Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Cum Se Desface Maciulia Schimbatorului De Viteze?

Recommended Posts

... chiar asa cum se poate desface ? :rolleyes: ... la Cielo .

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

eu am reusit sa o scot prin miscare stanga-dreapta, dar tre sa ai ceva sforta si o carpa sa nu-ti alunece mana.alta metoda nu stiu

Share this post


Link to post

cum dracu sa o tai??? :wallbanger: daca ai nevoie vreodata sa o pui inapoi??

incearca sa o scoti miscand de ea stanga-dreapta chiar daca te vei chinui un pic, eventual cu ajutorul unui amic, unu tine de mai jos de schimbator altul misca de maciulie.

Share this post


Link to post

Eu asa am facut.Cauciucul ala e turnat iar dupa cauciuc e ceva din plastic

post-224-1119554803_thumb.jpg

post-224-1119554818_thumb.jpg

post-224-1119554835_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Nu este turnat ci este bagat acolo la temperatura...Ca sa il scoti trebuie sa incalzesti pe la vreo 100 de grede celsius si ar trebui sa iasa. Am gasit o recomandare de efectuare a operatiunii prin scoatere tijei din timonerie si introducerea maciuliei in apa fierbinte (100' C). Daca vrei sa-l mai folosesti incearca metoda asta, daca nu flex-ul sau bomfaierul (si eu tot asa l-am scos la Matiz).

Edited by andreib

Share this post


Link to post

andreib are dreptate cu metoda de scoatere.Atasez mai jos operatiunea exacta.

demontare.jpg

Share this post


Link to post

Salutare..

Am vazut pe aici cateva Cielo cu capul de la schimbator inlocuit!Operatiunea asta am vrut sa o fac si eu insa mecanicul care are grija de masina mea mi-a zis ca nu se poate inlocui din cauza acelui sistem...Voi cum ati procedat?

Mersic

Share this post


Link to post

Se ia una bucata fierastrau (bomfaier) si se taie maciuca perpendicular pe axul schimbatorului, dar putin inclinat, sa nu ajungi la fier. Singura metoda asta este. Eu asa am facut, dar pe deasupra am scurtat si tija , i se parea prea lunga. Inelul care se trage in sus pentru marche-arriere l-am elimitat, dar nu-i simt lipsa deloc. La mersul inapoi, se ridica efectiv cu doua degete ceea ce a mai ramas acolo, adica baza de plastic pe care a fost lipit inelul respectiv.

 

A, nuca respectiva este destul de desteapta. Daca se doreste, se poate demonta in 3 bucati si se poate schimba pielea ( care acum e neagra) cu alta de orice culoare . Intial a fost rosie, dar nu se potrivea cu interiorul ( evident...) si am ales negrul. La fel, daca se jeguieste, se schimba rapid. E de la firma Pilot, la fel ca si rama cromata din imagine.

post-3072-1165955367_thumb.jpg

post-3072-1165955406_thumb.jpg

Edited by radux

Share this post


Link to post

Oky, am inteles fara cu demontarea maciuliei, dar se gasesc maciulii care sa nu necesite stricarea inelului pt marche-arriere ( IN CRAIOVA DE PREFERAT :D )? sau tre sa fac cum a facut Radux?

Sincer mi-e frica sa nu stric ceva pe acolo :D

Share this post


Link to post

Pai depinde numai de ce fel de maciulie gasesti. Eu taiasem numai 3-4 mm din buza superioara a acelui inel de plastic si functiona fara probleme. Depinde daca maciulia noua vine lipita pe fier sau mai lasa ceva spatiu liber.

Share this post


Link to post

in principiu ar merge cam toata maciuliile pe care le gasesc.. scurte ar fi mai indicate nu?

Share this post


Link to post

Ca sa se potriveasca pe inelul de marche-arriere, maciulia trebuie sa aiba dedesubt un spatiu adecvat pe care se "pupa" inelul cand il ridici. Daca pui o maciulie fara spatiul ala dedesubt, va merge, nici o problema si asa, dar o sa ai un schimbator ca la Dacie...de 1 metru !

Ideea e ca trebuie sa pastrezi cursa inelului pana unde vrea el sa se ridice si daca ii pui o "maciuca" normala, fara spatiu dedesubt, atunci aceasta va trebui fixata tocmai in varful tijei, ceea ce duce la supradimensionarea intregului ansamblu : adica se face ditamai batul : luuuuuung !

Share this post


Link to post

Eu m-am gandit sa pun nuca de schimbator de la Renault pentru ca majoritatea masinilor de la ei au cutia ca a "noastra".

Poate ne spune EM!L cum se procedeaza cu nuca de la schimbatorul de la Renault

Share this post


Link to post

Cum se procedează la demontarea de pe un Reno (că schema de demontare de pe Cielo e postată mai sus) sau cum se procedează cu adaptarea ei pe Cielo?

Citeşte, de mai sus, explicaţiile colegilor despre condiţiile necesar a fi îndeplinite ca "transplantul" să aibă succes.

Din ce zice @Englishman deduc faptul că singura "piesa" ce ar putea pune probleme este inelul de marche-arriere, dar n-ar trebui să ai prea mari dificultăţi chiar dacă îl înlături şi păstrezi doar "baza" (asta în varianta în care nu e compatibil cu noua "configuraţie").

Vezi aici şi

cum arată la Laguna II (poate te ajută cu ceva).

Share this post


Link to post

Am pus de Opel Astra G...de piele. Vine ca turnata

  • Like 1

Share this post


Link to post

Doar maciulia sau maneta cu totul? nu ne arati si cateva poze?

Share this post


Link to post

post-30516-055268600 1289924333_thumb.jpgpost-30516-074473600 1289924309_thumb.jpg Cam asa arata la mine.

Chinuri mari ca sa o scot pe cea originala de la Cielo, si anume: Am crestat un X pe maciulie si am decojit`o. Apoi cu un feon* am incalzit nuca si am scos`o prin rotire cu un prosop.

* feon profesional, nu de uz casnic

Share this post


Link to post

Nuca schimbatorului de la ce masina este?

Share this post


Link to post

Va confirm ca este de Astra G, intra cu forta si nu va da batai de cap in legatura cu inelul.

Am mai vazut si la Opel Corsa C si Opel Vectra ...B cred. Era din 2001

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...