Jump to content
Sign in to follow this  
danuzz

Probleme frane Matiz

Recommended Posts

sa rezolvat problema..din cauza ca tamburii si ferodourile erau noi...am mai mers cativa km si am trantit niste frane bune...la revenirea la test totul a fost ok...

ms frumos de raspuns.

Share this post


Link to post

este elastica, dar se intareste la 2-3 talpi...nu am facut cu noile placute decat vreo 13km si am cam evitat frana, folosind-o pe cea de motor, fiindca ma speriasem la prima incercare...

 

IDEM. am schimbat azi cilindrii frana spate: pe stanga curgea si pe dreapta era semiblocat. Prima pedala e moale. S-au aerisit doar rotile spate, de 2 ori. Ma duc la vecinul cand am timp si aerisesc si fata.

Share this post


Link to post

Daca persista trepidatiile in momentul franarii mai mult ca sigur ai discul ovalizat(descentrat)In ce priveste blocarea rotii ,trebuie sa desfaci etrierul din suruburi sa vezi daca pistonul poate fi impins usor in etrier,sau glisoarele care fixeaza etrierul nu sunt blocate(de obicei au joc mare).Cam atat deocamdata.Sa ne tii la curent cu date noi. :)

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Ok, o sa fac operatiunea de demontare si curatare weekendul urmator, este din lipsa de cash nu altceva, ziua de salariu nu a picat saptamana asta :) ) .

Am vb cu un mecanic, care mi-a schimbat si rulmentul din fata dreapta, imi ia 50 lei pentru curatare etrieri si schimbat placute de frana.

As vrea sa schimb si lichidul de frana, ca D-zeu stie cand a fost schimbat ultima data, dar si mecanicul si eu, ne cam temem de suruburile acelea de aerisire, daca nu cumva se vor rupe...

Share this post


Link to post

 

. Prima pedala e moale.

 

Si-a revenit dracu' ...

Share this post


Link to post

Ok, o sa fac operatiunea de demontare si curatare weekendul urmator, este din lipsa de cash nu altceva, ziua de salariu nu a picat saptamana asta :) ) .

Am vb cu un mecanic, care mi-a schimbat si rulmentul din fata dreapta, imi ia 50 lei pentru curatare etrieri si schimbat placute de frana.

As vrea sa schimb si lichidul de frana, ca D-zeu stie cand a fost schimbat ultima data, dar si mecanicul si eu, ne cam temem de suruburile acelea de aerisire, daca nu cumva se vor rupe...

 

Daca face operatiunea "in fata blocului"e cam scumpicel nenea mecanicu'.Curatarea etrierilor e o vorba in vant ca asta oricum se face la inlocuirea placutelor,daca e cazul.Daca ai o inelara de 12 si o sirubelnita dreapta poti sa faci tu operatiunea fara nici un cost.Placutele de frana nu le inlocui daca nu e cazul.Manualul zice 6-8 mm ferodou la inlocuire,dar toata lumea merge aproape de fier.(3-4 mm e suficient).Aerisitoarele la matiz se rup foarte greu.

Share this post


Link to post

Curatarea etrierilor e o vorba in vant ca asta oricum se face la inlocuirea placutelor,daca e cazul

E vorba de "spalat" etrierele : dat jos, astupat furtunele, extras piston, curatat bec cilindrul si pistonul (de mazga), reasamblat vazand daca garniturile de cauciuc mai sunt bune (ideal schimbate, destul de scumpe), aerisit, completat lichidul (schimbat daca e prea intunecat sau i-a venit vremea). E nitel de munca, e o tehnica pentru scos pistonul...

Edited by tomis

Share this post


Link to post

De acord cu tine,dar daca pistonul merge usor in etrier,nu exista scurgeri de lichid de frana si manseta de praf nu este rupta cred ca operatiunea este inutila.

Mai usor e sa blochezi pedala de frana apasat decat sa astupi furtunele.

Pistonul se scoate prin apasarea succesiva a pedalei de frana (cu etrierul montat,si manseta de praf scoasa)pana la iesitea pistonului.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Bineinteles ca e vorba de a remedia o deficienta, nu o intretinere curenta.

E cam greu sa iti dai seama daca pistonul merge usor, mai ales daca folosesti o surubelnita drept parghie.

Se poate scoate si asa pistonul, cu doi oameni, binisor, dar pe urma trebuie sa te misti rapid cu astupat curgerea de lichid.

Furtunul se astupa destul de simplu cu o aschie de lemn si niste carpa

 

Share this post


Link to post

Da, asa este, este spalarea etrierilor, nu se face "in curte", omul are atelierul lui acasa, cu elevator si tot ce ii trebuie.

Mi-a spus ca ar putea fi si furtunul infundat, acuma stau si ma gandesc cum ar putea fi acel furtun vinovat de blocare.

Pana una alta am aflat si preturile la unele piese, 100 lei pentru axele glisoare si garnituri, dar nu sunt sigur de pretul pentru axe, la codul furnizat de producator spune set, dar nu spune si daca este doar un set adica un ax si un burduf sau 2 axe si 2 burdufuri. Este vorba de codul 96316581.

Inca nu am adaugat pretul placutelor de frana si a lichidului.

Am o teorie, daca se desface surubul de aerisire si iese lichid cu presiune, inseamna ca este ceva blocat si nu este de vina pistonul, ceea ce este mai nasol ca ma gandesc ca s-ar putea ajunge la schimbarea cilindrului principal sau la distribuitor.

Daca insa nu iese nimic si abia curge, iar nu este bine.

Gandesc corect?

Share this post


Link to post

Cilindrul este de fapt chiar corpul etrierei.

Lichidul iese din fundul cilindrului, din spatele pistonului, deci n-are treaba ca e blocat sau nu.

Iese cu presiune daca apesi pedala, cum zice la aerisirea clasica, cu doi oameni. Si inseamna ca furtunul e OK.

Curge incet daca nu apesi pedala, e si asta un fel de aerisire (si evacuare lichid uzat, vine unul mai curat din pompa-rezervor).

 

Share this post


Link to post

Eu m-am referit la cilindrul principal, adica cel de langa motor, cu servofrana. Care transmite presiunea catre roti.

Atunci oare ce naiba o fi blocat roata aceea? Mentionez ca nu mereu se intampla. Din fericire pentru mine, ma folosesc de masina pe distante scurte (3 5 km) ca sa ma duc la job.

Sa fie oare pistonul blocat atunci? Sau sa aiba momentele lui cand se blocheaza?

Share this post


Link to post

Roata din fata se blocheaza de obicei din cauza pistonului din etrier ruginit,parerea mea are legatura cu neschimbarea lichidului de frina la timp,se poate remedia prin schimbarea pistonului care nu costa o avere ...aprox.50 ron bucata,eu recomand schimbarea pistonelelor in pereche pentru o frina mai buna, echilibrata.Sa nu uitam o masina infrinata consuma mai mult....o frina neperformanta e pericol.

Share this post


Link to post

Tu ai vazut cam ce garantie se ofera in urma unei rectificari ?

Share this post


Link to post

Eu m-am referit la cilindrul principal, adica cel de langa motor, cu servofrana. Care transmite presiunea catre roti.

Atunci oare ce naiba o fi blocat roata aceea? Mentionez ca nu mereu se intampla. Din fericire pentru mine, ma folosesc de masina pe distante scurte (3 5 km) ca sa ma duc la job.

Sa fie oare pistonul blocat atunci? Sau sa aiba momentele lui cand se blocheaza?

 

Daca placutele de frana sunt uzate excesiv incearca sa le schimbi (ca e cea mai ieftina varianta),si cu ocazia asta vezi cum merg axele glisoare si pistonul in etrier.daca astea sunt ok e posibil sa scapi de problema.O explicatie ar fi ca placuta sa se fi uzat neuniform pe lungime si sa icline etrierul din axele glisoare si sa se blocheze tempotar.Altceva nu-mi vine in minte.

ps aprpo cheia pentru demontarea etrierului este de 14 nu de 12 cum am spus mai sus.Spor la lucru!

Share this post


Link to post

Tu ai vazut cam ce garantie se ofera in urma unei rectificari ?

 

N-am vazut :> O muti la scule?

Share this post


Link to post

Atit timp cit se ramine in parametrii uzurii, nu poate fi o problema rectificarea discurilor. Un service, atelier autorizat/specializat in asa ceva stiu exact despre ce este vorba unde, ei masoara apoi decid. Normal ca pe un strung oarecare se poate face unde, scopul e unul singur si lipsit de orice garantie de iese sub cota. In majoritate, atit pe discuri cit si pe tamburi se gaseste inscris gradul maxim de uzura ce trebue avut in vedere. De nu ma insel, si in manul este trecut. In concluzie, rectificarea se poate face, intrebarea este de se permite a face operatia.

Spre ex. la rabla mea nu-i vad rostul unei rectificari, la cit de subtiri sint tamburii spre ex. In opinia mea, primul risc ce apare este redeformarea cu usurinta ce nu e deloc placuta.

Share this post


Link to post

Am niste probleme cu etrierul din fata, dreapta. A ramas blocat pistonasul. Am oprit intr-o parcare, noroc ca aveam sculele dupa mine si am reusit sa-l conving sa-si dea drumul. Am rotit pistonasul cu un patent mai hotarat si am avut un levier de 40cm, numai bun sa fac parghie si sa apas pe el. Pisonasele nu le-am mai verificat pana acum, dar sunt pline de rugina... Nu ma mir ca s-a blocat (asa-i cand ti-e lene sa verifici).

 

Mai am un comportament ciudat la franare, la viteze mici cand las masina sa mearga din inertie si apas usor frana, in pedala se simte ca o pulsatie cum imi impinge putin pedala inapoi si masina nu franeaza liniar. Se simte clar ca in momentul in care pulseaza pedala frana parca tine putin mai slab. Ma gandesc ca de vina ar fi un disc de frana?

 

Daca tot am probleme, m-am gandit sa fac un rebuild complet la sistemul de franare:

- kit-uri de reparatie pt. etriere cu garniturile de etansare, pistonase si burdufurile de cauciuc anti-praf (cauciucul este copt si imediat se ciupesc).

- daca tot ajung la o aerisire serioasa, as schimba si furtunele de frana cu unele noi.

- daca tot schimb furtunele de frana (fata + spate), as schimba cu unii noi si cilindrii care imping sabotii, ca nu sunt foarte scumpi (n-am gasit kit de reparatie pt. ei).

- discuri de frana noi + placute de frana Ferodo Premier + rulmenti noi.

 

Stiu ca pistonasele pot fi curatate si refolosite, dar am avut probleme cu niste pistonase acum ceva timp si nu au vrut nicicum sa functioneze ok... Prefer sa le pun noi decat sa desfac de 2 ori.

 

Daca tot am desfacut etierii m-am uitat la axele de la glisoare si pareau sa aiba ceva vaselina ordinara, verde. Banuiesc ca nu are nimic daca o inlocuiesc cu vaselina pe baza de cupru. Am asa ceva, o folosesc la motocicleta la suruburile de la evacuare si la glisoarele de la etrieri.

post-37079-0-00245200-1363069833_thumb.png

Edited by x86

Share this post


Link to post

Foarte buna investitia facuta in sistemul de franare, dar ai uitat ceva, poate ceea ce ti-a lipsit de ti-a aparut rugina la pistonasele etrierilor si ai cilindrilor : lichidul de frana. Multi lasa lichidul de frana in sistem pana se face negru, eu il schimb la un an, asa scrie si pe cutia lichidului pe care il folosesc.

Share this post


Link to post

De cand a ajuns masina la mine, acum un an, a fost schimbat odata tot lichidul. Inainte de asta, la cat de prost a fost intretinuta, cred ca nu o vazut prea multe schimburi in 10 ani.

 

N-am mai scris de lichid pt. ca am crezut ca se intelege ca voi schimba tot lichidul dupa operatiune. Ma gandesc sa pun Motul DOT4... Inainte sa cumpar o sa arunc un ochi prin magazine sa vad ce gasesc. Din cate tin minte, trebuie sa pun putin mai mult de 500ml in instalatie, as prefera unul care se vinde in recipiente de 500 si 250ml. Daca nu gasesc ceva mai interesant, iau 1L si-l schimb la Matiz, motocicleta si la bicicleta :) .

Edited by x86

Share this post


Link to post

Pentru Matiz iti trebuie 450 ml, in conditiile in care ai sistemul curat, altfel iti trebuie 1 l pentru a curata si sistemul. In cazul masinilor noastre trebuie lichid de frana DOT 3, 4 sau 5.1, important este sa aiba specificatia SAE J 1703, adica sa fie compatibil DOT 3. Cand se alege un lichid de frana se uita si la punctul de fierbere care trebuie sa fie cat mai ridicat pentru ca lichidul de frana sa reziste cat mai bine la solicitari intense ale franei ( eu folosesc un DOT 3 care are punct de fierbere superior multor lichide DOT 4).

Share this post


Link to post

a aparut rugina la pistonasele etrierilor si ai cilindrilor

 

Asa a zis si mesterul, cand am avut eu blocaj, si m-a trimis sa cumpar piston si garnituri. Eu am insistat sa ne uitam mai bine - era mazga solidificata, s-a dus pana la urma si pistonul a ramas lucios (cred ca este eloxat). E bine de verificat, altfel cred 50-60 lei.

Eu am gasit si kit reparatie pistonase spate, dar cu manopera ajunge cat unul nou (acum cred 60-70)

Share this post


Link to post

@tomis: Din ce-am reusit sa vad in portiunea exterioara la mine sunt ruginite. Placutele sunt destul de uzate si pistonul este destul de iesit. Ma gandesc ca as putea sa-l curat si cat timp as pune placute noi si lichid necontaminat ar mai merge ceva timp pana sa inceapa sa faca iar figuri.

 

Oricum nu cumpar nimic pana nu le desfac sa vad in ce stare sunt.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...