Jump to content
Sign in to follow this  
cristeck

Cilindru Ambreiaj

Recommended Posts

Salutare.

La ultima mea vizita la service cu masina m-am plans de pedala de ambreiaj ca e prea tare. La o cercetare mai amanuntita s-a descoperit ca pierdeam lichid pe la pistonasul care vine montat pe cutia de viteze. Mai exact garnitura care vine acolo s-a cam dus. Pierderile nu sunt mari, dar suficiente cat sa intre aer in sistem si sa apara si problema de mai sus. Toate bune si frumoase pana cand mecanicul mi-a zis ca nu se mai gaseste garnitura respectiva ci trebuie cumparat tot pistonasul (cu garnitura aferenta). Asa e? Voi ce stiti? Chiar nu se mai gaseste separat garnitura aia? Ca pistonasul e vreo 2,5 mil.

Multumesc.

Share this post


Link to post

Cu aceasi problema m-am confruntat si eu dupa ce am dat cutia jos.

Azi l-am dat jos.Era plin de rugina cilindrul pe interior la fel si pistonasul cu garniturile.Cilindrul pe interior l-am curatat cu o carpa de bumbac aspra imbibata cu wd40 pusa pe burghiul bormasinei.Dupa aceasta operatiune lucea ca platina.

Pistonasul cu garniturile le-am curatat tot cu wd40.Dupa ce le-am sters bine am uns cilindrul pe interior si garniturile pistonasului cu vaselina siliconica speciala pentru asa ceva.Montat la loc,aerisit si merge ca nou fara pierderi.

 

P.S. Aici la valcea un cilindru ambreiaj cielo costa 660.000 lei.

Share this post


Link to post

La mine s-a manifestat prin faptul ca ambreiajul nu raspundea,sau mai exact apasai pe ambreiaj si degeaba.Se scursese tot lichidul.Am patit asta intr-o iarna in apropierea sarbatorilor si cum nu am gasit mecanicii care imi lucrea-za de obicei la masina,m-am apucat si in aproximativ 1 h am schimbat singur cilindrul.Trebuie desfacute doar doua suruburi si cablul de alimentare cu lichid.

In cazul tau eu unul as schimba cu unul nou pe principiul ca atunci cind sint pe drum in afara orasului nu vreau sa am probleme cu masina.

La Brasov cilindrul+lichid m-a costat cam 900 000 lei.

Share this post


Link to post

Vrei sa spui ca daca ti se strica masina o arunci si iei alta de frica sa nu te lase in drum?Sau mai nou nu se mai repara masini ?

 

P.S. Aici cilindrul costa decit 350.000 lei .

Share this post


Link to post

Domnilor, pai diferenta de la 2 500 000 si pana la 900 000, 600 000 sau chiar 350 000 lei pentru cilindrul ala e enorma. Ori mecanicul nu stia ce zice sau e ceva putred in Danemarca. Preturile care le ziceti voi sunt pentru cilindru cu tot cu pistonasul din interior?(Sau nu are nici un pistonas acolo?)

Am vazut si eu ca e usor de schimbat dar ma frapeaza diferenta de pret. Pai nici daca vin la voi nu ma costa drumul si piesa cat mi-a zis ala.

:scarpin: :drinkers:

Edited by cristeck

Share this post


Link to post

Deci este vorba de cilindrul de ambreiaj nu de pompa de ambreiaj.Da, la pretul ala este complet :D

Share this post


Link to post

Azi cand am parcat masina am ramas cu schimbatorul blocat in marsharier. Nu vroia cu nici un chip sa iasa din viteza. Am sesizat si un tremurat la masina atat timp cat era blocata maneta. Am oprit motorul dupa care a iesit din viteza. Cu motorul oprit intra normal in toate vitezele. Vi s-a mai intamplat ceva asemanator? E cazul sa merg cu ea in service?

Share this post


Link to post

Iti mai intra in vreo viteza cu motorul pornit?

Share this post


Link to post

In celelalte viteze intra normal cu motorul pornit. E prima data cand imi face o figura masina de cand am luat-o (1/2an). Nu stiu daca a fost o senzatie sau nu dar parca cand dadeam cu spatele sa o parchez mergea mai repede azi cand a ramas blocata maneta decat de obicei.

Share this post


Link to post

Verifica nivelul lichidului de ambreiaj din pahar si eventualele pierderi pe la cilindru.Pedala e normala ca inainte sau are cursa libera mare?

Share this post


Link to post

Dimineata cand am vrut sa plec facea urat tare. Intra f. greu in viteza I sau marsharier, se oprea cand plecam de pe loc, etc. In fine am ajuns cu chiu cu vai la un atelier si acolo am schimbat "cilindru receptor" pe unde se prelinsese tot lichidul.Am inteles ca erau duse garniturile din el. Am completat cu lichid de frana DOT 4 paharul si acum totul e OK. Toata afacerea m-a costat 130 RON. Bine ca n-a fost ceva mai grav. Bafta.

Share this post


Link to post

Astazi de dimineata..cand am plecat cu masina...am observat..ca ambreiajul il apas foarte usor si cupleaza jos de tot... Pt ca mi s-a parut ca totusi nu e normal (simteam diferenta) am verificat lichidul..si nu mai era un strop. Nu imi pot da seama daca s-a consumat treptat sau brusc...cu o zi inainte..nu imi amintesc ceva schimbari la ambreiaj.

 

Pe la motor..totul e uscat..nici o picatura de ceva curs. Am luat lichid DOT 3, am pus, si-a revenit in cateva secunde...cursa ambreiajului era cea normala cu care eram obisnuit.

 

Acum..am sa fiu atent zilele astea..daca se mai intampla fenomenul si am sa monitorizez nivelul lichidului.

 

Ultima oara cand m-am uitat la nivel a fost acum aprox. 3000 km...si era ok. sa vedem zilele astea...

Share this post


Link to post

De ceva timp incoace am observat ca pedala de ambreaj se apasa mai usor ca inainte.

Nu merg prea des cu masina avand in vedere si aglomeratia din bucuresti, asa ca la inceput nu i-am dat atentie, dar ultimele zile am mers zilnic si mi-am dat seama ca nu e doar o impresie ci o realitate, se apasa mai usor si.. mai continuu. Inainte aveam o oarecare oprire a pedalei pe la jumate (nu e vorba de punctul unde cupleaza), acum nu mai e asa. Ambreajul are ~20k km si nu a fost folosit prea mult prin oras ci mai mult la drum lung (deci nu a fost prea mult batut la cap)

Are cineva idee ce se intampla?

Share this post


Link to post

Incepe sa se lase placa de presiune.Lichidul de frina l-ai schimbat?

Share this post


Link to post

Lichidul de frana nu l-am schimbat (cel putin nu in ultimul an jumate) ci doar completat din cand in cand la nevoie (de vreo 2 ori).

Daca se lasa placa de presiune e ceva rau?

Sincer mie chiar imi place asa cu ambreiajul moale, dar.. nu stiu cat de bine e si pt masina.

Stiu pe cineva cu un cielo cu un ambreiaj si mai moale si a mers ~30k km cu el fara pb, dar la el a fost asa moale de cand a luat masina.

Share this post


Link to post

Atita timp cat intra bine in viteza si nu patineaza discul e ok.Verifica nivelul lichidului in pahar si eventual schimba-l daca e murdar rau.

Share this post


Link to post

care e borcanul cu lichidul de ambreiaj??? :>

Share this post


Link to post

E un pahar mic si alb cu dop negru de forma cilindrica linga cel de la frina.

Share this post


Link to post

Este normal ca pe masura ce se uzeaza ambreiajul fortza de apasare pe pedala de ambreiaj sa creasca (asa mi-a spus un mecanic)?. Acum cand trec de pe Tico pe Cielo imi trebuie cateva minute bune sa ma obisnuiesc cu ambreiajul de la Cielo. In plus a devenit de necondus de catre persoane mai "slabutze". Tot din auzite mi s-a spus ca este normal pentru ambreiajele coreene (masina este Coreana -1995, si are 122000 Km) si ca inainte de a se strica acel ambreiaj o sa se rupa levierul de actionare... Am primit odata cu masina (luata second hand) un set complet de ambreiaj cu rulment de presiune si de 4 ani rugineste prin boxa... Ambreiajul merge excelent (chiar si cand am tractat o alta masina dupa mine la 60 la ora), vitezele se schimba fara probleme, dar doresc sa evit sa rup ceva. De 4 ani de cand am masina nu a scazut de loc nivelul lichidului de ambreiaj. As aprecia niste opinii pe acesta tema - ambreiaj super greu de actionat.

Share this post


Link to post

Schimba lichidul de frina din circuitul ambreiajului.

Share this post


Link to post

Salut.

 

Vreau sa inteleg si eu un lucru. Daca pedala de ambreiaj este dura, mult prea dura pentru o masina cu ambreiaj actionat hidraulic, ar trebui sa schimb lichidul din paharel. Pana aici toate bune. Dar, dupa ce schimb lichidul, nu trebuie sa fac si o aerisire? Sau o aerisire nu este suficienta pentru rezolvarea problemei?

 

Multumesc.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Se aeriseste singura instalatia.Tot cea ce trebuie sa faci este sa pui in pahar lichid de frina si lasi sa curga pe la aerisitorul cilindrului pina vine curat si fara bule de aer.Ochii pe pahar in tot acest timp sa nu raman gol ca altfel o iei de la capat.

Share this post


Link to post

Imi bag si eu nasul pe aici. Pedala dura la o actionare hidraulica mi se pare o himera...ar trebui sa mearga usor in caz de avarii (aer in instalatie, scapari). Cred ca exista frecari mari ori in pompa, ori in cilindrul receptor. Sau poate e suficient sa se lubrifieze doar axul pedalier. Daca as fi in locul tau, inainte sa pun lichidul nou as face o actionare a pedalei cu instalatia golita. Daca merge tot greu, e clar ca e bucsa pedalei gripata, sau cilindrul pompei.

Share this post


Link to post

Schimbarea lichidului face minuni. Ascultaţi la ovi_jer, ştie ce spune.

Share this post


Link to post

OK. Va multumesc pentru raspunsuri. O sa incerc faza cu schimbatul lichidului mai intai si daca tot nu vrea, o sa ma mai uit la ce se poate unge, curata, etc. Dar asta o s-o fac dupa ce se mai incalzeste afara, ca acuma iarna s-a gandit sa mai stea un pic pe la noi :D . Asta e.

Inca odata va multumesc pentru sfaturi.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...