Jump to content
Sign in to follow this  
danuzz

Probleme frane Matiz

Recommended Posts

La punctul de fierbere nu m-am gandit niciodata in cazul unui lichid de frana, am crezut ca-i un fel de ulei si gata...

Spune-mi si mie te rog, korydon, pana la ce temperatura rezista lichidul pe care il folosesti? Am vazut ca Motul-ul din link-ul postat de x86 rezista pana la 245/138 grade.

Share this post


Link to post

ATE DOT 3 cu puncte de fierbere 245/150, singura problema este ca se gaseste numai la recipient de 1 litru, dar costa 20 lei. La Matiz mai merge de la ATE si DOT 4 SL cu 260/165 puncte de fierbere ( 20 lei / 500 ml), ambele se schimba la an. La mersul majoritar urban poate nu se simte diferenta la punctele de fierbere, dar la mers extra-urban este foarte important un punct de fierbere cat mai ridicat, pentru ca frana este mult mai solicitata.

Share this post


Link to post

20 lei pe litru mi se pare OK, avand in vedere ca nici pana acum nu am reusit sa schimb lichidul.

Oricum, aspect de luat in calcul, multumesc!

Share this post


Link to post

Am inceput sa cumpar piesele:

- discuri de frana (ceva poloneze, ~60 lei unul) si placute de frana Ferodo Premier.

- rulmeti noi pt. rotile din fata - au fost o gramada de bani ca i-am luat "originali" (140 lei/roata).

- 1L de lichid de frana Texaco DOT4 (~40 lei).

- kit-uri de reparatie pt. etrieri - garnituri de etansare, garnituri anti-praf si pistonase noi.

- furtune de frana pt. fata.

 

Saptamana viitoare imi ajung si furtunele de frana pe spate si cilindrii receptori.

 

Mai am o intrebare, tot in legatura cu frana: daca apas pe frana de cateva ori motorul isi schimba putin turatia (se simte la relantiu). Nu mult, cum n-am turometru cred ca maxim +/- 50 rpm. Este normal? Din cate mi-au zis niste amici ar fi normal si asa fac toate masinile. Am comandat si un furtun + supapa pentru servofrana, sa-l schimb pe al meu sa vad daca face la fel.

Share this post


Link to post
daca apas pe frana de cateva ori motorul isi schimba putin turatia (se simte la relantiu).

Admisibil, lipsit de importanta. Motorul incepe sa traga aer de prin servofrana (capsula vacuumatica) - care de fapt este etansa. In mod normal ar trebui sa isi revina incet, ca doar are calculator, care supravegheaza turatia de relanti...

Share this post


Link to post

Isi revine in 2-3 secunde.

Share this post


Link to post

Am citit, cam tot ce s-a spus pe aici despre roata infranata si am tinut cont de toate sfaturile, pare-se la mine problema persista.

 

Initial, roata dreapta incinsa (incins - nu poti tine mana pe janta) si invartire cu greu a rotii cu mana (ridicata pe cric), roata de pe stanga rece si se invarte foarte usor

- mers la mecanic - axele glisoare ok, garnitura antipraf perfecta, cilindru fara urme de rugina se misca destul de usor in etrier, placute frana in limita (le schimbasem de vreo 2000 km)

 

- spalat etrier, curatat cilindru, remontat cu garnituri noi

- rezultat - intr-o ora a aparut incalzirea excesiva si usoara blocare a rotii

 

- mers inapoi la mecanic cu set etrier, furtun frana, lichid de frana

- schimbat set etrier (etrier, cilindru, garnituri), schimbat furtun, schimbat lichid de frana, verificat rulmenti roata

 

- rezultat - supraincalzirea impreuna cu usoara blocare a rotii a reaparut la test

 

fenomenul dispare dupa ce se raceste roata dar reapare in 2...3 kilometrii de Bucuresti.

Frana prinde intr-o cursa de cativa cm si functioneaza perfect.

 

sa chem un popa sa-mi faca sfestanie???

 

 

Edited by golem.sense

Share this post


Link to post

Care a fost aspectul cand s-a scos pistonul din cilindrul etrierei. Daca era curat acolo, spalarea nu si-a avut rostul si vreo finalitate. Mesterul a zis ceva ? Mesterul sau altcineva s-a uitat daca (atunci si acum) placutele stau cumva lipite pe disc ? Adica nu s-a vazut totusi unde este infranarea ? Adica, omul a executat doar ce i-ai spus tu ?

Incalzire si infranare vine si de la un rulment cu probleme, dar la scara mica si cu ceva zgomote. Am si eu usoara infranare si incalzire, de multa vreme, din cauza montarii nu prea reusite a rulmentului... si merg asa.

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Curat, poate doar sa para, nu inseamna ca si este. Altfel ... l-ai zapacit cu intrebarile ...  <img src= )">

 

Probabil unul din raspunsuri ar fi "nu vreau" dar totusi, ma incumet a intreba: de ce nu te ocupi de rulmentul respectiv, @tomis, dat fiind il stii cu probleme?

Share this post


Link to post

golem.sense@ ridica masina pe cric, si daca se invarte greu roata desfa aerisitorul la etrierul repectiv dupa care il strangi la loc. Daca se deblocheaza inseamna ca lichidul din etrier nu se intoarce tot in pompa dupa elibererea franei si atunci cauti problema la pompa de frana. Daca ramane blocata in continuare problema tine strict de etrier. Care placuta se uzeaza mai repede?? Daca e cea din exterior mult mai uzata decat cea din interior e mare probabilitatea ca axele glisoare sa fie intepenite sau sa blocheze intr-un anumit punct.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Curat, poate doar sa para, nu inseamna ca si este

ma incumet a intreba: de ce nu te ocupi de rulmentul respectiv

Curat inseamna... metal curat, mai ales ca l-a demontat.

Cu rulmentul am mai zis : rulment nou, vazut intamplator ca incinge. Mers la service, aflat un secret - se cam intampla sa nu iasa inlocuire de nota 10, sunt cateva repere care trebuie sa se potriveasca la mare fix, lucrarea nu e prea iubita. Pastrarea vechiului distantier nu garanteaza nimic. Fiind rulmentul meu, s-a aplicat o metoda uzuala, total neortodoxa dar eficace - slabit putin piulita. Asa merg de 4 ani, altfel, ar trebui sa mai trag un loz cu alt rulment. C'est la vie

Share this post


Link to post

tomis@ in prima instanta, mesterul cand a scos pistonul a spus ca probabil garnitura elastica a imbatranit si nu a mai ajutat la retragerea pistonului la eliberarea franei si ca situatia s-a inrautatit in timp de-a lungul incalzirilor repetate... asa cum am spus in postul anterior a curatat etrierul si cilindrul (la cilindru a constat in stergere cu o carpa shi ungere cu lichid de frana)

Si la etrierul vechi, si acum, dupa incalzire placutele sunt lipite de disc, dupa racire se comporta normal departandu-se sesizabil de disc (discul se prezinta bine, nu pare mai uzat decat cel din stanga). Cand este incinsa roata se misca foarte usor daca imping un pic cilindrul in etrier, dar daca apas frana placutele raman lipite de disc

Rotile sunt silentioase, dupa test mesterul a zis ca nu a perceput nici un zgomot specific problemelor la rulmenti. Oricum, au fost verificati in prealabil (asa sustine, nu am fost de fata la operatie)

 

Viktor@ nu ma deranjeaza intrebarile, cu cat mai clara problema cu atat mai aproape de o potentiala rezolvare hinturile... ehhhh...la mine incalzirea este progresiva, nu am incercat sa merg mai departe sa vad ce se intampla doar de dragul experientei :) mi-e de-ajuns sa stiu ca daca as continua mi-ar iesi fum din roata.

 

 

danutza@ roata merge greu dupa ce se incinge, dupa racire se deblocheaza dar dap, buna idee, maine dimineata imi sun mecanicul sa ma programeze pentru sambata dimineata si am sa-l rog sa faca testul propus de tine.

Ambele placute sunt aproape noi, nu exista o diferenta sesizabila intre ele, as putea sa le masor cu un subler - sambata revin cu un raspuns numeric

Mesterul mi-a zis ca axele glisoare sunt in regula, dar da, e posibil ca axele glisoare sa para ca functioneaza perfect la o examinare statica in atelier, dar in conditii de drum (vibratii etc) sa se blocheze cumva intr-o pozitie preferentiala, altfel de ce ar avea acelasi simptom cu etrierul de-acum

roaga-te pt mine sa nu fie de la pompa de frana...

Share this post


Link to post

Nu e cazul sa masori placutele cu sublerul, daca se blocheaza axele glisoare diferenta se vede cu ochiul liber, la tata la matiz placuta din interior era aproape noua iar cea exterioara nu mai avea aproape deloc material pe ea, dupa ce am deblocat axele glisoare se uzeaza unuiform.

Am vazut matiz la care franele mergeau aproape perfect dar la franari mai violente ramaneau blocate axele glisoare la un etrier si mergea infranata roata pe urma, se deblocau prin ciocanirea usoara a etrierului. S-a rezolvat prin schimbarea axelor glisoare.

Mai este o posibilitate, sa fie placutele proaste si sa se lipeasca de disc, dar ar trebui sa se desprinda la prima rotatie a rortii.

Share this post


Link to post

Cu siguranta nu-i vorba de placute proaste, placutele sunt de calitate

Share this post


Link to post

Pompa nu este, ea fiind comuna celor 4 frane. Separarea pe trasee se face in distribuitorul de sub ea.

Zici ca faci deblocarea apasand la pistonul etrierei, incearca sa o faci miscand de glisiere

Share this post


Link to post

tomis@ o sa incerc maine cand am sa fac o plimbare cu multe frane de test inainte de a merge in service

Share this post


Link to post

nici o veste, ca niciodata mecanicul mi-a evitat apelurile si cand a raspuns m-a amanat cu jum'ate de voce fara sa-mi ofere un motiv plauzibil... doar in situatii de-astea iti dai seama cu cine lucrezi...taman cand imi ardea buza... no comment...

Share this post


Link to post

Sincer, a cam inceput sa-mi fie frica de masinile astea. Toata lumea stie ca Aveo are o buba des intalnita, anume dezlipirea ferodoului de sabot.

Ce am patit, am spalat bine masina, inclusiv pe dedesubt, si neavand asigurare valabila, nu am iesit cu ea pe strada pentru a se usca. Am lasat-o nemiscata doua saptamani. Cand am vrut sa plec cu ea, nimic, era blocata, o roata (cred), sau ambele. Frana de mana nu o tin trasa niciodata, decat cand este necesar si pe perioada scurta.

Am facut miscari fata-spate pana am reusit s-o urnesc din loc, cu trosnituri si pocnituri. Bine, nu am fortat, i-am facut un mic joc, ca sa zic asa... Nu am facut un drum inca cu ea, decat ce-am mers prin curte, mi s-a parut OK, dar daca era sa fie ceva, imi dadeam seama?

Cei mai multi km ii fac inafara orasului, si va dati seama ca la viteza nu ar fi placut sa se blocheze o roata.

Share this post


Link to post

Stai fara grija ca nu o sa se blocheze in mers...La tine apa amestecata cu praful/mizeria de la ferodouri a blocat sabotii temporar ...parerea mea este ca nu ai de ce sa iti faci griji...

Share this post


Link to post

M-ai linistit, chiar nu aveam dispozitie sa ma murdaresc pe maini :mrgreen:

 

Merci, Andrei!

Share this post


Link to post

salut!am inceput sa nu mai am incredere asa mare in sistemul de franare.am placutele schimbate acum vreo 10.000 si deja scartaie la prima franare.cele vechi m-au tinut 40.000 in conditii de rulaj 90% in oras.sabotii sunt schimbati acum vreo 20.000 si reglati tot atunci.frana de mana tine slab,cu toate ca a fost reglata .aceste operatiuni le-am facut singur.mentionez ca lichidul de frana a fost schimbat la 40.000 de vechiul proprietar.masina are acum 115000.ca si simptome fata nu mai blocheaza asa rapid si e nevoie de o forta de apasare mult mai mare,iar spatele pare sa nu tina aproape deloc(la frana puternica masina vine in bot).daca trag si frana de mana in timp ce franez e cu totul altceva.am mai auzit si un mic suierat in compartimentul motor care disparea cand apasam frana si reaparea dupa ce eliberam pedala.insa dupa 2-3 pedale suieratul disparea.cam ce ar trebui sa verific mai intai?mentionez ca lichidul de frana a scazut atat cat trebuie datorita uzurii ferodourilor si placutelor.in rest am verificat exterior si nu sunt pierderi.

Share this post


Link to post

Lichidul de frana se schimba la 30k sau 1,5-2 ani, in orice caz nu trebuie sa fie inchis la culoare. Lichidul vechi face depuneri groase in special in zona de actiune la roti, producand uneori intepeniri si infundari.

Minimal, eu as face repede inlocuirea lichidului, cu tot tacamul... Altfel, la un service, revizie sistem de franare, daca se poate cu spalare cilindri si pistoane pe fata.

Share this post


Link to post

La mine tot asa face; frana de mana tine slab si in curand nu mai am de unde sa mai strang cablul din piulite. Am 108000 km si cred ca trebuie schimbati si tamburii daca vreau sa mai am frana; trebuiau schimbati de pe la 82000 cand am schimbat sabotii, sau macar luata buza la strung.

Faptul ca se apleaca de bot la frana serioasa e din cauza ca trebuie schimbate amortizoarele (eu am pus Monroe original pe la 60000 km si de atunci alta viata; astfel va scadea si distanta de franare.

In primul rand ia un set de tamburi noi (daca ai de gand sa mai tii masina suficient) , apoi verifica si autoreglajele; la mine erau intepenite si le-am degripat; apoi si pistonasele pe spate trebuie verificate sa nu fie si alea blocate.

 

Share this post


Link to post

cred ca voi verifica toata instalatia de franare si voi schimba cu acesta ocazie si lichidul de frana deoarece e cam inchis la culoare.masina am de gand sa o pastrez cat se poate de mult ,deoarece muncesc pe ea si nu am posibilitatea sa achizitionez alta.cat despre aplecarea masinii inspre fata stiu ca am amortizoarele obosite 115000 km fara sa schimb nici macar o bucsa la trenul de rulare.e de munca si de investit.multumesc pentru sfaturi si scuze pentru off topic.

Share this post


Link to post

dar asa franeaza tico...foarte prost>?..eu l-am cumparat acum 1 saptamana..si cand m-am urcat in logan am dat cu nasu in parbriz..eram obisnuit cu ticozaurul sa nu prea tina franele

 

am mai mers cu un tico acum 1 an ..si erau identice la frane nu tineau foarte bine ,,,sport extrem

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...