Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Reglare Carburator Tico

Recommended Posts

hai mah totusi... 6.45 e consum onorabil. acum depinde si cum mergi cu masina si pe unde.

 

ultimul meu consum e de 7.2 :">

Edited by remix

Share this post


Link to post

Am fost si eu stresat de problema asta mult timp. Concluziile mele:

1. Spray-ul este frectie la picior de lemn pe carburator nedemontat. Nu are cum sa curete nimic. Defapt ce sa curete? Canalele la clapete si eventual poate jiglerele de aer.

2. Eu am desfacut carburatorul acum doua zile. Ce am descoperit? Jeg si depuneri in camera de nivel constant. Jiglerele in schimb curate. Si asta dupa 140000km. Ce se infunda defapt? Canalele de vacum + canalele de frana de motor, compensare la mers in gol la cald, etc. Cel mai important la mine: canalul prin care se creeaza vacum pentru a se deschide treapta a ii-a aproape complet obturat. Jiglerele de benzina pentru cele doua trepte se afla in camera de nivel constant si erau perfect curate.

 

Concluzie:

Desfaceti si curatati carburatorul singuri, de ce nu la un service sau mecanic si reglat apoi. Eu il reglez singur. Ridic turatia pana la un nivel la care motorul merge rotund. Dupa care umblu la amestec pana cand obtin turatia cea mai ridicata la care motorul merge rotund, fara sa se inece. Trebuie testat si in mers. Observatia cea mai buna se face la plecarea de pe loc. de ce da in nas se mai scade amestecul. Dupa care se reduce turatia panala un nivel la care motorul merge rotund. Se fac mai multe incercari pana cand se obtine performanta dorita.

Share this post


Link to post

Si eu am fost la reglaj la autofilaret si degeaba. Tot 7,2% si inainte si dupa reglaj, desi mi-au scazut relanti-ul de la 1280 la 950 :-W ; probabil ca am eu piciorul prea greu :">

Share this post


Link to post

Cosumul in oras este influentat de foarte multi factori, de ex: aglomeratie, stilul de condus, distanta parcursa (daca se merge doar pe distante scurte si motorul nu apuca sa ajunga la parametrii normali de functionare consumul va fi mai mare)

Eu am facut cu tico al meu aproape 10.000 km (il am de 9 luni) si mi-a iesit consumul intre 6 si 6,5; afara 4,5.

Nu am umblat niciodata la carburator si nici nu am nici o intentie pt ca fct. ft. bine.

Ar fi de preferat sa nu umblati la carburator daca nu va pricepeti cu adevarat. Si inca o chestie reglajul se face numai pe tester de noxe nu "dupa ureche", in parcare nu o sa-l reglati corespunzator in veci.

Share this post


Link to post

Am fost si eu azi la service pentru reglare de carburator.Diferenta de consum inca nu o stiu dar motorul merge mult mai bine acuma, mai rotund si nu este asa turat.Operatiunea m-a costat 300 de mii.Fac si cunsumul in curand si revin cu detalii...

Share this post


Link to post

Am auzit ca o buna metoda ar fi sa alimentam cu benzina Shell V Power Racing si sa-i dam talpe urmate de frane de motor. Se laudau unii ca ar curata tot prin carbelitor.

Share this post


Link to post

am fost sa fac ITP-eu azi si au gasit noxe..cica de la reglajul carburatorului...la autofilaret au tester si unde mai exat ? thx

Share this post


Link to post
am fost sa fac ITP-eu azi si au gasit noxe..cica de la reglajul carburatorului...la autofilaret au tester si unde mai exat ? thx

 

da, au. acolo am facut si eu. www.filaret.ro

Share this post


Link to post
da, au. acolo am facut si eu. www.filaret.ro

 

 

care e adresa exacta?

 

aveti un nr de tel pt programare ..ca ala de pe site..spune ca nu e alocat @-)

Share this post


Link to post

Eu am sunat la 335.97.29 pt programare. Service-ul e pe straduta care face legatura dintre Calea Viilor si TRafic Greu (puncte de reper, pe Viilor e Colegiul Viilor, iar pe Trafic Greu e straduta din dreptul AMOFM - Agentia Municipala pt Ocuparea Fortei de Munca), dar nu se poate intra decat dinspre Viilor, dinspre Trafic Greu fiind interzis.

Share this post


Link to post

Pentru curatarea carburatorului, e indicat sa se procedeze ca la Dacie, sa se tureze motorul si apoi sa se optureze admisia, adica sa fie "tusit" motorul? Unii zic ca ar fi sanse sa se alinieze fantele segmentilor si sa creasca consumul de ulei. Eu unul nu cred asa ceva.

Share this post


Link to post

Cum sa se alinieze fantele segm? nu au opritoare? se invart segmentii pe piston cum vrea muschii lor? :-?

Share this post


Link to post

E o tampenie. Din cauza vacum-ului creat se "trage" avansu vacumatic de la aprindere si mai sare calamina de pe chiuloasa si capu' pistonului. Dar problema la cei care fac asta vine de la o aprindere prost reglata si nu de la carburator

Share this post


Link to post

imi consuma ~6 in afara, am dat jos carburatorul, am desfacut cat mai putin, am curatat cu spray si jet de aer, pus la loc.

consum 4,6 mixt cu talpa (cam 100km in buc si 200 afara)

fara nici un reglaj.

Edited by ZLI
  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu am Tico de doar 2.5 luni. De consum in afara sunt foarte multumit, iar in interior nu cred ca sare de 6. Problema mea este ca uneori ralantiul ramane foarte turat, in timp ce alteori scade foarte mult sau chiar se opreste motorul (mai ales cand motorul este rece). E cazul sa merg cu el la vreun specialist, sau imi vad de treaba pana se intampla ceva rau? De cand am luat masina nu am facut altceva decat sa-i schimb toate filtrele si sa-i verific franele. E cazul sa mai fac si alte chestii (reglaje) pentru a preveni ceva rau? :-?

Share this post


Link to post

poti sa vii la intalnire sa o supui unui testdrive :D

poaet iti zice careva ce mai trebuie sa ii faci!

Share this post


Link to post

Azi dimineata cand sa plec la munca ii dau prima cheie si porneste, insa dupa 5 secunde turatia motorului scade pana se opperse complet. Dupa ii dau cheie din nou fara nici un succes insa...mai stau 10 secunde si ii dau cheie din nou si de data asta porneste desii destul de greu. Acum nu stiu ce sa mai zic, fiindca bujiile le-am schimbat sambata si fisele si capacul de la delcou sunt si ele noi...

 

De la ce naiba se intampla chestia asta ca ma enerveaza cumplit :wallbanger: ?

 

Apropo, la service-ul de la Filaret...regl;area carburatorului si curatarea lui se faccu instrumente sau la ochi? (ma refer la tester de noxe)

 

A mai facut cineva reglarea + curatarea carburatorului? Daca da spuneti-ne si noua unde, cat a costat si daca au facut treaba buna.

 

Multumesc,

Edited by blondu

Share this post


Link to post

Ca sa-mi sustin metoda de reglat carburatorul ca fiind cea mai eficienta o sa atasez o pagina din manualul de service de la Suzuki Alto un model mai vechi. Carburatorul este acelasi dar fara soc automat. Metoda de reglat carburatotul este aceeasi cu mentiunea ca in tarile in care exista norme pentru noxe dupa reglaj se verifica si se umbla la surubul de amestec daca e nevoie. Deci daca nu va intereseaza noxele folositi cu incredere. Oricum nu cred sa nu iasa...

reglat_carb.pdf

Share this post


Link to post

I-am facut consumul in oras. 6%. nu am umblat la carb de cand e masina si nici nu am de gand. vroiam doar la soc sa-l reglez putin sa nu mai fie asa turat dimineata cand plec la serv. dar nu stiu ce sa fac.

  • Like 1

Share this post


Link to post

am incercat sa misc surubul de reglaj pt. soc dar nu pot de nici o culoare. e teapan! cum naiba sa-l misc surubul ala ca sa nu mai fie asa turata dimineata ?

Share this post


Link to post

Eu am anulat socul automat pe timpul veri(cu toate ca imi functioneaza perfect) este adevarat ca acum cand este mai rece dimineata mai face fitze (cine a avut dacie berlina si deschidea socul mai devreme pe timp rece stie !!!),iar surubul de relanti fiind intepenit si neexisind pos. sa folosesti o surubelnita (decat una f.scurta)am introdus intre surub si cama respectiva o placuta pe post de distantier!!! Am incercat mai multe grosimi pana mi-a convenit turatia de relanti. Mi-a fost frica ca o sa cada de acolo dar nu este nici un pericol caci arcul este f.tare. De mentionat ca au disparut problemele la pornire cu motorul caldut(opriri de 1-2h ) cand soclul automat incepea sa se inchida si provoca pornire mai greoaie!!! Daca prezinta interes ce am facut eu voi pune poze! :thumbl:

  • Like 1

Share this post


Link to post

NU MAI CITA MESAJUL ANTERIOR !

 

deci ala care vreau eu sa-l misc este surubul de relanti? in schema scrie doar surub reglaj soc!!!! deci ce se intampla daca umblu la el? se modifica si mersul in gol adica relantiul?

post-1682-1126012189_thumb.jpg

Edited by VAXXi
  • Like 2

Share this post


Link to post

da se modifica ...

Share this post


Link to post

Cum se poate regal socul dar fara a se modifica turatia motorului la relanti?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...