Jump to content
Sign in to follow this  
danuzz

Probleme frane Matiz

Recommended Posts

Citeste prin "zona" si ai sa gasesti multe informatii utile privind reglarea si imbunatatirea sistemului de franare.

@ augustin: chiar e nevoie sa citezi aiurea ditamai postul? Doar nu mai esti (mini) incepator! :grumpy:

Share this post


Link to post

Ce inseamna la tine distanta mare de franare? Am citit posturile mai multor useri cum ca nu prea le franeaza masina. Eu sincer sunt multumit de cum franeaza masina.

Eu cred ca sunt 2 posibile probleme aici:

1. Nu stii sa folosesti frana. Crezi doar ca daca se blocheaza rotile atunci ai franare eficienta->Fals. Franarea trebuie sa se faca la limita aderentei!

2. Exista o problema la sistemul de franare.

 

La mine este simplu:

- apas treptat frana->masina franeaza iar de la un punct incolo se blocheaza(apasare puternica).

- apas brusc frana->rotile se blocheaza->sanie cu zurgalai.

 

De obicei franez treptat, pana la pragul unde rotile tind sa se blocheze.

Share this post


Link to post

Dupa parerea mea exista doua tipuri de franare/frana.

Aceste tipuri le-am intalnit pe: (a) matiz ; (b) alte autoturisme (ex: logan,skoda).

Tipul a: Frana lunga, cu apasarea treptata, presiunea exercitata asupra ei trebuie sa fie din ce in ce mai mare.Dupa caz reapasare pana la efectul dorit (simularea abs-ului lipsa probabil)

Tipul b: Frana scurta sau foarte eficienta - O atingi si imediat dai cu nasul de volan.

Din punctul asta de vedere autoturismul matiz ma nemultumeste.

 

Evident respect distanta de franare,viteza,anticiparea traficului (cum este scris mai sus) etc.

Sau cu alte cuvinte nu prea ma pot baza pe frana ca atunci cand conduc altceva in situatii limita; conduc cu mai mare atentie la distantele de franare.

Edited by blackhowk

Share this post


Link to post
Tipul b: Frana scurta sau foarte eficienta - O atingi si imediat dai cu nasul de volan.

Din punctul asta de vedere autoturismul matiz ma nemultumeste ...

In absenta ABS-ului (caracteristica unei masini de 5000 euro) ar trebui sa te multumeasca absenta tipului B de frana la Matiz. In plus, eficacitatea unei frane depinde mult de tipul pneurilor utilizate si de presiunea din ele.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Dupa parerea mea exista doua tipuri de franare/frana.

Aceste tipuri le-am intalnit pe: (a) matiz ; (b) alte autoturisme (ex: logan,skoda).

Tipul a: Frana lunga, cu apasarea treptata, presiunea exercitata asupra ei trebuie sa fie din ce in ce mai mare.Dupa caz reapasare pana la efectul dorit (simularea abs-ului lipsa probabil)

Tipul b: Frana scurta sau foarte eficienta - O atingi si imediat dai cu nasul de volan.

Din punctul asta de vedere autoturismul matiz ma nemultumeste.

 

Evident respect distanta de franare,viteza,anticiparea traficului (cum este scris mai sus) etc.

Sau cu alte cuvinte nu prea ma pot baza pe frana ca atunci cand conduc altceva in situatii limita; conduc cu mai mare atentie la distantele de franare.

 

Mizez in continuare pe imposibilitatea ta de a te adapta, in cazul asta, de a te obisnui cu franele masinii. Masina asta franeaza mult mai bine decat alte masini cu/fara ABS(abs-ul nu este o garantie a franarii EFICACE ci mai degraba a pastrarii controlului asupra directiei in timpul franarii) daca stii sa folosesti franele, daca sistemul este in stare buna de functionare. Ce spui tu acolo, cu apesi frana si dai cu nasul in volan au incercat mesterii pe Dacia, modelele fara ABS iar la o franare de urgenta saniuta scrie pe masina aia. O frana eficace este o frana ce poate fi dozata in functie de necesitati, nu o frana care blocheaza rotile la cea mai mica atingere. Nu am fost pus in 2.5 ani de cand conduc masina asta in situatia de a apasa consecutiv frana pentru a ma putea opri, la orice viteza.

Sfatul meu: invata sa folosesti frana, invata cum sa o dozezi astfel incat sa poti frana la limita aderentei in situatii critice. Chiar si daca ai avea ABS, franarea cea mai eficienta este exact inainte ca ABS-ul sa intre(la masinile la care ABS-ul intra totusi mai tarziu).

Share this post


Link to post

Dar, putem considera timpul de raspuns al instalatiei de frana de la momentul 0 (zero - cand apasam)

la momentul 1 (unu - cand blocheaza discurile iar viteza este 0) un atu in functie de componentele instalatiei?

Share this post


Link to post

Regret insa nu am inteles ce vrei sa spui.

Share this post


Link to post

Faptul ca la matiz nu poti bloca rotile( usor) la franare seamana a ABS :) work's for me...

Share this post


Link to post

vreau sa spun ca in functie de componentele instalatiei de frana (daca sunt "de firma" sau nu) masina franeaza mai bine?

Share this post


Link to post

Firma conteaza la placute, dar pneurile conteaza mai mult.

Share this post


Link to post

La saboti s-a impus o singura marca: Dr. Scholl. :)

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Papuci?....a , saboti :)

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Cele observate de blackhowk in legatura cu diferentele dintre franele de matiz si cele ale alor masini mi se par adevarate. Numai ca mie imi plac franele de matiz. pedala are o cursa lunga, e moale si poti incetini treptat fara sa blochezi rotile. La Fiat de exemplu frana e tare si la o mica ciupitura, nu numai ca masina incremeneste dar pedala are tendinta de a "aluneca" in jos si daca ai piciorul mai greu (cazul meu) te trezesti cu nasul in volan. Si daca nu ar avea ABS ar fi fost chiar nasol. Oricum te obisnuiesti dupa cativa km de condus dar sunt niste diferente de remarcat. I-am dat masina unei prietene care conduce Solenza si se tot plangea in timpul mersului ca nu are frane. I-am zis sa apese pedala aia calumea. A trebuit sa faca niste teste prin parcare sa se convinga. In alta ordine de idei am si o problema cu franele. La franare usoara, frana se aude ca la un autobuz care intra in statie.. adica "fluiera"! Cand franez brusc nu se aude nimic. Doar la franari lungi si usoare. Ce sa fie de vina? Asta se intampla de aproape un an. Franele functioneaza bine... zic eu. Ah, si cu motorul oprit pedala de frana nu "ingheata". Sa fie ceva de la servofrana?

Edited by titus

Share this post


Link to post

Sunt 10 pagini de discutii pe acest topic despre franele Matizului, blackwohk (?) n-a adus ceva nou in discutie. Sa reluam ceva discutat deja, la fiecare nou venit care n-a citit ce s-a discutat pana acum ?

Share this post


Link to post

Incearca sa cureti discurile cu un spray special.

 

Scuze, am postat in acelasi timp cu Tolin.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Toline, era o simpla parere plus doua intrebari legate de problemele mele. Relax!

Edited by titus

Share this post


Link to post
... Ah, si cu motorul oprit pedala de frana nu "ingheata". Sa fie ceva de la servofrana?

Da, celalalta fata a membranei din pompa este cuplata la colectorul galeriei de admisie printr-o supapa de sens, n-ai vaccum, n-ai frana de serviciu, doar, cea de mana.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Da, asta ar trebui sa se intample in mod normal dar eu AM FRANA de picior chiar cu motorul oprit si chiar dupa ce apas consecutiv pe pedala de mai multe ori. Nu se intareste cum ar fi normal. Sa ma duc la service? Cum imi dau seama daca functioneaza servofrana in timpul mersului?

Share this post


Link to post

Ai frana pe loc, daca incerci sa cobori un deal fara motor, nu mai ai frana sa opresti. Asta previne circulatia fara motor, nu-i un defect al masinii.

Share this post


Link to post

La viteza ceva mai mare, franele de matiz sunt destul de ineficiente. Am fost de cateva ori la limita de la lovi in spate alta masina care a frant brusc din varii motive.

Iar daca ai si ceva greutate in masina, sunt un dezastru. Doar cu soferul e ok totusi.

Share this post


Link to post

S-a inventat distanta regulamentara intre masini... :)

Share this post


Link to post
La viteza ceva mai mare, franele de matiz sunt destul de ineficiente. Am fost de cateva ori la limita de la lovi in spate alta masina care a frant brusc din varii motive.

Iar daca ai si ceva greutate in masina, sunt un dezastru. Doar cu soferul e ok totusi.

 

Puneti-va placute de frana bune, nu toate ciurucurile, sa iasa ieftina revizia, schimbati-va la timp lichidul de frana si cu ceva ca lumea si o sa aveti frane. Din ce citesc pe forumul asta majoritatea este interesata sa iasa revizia ieftina dom`le, daca se poate, 20 RON, de parca e competitie, si apoi se plang ca nu merge aia, ca nu au frane, ca nu au racire, etc.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

ce placute bune? am schimbat 3 seturi in 60k km (la service autorizat, 1.5 mil am dat)

cauciucuri Continental (originalelele), apoi alt set Montana

 

nu am remarcat nimic in plus sau in imnus, frane la fel (adica cu placute noi apare scartait in plus); cand e incarcata, trebuie mare atentie, doar cu sofer e bine

 

si cel cu distanta regulamentara: care e aceea? 50m? 10m? cum poti lasa niste zeci de metri in oras?

cand mergi in coloana si unul da in frana puternic in fata ta (varii motive, de la idiot la caine in fata), ai sanse mari sa te proptesti in el

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...