Jump to content
Sign in to follow this  
Truta Cristian

Sunete si zgomote La Rotile Fata

Recommended Posts

Inteleg acum. Vezi daca ai joc in roata si in functie de asta iti dai seama. In principiu, din ce spui, urmeaza alt rulment

Share this post


Link to post

Inteleg acum. Vezi daca ai joc in roata si in functie de asta iti dai seama. In principiu, din ce spui, urmeaza alt rulment

 

Am inteles

Maine verific si voi vedea ce iese!

Multumesc pentru sfaturi si va scriu sa va spun ce constat.

O seara buna.

Share this post


Link to post

Inteleg acum. Vezi daca ai joc in roata si in functie de asta iti dai seama. In principiu, din ce spui, urmeaza alt rulment

 

Buna seara,

Azi am ridicat toate rotile pe cric si am tras de ele in toate directiile, cat am putut eu. Rezultatul este ca nu am sesizat nimic decat sa zic ca doua roti mergeau putin infranate, respectiv roata fata dreapta si roata spate stanga, adica nu se invarteau usor si se simtea putin ca freaca ceva.

Atat am putut sa constat, poate ca nu am tras eu suficient de tare sau nu am experienta cu verificari de genul asta de lucruri.

Ce ar putea fi altceva daca nu rulmentii? Pot mai merge asa aproximativ 10000 km pana ajung in tara sa o repar ?

Ce parere aveti?

 

Share this post


Link to post

Ar putea sa fie etrierii blocati, pe rotile respective. Poti sa incerci altceva... cand faci proba asta, departeaza usor placutele de disc, impinge-le putin. Dupa aceea daca huruie in continuare, cel mai probabil rulmentii.

Share this post


Link to post

Ar putea sa fie etrierii blocati, pe rotile respective. Poti sa incerci altceva... cand faci proba asta, departeaza usor placutele de disc, impinge-le putin. Dupa aceea daca huruie in continuare, cel mai probabil rulmentii.

 

Buna ziua,

Da , m-am gandit si eu la asta, o sa fac acum in week-end treaba asta . Sper sa am mai multe raspunsuri.

Multumesc pentru sfat!

Share this post


Link to post

Eu pareri nu mai am, da' o idee tot ma cuprinse, si anume : rasfoind cele treij' de pagini, probabil sa descoperi si alte cauze posibile.

 

:mrgreen:

Share this post


Link to post

Mie tare sa nu fie caseta de directie.

Share this post


Link to post

Scz de dublu post, da mi-am luat maxim.Din cauza rulmentului trosnea.Care rulment schimbat anu trecut.

Share this post


Link to post

Interesant. Dar e ok .

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

 

Problema mea principala e un zgomot metalic la roata fata dreapta, care imi da impresia ca o sa cada din mers. Ca o fi vreo bucsa din bratul bascula, ansamblul flansa-rulment amortizor sau rulmentul rotii, asta e greu de dat seama. Cert e ca se aude si daca trec peste o nuca...

Acu' nu stiu unde sa scriu exact despre problema asta dar poate ma ajutati voi cu un sfat (daca sunt pe topic-ul gresit, scuzele de rigoare): ca sa ajung pana a-mi da seama de unde vine, trebuie sa demontez roata. Jentile mele sunt ca cele din imaginea atasata, problema e ca janta asta e intepenita pe butucul rotii (fuzeta), adica ii desfac prezoanele si ea e tzeapana de parca ar fi sudata.

 

Orice idee din partea voastra care sa ma ajute sa o dau jos e binevenita. Asta, binenteles, sa nu implice sa dau foc masinii, sa folosesc vreun ciocan de 15 kile sau sa folosesc vreo unealta de taiat/sudat.

 

Merci frumos in avans

 

 

post-44823-0-51823400-1482786801_thumb.jpg

Share this post


Link to post

post-44823-0-51630800-1483386441_thumb.jpgSalutare din nou si La multi ani!!

 

Nu mai luati va rog in seama postarea de mai sus, s-a rezolvat cu wd40 si picioare-n roata :)

 

Acum, cred ca am gasit sursa zgomotului si inca ceva: zgomotul dispare atunci cand apas pedala de frana.

Intrebarea mea catre voi este: cele doua bucse de cauciuc aratate in imaginea atasata, sunt cele care vin pe suruburile de prindere ale etrierului? Nu am reusit sa ma uit foarte bine la masina pentru ca e noapte, dar in partea de sus a etrierului pare ca nu e acolo.

 

Merci.

 

post-44823-0-09804500-1483386308_thumb.jpg

Share this post


Link to post

In a 2-a poza (incercuite) sunt bucsele culiselor. Suruburile de prindere a etrierului (prima poza) pe fuzeta sunt fara bucse. Doar suruburi cu cap imbus, saiba integrata (guler) sau cu saiba separata.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Stand cu voi de vorba, acum mi s-a "aprins becul" si constat ca cele doua suruburi hexagonale sunt pe port-etrier (cele care vin insurubate in fuzeta) . De acolo-mi vine si jocul, sper sa ajung diseara si sa fac un film scurt.

Nu-l gasesc asa de simplu prin capatul asta de lume. Daca am norocul si e doar o problema de suruburi slabite, ar fi o treaba. Daca nu scap cu o strangere de suruburi, va trebui sa-l caut prin Romania :roll:

 

 

post-44823-0-73193500-1483436390_thumb.png

Share this post


Link to post

Cris adevar graira. Io, io intelesei in dunga, am gindit bine si-am scris prost . Da-i firesc si nu mi-s la prima abatere de nu ma insel . :mrgreen:

 

 

De suruburi slabite n-am auzit inca in zona aia, de regula se intepenesc de-abinelea. Asta, de nu ai "prieteni" de bine (cum am gasit eu cindva holenderul conductei de frina slabit in etrier , stinga fata, pe una din trasurile de serviciu).

Share this post


Link to post

Salutari,

 

Am atasat un scurt filmulet cu "bataia de toaca" de la port-etrier. Nu stiu cat se observa jocul ala, a trebuit sa editez un pic filmul ca sa il pot urca aici si s-a mai pierdut din calitate, plus ca n-aveam punct fix sa tin telefonul nemiscat. Sper sa fie de ajutor unora, cand cauta "scandalul" facut de roti,

 

Am gasit piese pe aici SH (port-etrier, ansamblu cu tot cu etrier), astept oferte de pret si sa vad cum fac sa intru in posesia lor.

WP_20170103_0051.zip

Share this post


Link to post

Nenea Giu, parerea mea e a nu o grabi cu cumparatul pieselor pina ce nu-i clara treaba, de unde clampane. De consideri ca cele doua suruburi is slabite (ce mi greu a crede) ia de le stringe si-apoi vezi ce spune. Probabil sa nu ai nevoie de alti etrieri, ii reconditionezi pe aia si ai iesit in cistig de cauza.

 

Mie unu nu mi-e clar de unde clampane. La o asa clampaneala , cu siguranta se si vede de unde provine.

 

Apropo, piulita planetarei ii strinsa cum trebue ? O clampaneala similara am intinlit, iar cauza, fu saiba (cu diametru interior prea mic) planetarei . Un berbec schimbase planetara (sau doar capul) si nu a tinut cont ca-i cu 2-3 mm mai lunga, mai mult decit suficient pentru a nu se putea stringe.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Viktore, pot sa-ti zic in prima faza ca esti "pocit" si merci ca esti pe faza :caaalm: . Surubul ala e intepenit acolo de parca e una si aceeasi cu fuzeta. In ciuda faptului ca surubul e solidar, port-etrierul ala misca in surub, cand trag de el.

Asadar, nu am cum sa strang suruburile alea mai mult decat sunt stranse acum si o posibila reconditionare a etrierului presupune niste piese pe care eu nu le gasesc aici. Pot cumpara tot ce inseamna ansamblu suspensie dreapta din dezmembrari.

 

Daca te referi la piulita din capatul planetarei, cea care vine blocata cu pana radiala si care se vede si cu roata montata, n-o vad sa fi avut de suferit.

 

Acu', ca mi s-a pus pata pe clantzaneala asta, o sa cumpar "ciolanele" presupuse vinovate, le schimb si vedem ce se intampla. Costa undeva la 30 de euro. Daca nu, mai sunt vreo doua Nexii demontabile in toata Franta asta si costa undeva la 200 de euro intreaga. Daca operatiunea asta va fi un esec, o sa fie vreo trei Nexii :) )

 

 

Share this post


Link to post

Haidi breee ... ma lesi ...? Adica, vrei sa spui ca francezii se uita la trasura ta (o raritate) ca la masini straine, ai ? :) )

 

Da' iti dau crezare ca stiu cum sta treaba cu raritatile ...

 

Cu ani in urma aeroportul din Bp. o achizitionat 7 limuzine serie 240 Transfer (cutii automate) din care doua dintre ele au ajuns la noi ce le-am alergat citiva ani buni. De-a dreptu' o placere a te da pe ulita cu salupele ... Doar 7 buc. in toata tara ...

 

Revin cu link-ul ca aparu o eroare bag seama .

 

https://dl.dropboxusercontent.com/u/58182239/Volva%20240%20transfer/Volvolucia1.jpg

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Cei cu care corelationez pe-aici n-au mai vazut sau n-au bagat-o in seama daca au trecut pe langa una asemanatoare. Altora le-a mirosit linia de opel din lateral :) ) E o raritate pe-aici, dat fiind faptul ca majoritatea pe care le-am vazut vandabile au motorul prajit (cutie mai scurta decat ce stiam eu la Cielo in RO, la 130 motorul incepe sa se exorcizeze - am si uitat sincer de 2 saptamani de cand sta pe butuci). Apoi, e sedane si francezii considera asta blasfemie - eu si cu arabii mai avem berline, mie imi lipsesc geamurile fumurii :mrgreen: . In plus, trasura din '95, cu 4 geamuri electrice, servo, airbag, aer conditionat ii face sa zica "nu-i rau deloc" (acum conduc spre ex un Clio din '93 crud din toate punctele de vedere si am pe el și șoc sau cum ii zice, ca la Dacie) . The most impressive e antena "laser frate!"

 

Legat de problema mea:

Am gasit ansamblul etrier (inclusiv port-etrier) cu 40 de euro, mai astept oferta pentru alte ciurucuri cerute si sper s-o rezolv cat de repede. Daca nu reusesc sa desfac suruburile alea, o sa ajung la un service sa-i dea cu pneumatica.

 

P.S - imi spune ca continutul a ceea ce ai trimis tu in Dropbox nu exista :roll:

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Am impresia ca nu voi fi in masura a baga cornu-n perna de nu aflu cu exactitate ce a determinat acea clampaneala, adevarata cauza.

 

M-ai bagat in ceata . La urma toata, unde-i problema ? De unde clampane ? Si dupa cum toate au o explicatie, intrebarea e : de ce, de ce clampane ?

 

Altfel, link-ul merge deschis ...

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Acum merge link-ul. Am un prieten care a avut si folosit un yacht de asta de fun mai mult si m-am mai dat si eu cu el, un Diesel in 5 pistoane parca, de 2.4. Treapta a 5-a de viteza era din buton (cu overdrive). Meserie de masina.

 

As vrea sa stiu cauza radacina de la care a plecat treaba asta. Chestia e ca gaurile de prindere ale port-etrierului sunt largite si clampane. Am dat in roata, am tras de toate mațele pe-acolo, am facut rasucirea crocodilului pe sub masina, nu gasesc alta sursa evidenta.

Sunt 21 de ani de cand piesa aia e acolo probabil, 160 000 de km (asta vad eu, acu astia pot sa fie pe-o roata sau in marsarier). Ori s-a schimbat ceva la un moment dat si nu a fost montat la loc cum trebuie ori chiar a imbatranit materialul ala de a inceput sa se "mucifice". Nu stiu sa fi luat vreo groapa in ziua in care a inceput sa clampane si care sa fi cauzat asa subit largirea aia acolo. Sau sa fi franat cand eram in vreo groapa sau pe o cocoasa/bordura. Stiu ca atunci cand mergeam cu geamul dreapta deschis, pana a avea defectul asta, auzeam uneori un clănțănit subtil la trecerea prin zone cu asfalt deteriorat/ondulat etc dar nu l-am luat prea in serios.

 

Uite o explicatie prea frumoasa ca sa fie adevarata:

s-au montat niste placute de frana care au uzat discul, de i-au dat o forma conica. Si s-au folosit discurile astea schimband cateva seturi de placute. La franare, se descompune forta de apasare pe directia radiala a discului, datorita conicitatii si trage de etrier si port-etrier :rtfm: . E absurd, asa-i? Stiu, si eu zic la fel, dar n-am ce face azi la munci :mrgreen: Imi mai aduc si eu aminte de rezistenta materialelor si organe de masini #-o . O super exemplificare grafica in poza atasata.

post-44823-0-34958100-1483543319_thumb.jpg

Edited by giusache

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...