Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Reglare Carburator Tico

Recommended Posts

multumesc...

probabil o sa umble sotul acolo, daca nu-l conving, ma bag eu!

multumesc again!

bafta!

  • Like 1

Share this post


Link to post

sal am un tico din 99 , . am desfacut carburatorul sa il curat pt ca dintr-o gresala am pus altceva :( in loc de benzina , l-am curatat dar

a picat din el o biluta si un con de alama si nu stiu de unde .. stie stie cineva pe unde vine biluta aia ..,????? :( :uff: :uff:

Share this post


Link to post

Cred ca userul Kinetix ar putea sa+ti dea mai multe detalii.

Share this post


Link to post

Iata o poza cu localizarea elementelor (biluta si cilindru) supapei sistemului imbogatitorului la carburatorul de Tico.

Spor la treaba!

post-6669-1252436501_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Deci am o dilema cu carburatorul meu.

Merge perfect,consum mic de tot.Dar,s-a cam dus socul automat.Pana si pe canicula dureaza cam 10 minute pana iese din soc si face ca un avion.

Dilema mea este ca am incercat ce au facut si altii in astfel de situatii.Adica sa anulez socul (aka topser).Prima oara am scos de tot roata care il antreneaza.A doua oara am pus totul la loc si am blocat clapeta pe deschis cu niste elasticuri de bani.Problema e ca porneste perfect cand e motorul cald,dar daca s-a racit nu mai porneste de nici o culoare(nici impins).Pot sa dau la automat pana descarc bateria si tot nu porneste.In schimb daca deblochez clapeta porneste fara probleme la sfert X( ,sau daca pornesc cu clapeta inchisa si o blochez imediat pe deschis iara functioneaza fara probleme .Sa fie de la ce??

Edited by Den

Share this post


Link to post

Den, tu ai incercat vreodata sa apesi pedala de acceleratie (o data, sau de doua ori) inainte de a porni motorul? Daca nu, atunci incearca. Eu asa procedez in fiecare dimineata si dupa o stationare mai indelungata a masinii (cand motorul se raceste). Am uitat sa mentionez ca am redus actiunea socului automat, asa cum voi reda mai jos.

Cu trecerea timpului, termoelementul socului automat se deterioreaza si se misca mai greu/incet. Remedierea se face prin inlocuire. Exista insa si posibilitatea sa il ajustezi in asa fel incat sa nu iti faca probleme.

Mai intai verifica daca circuitul prin care trece lichidul de racire in jurul termoelementului nu este cumva infundat. Apoi verifica desfundarea furtunaselor care se conecteaza acolo si prin care termoelementul este incalzit.

Daca pana acum nu ai gasit nici o problema, atunci inseamna ca termoelementul este, intr-adevar, imbatranit. Acum vei incepe sa ajustezi sistemul incat sa nu iti mai tureze motorul.

Mai intai verifica turatia la rece, imediat dupa pornirea motorului rece.

- Daca e prea mare, reglezi "surubul lui Pepino" (cel vizibil pe levierul clapetei de acceleratie, cand il tragi in sus - reciteste topicul).

- Daca e normala, atunci te orientezi asupra mecanismului clapetei de soc. Axul rotitei dintate albe (de plastic) este montat pe o tablita prinsa cu 2 suruburi. Slabesti cele doua suruburi. Atentie! Suruburile alea sunt sigilate cu vopsea si se desfac foarte greu. Ca sa nu le strici, folosesti un bit de surubelnita in cruce pe care il potrivesti in capul surubului si bati in el cu un ciocanel de vreo cateva ori, pana se destepeneste. Dupa ce ai slabit usor cele doua suruburi (fara sa le scoti), ridici partea din fata a tablitei (are o gaura ovala pentru surubul respectiv). In felul acesta, apasarea initiala a clapetei de soc se va reduce si va trece mai repede la pozitia verticala, dupa incalzirea termoelementului.

Fa aceste reglaje cu motorul rece, pentru a putea urmari efectele obtinute. Daca nici asa nu se reduce timpul de actiune a socului automat, atunci treci la varianta radicala:

- mai intai observi foarte, foarte bine pozitia elementelor socului automat (sectorul dintat din tabla, rotita dintata din plastic, arculetul ei, clapeta de soc). Eventual faci vreo doua poze.

- apoi scoti de tot cele doua suruburi amintite, tragi usor de tablita cu rotita dintata si rotesti rotita alba spre parbriz, astfel ca sa o decalezi cu un dinte fata de sectorul dintat din tabla. Vei observa clapeta de soc cum se ridica usor, tinzand spre pozitia de verticalitate. Montezi tablita in pozitia obisnuita, cu rotita deja decalata.

- testezi functionarea. Daca tot nu esti multumit, mai reglezi pozitia tablitei din suruburile ei.

Poti sa printezi pe hartie aceste sfaturi si sa le ai langa tine cand lucrezi la masina.

Este posibil ca masina nu va mai porni la fel de prompt cu motorul rece. Nu-i nimic. O ajuti prin apasarea in prealabil a acceleratiei.

Succes!

Edited by Kinetix
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am fost cu Ticoul la service pt reglat carburatorul (demontat,curatat tot etc) si problema era furtunul de dupa IAC care nu era strans si tragea prea mult aer

Sa vad acum consumul

Share this post


Link to post

Eu am abandonat ideea cu socul.Am incercat si cu apasatul acceleratiei.Nu vrea si cu asta m-am lamurit,si inca deplin+ ca s-a si inecat.Cum ii dau drumul la clapeta cum porneste imediat.Oricum deja al mine se raceste bine dimineata,alaltaieri erau 5 grade.Nu am alta solutie decat sa schimb termoelementul.Galeria de admisie am reusit sa o curat in zona aceea+ antigel scump si verificat din cand in cand prin suflare ca totusi,circula ceva pe acolo.Acum nu crap pentru 10 minute(si ceva) de motor turat.

Share this post


Link to post

tico 2000, soc automat in bucuresti 8% fara soc 7% iar afara 4,3 cu 100km/h; 5 cu 130km/h deci io nu stiu cum pot scoate unii 6,5 in buc ca eu merg de 4 ani si sub 7.5 nu am reusit sa scot (am soc automat)

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am si eu un ticalos din '97 la care NU S-A UMBLAT niciodata la carburator...decat acum 6 luni cand si-a bagat nasul un "mester".

 

Va rog sa-mi spuneti unde in Bucuresti as putea gasi un service care sa dea jos carburatorul, sa-l curete si apoi sa-l regleze...si sa o faca bine.

 

Alternativa ideala ar fi un carburator nou, dar nu am gasit nicaieri (nici pe goagal :) ).

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

masterphoton, ai pe topicul asta toate informatiile ca sa iti cureti/reglezi singur carburatorul. Trebuie doar sa citesti.

Dar, de fapt, care e problema de vrei sa il reglezi? Ce simptome avea masina inainte sa il regleze "mesterul" si cum se comporta acuma? Detaliaza.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

masterphoton, ai pe topicul asta toate informatiile ca sa iti cureti/reglezi singur carburatorul. Trebuie doar sa citesti.

Dar, de fapt, care e problema de vrei sa il reglezi? Ce simptome avea masina inainte sa il regleze "mesterul" si cum se comporta acuma? Detaliaza.

Toate cele bune.

 

 

Multumesc pentru ajutor, insa nu prea am timpul si nici indemanarea tehnica necesara...adica eu sigur as scapa vreun surubel in interiorul carburatorului :) (c-asa sunt eu!).

 

In primul rand Ticutzul are 240 000 de km, a suferit un accident pe partea dreapta acum 10 000 de km dupa care a stat in service la Daewoo in Giurgiu vreo 2 luni. Reparatia a costat ~ 5 000 (au zis ca a fost sparta si carcasa cutiei de viteze)...Dupa ce am luat-o din service nu mai avea nimic din ce era inainte: motorul merge mult mai ciudat (nu-mi place deloc), consuma mai mult si nici nu mai are forta. De aceea acum ~5000km a dus-o un prieten la un "mester" care "se pricepea"...a segmentat-o (scotea fum albastru...) si doar i-a mai marit turatia la relanti si atat.

 

Problemele sunt cam cele descrise in tot topicul asta:

- socul automat cred ca a imbatranit, pentru ca nu-si face deloc treaba - nu se simte decat o diferenta minora de turatie intre motorul rece si cel cald; asta si datorita "mesterului" care a umblat la reglaje. (pana sa umble el motorul se oprea la relanti, acum sta turat indiferent de temperatura motorului -> si consum mare)

- in plus, se sesizeaza cu nasul liber ca gazul esapat miroase ciudat, si cu ochiul liber ca atunci cand e motorul rece scoate fum negru la accelerare.

 

Deci prea multe probleme ca sa le pot eu rezolva pe toate, neavand niciun pic de experienta cu carburatoarele.

 

 

In alta ordine de idei am intrebat de un mester care sa asculte motorul si sa diagnosticheze deja problema doar dupa cum suna...adica un mester d-ala de-si face treaba cu pasiune.

 

 

 

:)

 

Si, ca sa ma lamuresc - serviceul din Filaret mai are tot ce-i trebuie?! (mester+banc carbotester). Daca da, imi trebuie programare?

Edited by masterphoton

Share this post


Link to post

Da,e un service,lucreaza inclusiv cu RCA si Casco si foloseste numai piese de calitate(pe care le poate comanda la preturi mai mici ca pe net)

Bogdan e patronul

Share this post


Link to post

va salut pe toti. cu riscul de a plictisi si de a fi obositor, (stiu ca este foarte posibil sa fiu invitat sa recitesc topicul si voi gasi aici toate informatiile necesare) nu am timp si recunosc nu cred ca am inclinatie spre un reglaj al carburatorului. consumul la al meu tico este exagerat. undeva 9-10l in oras, 6,5l afara.

am fost cu el la vestitul om de la autonet (fara nume) si nu numai ca nu l-a reglat dar cred ca de fiecare data l-a zapacit mai rau.

aveam o problema la un moment dat si se oprea in mers(intrerupea(electric-am zis eu!el a zis nu)) i-am dus masina si mi-a zis sa i-o las 2-3 zile la service. ok. mi-am marit turatia, si i-am spus ca eu, care nu sunt mecanic consider ca nu a avut o abordare logica. asadar, m-am dus si am cumparat capac delcou, fise si bujii noi( trebuie sa mentionez faptul ca el imi spusese ca le-a verificat si sunt ok, nu au nevoie de schimbare) total fals. capacul de delcou era varza, acum, nu mai intrerupe, nu se mai opreste. porneste dimineata "la sfert" insa este Foarte turata, isi revine la un relanti si el turat cam in...10 minute. si apoi daca este cald motorul, masina porneste mai greu decat rece.

am fost din nou la service(autonet) si mi-a spus omul ca nu are ce-i face. m-am saturat de asemenea abordari. va rog din tot sufletul, ma ajuta si pe mine cineva in mod concret cu un reglaj de carburator? nu am pretentia "pescareasca" sa consume 4% in oras dar macar sa fie undeva echitabil, o functionare rezonabila. va multumesc.

tico este din '99 fara catalozator, fara A/C, are filtre noi,

Share this post


Link to post

Vezi ceva mai sus, linkul din postul #211, dacă zici că singur (urmărind sfaturile şi indicaţiile din topicul ăsta) nu "te bagi" la reglaj :)

Share this post


Link to post

De curiozitate,unde e avansul?

Share this post


Link to post

formatul site-ului, al forumului este nou pt mine. avansul, este ...cum sa spun, este trasa o dunga galbena cu vopsea si cade "pe dunga "de vopsea. nu stiu daca asta este original sau in urma vreunui reglaj.

Edited by blumurgg

Share this post


Link to post

Salutare.

blumurgg, problema ta nu pare prea complicata.

Daca esti hotarat sa iei in mana o surubelnita in cruce si o cheie de 10, as putea sa te ajut. Altfel nu.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Buna Ticoisti,

 

Am o rugaminte / intrebare:

Unde poti curata/regla carburatorul de Tico in Brasov?

Dupa ce a trecut vreo 2 luni de cand am curatat rezervorul si am schimbat filtrul, au inceput iar problemele.

Ma gandesc poate e de la carburator, caci mi se opreste motorul in mers.

Ma puteti ajuta, va rog?

vreau date concrete: adresa, nr. de tel, eventual nume de mecanic priceput...

Multu. :thumbl:

Share this post


Link to post

Buna Stefania77.

Nu ai neaparata nevoie de mecanic pentru a curata/regla carburatorul. Cu o cheie de 10, o surubelnita in cruce si un patent, faci multe operatii la carburator.

Detaliaza, te rog, manifestarea problemei la masina ta.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

pai:

masina are momente (rare) cand se opreste motorul brusc, in mers!

daca dau la cheie, porneste, dar mai greu, si cateodata merge si se opreste din minut in minut...

am curatat rezervorul, am schimbat filtrul de la rezervor si am montat inca un filtru inainte de carburator.

ca urmare, masina a mers perfect circa 2 luni , si ieri au reinceput problemele..

sotul meu a suflat in niste furtune, si azi a mers perfect...

dar problema poate aparea oricand, si eu as vrea sa-mi verific si carburatorul, sa fiu sigura...desi , cu 2 filtre inaintea lui, ar trebui sa nu fie probleme.

dar ma gandesc sa nu fie ceva in carburator mai demult...

ma rog..astept sfaturi!

Share this post


Link to post

Daca deja ai doua filtre curate inainte de carburator, ma indoiesc sa fie problema de mizerie in carburator, dar sa mai vedem...

Daca motorul cald se opreste cand calci ambreiajul, atunci:

- se poate sa ai amestecul la ralanti prea sarac (reglat asa pentru "economie"). Rotesti in sens antiorar, un sfert de tura, surubul prevazut cu o tija flexibila lunga, vizibil in spatele carburatorului, privind din dreapta, dupa ce deschizi capota. Capul acestui surub sta intr-un mic cilindru din aluminiu.

- ai turatia la ralanti prea mica (probabil reglata tot pentru "economie"). O poti mari din surubul corespunzator, aflat in spatele carburatorului, spre stanga (privind din fata). Acest surub e orientat oblic spre parbriz si are un arculet pe el. Capul lui este vizibil cand privesti de sus in spatele carburatorului, spre stanga. Se roteste cu o surubelnita cu tija flexibila, cap in cruce. Ca sa maresti turatia de ralanti, rotesti cate un sfert de tura in sens orar (cu motorul cald).

- Se mai poate sa ai vreo neetanseitate pe traseul de vacuum al servofranei.Se verifica cum am explicat in topicul despre aer fals, cu ajutorul unui spray de pornire (se gasesc in magazinele de piese auto sau in supermarketuri) sau al unui spray de curatat carburatorul. Merge si cu WD40.

- sau carburatorul nu este bine fixat pe garnitura lui prin cele 4 suruburi M10 (se strang cu cheie de 12). Apropo, in care furtunase a suflat sotul tau?

 

Daca motorul merge bine si se opreste in timp ce mergi constant (croaziera), atunci:

- daca inainte de oprire da niste rateuri in carburator (se aud niste pocnituri/bufnituri sub capota), atunci putem suspiciona o problema in alimentarea cu carburant, iar asta poate avea mai multe cauze: un gunoi care se plimba prin carburator si infunda jiclorul principal de benzina in mod aleator, contactele electrice ale electrovalvei de benzina la ralanti sunt oxidate si/sau firul intrerupt. Trebuie verificata mufa neagra din partea dreapta-spate a carburatorului, privind din fata. De ex. lasi motorul sa mearga la ralanti si misti usor de mufa aia si de firele ei sa vezi daca se opreste motorul.

- daca oprirea motorului este brusca in timp ce rulezi, atunci e mai degraba o problema electrica: cabluri intrerupte, conexiuni murdare, fise care scapa curent la masa, etc. Verifica fixarea bornelor bateriei. Verifica mufa de la bobina de inductie. Verifica integritatea fiselor si fixarea capetelor lor pe bujii, delcou si bobina. Cu motorul rece, scoate bujiile si inspecteaza-le. Eventual fa-le o poza foarte clara a capetelor care intra in motor si posteaz-o aici sa ne dam cu parerea.

Daca motorul se opreste in timp ce accelerezi puternic, atunci e posibil sa fie o problema a reglarii avansului (probabil e prea mic). In acest caz, delcoul va trebui rotit spre parbriz 2-3 grade (ai nevoie de cheie fixa sau inelara de 12, scurta, sau o tubulara de 12 cu prelungitor).

As mai adauga ca ar fi bine sa cureti/desfunzi si jicloarele de aer ale carburatorului. Acestea se observa in partea de sus a carburatorului, dupa ce scoti filtrul de aer, ca niste mici gaurele. Unele arata ca niste mici bucse din alama. Cu o sarma otelita de 0.5mm introduci usor prin fiecare din ele sa vezi daca nu sunt infundate. Daca nu sunt, atunci cumperi un spray de curatat carburatoare (facut de firma 2+2, sau alta firma) si dai din belsug peste ele. Astepti un pic, apoi pornesti motorul si vezi cum merge.

Ca sa verifici daca fisele nu scapa curent, lasi motorul pornit la ralanti intr-un loc unde este intuneric bezna. Stingi farurile si pozitiile, deschizi capota si observi cu mare atentie daca apar descarcari de curent (scantei) intre fise si vreun alt reper de pe acolo. Urmaresti fisele pe toata lungimea lor. Fisa care scapa curent o schimbi.

Sa ne spui cum a mers.

Succes.

Edited by Kinetix
  • Like 4

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...