Jump to content
Sign in to follow this  
danuzz

Probleme frane Matiz

Recommended Posts

Parerea mea este ca, frana la Matiz nu e chiar asa slaba. Fiind o masina usoara, daca franezi brusc (si tare) poti bloca rotile fata (chiar si la 120, testat), ceea ce nu e chiar bine. Iar faptul ca pe spate "nu tine" frana e oarecum normal, la deccelerare, masa masinii se "duce" pe axa fata, rotile din spate pierzand din aderenta si ar rezulta in blocarea rotilor spate (periculos) aproape la orice franare mai brusca, daca nu ar fi limitata forta de franare pe puntea spate.

Se poate cu amortizoare bune, reglaj distanta saboti/tambur spate, schimbat/aerisit lichid frana la maxim 2 ani, vor imbunatati franarea, dar nu va fi nici o data ca si la Skoda, Logan, etc. Sincer la Logan (fara ABS) mi se pare ca prinde frana "prea tare", nefiind o masina chiar asa de grea (parca are sub 1 tona).

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

Colegii, de cateva saptamani aud scartait de la saboti, clar de acolo e ca am probat in mers cu frana de mana.

Ce spuneti, s-au uzat de tot? Mai ramane varianta cu umiditatea din atmosfera, la care ma mai gandesc. 61500 km, eu am grija cu franele, dar nu stiu cum au fost exploatate inainte.

Va intreb pentru ca am nevoie de o parere, stiu ca mai simplu era sa desfac si gata.

Share this post


Link to post

Uzura 200%, pana la plasele. Uita-te si pe la rulmenti daca tot umbli la roate.

Share this post


Link to post

Eu sunt de parere ca ar trebui curatati tamburii de praful de sabot adunat pe acolo, si mie la Spark in diminetile cum sunt acestea, dupa ploi, imi scartaie sabotii ca la balamuc, si daca pisc frana la viteza mica ma da si cu capul de parbriz. Dupa doua frane sau mers 5m cu frana de mana trasa 3 dinti e ok :evilfork:

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

La aia m-am gandit prima data, Ionut, ca e fier pe fier acolo, dar dupa cum a spus si Corneda, de cand e umiditatea crescuta in atmosfera, pe langa scartait, s-au intetit si franele.

Cu rulmentii ai dreptate, au ceva joc ambele roti. O sa inlocuiesc totul pe acolo (saboti, rulmenti, garniturile de la pistoanele de frana), dar de asta am zis sa va intreb inainte, cum de le-a apucat asa de-o data.

Nici nu stiu de unde sa incep, garniturile de la frana nu le-am gasit, saboti habar nu am ce sa pun, de exemplu am gasit kko HI-Q la 53 de lei, dar dupa experientele cu placutele pe fata nu as pune asa ceva.

Mi-a venit o idee la cafea, pentru proiectanti, sa puna naiba o fereastra de vizitare (acoperita cu dop) sa vedem si noi starea sabotilor fara sa dam jos ansamblul :) )

Daca mai merg nitel cu ele asa, se uzeaza urat tamburul?

 

Va multumesc pentru raspunsuri! :caaalm:

Share this post


Link to post

De fapt intrebarea e: scartaie frana spate doar la primele doua trei franari dimineata sau daca mergi toata ziua, scartie mereu? Daca scartaie mereu da, este posibil sa nu mai ai material de frictiune pe saboti si atunci zgarii tamburul pe interior, dar daca nu, eu zic ca mai ai ferodou si nu ai probleme

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Sincer nu am mai fost atent, dar 100% scartie prima data cand plec. Dupa ceva mers nu m-a mai deranjat, deci e posibil sa nu mai scartie. OK, voi fi atent si voi proba frana de mana dupa o anumita distanta.

Share this post


Link to post

Azi, la o ridicare a capotei, am observat ca aproape nu mai am lichid de frana in borcan. Stiind ca am mers, acum vreo doi ani, cu sabotii blocati pe stanga spate dupa ce sarise siguranta, m-am uitat la roata si am observat pe tambur la exterior si pe janta la interior, putin chiar si la exteriorul jantei, ulei cu nisip. Acum ca pierde lichid, e clar. Set garnituri pistonase am, dar cu siguranta ar trebui sa schimb si tamburul, cel putin de pe acea parte. Cum nu vreau sa mai bag bani in masina pana in ianuarie cand expira ITP-ul si e posibil ca atunci sa ajunga la casare, v-as ruga daca aveti un tambur sau doi, care oricum sunt mai buni ca ai mei care au 130000 km (plus mers cu sabotul blocat pana mai sa ia foc), care nu va mai trebuie, as da o bere pe el. Multumesc!

Share this post


Link to post

O intrebare pentru voi cei mai cu experienta: daca la franare brusca,se infraneaza numai o roata(dreapta fata),e posibil sa fie etrieri de vina? Rotile nu se incing/incalzesc indiferent de conditiile de trafic,doar ca roata dreapta blocheaza la franare brusca iar stanga nu se infraneaza deloc,dar probabil ca "lucreaza"/franeaza si ea! Am observat fenomenul dupa "o joaca" pe pavele acoperite cu ceva nisip uniform! Si cand eram pe gheata acum vreo luna tot asa facea dar se ducea in dreapta la franare brusca! Am zis ca nu-i nimc,doar bruschez frana pe gheata... :lol: ma gandesc sa nu fac vreo prostie daca franez brusc/de urgenta la viteze mai mari de 100 km/h... si sa ajung prin sant sau contrasens in fata vreunui TIR...

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

Tind a crede ca la tine ABS-ul face figuri, @gowriel. :mrgreen:

 

Daca nici "pe coaja de banana" nu-ti blocheaza stinga fata, treaba-i clara ca etrierul in cauza (stinga) nu lucra in parametri sau probabil deloc. Logica mea simpla spune ca, chiar si in cazul in care discul dreapta ar avea ovalizare peste limita admisa (ce grabeste fenomenul , blocare din cite stiu) roata stinga la rindul ei ar trebui sa blocheze si ea, chiar daca cu intirziere fata de dreapta, dar blocheaza (cel putin astfel ar trebui) , avind in vedere ca sub ambele caucioace ai prins acelasi teren, lunecos. Zic si eu.

 

Nu stiu daca iti permite timpul, dar daca arunci in trecut (pe topic) vai intelege mai bine de cum stau lucrurile . Iar cumprins intr-o mica paranteza, recent am reconditionat doua etriere dintre care unul, m-o pus in curmezis in al debloca, asa rau fu intepenit pistonul din cauza ruginei . Cu tot felul de solventi , curatare , presiune de aer ... m-o lucrat ca pe naiba .

 

Cred ca nu strica a-ti verifica nitel sistemul de frinare, parerea mea.

 

 

LE. Inamicul de care aminteam anterior.

 

post-20861-0-71635500-1455633550_thumb.jpg

 

post-20861-0-21490800-1455633595_thumb.jpg

 

 

Sau daca doresti sa vezi si o punte spate de Matiz neitretinut ...

 

post-20861-0-44564300-1455634201_thumb.jpg

 

 

post-20861-0-13823800-1455634240_thumb.jpg

 

Cu frinele nu-i a gluma, nu-i a joaca, parerea mea.

 

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Stiu ca la frane totul trebuie sa functioneze aproape perfect dar am observat tarziu treaba asta cu franele... Am condus motociclete din 2005 pana nu demult, si la astea e simplu: ori ai frana pe roata fata ori n-ai... O sa ma uit si la frane cand schimb garniturile la culbutori si baia de ulei ca tot sunt pe sub masina...

cam p-acolo stau de vreo luna de cand am luat-o :shock:

speranta moare ultima :lollol:

Share this post


Link to post

Nu prea ai ce vedea de sub masina . Verificarea se face cu rotile date jos atit pe fata cit si pe spate, apoi urmat de demontare , curatare, gresare celor necesare s.a.m.d. de nu iti permiti de moment a face schimb de piese de situatia impune insa, esti deja cu un pas in fata, foarte mult conteaza o inviorare a sistemului chiar si temporara , dar necesara ce se simte .

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Din ce vad Tico are etrierii altfel decat Matizul si Cielo. In principiu, daca vrei sa ii reconditionezi ca lumea iti trebuie:

- set bucsi ghidaj (asa numitele culise) - 60 lei/etrier

- set reparatie etrier - garnitura antipraf si garnitura cu sectiunea patrata - 14 lei/etrier

- (optional, desi la ce povestesti mai mult ca sigur sunt ruginiti) piston etrier - nu am gasit pret

 

Dupa cum vezi piesele sunt relativ scumpe, dar daca schimbi tot dn prima, nu platesti de 2 ori manopera. Daca te pricepi sau esti dispus sa inveti (sunt pline youtube-ul si forumurile de tutoriale), atunci poti sa iti faci singur constatarea si sa schimbi doar ce este necesar. Marea problema este sa repui pistonul etrierului la loc fara sa ciupesti garnitura cu sectiune patrata.

 

Simptomul la Matiz era asemanator cu ce ai tu la Tico - dezechilibru la franare si frana slaba in general. Plus discul ovalizat pe care il stiam demult :) . Cand mecanicul a desfacut etrierii, ambii erau blocati, doar ca unul era mai rau decat celalalt :) . De asta ti-am dat si indicatiile acelea pe PM, te vor ajuta sa identifici corect problema.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Din ce vad Tico are etrierii altfel decat Matizul si Cielo. In principiu, daca vrei sa ii reconditionezi ca lumea iti trebuie:
- set bucsi ghidaj (asa numitele culise) - 60 lei/etrier
- set reparatie etrier - garnitura antipraf si garnitura cu sectiunea patrata - 14 lei/etrier
- (optional, desi la ce povestesti mai mult ca sigur sunt ruginiti) piston etrier - nu am gasit pret

Dupa cum vezi piesele sunt relativ scumpe, dar daca schimbi tot dn prima, nu platesti de 2 ori manopera. Daca te pricepi sau esti dispus sa inveti (sunt pline youtube-ul si forumurile de tutoriale), atunci poti sa iti faci singur constatarea si sa schimbi doar ce este necesar. Marea problema este sa repui pistonul etrierului la loc fara sa ciupesti garnitura cu sectiune patrata.

Simptomul la Matiz era asemanator cu ce ai tu la Tico - dezechilibru la franare si frana slaba in general. Plus discul ovalizat pe care il stiam demult :) . Cand mecanicul a desfacut etrierii, ambii erau blocati, doar ca unul era mai rau decat celalalt :) . De asta ti-am dat si indicatiile acelea pe PM, te vor ajuta sa identifici corect problema.


Tocmai azi ce am fost pe la tara si la vecinul ce a renuntat la matiz si si-a luat un mitsubishi colt din 2009 iar matizul e cu rotile fata demontate chiar eu l-am ajutat sa scoata fuzeta stanga si am studiat un pic etrierul de matiz ,dar la tico nici ca mai stiu cum arata etrierii aia! I-am vazut doar cand am pus cauciucuri de iarna si n-aratau prea bine... O sa vad ce pot sa fac mai ales ca dezmembreaza vecinul matizul,nu prea mai ai ce face cu masina aia,e mult prea ruginita(e din 1999),dar are frane bune ca m-am plimbat un pic cu ea!
O sa merg la un alt amic de pe la tara in Plevna ce se pricepe destul de bine! Are 3 tico-uri toate functionale si inca vreo 4 masini(doua mercedes,un iveco si un volvo 2.5). Sigur stie cum se reconditioneaza etrierii astia... Nu inteleg cum naiba sa se ovalizeze discurile,ca sunt ditamai groase,la motocicleta n-am vazut asa ceva sau la alti amici bikeri! Rotile cand e masina pe cricuri/ridicata de fata,se invart usor,la mana,deci nu-s blocati,si nici nu se incalzesc butucii/jantele dupa vreo 20 km sau franat mult prin oras! Sper sa nu fie grava problema!
Multumesc mult pentru sfaturi si recomandari!
Cum se incalzeste mai bine ma apuc de treaba!

 

Edit moderator: Citare inutila post anterior !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Nu neaparat ca un etrier sa se blocheze pe deschis asa zis, sa-ti incinga sau infrineze roata in mers, gowriel . Cu mare usurinta poate ramine blocat pe inchis, piston blocat in camasa etrierului din diverse motive avind "inamic" comun rugina , ce din punctul meu de vedere se datoreaza (si localizeaza) garniturii antipraf deteriorata in timp (si de ce nu, chiar o garnitura noua si ciupita la montare nu-i asigura viata lunga) . Daca esti atent la pozele cu etrierul (etrier punte spate cu doua pistoane de pe cu totul un alt model, dar asta nu prea are nici o importanta, toate functioneaza la fel in ce priveste pistonasele, ca e cu sau fara culisante ... e alta poveste) ce le-am atasar anterior, se observa foarte clar ca pistonasele sint blocate la interior , cel putin unul din ele complect blocat , iar celalat culisa dar foarte putin si foarte greu . Daca socuri de aer de ~8 bari nu-l miscara din loc ... iti dai seama ce intepenit o putut fi.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Etrierii si placutele sunt diferite la Matiz si Tico, principiul este acelasi.

Edited by TICOlos
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am in portbabaj 2 discuri de Matiz, groase si ovalizate, Initial le-am rectificat, m-a costat 100 lei, a mers foarte bine cateva luni, apoi s-au ovalizat din nou. Apoi le-am schimbat cu unele noi, facute de febi-Bilstein, cost discuri - 130 lei + aprox 100 lei montajul.

Daca otelul este prost, pot fi oricat de groase se vor ovaliza la prima frana puternica sau la prima baltoaca luata cu franele incinse. Cu alte cuvinte morala este ca nu merita sa te zgarcesti la discuri, cel mai bine este sa le schimbi. Ti-o spune unul care a patit-o :) .

 

Etrierii nu sunt rocket science, dar trebuie sa citesti nitel si sa vezi cateva tutoriale inainte sa te apuci. Sincer, eu cand ma duc la mecanic cu o problema pe care o stiu, nu ma intereseaza cate masini a facut si cata experienta are, tot imi fac temele inainte, citind manualul de service sau forumurile. Sunt destui oameni care fac lucrurile dupa ureche si nu tot timpul corect. Am in minte povestea cu mecanicul care folosea vaselina normala, cu calciu, la montarea pistonaselor de etrier, ceea ce este complet gresit si periculos (pe termen lung) pentru ca lichidul de frana reactioneaza cu vaselina normala. Noroc ca adusesem cu mine vaselina speciala. I-am lasat si lui jumatate de tub gandindu-ma la urmatorii clienti care puteau sa o pateasca.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sunt din fonta discurile, fonta necesita atentie deosebita la reteta, prelucrare, necesita mai mult timp, de aici si pretul. La produsele ieftine se comporta ca si cum ar prelucra otel si astfel nu are ce produs bun sa iasa.

Share this post


Link to post

Si-un etrier de Matiz . Fereasca cita rugina si mizerie in canelul garniturii de etansare si nu doar. Compresor setat pe 10 bari si nici nu a clintit pistonul din loc, astfel, apelind la metode neortodoxe . Si din nou fereasca !

 

:mrgreen:

 

post-20861-0-83480600-1463122569_thumb.jpg

 

post-20861-0-84651300-1463122597_thumb.jpg

 

 

Share this post


Link to post

De cateva zile aud cateodata un fel de fluierat intermitent gen fiu,fiu,fiu si pe care-l aud venind din dreapta spate cred.asta s-a intamplat in special cand a fost cald afara si dupa ce am stationat putin mai mult.ieri l-am auzit din nou dar dupa ce am trecut o cale ferata si am pus mai multe frane consecutiv a disparut.in urma cu cateva zile a facut la fel cand veneam de la job.a doua zi dimineata nu a mai sunat.sunetul fluierat il aud doar la viteze mici.cu cat creste viteza nu-l mai aud.ce sa fie oare?

Share this post


Link to post

Verifica tamburii daca se incalzesc,probabil,pe o parte, cilindrul de frana nu lucreaza in ambele capete si sabotii nu revin in repaus

Share this post


Link to post

Am pus mana pe roata dar nu era mai calda decat cealalta.

Azi am dat cateva tura prin oras si ba fluiera ba nu.rotile nu sunt fierbinti.cele din fata sunt la fel iar cele din spate idem dar mai reci

Share this post


Link to post

Buna seara. Am si eu niste probleme cu matizul meu de 64.000 km din 2006, si nu pot deschide un topic nou asa ca incerc sa va cer un sfat aici.

Roata stanga fata este blocata ( se misca extrem de greu ). Cu masina ridicata, bagata in viteza 1, roata stanga nu se invarte nici daca o turez.

Am fost la service si i-am schimbat : rulmenti, discuri, placute, distributie + curele accesorii.

Crezand ca roata este blocata din cauza pistonasului am cumparat pistonas nou si garnituri si le-am inlocuit pe cele vechi (partea stanga). Iar mai apoi mi-am dat seama ca vechiul pistonas nu avea nicio problema, pentru ca roata nu se invarte nici dupa ce am dat etrierul si placutele jos.

 

Ambele roti se incing in mers destul de rau, dar mai ales roata stanga (abia poti pune mana pe ea dupa un drum de 10min).

Problema poate fi de la rulmenti? Nu au fost montati cum trebuie? Ar mai fi ceva de luat in calcul in afara de a cumpara rulmenti noi (din nou) si schimbat rulmentii din nou?

Dupa service nu am rezolvat cu roata blocata... Ba chiar masina se comporta foarte ciudat cand plec de pe loc cu ea foarte lin, simt in podea si in pedala de ambreiaj o bataie (numai la viteza mica). A inceput sa bata la gropi sau denivelari, si pe langa asta se aude ca un troleibuz in treapta 1 si 2 (e cureaua stransa prea tare, sau este slabita?)

 

As fi super recunoscator daca m-ar putea ajuta cineva care a intampinat asemenea probleme! Va fac un mic rezumat cu problemele pentru cine nu are timp sa citeasca tot postul:

1. Roti incinse - roata stanga blocata - discuri, placute, pistonas etrier stanga NOI

2. Tremurat sau bataie intermitenta pe care o simt in podea si pedala dupa schimbarea rulmentului, la viteza mica.

3. Dupa schimbare de: discuri, placute, rulmenti, distributie, masina bate la gropi (pana ieri nu batea)

4. In treapta 1 si 2 suna ca un troleibuz dupa schimbarea distributiei.

 

O seara buna!

Share this post


Link to post

Daca vrei as putea sa te ajut doar facandu.mi o vizita la garaj zilele astea.

Share this post


Link to post

O sa iti dau un PM daca nu se rezolva nimic sambata cand o duc inapoi la service sa o verifice mecanicul. Mersi frumos.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...