Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Am utilizat functia de pt. a vedea eventuale topicuri unde apare ECM, pot sa spun ca am gasit o gramada dar informatia este foarte disipata.

Cum nu am foarte mult timp la dispozitie sa citesc toate topicurile in care apar observatii referitoare la ECM am hotarat sa deschid topic pe aceasta tema fiinda nu am gasi unul existent care sa aiba un nume sugestiv si sa trateze aceasta problema unitar.

 

Acum problema mea: am avut bateria scoasa de pe masina cca 1 sapt. Am pus-o la loc, initial motorul a fost rece si am pornit masina.

Nu pot sa spun exact ce si cum dar nu imi mai place cum suna motorul -nici la cald. Nu mai merge la fel ca inainte.

Pe undeva imi aduc aminte am citit undeva pe forum ca resetarea ECM ar trebui sa se faca numai cu motorul cald !?! Pentru ca ECM trebuie sa invete nu stiu ce parametrii corect.

Daca aveti timp si chef poate postati voi ceva sfaturi practice cum sa fac resetarea ECM si sa obtin cele mai bune rezultate.

Concret: Pe moment stiu ca trebuie sa scot bornele bateriei pt. 5-10 minute, timp in care ECM uita valorile deja memorate, apoi conectez bornele, pornesc motorul si il las sa mearga la ralanti o vreme 3-5 minute ca sa isi invete noile lui valori.

Sa repet operatia cu motorul cald? Daca da cat de cald trebuie sa fie? ... Deocamdata mai multe nu stiu si va multumesc pt. orce alta informatie utila!

Share this post


Link to post

Salut,sorin77!

 

Pe vwforum am gasit info de mai jos.Nu stiu daca te ajuta,dar poate macar iti faci o idee.

 

Refacere Adaptare Clapeta de Acceleratie(ATENTİE!Ptr auto VW!)

 

- (optional, cred) opresti toti consumatorii

- opresti motorul

- deconectezi bateria (atentie la codul cass)

- astepti cateva sec

- reconectezi bateria

- pui contact fara sa atingi pedala de acceleratie; consumatorii erau opriti de la primul pas

- astepti un minut (timp in care clapeta va bazai)

- (optional, cred) dai drumul la motor fara sa atingi pedala de acc.

- (optional, cred) mai astepti un minut cu motorul la relanti

- gata!

 

Se face la 90C

 

Numai bine!

Share this post


Link to post
Pe vwforum ...

Salut Azzuro! Multzam fain pt. intersul aratat!

Personal cred ca partea electonica la autoturismele VW e ceva mai avansata comparativ cu ceea ce am eu in dotare la Cielo '96... insa se prea poate ca procedurile de resetare a ECM sa fie similare. Pana una alta o sa tin cont si de sfatul tau, o sa il incerc in weekend sa vad cum o sa mearga.

Intre timp sunt deschis si la alte opinii pro si contra.  <img src= ">

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Mie mi-au facut unii o gluma cat era in service si cred ca i-au atins vreun senzor ceva. Asa ca mergea ca naiba, nu tragea, avea lag la pedala, ralantiu era undeva sub 500 RPM asa ca se oprea daca o lasam, etc. Parea sa dea prea mult aer (pre putina benzina) ca se oprea la ralanti dar nu se ineca.

 

* De nervi am scos borna (JIC) si am lasat-o vreo jumatate de ora.

 

* Apoi i-am pus borna, am strans-o, m-am suit in masina

 

* Pus contactul, asteptat sa se stinga pompa (se aude bazaitul. Se mai aude si un "clac" de la releu cand se opreste. Daca nu, stai cu contactul pana se opreste soneria de la centura.) Dar asta fac de fiecare data. Daca nu faci asta merge nasol tot drumu.

 

* Dat cheie si asteptat (fara pedale, frana de picior, consumatori, etc. Ca din fabrica).

 

Dupa cam 30 secunde - un minut am plecat usor cu ea spre service. La stop, stiind ca nu trage, am apasat pe pedala ca sa nu ma injure lumea si -surpriza- m-a infipt in scaun de ziceai ca mai-mai. Mergea mai bine ca noua.

 

Asa ca incearca asa.

 

Oricum, ca sa intre in parametri, de fiecare data cand pleci trebuie sa astepti pompa de benzina (altfel pleaca mai greu, nu la "sfert") si sa astepti sa cada ralantiul in macar 900 RPM. Cu cat e mai rece cu atat mai greu.

 

Mi se intampla iarna sa stea si in 2000 cand o pornesc, daca nu stau pana cade sub 1000 haleste benzina ca disperata si trage un pic mai prost, inclusiv lag la pedala.

 

Eu am facut operatia cu motorul relativ cald. Am mers cu ea pe 35 de grade afara tinand-o din pedala (se oprea la ralanti, cum am mai zis). Am parcat-o si i-am scos bateria, punand-o la loc cam dupa 30-40 minute. Deci cred ca se poate califica drept reset la cald, 30 de minute pe o zi torida nu racestc motorul.

 

Ah si inca o chestie. Efectul pare sa se accentueze cu uzura bujiilor. Parca nici nu se simte cu bujii noi.

Edited by Ndi

Share this post


Link to post

ADAPTABILITATEA MODULULUI ECM LA DAEWOO

ECM are posibilitatea de a face mici corectii în timpul

functionarii pentru a se adapta unor variatii care intervin

si a îmbunati functionarea motorului. Daca bateria este

deconectata pentru reparatii, iar pentru stergerea

codurilor de defect, aceste ''corectii'' vor fi sterse si ele,

urmînd ca ECM sa le învete din nou. Din acest motiv

este posibil sa se observe o schimbare a performantelor

vehiculului. Pentru a învata corectiile dupa o

deconectare a bateriei, se va conduce vehiculul în

conditii normale de temperaturacu alternari de mers

la viteza moderata si la turatie de mers în gol, pîna cînd

performantele vehiculului sînt restabilite.

P.S Dupa fiecare reset trebuie facuta initializarea IAC-ului.Da-ti o pe forum pentru asta.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Pentru a învata corectiile dupa o

deconectare a bateriei, se va conduce vehiculul în

conditii normale de temperaturacu alternari de mers

la viteza moderata si la turatie de mers în gol, pîna cînd

performantele vehiculului sînt restabilite.

Cum iti dai seama de treaba asta? :scarpin:

Share this post


Link to post

Pur si simplu merge bine :D .

E chiar indicata si o liniuta pentru cei care nu vor o masina lenesa :) )

Share this post


Link to post

Aha... deci se adevereste ca "asa cum o inveti, asa o ai!" Multumesc.

Share this post


Link to post

Am mai gasit un sfat pt a preveni deteriorarea ECM, cheia de contact trebuie sa fie în pozitia "OFF" la conectarea sau deconectarea alimentarii ECM (de exemplu cablul de la baterie, conector ECM, siguranta ECM, etc.).

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Pai asta e o chestie logica .Doar nu o sa dai reset cu cheia pe pozitia motor sau cu motorul pornit.

Share this post


Link to post

... am mai saptat pe tema ECM /IAC si utati ce am gasit:

 

Valva IAC (engl Idle Air Control Valve) = VALVA pt. CONTROLUL AERULUI LA RALANTI

 

IAC este controlat de ECM pentru reglarea vitezei la ralanti.

In conditii normale, ECM calibreaza pozitia acului de dozaj al ventilului IAC odata la fiecare ciclu de aprindere, în cazul cand viteza vehiculului creste peste 48 km/h cu o acceleratie moderata.

In timpul calibrarii, ECM comanda retragerea completa a acului de dozaj, apoi miscarea inversa pana la obturarea completa a aerului pentru a stabili pozitia de "0" pasi si apoi retragerea pana la pozitia necesara.

Daca dupa aceasta calibrare turatia de mers în gol se pas-treaza în limitele specificatiilor, ECM nu va mai proceda la o recalibrare pana cand motorul este oprit, pornit, condus la o viteza mai mare de 48 km/h.

Daca ECM nu poate pastra turatia de mers în gol în limitele normale dupa prima calibrare, el considera pozitia acului ca fiind "pierduta" si va proceda la o recalibrare.

Aceasta operatie continua pana cand pozitia optima a acului de dozaj este memorata.

post-754-1118733797_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Cum o fi reusind ECM-ul ala sa faca o calibrare pe ciclu de aprindere la peste 48 km/h (hai za zicem 1500 rpm ca sa iasa rotund, adica 25 rpsec adica 12,5 rpsec la ciclu de aprindere adica in 80 msec) e un mare mister pentru mine. Unde mai pui ca desi masina e in mers cu acceleratie moderata, ECM-ul e atat de destept incat masoara turatia la,,, relanti. Nu-mi place, e ceva putred in descrierea asta.

Share this post


Link to post
Cum o fi reusind ECM-ul ala sa faca o calibrare pe ciclu de aprindere la peste 48 km/h (hai za zicem 1500 rpm ca sa iasa rotund, adica 25 rpsec adica 12,5 rpsec la ciclu de aprindere adica in 80 msec) e un mare mister pentru mine. Unde mai pui ca desi masina e in mers cu acceleratie moderata, ECM-ul e atat de destept incat masoara turatia la,,, relanti. Nu-mi place, e ceva putred in descrierea asta.

 

ca sa zic asa ECM e FOARTE DESTEPT !!! :mrgreen:

ECM monitorizeaza permanent informatiile de la diversi senzori (ex. turatie, viteza si f. multe alte intrari) si controleaza sisteme care influenteaza performantele vehiculului.

El poate recunoaste defecte de functionare, avertizeaza conducatorul vehiculului prin indicatorul interventie urgenta motor (SES) si memoreaza coduri de defect care identifica zona

defectului, ajutand în activitatea de depanare. Toti senzorii sau contactele conectate la intrarile ECM se pot diagnostica cu ajutorul scanerului in service.

 

Indicatorul SES -este un martor de bord de culoare galbena care se aprinde automat pt max 2 secunde in functionare normala cand pornim masina.

Eu am inteles ca daca ECM constata un defect ce persista mai mult de 10s, atunci SES ar trebui sa se aprinda la bord.

Share this post


Link to post

Metoda mai mult sau mai putin conventionala de resetare IAC :

 

Fiindca la mine e vb de un cielo 96, electricianul de la service mi-a recomandat cam asa:

Notati ca ordinea operatiilor e importanta:

1.am pus contactul pe pozitia motor fara sa pornesc motorul.

2.asa cu contactul pus am scos mufa de alimentare IAC.

3.am luat contactul, respectiv am scos cheia din contact

4.am bagat mufa de la IAC la loc.

5.am scos bornele de la baterie pt cateva minute (pt reset ECM).

6.mai tarziu le-am pun la loc si pornesc.

Motorul a pornit dar mergea foarte rau -chiar m-am speriat ;)

am oprit si am pornit din nou dupa aia a fost ok.

 

Per ansamblu am ramas cu explicatia asta: in prima faza cand pui contactul fara sa pornesti motorul ventilul IAC este impins la maxim.

Cand ii scoti mufa, el ramane in pozitia scos la maxim.

Apoi dupa ce reseteazi ECM, acesta va incerca sa controleze motorul manevrand IAC-ul pas cu pas (stie 256 de pasi)

Initial motorul avand IAC la scos la maxim va merge prost eventual un pic inecat. Poate chiar sa nu porneasca.

Ca sa rezolvi problema trebuie sa calci acceleratia la fund (maxim) numai pana porneste astfel asiguri cantitatea de aer sa porneasca,

dar dupa aia daca merge prost il opresti si il pornesti iar de data asta fara sa accelerezi.

De fiecare data ECM v-a incerca sa varieze IAC-ul si memoreaza pozitiile optime de functionare.

 

 

Tot pt. Cielo dar mai noi am inteles ca mai sunt alternative de resetare din scaner la service,

sau se mai face o punte intre anumiti pini chiar la mufa de conectare a scanerului.

Eu nu am avut tupeu sa fac faza cu scurt la pinii de conectare a scanerului asa ca am facut prima varianta.

Pentru cei ce vor versiunea cu punte intre anumiti pini sunt liberi sa incerce dupa ce citesc desenul atasat

;)

post-754-1121772459_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Daca dupa resetare nu lasi motorul la ralanti pana cand ajunge la temperatura de regim, n-ai facut nimic. Apoi, plimba masina cativa km prin trafic intr-un mers mai sportiv pana cand observi o turatie normala de ralanti si un mers rotund.

Share this post


Link to post

In cazul tau @sorin 77, dupa ce ti s-a dat reset din scaner la IAC cum a functionat dupa aceea? La pornirile in care temp lichidului de racire este sub 20 grade mai are tendinta sa moara imediat dupa prima cheie dupa care sa revina imediat la o turatie optima :-?

Share this post


Link to post

Eu am facut resetare iac asa cum scrie in manual cu scurt intre pinul de diagnostic si masa. Am scanat masina (dupa ce am mers int rafic cu ea). Parametrii sunt la fel... Daca merge mai bine ... poate o idee, nu imi dau seama.

Share this post


Link to post
In cazul tau @sorin 77, dupa ce ti s-a dat reset din scaner la IAC cum a functionat  dupa aceea?  La pornirile in care temp lichidului de racire este sub 20 grade mai are tendinta sa moara imediat dupa prima cheie dupa care sa revina imediat la o turatie optima :-?

 

Merge foarte bine masina si nu am de ce ma plange.

Cand e motorul rece si apa sub 20, o pornesc si are tendinta sa urce turatia la 1100-1500 de ture depinde ...

turatia oprima la mine e 800 de ture fix, atunci cand motorul e cald, am vazut faza asta la scaner.

Resetarea am facut-o dupa procedura cu pasii descrisi de mine mai sus -la recomandarea electicianului din service -deci fara scaner.

Cand am pornit motorul, temperatura motorului estimez ca era undeva la 40-50 grade C si intradevar am asteptat sa urce temperatura pana la valoare temperatura de functionare normala si apoi am plecat o tura prin oras in mers normal, nesportiv.

Ceea ce am observat este ca nu imi mai scoate atata fum cand este motorul rece(nici inainte nu scotea mult fum, dar oricum era sesizabil - nu zic putea fi si din benzina proasta).

In plus cand accelerez raspunde mai bine, in sensul ca inainte de reset daca acceleram brusc cu pedala la fund, avea tendinta sa inece motorul in prima faza abia dupa care raspundea.

Acum imi pare ca acceleraza mai rapid si mult mai lin.

Share this post


Link to post

Daca esti multumit de rezultatele operatiei, atunci totul este foarte bine :thumbl:

Cat despre mine, am fost in service, s-a uitat la parametrii si cum toti se prezentau in limite normale s-a efectuat si restarea Iac din scaner (ideea lui Ovi_jer  <img src= "> ) iar azi dimineata a pornit perfect, ca alta data :X

 

Concluzie: All's well when it ends well :)

Share this post


Link to post

Cat a costat scanarea-resetarea :-?

Share this post


Link to post

Metoda pe care a descris-o " Sorin77" este foarte buna si chiar asa procedez si eu la service ( atunci cand nu am scanerul la indemana)

Ca o mika kompletare:Innainte de toti acei pashi

 

Cu motorul orit,rece shi borna scoasa, scoateti I A C `u ( are 2 surupele "stea" ) si curatati cu grija si atentie ,atat IAC cat si locul in care inchide ( a nu se folosi hartie abraziva ,indiferent cat ar fii ea de fina , sau carpe groase ) cu o carpa moale inbibata in benzina sau spay de curatat carb.

 

 

 

 

Bafta si spor la treaba :thumbl:

Share this post


Link to post

Opsss

 

 

Cred ca am comis-o, sau nu?

 

Eu i-am dat bateria jos sa o mai incarc, asta s-a intalmplat seara(asta i-am facut din obisnuinta care o capatasem de la Dacie). Am last-o cam vreo 12-12 la incarcat dupa care am montat-o pe masina, nu am pornit-o ca sa-si faca ea toata damblaua despre care se spune. Am pornit-o tocamai urmatoarea zi cand trebuia sa plec, iar atunci nu am asteptam nici 2 min la relanti, am plecat direct. Dk am facut asa oare o sa am prb?????

 

 

 

 

 

 

 

[

Share this post


Link to post

Pentru curatzare IAC trebuie:

 

1. Sa il localizati -vedeti poza - este in spatele clatetei de acceleratie pe corpul galeriei de admisie

2. Scoateti mufa

3. Desfaceti cele 2 suruburi - pt asta va trebuie o surubelnita potrivita

4. Il scoate-ti cu grija afara, si aveti grija sa nu va cada garnitura torica

5. Se curata numai varful de metal (conul de dozaj) prin stergere usoara cu o carpa inmuiata in ceva solvent -dar nu pe baza de diluant sau accetona

Solutie de carb cleaner e ok. Nu folositi hartie abraziva oricat de fina ar fi.

6. Eventual locul unde calca conul de dozaj din galeria de admisie poate fi curatat in mod similar.

7. Cand il puneti la loc ungeti cu ulei garnitura torica inainte de montare -si aveti grija sa nu o pierdeti.

Daca totusi va loveste napasta si o pierdeti puteti pune silicon rosu, dar trebuie multa grija la montaj ...

8. Bagati-i mufa ;)

 

 

Un test primar sa vedeti daca IAC e bulit sau nu, sau numai ca sa vedeti cum lucreaza IAC-ul.

Demontat fiind conectatii mufa de alimentare.

Puneti contact (nu porniti mororul dar lasati cheia in pozitia cu toate beculetele din bord aprinse)

In momentul respectiv conul de dozaj va iesi inafara.

Atat timp cat contactul pus conul va fi iesit bine inafara.

Daca luati contactul el se va retrage.

 

Atentie inainte de a monta IAC-ul scoate-ti cheia din contact.

Si nu exercitati nici un fel de presiuni manuale asupra conului de dozaj

post-754-1130944772_thumb.jpg

post-754-1130944790_thumb.jpg

post-754-1130944812_thumb.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Salut!Uitati cum scrie in manual ca se reseteaza ECMul,dupa ce s-au deconectat acumulatorii de la masina,din varii motive.De fapt titlul este..."Stabilirea turatiei de mers incet in gol (relanti)":

1.se pune contactul de pornire timp de 10 sec.;

2.se intrerupe aprinderea;

3.se roteste arborele cotit cu ajutorul demarorului(fara a se porni motorul),iar apoi se intrerupe aprinderea(pornirea motorului este permisa);

4.se porneste motorul;

Asa scrie in manualul pentru Matiz.

Acuma poate imi explica cineva cum se traduce metoda asta.E un nonsens...imi zice sa intrerup aprinderea,iar dupa aia iar sa intrerup aprinderea.Pai nu era deja intrerupta?Si mai spuneti-mi cum invart eu arborele cotit cu ajutorul demarorului,fara a porni motorul.

A pune contactul inseamna doar a pune cheia pe pozitia III fara a porni , corect?

Share this post


Link to post

E o greseala de traducere sau redactare.

Daca vrei sa rotesti arborele fara ca motorul sa porneasca se scoate mufa de alimentare (comanda) de la bobina (trafo) de inductie.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...