOHC nu este un motor care "solicita" foarte tare curelele)

Share this post


Link to post

Nu am luat nici acum pompa de apa. Sper sa nu pice intre timp si asta, dar daca nu da semne de oboseala pentru ce sa iau.

Am luat role INA(pe un rulment scria Made in Canada, pe altul parca France), curea Conti-Tech(facuta de Continental) facuta in Germania.

Maine iau masina din service, sper ca o sa se comporte ok. Luasem ulei Castrol 10w40 pe care scria tot in germana, garnitura de capac culbutori Victor Reinz facuta prin Austria, filtre de ulei si aer Mann nemtesti si ele, un set NGK de bujii pe care scria tot Made in France.

Singurele care-s "koreene", setul de fise, d-alea Packard, ca altceva n-am gasit...

Share this post


Link to post

Salutare tututor.

Mi-a sarit cureaua de distributie si masina nu se mai poate misca; Cred ca a cedat intinzatorul sau altceva. Cert este ca am desfacut usor capacul de la cureaua de distributie si nu mai este tensionata... Libera, dar intreaga. Asa ca trag concluzia ca altceva a cedat.

Acum, nemaiputand sa ma deplasez cu masina, dupa ce m-am milogit de tot soiul de mecanici sa ma rezolve la fata locului, am renuntat. Se fac toti ca ploua desi nu era vorba de munca voluntara.

Vreau sa schimb eu si cureaua si intinzatorul.

Am citit cu atentie in manual si as avea cateva nelamuriri:

- Nu stiu exact de ce chei/ scule am nevoie. MKM-472 pare sa fie o cheie tubulara. Sa cumpar un set cu cricket ?

- Pompa de servo se scoate de tot sau doar se slabeste si se scoate un pic ?

- Cum se desfac curelele de AC / alternator ?

Daca mai aveti si alte sfaturi legate de operatiunea asta si care nu sunt specificate in manual va sunt recunoscator.

Share this post


Link to post

Merced@ si eu am pus curea conti-tech si la distributie si la alternator.Cea de alternator am schimbat-o de 3 ori in 3500 de km,dupa care am pus daewoo coreana cu care nu mai am probleme.Sper sa nu am probleme si cu cea de distributie dar oricum te sfatuiesc sa o schimbi inaite cu 2-3 saptamani sa iese din garantie ,si eu o sa fac la fel.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Mersi de incurajare, eu sper sa nu fie probleme. P-aia de la alternator nici n-am schimbat-o, nici p-aia de la A/C, si acum vad ca mai patineaza cea de la A/C si mai mult ma enervez. Din cate am inteles sunt multe masini care vin echipate cu Conti-Tech ca si curea de distributie, din fabrica. Desi mi-a zis amicu' ce mi-a vandut-o ca 60.000km n-am treaba, la 40.000km sau doi ani o sa schimb iar toata distributia, ca sa evit eventualele patanii cum a fost asta.

 

@thanandar: Tu nu stiu cat de ieftin o sa scapi, patania ta s-a lasat si cu alte probleme pe la motor, cel mai probabil. Degeaba schimbi doar distributia acum. Tracteaza masina la un service si vezi ce s-a mai intamplat pe acolo. Citeste prin topicul asta ca sa vezi la ce sa te astepti.

Share this post


Link to post

Cu intiarziere, am rezolvat-o.

Cureaua de distributie era rupta. Intinzatorul cam dus. Schimbate amandoua. Masina e ok acum.

Problema e ca nu inteleg cum de s-a rupt ca nua vea decat vreo 15.000 de km.

Mecanicul care m-a rezolvat mi-a zis ca daca a dat rateuri s-ar putea sa fie de aici. N-am priceput chiar bine, dar ma rog...

Toata operatiuna a durat 2 ore si s-a rezolvat cu un cric si o trusa de scule competenta. Nu mi se pare mare inginerie, dar recunosc ca m-as fi adundat daca ma bagam eu...

Share this post


Link to post

Curelele Contitech sunt facute la Brasov sub licenta, calitativ fiind foarte slabe. Feriti-va de aceasta marca.

Share this post


Link to post

Nu stiu ce si de unde ati cumparat Contitech sa fie facut la Brasov, ca pe-a mea nu scria un cuvant in romana... Nu cred ca se fac la Brasov curele pentru tot soiu' de masini, mie mi-a adus-o un amic care lucreaza intr-un magazin de piese de import si nu cred ca-i facuta aici.

Share this post


Link to post

normal ca nu scrie in romana pe ele...

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu distributia ieri...de data asta intr-un service.

Am schimbat pompa de apa rolele curelele. Simeringurile au spus ca sunt ok, la fel si rola intinzatoare de la cureaua de AC.

Problema este ca dupa ce au schimbat si au montat totul, au pornit masina si au lasat-o timp de vreo 5 min(au iesit mecanicii sa fumeze o tigara).

Cand ne-am intors la masina(am stat si eu langa ei cat au schimbat) iesea putin fum de la motor si mirosea a ulei ars. Au oprit motorul, s-au uitat pe acolo si au ridicat-o cu elevatorul. Sub masina o pata de ulei de motor(cam 100-150 ml estimez eu). Au desfacut scuturile alea de plastic si au inceput sa se uite pe acolo cred ca vreo 30 de min si nu au observat nimic.

Probabil datorita temperaturii, uleiul s-a ars. Au spalat tot blocul motor si toate urmele cu ceva gen WD 40 si au pornit-o din nou, au torat-o pret de vreo 10-15 min si nimic.

 

Nu a stiut nimeni sa imi spuna de unde a curs uleiul ala si chiar nu inteleg. Daca se fisura blocul motor, clar pierdea mereu plus ca ar fi scazut presiunea si s-ar fi aprins becul.

M-am gandit apoi la garnitura de chiulasa dar nu vad ce treaba ar avea cu pierderea de ulei daca ar fi arsa.

 

Presupun ca nu vi s-a intamplat asa ceva...

 

Sper sa nu raman cu ea in drum. :grumpy:

Share this post


Link to post
normal ca nu scrie in romana pe ele...

 

Am aflat intre timp ca p-astea facute la noi scrie Made in Romania. Ce am luat eu era de import, si am garantia ca n-am fost mintit de unul dintre cei mai buni prieteni care lucreaza la magazinul cu pricina.

Share this post


Link to post

Eu am contitech de vre-o 65.000 km. O sa va anunt cand se rupe :) .

 

@bella. Verifica uleiul de la servodirectie sa fie la nivel.

Share this post


Link to post

Este,....la fel si cel de la ambreiaj.

Share this post


Link to post

salutare... mi-a mancat viata distributia asta :wallbanger: , zau asa.. e greu de gasit ceva de calitate... ajutor.. un magazin serios.. curele gates si nu contiteh de la brasov( acolo am auzit ca se fac astea)

Apoi pretul de services este de 200 de ron si distributia 500... :wallbanger: asta acum dupa vacanta de iarna... va rog un sfat, cum pot sa fac sa ies mai ieftin ?

urea distributie Gates

pompa apa

rola ghidare

rola intinzatoare

curea alternator Powergrip (dongil)

curea AC Powergrip

garn semeringurile axelor cu came

Share this post


Link to post

citeste pm.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Nu toate Contitech-urile sunt facute la Brasov, trebuie doar sa stii de unde sa cumperi.

Share this post


Link to post

Adica? N-am zis ca nu se fac deloc in .ro, doar ca nu tot ce gasesti pe piata sunt facute la noi. Ce am zis "pe langa"?

Share this post


Link to post

Buna.De unde sa faci rost si cit tear costa cureaua de distributie nu pot sa-ti spun dar pot sa-ti dau un sfat prietenesc ca atare:distributia este foarte inportanta (viata motorului) asadar la cumpararea curelei CALITATEA sa fie pe primul loc.Eu deja am fost ars din cauza curelei de distributie si a trebuit sa-mi fac tot motorul.

Share this post


Link to post

Pe 22 februarie se împlinesc trei ani de când am mașina și am ajuns la concluzia ca e timpul sa schimb curelele(distribuție+alternator) fapt care m-am și prezentat la service.

In urma operației de înlocuire a curelelor am rămas cu o gaura în buget de 388,5ron. :(

- curea distribuție Continental-Contitech(made in Argentina scria pe ea)-77,42 RON

- rola întinzătoare- 136,25 RON

- curea alternator - 26,08 RON

- manopera - 148,75

Cureaua de distribuție,rola si cureaua alternatorului arătau foarte bine când au fost date jos. Dar dacă producătorul mașinii spune ca la trei ani trebuie schimbate nu am vrut sa risc mai ales ca acum doua zile am avut timp de vreo zece minute un zgomot ca un fâșîit in zona curelelor fapt ce a grăbit hotărârea schimbării(acest zgomot l-am mai auzit la un prieten când avea Opel înainte sa se rupă cureaua de distribuție ).

O fi buna cureaua de distribuție n-o fi bună cine știe? Văd că părerile sunt împărțite cu privire la Contitech

Oricum toate piesele au fost luate din service și garanția pieselor şi a manoperei e dată de ei.

Share this post


Link to post

Cati km are masina? Pompa de apa cum se prezenta? Pe PM poti sa-mi scrii unde ai facut operatiunea?

Nemultumit de pret?! Fii fericit! Sa vezi la alte marci ce jupuiala! E un lucru bun ca ai acceptat piesele si garantia servisului. La o eventuala problema (sa nu fie!) nu au ce comenta! :banana:

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...