Jump to content
Sign in to follow this  
danuzz

Probleme frane Matiz

Recommended Posts

Buna,mi-am luat un matiz acum 2 luni,de la un batranel care nu mai folosise masina de vreo 4-5 luni...in fine toate bune si frumoase numai ca masinii i se infrana o roata si se incingea de prajeai oua,mentionez ca una singura cea fata-dreapta.am dus-o la service iar baietii de acolo au gasit niste placute "coapte",after-market,mi le-au schimbat,iar pana ieri nu am mai avut nici o problema.dar minunea nu a tinut prea mult ca de ieri am aceeasi problema.Nu stiu ce sa mai fac o sa o duc iar la service dar chiar nu pot acum,poate a mai avut cineva problema si ma poate ajuta...ms mult

 

Sau e posibil să fi păţit ce-am păţit eu. Tot blocat roata dreapta faţă, mers la mecanic şi constatat: pistonaş schimbat şi garnituri schimbate.

Ce ţi-au făcut ţie acei băieţi de la service, cred că e degeaba..

Share this post


Link to post

Am schimbat placutele de frana dar a aparut urmatoarea problema: roile frate nu franeaza, frana de mana tine in mod corespunzator. Am aerisit toate rotile fata+ spate. De la ce sa fie problema???? Sa umblu la saboti???? Mentionez ca inainte de schimb nu stiu in ce stare se aflau rotile spate daca franau sau nu corespunzator, dar parca, per total, frana mai bine.

 

Adaug faptul ca am desfacut roata, rulment, capac tambur si am apasat pe frana iar sabotii par sa functioneze( nu stiu daca sunt tociti sau nu, nu am mai desfacut niciodata ). Cu roata suspendata si invartind de tambur frana tine ...doar ca nu stiu cat de relevant este , tinand cont ca pe nisip/asfalt roata nu se blocheaza deloc.

 

Mai adaug ca in momentul in care trag frana de mana in mers se blocheaza ambele roti brusc...sa fie neaerisita ok?????

Edited by jorky1987

Share this post


Link to post

Nimeni ???? Nimic?????? Ce ii mai fac??? Nu vrea sa tina deloc pe spate si bani de mecanic nu prea am acum!!!!!

Share this post


Link to post

DIn ce spui tu tine pe spate, insa nu te satisface pe tine. Din experienta iti zic, la Matiz frana spate nu prea tine si niciodata nu vei reusi sa blochezi rotile pe spate.

Ce poti sa faci ca sa verifici ca este OK:

1. desfaci tamburii si inspectezi vizual sabotii sa nu aibe uzuri neuniforme.

2. Te asiguri ca tamburii nu sunt uzati excesiv si nici sabotii

3. Reglezi jocul intre tambur si saboti la maxim 2-3 mm

4. te asiguri ca sabotii si tamburii nu sunt contaminati cu substante grase, gen vaselina, ulei, lichid de frana.

5. verifici ca roata nu freaca excesiv de tambur nici dupa cateva apasari succesive ale pedalei de frana.

6. montezi totul la loc.

7. Te asiguri ca lichidul de frana e in parametri, adica nu are mai mult de 40.000 km sau 2 ani de cand a fost schimbat.

8. faci un test de frane care sa-ti demonstreze ca totul e ok.

Share this post


Link to post

M-am mai linistit...dupa ce am schimbat placutele pe fata imi zice un vecin ca nu imi tine pe spate deloc...si ca la supernova lui se blocheaza si spatele.Aceasta era problema mea...cred ca , totusi , o sa merg si la un mecanic( dupa salariu) sa vad daca trebuie schimbati sabotii sau tamburii.

Share this post


Link to post

La orice masina franele prind pe fata cu multe procente mai tare.frana pe spate prinde mai slab din mai multe motive.poate chiar 2! :rolleyes: 1:are limitator de sarcina si acesta isi modifica forta de actionare in functie de incarcatura pe puntea spate si 2:pe fata ai disc si placute ,pe cand pe spate ai saboti si tambur, care ansamblu nu e la fel de eficient.cam atat deocamdata.daca ar prinde mai tare cele de pe spate ,atunci la o frana brusca ,te-ai ridica pe rotile din spate =))

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

La orice masina franele prind pe fata cu multe procente mai tare.frana pe spate prinde mai slab din mai multe motive.poate chiar 2! :rolleyes: 1:are limitator de sarcina si acesta isi modifica forta de actionare in functie de incarcatura pe puntea spate si 2:pe fata ai disc si placute ,pe cand pe spate ai saboti si tambur, care ansamblu nu e la fel de eficient.cam atat deocamdata.

 

Eu am fost surprins sa aud ca vecinului i se blocheaza rotile spate, iar la mine nu!!! Nu ma pricep la mecanica...dar niste placute de frana si o aerisire pot face...iar cand vine vorba de explicatii de genul celor care le dai tu nici nu se pune problema....( poate doar sa le traduc in alta limba =)) ).

 

P.S Multumesc pt sfaturi lui Mircea- chiar au fost la obiect si pertinente. Spun asta pentru ca ,poate, pentru mecanici toata treaba este simpla, dar pentru neavizati lucrurile se complica...eu in asta gasesc utilitatea forumului: in a raspunde la intrebari sau a oferi ajutor rapid si eficient.

Share this post


Link to post

Salut toti posesorii de Matiz, am si eu o "buburuza" din 2007 febr, 59.000 km, iar in weekend am avut urmatoare problema:

1. 4 persoane (3 adulti + 1 copil) in masina, am fost pe drumul Curtea de Arges-Rm Valcea, temperatura anuntata 34 grade afara (la nivelul solului probabil 45-50...); la urcare nici o problema, in momentul in care am inceput coborarea, pe serpentine evident, la franare se auzea o bataie extrem de puternica in zona rotilor din fata, care m-a tinut aprox 15-25 de franari, dupa care a disparut, in sensul ca nu se mai auzea la fel de tare (am trecut si la drum relativ drept, cu franari mai rare...).

2.Mentionez ca masina o folosesc cam de 2-3 ori pe saptamana, placutele deocamdata nu necesita schimbare (vizual), pierderi/completari cu lichid de frana nu fac (nu l-am schimbat deloc de cand am luat masina);

3.am mai sezizat, de cateva luni, in general cand plec cu ea, la primele franari, un zgomot in zona rotilor din fata gen "masina de spalat in functionare", tot ca o bataie/frecare, ca si cum ar fi un excentric (scuzati exprimarea "plastica"), care pare apoi sa dispara.

De asemenea, mentionez ca nu am nici o roata "infranata".

Ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi?? Ce ar putea fi? Disc ovalizat? - daca da, de ce nu face mereu?? Placute proaste??

Edited by xxgeoxx

Share this post


Link to post

Cu siguranta ai discurile ovalizate.Atunci cand folosesti frana frecvent se incalzesc si se dilata unele componente ale sistemului de franare si incepe sa frece si sa bata. Am patit la fel si am schimbat discurile dupa care nu s-a mai auzit nimic.

Share this post


Link to post

Cu siguranta ai discurile ovalizate.Atunci cand folosesti frana frecvent se incalzesc si se dilata unele componente ale sistemului de franare si incepe sa frece si sa bata. Am patit la fel si am schimbat discurile dupa care nu s-a mai auzit nimic.

ca idee, imi poti spune cu aproximatie cam cat te-a costat schimbarea discurilor?

Share this post


Link to post

Sau e posibil să fi păţit ce-am păţit eu. Tot blocat roata dreapta faţă, mers la mecanic şi constatat: pistonaş schimbat şi garnituri schimbate.

Ce ţi-au făcut ţie acei băieţi de la service, cred că e degeaba..

deci am mers la un mecanic,un tampit,mi-a polizat placutele ca a zis ca e din cauza lor,pana la urma m-am convins ca e vb de pistonas si o sa incerce sa-l "opereze"prietenul meu...daca nu...nu mai stiu

Share this post


Link to post

In continuarea problemelor mele cu franele s-au intamplat urmatoarele:

 

Mi-a desfacut carpaciu lu peste (dar despre asta alta data) roata stanga spate, totul ok. Cu chiu cu vai ajungem la roata dreapta spate unde surpriza, un piciorus de la piston nu lucra s-au s-a rupt sau mama dracu, n-am mai intrat in filosofii cu meserie... cert e ca nu lucra. Plus ca erau si arcurile cam coapte.

 

Asadar maine fuga dupa pistoane si arcurile pentru saboti (de fapt m-am hotarat intai sa gasesc un mester serios si apoi sa ma duc cu el sa cumpar tot ce trebuie). Preventiv mi-am luat si placutele pentru fata, le schimb si pe astea.

Cand mi-a desfacut Vali meserie sabotii am observat ca la unul dintre ei partea superioara era tocita mai mult partea inferioara mai putin. Sa insemne asta probleme cu tamburul? Sau asa e normal sa se intample?

Share this post


Link to post

la saboti nu m-am bagat la schimbat, cand mi-am desfacut tamburul in service la nea mecanicu am constatat acelasi lucru ca si la tine, s-a rezolvat cu o slefuire a lor si apoi a unui reglaj la arculete, potrivire si surpriza sigur o voi avea dupa ce voi desface din nou tamburul

Share this post


Link to post

salut am si eu o problema cu fanele am schimbat saboti si placutele pe fata si am constatat ca fata la o frana mai brusca blocheaza iar spale nu tine mai deloc ce ar trebui sa fac??

astept pareri

Share this post


Link to post

Cred ca sabotii trebuiau reglati sa stea mai aproape de tamburi, undeva aproape de frecarea lor.

Share this post


Link to post

iam reglat pe amndoi ca nu mai tinea nici frana de mana dar tot degeaba ei sau departat de piston ma gandesc sa nu fie de la piston sa fie ceva blocat la ei ...

Edited by gabytzu_styl

Share this post


Link to post

pai verifica daca functioneaza pistonasele din cilindrul de frana.da jos tamburul,blocheaza cu ceva unul din saboti si pune pe cineva sa apese usor frana.daca pistonasul ramas liber se misca,verifical si pe celalalt cu aceeasi procedura.daca totul este in regula la ambele roti,e sigur din reglaje.ps:mie la itp pe stand mi-a iesit ca spatele franeaza doar 20% din cat ar trebui sa tina,iar frana de mana tine foarte slab doar pe o parte.este necesar schimbul de saboti si reglajul,deoarece se simte al naibii de rau la franare in trafic.

Share this post


Link to post

Problema mea cu etrierul pare ca nu vrea sa plece icon_e_smile.gif). Azi a mers iar un pic infranata roata stanga( nu rau cum facea inainte). Am schimbat si etrierul cu unul din dezmembrari, garnituri, etc. Nu stiu de ce tot apare, ma bate gandul sa cumpar si unul noul, stiu e scump dar sa scap de belea.

As dori sa intreb daca cumva poate fi alta problema(rulmenti, disc), intreb poate suna aiurea dar nu ma pricep, mentionez ca discul la roata cu pricipa s-a cam subtiat.

Astept orice alte sfaturi, pana atunci ma pun pe adunat bani si nu ma las pana nu o repar, mai ales ca in iunie am itp-ul.

Share this post


Link to post

Problema mea cu etrierul

Pai ce problema ai ? Cand ai dat jos etrierul, cu cricul pus, invarte de roata cu mana si vezi cum se comporta fara el. Se mai intampla cand nu s-a reusit montarea corecta a rulmentului (diferite cauze) sa frece cam tare si sa mearga cu butucul fierbinte

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Se invarte, dar nu usor.

Edited by alex_dj

Share this post


Link to post

Solutie ieftina si viabila, vazuta la service, dar neortodoxa. Slabeste o jumate de tura piulita de planetara.

Share this post


Link to post

salut, pentru partea fata incearca sa verifici ghidurile de la etrier, trebuiesc curatate bine sa culiseze bine. Pentru partea din spate inainte sa te apuci de reglat saboti si frana de mana vezi n ce stare este tamburul, daca este oval schimbal, daca are uzura trebuie dus la strung si apoi se fac reglaje.

Share this post


Link to post

Scaderea nivelului lichidului de frana in vasul de expansiune nu inseamna uzura placutelor de frana ? Cand se aprinde becul acela trebuie schimbate placutele si nu completat lichidul.

 

Aha, deci pana nu se aprinde becul rosu nu schimb placute...asta n-o stiam. Din pacate sistemul de franare nu e ca fotbalul si, aparent, nu toata lumea se pricepe la ea. Tolin, tre' sa recunosti ca enuntul de mai sus nu a fost din categoria "cel mai inspirat"...sa si explic de ce: in orice situatie cand se aprinde becul de avertizare al franei (in afara cazului cand frana de mana e trasa, vezi Matiz), care este rosu si nu degeaba, el avertizand o problema majora, se intelege ca fiind nivelul lichidului de frana sub ceea ce considera constructorul ca fiind nivel de siguranta. El se poate aprinde din diferite motive din care cel mai probabil fiind : pierderea/curgerea lichidului de frana din circuitul de franare, ceea ce se rezuma la un singur lucru > masina NU FRANEAZA sau nu va frana in viitorul apropiat. E momentul cand trebuie sa fii foarte stapan pe tine, sa folosesti frana de motor, de urgenta (de mana sau parcare) cu simt desigur (daca situatia permite) si avariile pentru a avertiza ceilalti conducatori auto, cum ca tu ai o problema si sa fie (mai) atenti la posibilele manevre care le vei executa pentru a opri masina in siguranta. Preferabil in afara carosabilului. Desigur daca masina e stationara cand acel bec e aprins, aceste manevre sunt inutile din motive lesne de inteles. Oricand se aprinde acel bec, PRIMUL lucru este sa se verifice nivelul si se complecteaza cu lichid, daca e cazul, urmand o verificare a circuitului de franare dupa urme de scurgeri/pierderi de lichid, nu are rost sa scimbi placute daca ai un furtun spart sau o teava rupta, etc...

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...