Jump to content
Sign in to follow this  
cristeck

Cand E Sa Se Intample ...

Recommended Posts

Domnilor si fratilor ...

Se pare ca sirul de probleme care apar nu se mai terimina, una fiind mai mare decat alta. Ce ziceti de asta:

 

Mi s-a oprit motorul in timpul mersului. Nu radeti de mine pentru ca inca mai stiu sa schimb vitezele si sa calc ambreiajul (exista bineinteles si varianta ca m-am ramolit de tot).

 

Treceam calea ferata de la Rocar, am redus viteza si am schimbat in treapta a II-a si pur si simplu s-a oprit motorul. Si nu a mai pornit nici sa il pici cu ceara. Am dat de cateva ori la cheie si nu a mai pornit. Am desfacut conducta care vine in rampa de injectoare si benzina venea. Se poate ca presiunea sa nu fie cea corecta pentru ca nu am avut cu ce sa o masor. Dar venea. Motorul se invartea insa nu pornea. Pana atunci nu a dat nici un semn ca ar merge prost. Din contra. Mergea f bine si nimic nu anunta dezastrul.

O sa ajung pana la urma la un service cu masina, dar pana atunci as vrea sa aud si cateva pareri d-ale voastre. E posibil ca problema sa aiba o cauza mica si de obicei simpla :wallbanger: (sper eu).

 

Voi ce parere aveti?

Multumesc.

Share this post


Link to post

electromotorul, du-l la verificat.

Share this post


Link to post

Mi s-a intimplat si mie, dar primul lucru pe care l-am facut a fost sa desfac busonul de la rezervor de unde au iesit atitia vapori de am crezut ca nu se mai temina (lucru pe care l-am citit tot pe undeva pe aici pe acest forum), dupa care motorul mi-a pornit fara probleme.

Share this post


Link to post

sunt cam pesimist, daca am avut dacie... ar putea fi si bobina de inductie...

Share this post


Link to post

O sa verific rezervorul.

Insa electromotorul nu are nici o treaba. De invartit se invarteste motorul (si electromotorul), plus ca nu se opreste motorul din cauza lui.

Share this post


Link to post
O sa verific rezervorul.

Insa electromotorul nu are nici o treaba. De invartit se invarteste motorul (si electromotorul), plus ca nu se opreste motorul din cauza lui.

 

Normal ca nu se opreste, dar nu mai porneste...

Share this post


Link to post

In momentul cand dai la cheie, nu ai cumva impresia ca electromotorul se invarte putin mai repede sau se aude altfel decat normal?? Verifica cureaua de distributie, este simplu, desfaci doar cele 2 suruburi de pe capac din partea de sus, si tragi usor de ea, daca cureaua pare in regula, si este slabita sau rupta, atunci e din alta parte buba. Eu am patit-o de mai multe ori, odata chiar dupa ce am schimbat cureaua, dar mi-au schimbat-o la magazin pt ca era de cateva zile pe masina. Cureaua se schimba relativ usor daca ai ceva cunostinte, doar ca tre sa te bagi sub masina pt a desface capacul de la volanta si dat roata jos, scoasa fulia, pompa de la sevo, etc #-o . Mda, cred ca tre sa te duci la un service, eu unul am schimbat-o cu un amic in spatele blocului. Vezi sa fie pusa la punct bine altfel vei avea probleme.(asta in cazul in care este cureaua rupta)

Pt a desface cele 2suruburi iti trebuie o tubulara de 10. Daca ai motor OHC e excelent, nu vei avea probleme, trebuie doar cureaua inlocuita, asta este unul si poate cel mai mare avantaj la cielo OHC, daca ai 16valve 2 axe cu came, DOHC pe romaneste ai belit-o :mda: mai mult ca sigur ca ai si supape strambe. Aviz si posesorilor de espero,executiv, schimbati cureaua de distributie la timp,si sa fie de calitate, daca s-a rupt...belea mare.

Share this post


Link to post

Vezi totusi aprinderea! Scanteie ai?

Share this post


Link to post

A doua la mana, scoate fisa centrala din bobina de inductie si pune pe cineva sa dea la cheie, daca iti apare scanteie intre borna bobinei si sasiul masinii atunci bobina este ok la fel ca si tot ansamblul distribuitor(delco). Daca nu ai scanteie, probabil ca este modulul de aprindere, eu unul asa am patit. Daca cumva nu ai scanteie si se dovedeste a fi modulul de aprindere, schimba si bobina din delco, este in jur de 150.000-200.000lei, sa fi sigur ca nu vei mai avea probleme. Capcul de delco nu are treaba chiar daca este fisurat, masina porneste, dar va avea o puternica vibratie la relanti, se fura curent dar totusi porneste.

Share this post


Link to post

O sa verific atat cureaua de distributie cat si fisa centrala (la asta ma gandisem si eu). Motorul este OHC.S-ar putea ca motorul sa se invarta un pic mai repede. In momentul ala eram si f obosit (statusem toata ziua la spital - am un baietel de 1 zi si cateva ore :D ) si nervos si nu am dat importanta acestui amanunt.

O sa verific ambele variante. Din pacate la scurt timp dupa ce s-a intamplat problema a inceput ploaia aia de m-a udat pana la piele. Am chemat pe cineva si m-a tractat pana la socrii mei, ca erau mai aproape. MAine o sa ajung inapoi la masina si o sa verific.

Bobina din capacul delco am schimbat-o acu vreo 3 saptamani (400 - 500 km), dar nu se stie niciodata).

Multumesc mult de tot.

Edited by cristeck

Share this post


Link to post

Sa-ti traiasca baiatul!!!! :drinkers: =D> Felicitari

Share this post


Link to post

Sa traiasca si sa fiti toti fericiti!!! :thumbl:

Share this post


Link to post

Am desfacut capacul de la rezervor - nu erau vapori de benzina.

Lauriciu, am verificat cureaua de distributie si totul e OK (ce bine). Ma temeam ca s-a rupt si dau si de alte belele.

Am verificat si bobina de inductie. Am masurat-o cu un ohmmetru si valorile au iesit OK, ca la carte. Problema este ca nu a dat scanteie intre borna centrala si caroserie. Am incercat atat prin scoaterea fisei centrale de la bobina de inductie, cat si prin lasarea fisei centrale in bobina si pus celalalt capat la masa. Nimic. Modulul asta de aprindere se poate masura? Si cam cat ar costa?

Multumesc pentru sfaturi.

Share this post


Link to post

Ai masurat sa nu fie intrerupta fisa pe undeva?

Nu stiu cum e la injectie, dar un delcou la carburatie, daca e fisurat... sunt simptome asemanatoare...

Share this post


Link to post

cristeck ai verificat daca sant toate sigurantele bune?.Modulul de aprindere din delcou este vreo 1,5 mil iar bobina vreo 150k lei.

Share this post


Link to post

Sint de aceiasi parere .Verifica tabloul de sigurante.Am avut aceiasi problema cu o

siguranta parca de 10A cam la 1 saptamina dupa ce am cumparat masina.Imi pare rau ca nu stiu sa-ti spun care este.

La mine rezolvarea a fost sa apas cu mina pe sigurante si masina a pornit.Bineinteles

ca dupa aceea am schimbat siguranta cu problema.

Am mai patit o data ceva tot asa dar atunci a trebuit sa desfac capota si sa apas toate mufele de contact pe care le-am gasit.Masina a pornit iarasi dar nu stiu nici in acest caz ce mufa a fost.Succes.

Share this post


Link to post

Am verificat si fisa centrala. Aparatul de masura a aratat ca e buna. Insa pentru asa ceva iti trebuie un aparat de masurat special, ce genereaza tensiuni mari.

Am verificat tot tabloul de sigurante (uitasem sa va spun) si nu am gasit nici una arsa.

Si totusi nu porneste.

:wallbanger:

Share this post


Link to post

Martorii de la motor si baterie sant aprinsi cand pui contactul?Raman aprinsi cand dai la automat?

Share this post


Link to post

Da, sunt aprinsi cand pun contactul. Cand dau la automat martorul bateriei se stinge, iar cel al motorului ramane aprins.

Share this post


Link to post

Verifica alarma!

De regula este un contact de releu prost. Daca a fost si ploaie, ai putea avea probleme.

Sub volan, in cochilie, de regula se mai monteaza un releu de la alarma.

 

Am patit la fel asta iarna. Daca e asa, ai scapat ieftin!

Sa-ti traiasca baiatul!

Si bine ca e cu noroc, nu s-a rupt cureaua la distributie...

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

Multumesc pentru urari, Costel. O sa verific si varianta cu alarma, ca n-am nimic de pierdut.

Share this post


Link to post

Am gasit cauza...

E de la distributie.

Incercasem toate variantele care le aveam de la voi si nu a mers nici una. Ieri am facut rost de niste fise pentru bujii de la cineva, care bineinteles ca nu au avut nici un efect. In disperare de cauza am desfacut si capacul delcou sa vad daca e fisurat. Intr-o doara am dat la cheie sa vad daca se invarte pipa care da scanteie la bornele de pe capac. Si nu s-a invartit. M-am mai uitat odata la cureaua de distributie (stiam ca e un pic cam slaba) si am mai dat odata la cheie. Nu s-a invartit. Pinionul de pe arborele cotit se invarte dar cureaua nu (dar nici rupta nu e). Am apasat pe curea cu o surubelnita si am vazut ca era mult mai slaba decat mi s-a parut prima data.

Acum exista 2 posibilitati:

1. cureaua e suficient de slaba si uzata cat sa nu mai prinda dintii pe pinion

2. sa se fi gripat axa cu came :wallbanger:

 

Voi ce ziceti? E posibil ca axa cu came sa se gripeze asa pur si simplu? Uleiul are vreo 2500 km ELF 10W40 semisintetic. Sau poate fi cureaua asa de uzata (35 000 km) sau rola uzata astfel incat sa nu mai prinda pe pinion? S-or fi rupt ceva dinti de pe curea.

 

#-o

Share this post


Link to post

Cel mai probabil sa dus dantura de pe curea pe o anumita portiune.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...