Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Reglare Carburator Tico

Recommended Posts

Sal kinetix poate ne intalnim sambata sau duminica si te uiti un pic pe la masina mea simi dai niste sfaturi multumesc

 

 

Share this post


Link to post

Am probat eu chestia asta azi cu acceleratul combinat cu ambreiajul si franatul brusc (amandoua odata).Nu se opreste motorul :mrgreen: Logic In schimb sughita si se opreste daca o uiti in viteza(frana si apoi ambreiaj.)

.Stie cineva de unde pot face rost de rotita alba de plastic care regleaza clapeta? Nu de altceva dar a venit frigul si e enervant ca-mi da in nas pe drum pana se incalzeste.

Share this post


Link to post

Situatia cu opritul motorului in conditiile accelerare brusca/franare brusca+ambreiaj depinde, cred, de mai multi factori:

- calitatea benzinei

- reglajul amestecului la ralanti la cald

- reglajul avansului

- starea sondei lambda

- eventuale neetanseitati sub carburator sau pe traseul servofranei

- probabil si calitatea/starea sistemului de aprindere

 

Ideea ar fi ca la accelerare brusca se imbogateste mult amestecul, iar asta face sa se deschida IAC-ul si sa bage aer. La franare brusca dupa accelerare amestecul este, probabil, surprins prea bogat/sarac (?), iar asta ar duce la oprirea motorului... E doar o explicatie.

 

Rotita aia nu prea cred sa o gasesti separat... Tu nu o mai ai deloc, sau are cativa dinti uzati?

Daca are doar cativa dinti uzati, poate s-ar putea roti pe axul ei vreo 90 de grade si apoi fixata la loc, pentru ca sectorul dintat care o roteste sa aiba de ce angrena.

Eventual inlocuita partea dintata (deh, e nevoie de modificare la strung, probabil) cu o rola presoare de casetofon, pentru ca sectorul dintat de tabla sa angreneze cauciucul ei.

 

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Si eu am problema opririi motorului in conditiile descrise anterior... asa a facut de nou.

 

Dupa mult timp am constatat ca ledurile modulului "LOVATO" nu se aprindeau deloc asa ca am presupus ca e defect si l'am decuplat din mufe. Motorul nu s'a mai oprit indiferent de agresivitatea stilului de condus, totodata au disparut si micile ezitari la accelatii bruste. Nu am putut sesiza nici o diferenta la consum, cel putin nu notabila, la drum lung nedepasind 4-4.5L/100km indiferent de viteza si/sau incarcare iar la oras 5.5-6.5L/100km, asa ca nu mi'am mai batut capul.

 

Recent am gasit un modul "LOVATO" in stare buna insa dupa montarea sa vechile probleme, opritul motorului si ezitarile de acceleratie, au revenit. Deocamdata l'am decuplat din nou insa as fi curios care ar fi cu adevarat cauza "fenomenului". Eu suspectez sonda lambda ori servo-motorul sau cuiul de etansare al IAC'ului...

 

Toate bune

Share this post


Link to post

Si eu am problema opririi motorului in conditiile descrise anterior... asa a facut de nou.

 

Dupa mult timp am constatat ca ledurile modulului "LOVATO" nu se aprindeau deloc asa ca am presupus ca e defect si l'am decuplat din mufe. Motorul nu s'a mai oprit indiferent de agresivitatea stilului de condus, totodata au disparut si micile ezitari la accelatii bruste. Nu am putut sesiza nici o diferenta la consum, cel putin nu notabila, la drum lung nedepasind 4-4.5L/100km indiferent de viteza si/sau incarcare iar la oras 5.5-6.5L/100km, asa ca nu mi'am mai batut capul.

 

Recent am gasit un modul "LOVATO" in stare buna insa dupa montarea sa vechile probleme, opritul motorului si ezitarile de acceleratie, au revenit. Deocamdata l'am decuplat din nou insa as fi curios care ar fi cu adevarat cauza "fenomenului". Eu suspectez sonda lambda ori servo-motorul sau cuiul de etansare al IAC'ului...

 

Toate bune

 

Nu-i pui o aprindere cu avans programabil si la Tico ? (ca cea de la FZR) :drinkers:

On topic : Un vecin avea o problema in momentul in care punea frana ii se oprea motorul, dupa ce a decuplat unitatea "LOVATO" a disparut si problema, foarte ciudat .

Share this post


Link to post

Nu stiu cum e aprinderea la FZR (E CDI, are convertor CC-CC sau e TCI?), dar ar fi interesant de implementat la Tico o aprindere "inteligenta". Nu ca asta originala ar fi rea, dar se poate si un pic mai bine probabil. Insa investitia nu e justificabila decat la un pasionat sadea. :)

Pe de alta parte, nu e nici un mister cu privire la manifestarea motoarelor cu unitate Lovato. Daca decuplezi unitatea, electrovalva IAC ramane pe inchis tot timpul, astfel ca dozajul amestecului este facut doar de carburator in orice regim de functionare. Daca reglajele sunt bine facute, motorul nu trebuie sa se opreasca in nici un regim.

Toate cele bune.

  • Like 1

Share this post


Link to post

SPARKER TCIP4 - Modul aprindere cu avans programabil (http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm) dedicat moto insa probabil cu putin efort se pot gasi setarile si pentru motorul de TICO.

 

Am mai auzit de problema opririi motorului la frana+ambreaj dupa acceleratii puternice la mai multi, insa numai la modele 2000, asa-zis Euro2, dotate cu modulul "Lovato". Cum ziceam, fara unitatea cuplata motorul merge perfect asa ca ma duce gandul si la o eroare de constructie...

Share this post


Link to post

E cam bizara treaba.Unitatea lovato controleaza prea putin din bunul mers al motorului.Ori ca e inchis iacul ori ca e deschis,nu ar avea motiv motorul sa se opreasca.Parerea mea.In ezitari la acceleratie ar avea ceva legatura.. Eu inca am un sistem functional la unitatea lovato,ledurile indica bine,iacul pare ca functioneaza(desii nu am umblat niciodata la el si ar fi o chestie sa fie blocat pe inchis).

Ceea ce am observat in cazul meu..apare o mica deviere la amestec odata cu schimbarea temperaturii afara.De exemplu vara cobor un pic din surubul de amestec relantiul iar acum ma pregatesc sa-l mai ridic umpic.Ori fac astia ceva la benzina ori e posedat motorul,pentru ca asa patesc an de an :mrgreen:

 

Kinetix,am reusit sa sparg rotita,respectiv lipseste o bucata din ea,ce a sarit din ea nu am mai gasit pt. ca se lipea usor inapoi.Respectiv daca inchid clapeta manual o deschide,problema e ca nu o mai inchide.Imi lipseste portiunea in care se infigea arculetul iar acesta nu mai are suficienta forta pentru inchiderea clapetei.Un timp inchideam eu clapeta manual dupa ce parcam masina si era ok totul,dar mi s-a luat repede de sportul asta #-o

  • Like 1

Share this post


Link to post

Unitatea lovato controleaza prea putin din bunul mers al motorului.Ori ca e inchis iacul ori ca e deschis,nu ar avea motiv motorul sa se opreasca.Parerea mea.In ezitari la acceleratie ar avea ceva legatura..

 

Ia sa ne mai gandim un pic...

Manifestarea neplacuta de care vorbim este oprirea motorului la ralanti (franare brusca).

Pai, din cate stiu eu, la ralanti motorul e cel mai sensibil la aer fals care poate intra prin neetanseitati. De ce? Pentru ca la ralanti intra foarte putin aer pe langa clapeta de acceleratie, iar putin aer fals reprezinta de fapt un mare procent din aerul total care ajunge la cilindri si astfel modifica substantial calitatea amestecului si inflamabilitatea lui. Deci daca IAC-ul nu inchide etans sau este surprins pe deschis (chiar partial) atunci cand se inchide brusc clapeta de acceleratie (ca la franarea brusca), atunci motorul se va "balbai" sau chiar se poate opri.

 

Imi pare rau pentru rotita, insa sunt sigur ca se poate gasi o solutie. Daca as avea piesa in fata probabil as face o schita de ceva adaptare care sa poata fi realizata la strung. Dar poate o faci si singur.

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sal am gasit in iasi un mecanic bun pentru tico daca vrea cineva numar tel

accelerarea singura a motorului cand este cald are cam 2 motive ori este stricata supapa de aer sau trebuie facut din nou aerisirea de antigel cica cand vine anotimpul rece trebuie facut din nou operatiunea de schimbat antigelu

Share this post


Link to post

salut mestere kinetix!!! te rog mult daca ai timp spunemi si mie pasii care trebuiesc pentru reglarea carburatoruluyi!!am sa fiu foarte atent la ce imi vei spune!! mentionez ca masina nu trage aer pe nicaieri iar valve,elecrovale,etc sunt noi!!! mai exact ordinea actonarii suruburilor de pe carburator!! Vreau sa fac aceasta operatiune deoarece dimineata cind pornmesc o ia la sfert de cheie merge 5,10 sec turata dupa care se opreste,apoi o pornesc din nou si o tin turata din pedala pina se mai incalzeste,adica aproximativ 5min si abia apoi sta la relanti!! SPER CA MA VEI AJUTA~ P.S.iti pot lasa si nr meu in ideea ca ne ar fi mai usor sa facem aceasta operatiune!!multumesc mult.O761664180-Dan (oricind) =D>

Share this post


Link to post

Salut.

Nu-mi mai spune "mestere". Cineva ar putea crede ca sunt mecanic auto, ceea ce nu e adevarat.

Incearca asa:

1) verifici daca clapeta de soc inchide bine la rece. Daca nu, o reglezi. Daca da, atunci

2) scoti mufa electrica de la electrovalva de ralanti accelerat (vezi poza), dai doua "sprituri" si pornesti motorul (nu mai apesi acum acceleratia). Daca se tureaza bine, ok. Daca nu, atunci

3) ridici turatia de ralanti la rece din "surubul lui Pepino". Daca se tureaza bine, dar tot se opreste la scurt timp dupa pornire, atunci

4) imbogatesti un pic amestecul la ralanti din surubul corespunzator (cel cu tija flexibila), pe care il rotesti in sens antiorar o jumatate de tura. Daca problema persista, mai desurubezi inca un sfert de tura si verifici din nou.

Asigura-te ca ai pus clapeta selectoare pe pozitia "winter"

Dupa ce termini reglajul si iti merge bine, montezi la loc mufa de la electrovalva de ralanti accelerat.

Asteptam rezultatele.

Succes.

post-6669-068940800 1290085386_thumb.jpg

Share this post


Link to post

iti multumesc din suflet pt ajutorul dat,euabia acum am venit de la serviciu,am citit cu mare atentie ceea ce mi ai spus!!Asa ca maine dimineata am sami iau sculele necesare si am sa fac operatiunile indicate de tine.indiferent de rezultat am sa te anunt ce am reusit sa fac.am uitat sati spun ca nu sunt nici un novice in mecanica dar nici un bun meserias,imi place doar sami bag nasul ca totul sa mearga perfect daca se poate!!Ca sa ma intelegeti sunt un fel de chitibusar. Am reusit sami procur si farul pe care l am avut crapat si mi se parea mie ca strica "botul"ticalosului!!inca o data multumesc si te tin la curent . :banana:

Share this post


Link to post

Sal am scos mufa de la unitatea lavato si merge mai bine motorul

Share this post


Link to post

Salut.

Nu-mi mai spune "mestere". Cineva ar putea crede ca sunt mecanic auto, ceea ce nu e adevarat.

Incearca asa:

1) verifici daca clapeta de soc inchide bine la rece. Daca nu, o reglezi. Daca da, atunci

2) scoti mufa electrica de la electrovalva de ralanti accelerat (vezi poza), dai doua "sprituri" si pornesti motorul (nu mai apesi acum acceleratia). Daca se tureaza bine, ok. Daca nu, atunci

3) ridici turatia de ralanti la rece din "surubul lui Pepino". Daca se tureaza bine, dar tot se opreste la scurt timp dupa pornire, atunci

4) imbogatesti un pic amestecul la ralanti din surubul corespunzator (cel cu tija flexibila), pe care il rotesti in sens antiorar o jumatate de tura. Daca problema persista, mai desurubezi inca un sfert de tura si verifici din nou.

Asigura-te ca ai pus clapeta selectoare pe pozitia "winter"

Dupa ce termini reglajul si iti merge bine, montezi la loc mufa de la electrovalva de ralanti accelerat.

Asteptam rezultatele.

Succes.

sall kinetix,am sati povestesc ce am reusit sa fac azi!! Iti voi spune exact ordinea operatiunilor asa cum le am facut!!1-am mai strans un pic cam 2ture de filet surubul de la cablul de acceleratie! 2- ampornit masina am asteptat pana sa deschi aproape complet clapeta socului automat pt a ma convinge ca funct corect 3-in tot acest timp parca siar fi luat zborul asa de turata era.am slabit 7,8 ture surubul de relanti la rece,pana am obtimut o turatie cat de cat scazuta,ap[r 1200rot,dupa care am mai actionat si asupra surubului de amestec cel cu capisonul ala si tija,pana a scAZUTla aproximativ 9-950rot.Mentionez ca am invartit cam 7,8,9 ture pana a scazut turatia si am obtinut un mers rotund!!! ACUM KINETIX ce ma framanta e faptul ca am reusit sa scap de turatie DAR nu cumva ma va rupe consumul cumva??? vreau sati spun ca la carburator nu sa prea umblat la reglaje pina acum,iar de consum ce sati spun=3,8-4 la drum intins cu viteza de pina la 110km,iar in oras undeva la 5,5-6!!PE proba,de mai muylte ori!! te rog mult,spunemi parerea ta vis-a-vis de aceasta problema!!astept raspunsul tau~!!! te salut [-O<

Share this post


Link to post

Surubul de amestec stiam ca trebuie reglat pana obtii turatia maxima (turatia maxima doar regland acel surub). Apoi reglezi relantiul la cald la 900-1000rpm

Share this post


Link to post

Neahh..te pacaleste.Intai te duci sa verifici daca e bine pozitia delcoului/avans.SI apoi restul de reglaje.Sa vezi atunci consum mic si sprinturi :drinkers:

Share this post


Link to post

cipu, cand te duci la ITP sa pui inapoi mufa de la Lovato, pentru ca altfel nu o sa iti iasa noxele la turatie ridicata.

De fapt era mai simplu sa scoti doar mufa de la IAC, nu de la unitatea Lovato care macar iti indica amestecul prin aprinderea ledurilor.

 

Dr.L, reglajul asa cum spui merge brici la Carfil/Weber. Daca il aplici la Tico, nu stiu de ce, dar amestecul iese prea bogat (semnalizat de leduri) si creste consumul (si noxele...).

 

danutzu_72, inteleg ca pana la urma ai reglat turatia la ralanti la rece. Acuma tot mai trebuie sa tii apasata acceleratia ca sa nu se opreasca motorul la rece?

Cu privire la turatia de ralanti la cald, nu imi dau seama cum ai rotit 9 ture de surubul ala... Era asa de desfacut? Inseamna ca aveai un amestec foarte bogat la ralanti. In aceste conditii nu imi explic consumul tau foarte bun de pana acum...

 

Den, ai dreptate. Fara o punere la punct a aprinderii, reglajul carburatorului e doar bajbaiala.

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Sal kinetix trebuie sa schimb supapa de aer si furtunasul de la capac culbutori si mecanicul a zis cami face reglajele bune nu stiu care este iacul pune o poza mersi

Share this post


Link to post

Salutare. Am si eu o proglema cu un ticozaur. Acum cateva zile am dat delcoul jos adica din 2 suruburi unul sus si unul jos . A inceput sa curga ulei probabil acel ulei are se afla in rampa. L-am pus inapoi . Intrebarea e s-a dereglat avansul ? Daca da cum il pot regla sau care ar trebui sa fie pozitia lui standard ?? Mentionez ca motorul merge bine adica cum mergea inainte insa parca nu mai are zvacul ala de altadata .

Share this post


Link to post

Foarte probabil ca ai dereglat avansul static la montare. Iata de ce nu mai raspunde bine la accelerare.

Desi se poate regla si prin aproximatie, cel mai sigur este sa mergi la un service si sa il reglezi cu stroboscopul la valoarea din cartea tehnica.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Salutare. Am si eu o proglema cu un ticozaur. Acum cateva zile am dat delcoul jos adica din 2 suruburi unul sus si unul jos . A inceput sa curga ulei probabil acel ulei are se afla in rampa. L-am pus inapoi . Intrebarea e s-a dereglat avansul ? Daca da cum il pot regla sau care ar trebui sa fie pozitia lui standard ?? Mentionez ca motorul merge bine adica cum mergea inainte insa parca nu mai are zvacul ala de altadata .

Trebuia sa faci un semn ,inainte de-al demonta !

Share this post


Link to post

salutare prieteni!!! Kinetix uite ce Am constatat azi dupa reglajele facute la indicatia ta; nu o mai ia la sfert de keie asa cum o lua pana acum,apoi dupa ce intrun final porneste,DOAR da sa se tureze(3scunde),si atat ,toarce la 900rot,fara alte turatii!! Acum te rog mult,spunemi,e normal asa????nu cumva o sami consume deoarece nu se mai tureza pina se incalzeste ca pina acum???te rog,nu ma ocoli si ma lamureste in privinta asta!!!mersi

Share this post


Link to post

Deci sa inteleg ca se poate regla doar cu un stroboscop. O medote "babeasca " ca la batrana Dacie nu exista ?? Stiti cumva cum se muta avansul spre + adica sa il dau putin mai maire sa vad daca are vrun efect ?? Adica in ce parte sa il dau inspre parbriz sau inspre radiator pentru un + .

Trebuia sa faci un semn ,inainte de-al demonta !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...