Jump to content
Sign in to follow this  
danuzz

Probleme frane Matiz

Recommended Posts

Tatal meu are un matiz euro 2 din 2003 cu 50KKm la bord.De vreo saptamana se tot plange ca i se tot blocheaza frana pe dreapta fata cand foloseste mai des frana .Daca o lasa o jumatate de ora sa se raceasca se deblocheaza singura.Am verificat etrierul si merge usor.Are foarte putin joc la axele glisoare in bucse ,oare de acolo sa fie problema?

Share this post


Link to post

Pai, daca se blocheaza ceva, vezi si tu cine se deplaseaza la franare si cum. Pe scurt, schimba axele glisoare.

Share this post


Link to post

Mi s-a spus ca ar putea fi si din cauza placutelor de proasta calitate care se lipesc de disc cand sae incalzesc.Este si asta o varianta?Axele glisoare nu ar trebui sa blocheze si cand franezi putin?Blocheza doar cand foloseti mult frana si incepe sa sa se incalzeaca putin.

Share this post


Link to post

Discurile si placutele nu se incalzesc putin, se incalzesc mult de tot chiar la o folosire normala. Nu asta e cauza.

Share this post


Link to post
Mi s-a spus ca ar putea fi si din cauza placutelor de proasta calitate care se lipesc de disc cand sae incalzesc.Este si asta o varianta?Axele glisoare nu ar trebui sa blocheze si cand franezi putin?Blocheza doar cand foloseti mult frana si incepe sa sa se incalzeaca putin.

Care ar fi teoria pinguinului? Adica un piston deformat se blocheaza intr-un cilindru, doar, daca este introdus mai mult ? Asta, poate, la Polul Nord, unde traiesc pinguinii. Scoate placutele de frana si masoara grosimea ferodoului. Scoate si axele glisoare si vezi ce rizuri gasesti pe ele. Atunci afli ce trebuie sa schimbi. Dupa mine, ambele.

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema azi.Am schimbat si placutele care mai aveu vreo 7-8 mm de ferodo pe ele si trebuiau schimbate oricum si axele glisoare la ambele roti.O sa vad cum se comporta mai depare.Deocamdata la primele incercari nu a mai creat probleme.Multumesc mult de sfaturi,mi-au fost de mare folos folos .Va sunt dator o :beerchug: .

Share this post


Link to post

Chestia cu etrierii care troncanesc la denivelari mici e pe bune!

Citeam pe undeva in internet acum citeva zile ca si alte modele GM au problema asta, solutia fiind kitul pentru reparatie etrieri.

 

Deci, aveam "kitul" de mai demult, aveam si seturile de garnituri, doar ca statea o lene pe mine de nu ma puteam ridica... :grumpy:

In cele din urma, dupa doua saptamini abandonat in service pentru niste table indoite, Matizul a inceput sa mearga cu roata stinga-fata infrinata; atit de infrinata incit iesea fum din placute dupa 6-7 kilometri. Dupa ce se raceau, la plecare se dezlipeau de pe disc cu o pocnitura.

 

Asadar, am scos placutele de frina si am dat la pedala ca sa iasa (nu complet) pistonul din corpul etrierului. Am desfacut conducta si am lasat sa se scurga lichidul intr-un pahar (nu l-am dat pe jos :-> ).

 

Lichidul de frina din etrier era foarte murdar - probabil ca nu a fost schimbat niciodata. Garnitura nu era crapata, fusese schimbata cindva, totusi mizerie era inauntru, destula ca sa blocheze pistonul si sa-i strice suprafata: vezi poza.

 

Dupa curatare, montare la loc si schimbare lichid, s-a schimbat mult si comportamentul masinii la frinare (nu se mai apleaca in fatza), nu mai troncaneste si merge foarte usor. Inainte, parca avea caii nemincati!

post-1105-1217510828_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Axele glisoare (6), burdufurile de cauciuc (7) si vaselina aia speciala.

Eu am mai schimbat si garniturile 10 si 12

post-1105-1217576874_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Stii ce am remarcat eu, atunci cand mi s-au schimbat axele glisoare: kit-ul ala nu arata deloc ca cel mentionat de tine. Nu era decat o pungulita in care erau cele 4 fieratanii si atat.

Share this post


Link to post

Kitul meu avea holograma cu GM :-B

Ambele kituri de fapt, pentru ca unul este pentru o singura roata!

Edited by getablonda

Share this post


Link to post

Am si eu problema cu sistemul de franare. Ce se intampla: masina merge putin infranata, asta am observat ca lasand-o pe liber viteza se reduce vizibil mai repede fata de alt model de matiz folosit ca, comparatie, motivul pt care cred eu ca si consuma mai mult decat trebuie in mod normal, asta sigur (De 49,99 am bagat de la Petrom FaraPB 95 16,83 L si am facut 155 km asta inseamna o medie de 10,85! - numai Bucuresti). Am ridicat pe cric masina si am verificat fiecare roata in parte asta dupa ce am ajuns acasa de la servici: rotile din fata intampina rezistenta la rotire mai mare fata de cele de pe spate, se aude cum freaca placutele de disc - pe fata. De mentionat ca etrierii au fost schimbati in mai anul trecut inn service - la vremea aceea roata pe dreapta se incindea in cateva sute de metri. Mecanicul care are grija de ea mi-a recomandat sa schimb etrieri, asa ca sa fim siguri. Placutele de frana (Hi-q) au fost schimbate in urma cu max 1000km. Acum sa dau bani pe pe un set nou de etrieri nu imi permit, dar ma gandeam ceva un set de reparatii, dar nu stiu de care. Recomandati-mi pe cineva sa se uite la ei, daca nu se poate aici, pe PM.

Share this post


Link to post

...

 

Ce pot sa spun... Consuma enorm!!! Dupa parerea mea este OK ca rotile din fata sa mearga putin mai greu decat cele din spate. Si la mine este la fel. Dar eu nu am probleme. Ai verificat acum sa vezi daca se incalzesc rotile fata in mers. Daca vrei sa mai discutam despre asta intra pe privat la mine pe mess.

Edited by tolin
Citare integrala si inutila a mesajului anterior !

Share this post


Link to post

Cate rotatii face fiecare roata, atunci cand o invarti cu mana? Se incalzesc vreun pic discurile/tamburii/jantele?

Share this post


Link to post

Jantele pe spate sunt reci, pe fata usor calde in nici un caz fierbinti. Dupa 2-3 semafoare de mers bara la bara masina nu se mai opreste lin cu ambreiajul calcat ci putin mai brusc. Pe fata cum am luat mana cum s-au oprit, cele de pe spate cam jumatate. Testul l-am facut dupa ce am venit de la servici, un drum de 6-7km si fara sa mai ating pedala de frana dupa oprirea motorului.

La drum lung nu se incalzesc deloc jantele, de aici trag concluzia ca placutele din cauza denivelarilor se indeparteaza de disc. In oras la plecarea de pe loc zici ca "are caii nemancati" - vorba colegului de pe forum. Cu mecanica nu excelez la capitolul auto.

Edited by martiz

Share this post


Link to post

Cand a fost ultima oara inlocuit lichidul de frana?

Share this post


Link to post

Cand ai reglat ultima data jocul la rulmenti si cand ai pus vaselina ?

Share this post


Link to post

Lichidul de frana a fost schimbat dupa spusele celor de la service la 20.000km (cum are 55.000). acum mai bine de un an. Vaselina la rulmenti - nu cunosc. Acum 1000km am fost la cineva care mi-a facut revizia , schimburi de ulei, placute de frana + saboti, curele si cred ca s-a uitat si la rulmenti, ca nu a zis nimic de treaba asta. Cred ca trebuie sa schimb mecanicul!

Edited by martiz

Share this post


Link to post

La toate masinile rotile fata intampina o usoara frecare la rotirea la mana. Verifica si pesiunea in pneuri, pe langa ce ai citit in postarile anterioare.

Share this post


Link to post

ma poate ajuta cineva cu o poza la un tambur pe spate desfacut, vreau sa schimb cilindri ,saboti si pistonasele la o cunostiinta. :)

Share this post


Link to post
Cand ai reglat ultima data jocul la rulmenti si cand ai pus vaselina ?

Jocul la rulmenti se regla la Dacia berlina care avea rulmenti conici pe spate :) ) Sau si la Matiz este la fel ? :-?

Share this post


Link to post

Exact la fel.

Share this post


Link to post

Cu motorul oprit, apas de 2-3 ori pe frana insa pedala de frana nu se face "lemn" ci este elastica, ca si cum ai apasa pe o minge partial umflata si permite sa apas cam 1 cm. Este normal sau este semn ca am aer in sistem?

 

De asemenea, cursa la care "prinde" frana in mers s-a dublat, fiind nevoit sa apas, estimez eu, 2-3cm si parca nici atunci nu este...hotarata.

Share this post


Link to post

Salutare.

Observ urmatoarea problema legat de franare: Distanta de franare este cam mare sau franele actioneaza mai "in lung" ( asta am mai citit pe undeva pe aici ca fiind o caracteristica a matizului - proasta zic eu ) ;

Eu care sunt incepator "banuiam" ca o frana ar trebui sa inghete cand o apesi dar nu este asa, in consecinta au fost cazuri in care am fost nevoit sa suplimentez frana cu frana de mana. Folosind imediat dupa actionarea franei si frana de mana am obtinut un efect de blocare.Folositor zic eu (ca sa nu intru in ala din fata) Totusi, exista o solutie mai simpla? Reglaje refacute? Componente frana mai performante? Am cam 12mii de km, in 11 luni de viata a matizului :)

Edited by blackhowk

Share this post


Link to post

...

 

Obisnuieste-te cu ideea.Anticipeaza traficul,franeaza din timp,respecta distanta fata de celelalte masini... samd.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...