Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

@raresvintea

Ce treaba au injectoarele cu admisia aerului? Cum sa se infunde? Aerul este tras de piston de-a lungul galeriei de admisie, de-aia se cheama aspiratie, la care se adauga si benzina atomizata la momentul oportun de injector. Aerul NU trece prin injector sa-l infunde, asta e prognoza meteo, adica SF!

Adi Iacob

 

 

Draga Iacob si alti cititori. admisia de aer are legatura cu injectoarele deoarece atunci cand aerul e cald are o densitate mai mica si deci implicit patrunde o cantitate semnificativ mai mica de aer in cilindru. Astfel nu mai exista cantitatea de aer necesara arderii intregii cantitati de combustibil din cilindru. Cantitatea de praf suplimentara ce intra in cilindru datorita calitatii filtrului la temperaturile de ardere se topeste intrand in combinatii chimice cu combustibilul ramas. Astfel se produc substante mai grele ce nu sunt eliminate in totalitate pe evacuare, iar la racirea cilindrului cu o noua faza de admisie se racesc, devin solide si se depun pe cilindru, inplicit pe bujii, injectoare, supape, etc. Pe langa asta, viteza mai mare a aerului in filtru si imbogatirea acestuia cu particule de praf rapida duc la o sufocare tot mai mare a motorului si la accentuarea fenomenului. Filtrele de aer sport nu sunt un moft, ele sunt facute pentru a creste puterea motorului si reusesc aceasta, dar numai pe durate scurte (o cursa de raliu) si numai in conditii speciale, (admisie corespunzatoare si mai ales evacuare cat mai directa si mai mare pentru ca, degeaba bagi mult daca nu are pe unde sa iasa si sa se aereze cilindrul bine si mai ales sa se elimine acele componente mai grele ce raman dupa arderea combustibilului). Cam asta e! Cu respect si eu! Si scuzati daca am greseli de exprimare dar stiu mai mult mecanica decat gramatica.

Share this post


Link to post

Datorita faptului ca am o baterie destul de voluminoasa si inalta, gura tunelului care vine de la filtrul de aer peste radiator, este relativ obturata.Nu este tocmai libera.Cum influenteaza asta mersul motorului si ce se intampla cu functionarea acestuia daca dau acel tunel jos?Intra mai mult aer cald?Ramane gura filtului prea jos si risc sa intre apa?

Share this post


Link to post
Cantitatea de praf suplimentara ce intra in cilindru datorita calitatii filtrului la temperaturile de ardere se topeste intrand in combinatii chimice cu combustibilul ramas. Astfel se produc substante mai grele ce nu sunt eliminate in totalitate pe evacuare, iar la racirea cilindrului cu o noua faza de admisie se racesc, devin solide si se depun pe cilindru, inplicit pe bujii, injectoare, supape, etc.

Raspunsul tau e frumos elaborat si explicatiile par 100% veridice. O singura intrebare (retorica) am a pune : ce treaba are injectorul cu cilindrul, cum anume se depun pe injectoare acele particule rezultate in urma procesului de ardere ? Ce spui tu e valabil doar la motoarele care au injectorul direct in capul cilindrului, ori la Daewoo asa ceva nu exista. Injectoarele intra in galeria de admisie si singura posibilitate de a fi contaminate cu particule rezultate din ardere ar fi ca supapele de admisie sa nu mai inchida. In situatia asta, un motor ar avea nevoie nu de un filtru de aer ci de o reparatie zdravana, in primul rind de o rectificare a supapelor. Cel mai probabil ar merge in (foarte multe) colturi

Share this post


Link to post

La sfarsitul fazei 4 si inceputul fazei 1 din ciclu exista un timp scurt in care sunt deschise ambele supape.

Share this post


Link to post

Montaj corect la un filtru sport. http://www.kandn.com/instructions/57-1522.pdf

NU este motor de woo dar ideea e aceeasi .

Acum, cu variantele astea cu praful care trece prin filtru ( edstul de plauzibil ca doar d-aia intra mai mult aer ca sunt porii mai mari ) si cat de mult dauneaza el motorului.. sunt in dubii daca sa mai iau sau nu.

Share this post


Link to post
... edstul de plauzibil ca doar d-aia intra mai mult aer ca sunt porii mai mari ...

Mai exista varianta ca suprafata desfasurata a filtrului sa fie mai mare, de unde si cantitatea mai mare de aer trecuta prin el.

Share this post


Link to post

Si-a pus careva filtru sport pe masina cu GPL?

Care a fost comportamentul vizavi de consum si cuplu?

Share this post


Link to post

Salutare! Vreau sa-mi schimb filtrul de aer standard cu unul sport. Am vazut ca are o sonda, iar cand scot filtrul de aer, sonda nemaifiind la locul ei, motorul se opreste cand e la ralanti si trebuie sa-l tin turat din pedala. In cazul in care ii pun un filtru sport, ii dau o gaura in carcasa si montez etans sonda ar merge fara probleme ( opriri la ralanti, consum crescut, etc. )? De asemenea, conteaza locul in care pun sonda, sau e important doar sa fie in interiorul filtrului, etansata?

Edited by OmCret

Share this post


Link to post

Avand in vedere necazurile pricinuite de schimbare macar merita? Cu ce iti imbunatateste performantele masinii (destul de batrana) acest filtru sport?

Share this post


Link to post

La ce necazuri te referi? Eu nu stiu daca vor fi, mai sus am intrebat.

Voi avea o acceleratie mai buna, mai ales in treptele inferioare, un consum mai mic sau mai mare.

Espero nou nu mai exista, asa ca modific ce am.

Ca exemplu, saptamana trecuta am schimbat cauciucurile din fata de 185 cu unele de 175 si am simtit imbunatatiri.

Deci, a mai facut cineva asa ceva?

Edited by OmCret

Share this post


Link to post

espero.jpg

 

 

Poti sa iti pui filtru sport pe espero dar sa stii ca o sa creasca consumul de carburant (daca intra mai mult aer si ECU simte asta automat va da mai multa benzina).Am si eu pe lacettiul meu filtru sport si a crescut consumul cu putin.Se simte dar f putin la pedala .Eu zic ca a fost un moft.Poate un cip tuning ar rezolva problema cu vreo 15 caluti frumosi.O seara placuta :lavolan:

Edited by Dorian19

Share this post


Link to post

Interesant. Pana la urma: daca e benzina mai multa, puterea trebuie sa fie mai multa. Pe gaz asa am observat. Cam offtopic: am avut in vedere si alte metode de marire a puterii, printre care si taierea sitelor din esapament, dar sunetul ar fi prea puternic; la chip-tuning m-am gandit initial, am cautat pe net si nici o firma nu ofera pentru Daewoo Espero, si foarte putine pentru alte modele de Daewoo. Am si intrebat si nu mi-a zis nimeni ca face. Stii pe cineva?

Ala e motor de 1.8?

Edited by OmCret

Share this post


Link to post

Interesant. Pana la urma: daca e benzina mai multa, puterea trebuie sa fie mai multa. Pe gaz asa am observat. Cam offtopic: am avut in vedere si alte metode de marire a puterii, printre care si taierea sitelor din esapament, dar sunetul ar fi prea puternic; la chip-tuning m-am gandit initial, am cautat pe net si nici o firma nu ofera pentru Daewoo Espero, si foarte putine pentru alte modele de Daewoo. Am si intrebat si nu mi-a zis nimeni ca face. Stii pe cineva?

Ala e motor de 1.8?

 

 

scoate i tubulatura din fata filtrului de aer, cea de plastic si vezi cum se comporta posibil sa fii surprins.

Edited by adytzu adytzu

Share this post


Link to post

Am scos-o, iar acum traseul are cativa cm, si un diametru mare ( cred ca maximul de pe toata lungimea, asa ar fi si normal, sa fie din ce in ce mai larg catre capat). Asa... turatia creste mai repede pe liber si in viteze, se simte mai ultm in primele. Accelereaza mai bine, am ceva mai mult cuplu la turatii mai mici: pot sa urc in viteza a 5a pante pe care in trecut nu le urcam. Banuiesc ca cu mare parte din traseul scos, cu cauciucuri de 175 si cu un debit mare de gaz pot sa ajung de la 0 la 100 km/h in mai putin de 10 secunde. Ramane de vazut care va fi viteza maxima cand voi ajunge pe autostrada. Consumul pare ca a scazut putin, (nu numai datorita traseului mai scurt in primul rand, ci a faptului ca merg in viteze mai mar isi/sau ajung in ele mai repede). Deci merita!

Edited by OmCret

Share this post


Link to post

Care ar fi avantajul sa urci pantele in treapta a-V-a?

Share this post


Link to post

Consumul, economia de miscari pe o autostrada.

Share this post


Link to post

Care ar fi avantajul sa urci pantele in treapta a-V-a?

 

Consum mai putin decat intr-a IV-a.

La fel, am avantaje si in alte viteze: accelerez mai repede ( consum mai mult ca inainte la accelerare, acum creste in turatii mai repede si o apas si eu mai tare decat inainte, ca poate, deh) si ajung mai repede intr-o treapta superioara. De exemplu, in oras ajung in viteza a IV-a in 5-6 secunde, la 40-45 km/h, cam cat am nevoie, eventual o mai apas usor dupa asta, iar daca trec de 60 km/h, o bag in treapta a V-a. Am bagat ieri GPL si mi-am propus sa nu mai trec de 3000 rpm. Inainte sa scot mare parte din circuitul filtrului de aer consumam 10 litri GPL/100 km, mergand economic, normal. Voi posta un consum in aceleasi conditii cand voi termina gazul.

 

Scuze de raspunsul atat de intarziat, imi propusesem sa postez dupa ce voi ajunge pe autostrada, ceea ce nu s-a intamplat inca. In plus, n-am prea avut mult timp sa intru pe multe topic-uri. Probabil in maxim 2 saptamani voi merge pe A1 si voi scrie impresii. Pana atunci:

Espero cu filtrul de aer scos.

Share this post


Link to post

La cum este etajata cutia de Espero/Cielo teoretic la 60 ar trebui sa schimbi in treapta IV.Legat de filmulet sa confirme DJDark daca si-a scos filtrul de aer sau nu, desi eu nu cred ca l-ar fi scos.

Edited by George_Paraschiv

Share this post


Link to post

Depinde la ce turatie schimbi viteza, daca vrei sa simti sportivitatea data de filtru, de scoaterea circuitului sau de absenta filtrului, trebuie sa schimbi mai tarziu decat la 2000 rpm. Eu schimb intr-a IV-a la 40 km/h, la 2000 rpm, dupa care ajunge la 1500rpm, iar de acolo mai cresc cat am nevoie. La 40-45 km/h am schimbat si intr-a II-a uneori.

Ce te face sa crezi ca nu l-a scos?

Edited by OmCret

Share this post


Link to post

Filmul e facut de DJ_Dark si avea filtrul scos.Mai multe detalii iti poate oferi el.

Share this post


Link to post

Abia azi mi-am dat seama ca e acelasi Dj Dark care are cont pe forum. :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...