Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Reglare Carburator Tico

Recommended Posts

Salut tuturor. De curand am o problema cu masinuta: Tico, 2000, euro 2. Pierd lichid de racire pe undeva pe la carburator. De la service mi s-a spus ca este o problema cu socul termic (pe acolo curge) si ca ar trebui schimbat carburatorul cu totul. Lichidul curge dimineata imediat dupa pornire (motor rece) iar cu timpul se opreste. Pana acum (92.000) nu s-a umblat deloc la carburator. Intrebarea mea este: se poate regla ceva sau trebuie schimbat carburatorul cu totul?

Cat ar costa curatarea carburatorului la service (nu prea m-as baga sa fac treaba asta singur)?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Fa o poza clara ca sa vedem pe unde curge. Eventual cu o sageata indici locul respectiv.

Nu cred trebuie schimbat carburatorul doar pentru atata lucru. Termoelementul şocului automat se poate schimba si costa vreo 150-200Roni. Dar este posibil sa fie doar o neetanseitate pe la imbinarea furtunelor (care aduc lichid cald la acest termoelement) sau pe la garnitura termoelementului (care il etanseaza in locasul sau).

Inainte de a hotarâ ca este nevoie sa cureti carburatorul, incearca metodele postate pe topicul asta. De exemplu, jicloarele de aer le cureti simplu, cu un spray de curatat carburatoare, iar jicloarele de benzina se curata in mare parte daca adaugi in rezervor un aditiv de curatat carburatoare. S-a mai discutat.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Salut. Am facut in seara aceasta o fotografie. Varful de la sageata rosie indica locul unde se formeaza picaturile. Mentionez ca dupa ce se incalzeste motorul (vreo 3 km pana la servici) nu mai curge. Cantitatea pierduta intr-o saptamana echivaleaza cu diferenta dintre full si minim din vasul de expansiune. Astept pareri. Multumesc.

post-17935-126047071619_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salutare.

Pai e asa cum am presupus: scurgerea se face pe la garnitura termoelementului, care nu il mai etanseaza in locasul lui. Termoelementul se poate schimba. Gasesti la DemoTotal, in Pacurari, sau la dezmembrari Daewoo (tot nou) in cartierul Dacia. Dupa scoaterea celui vechi trebuie curatit bine si cu atentie locasul lui, pentru a indeparta depunerile din zona de etansare a garniturii.

Totusi, se poate sa mai picure pe undeva, deoarece mi se pare ca pierde cam mult lichid intr-o saptamana.

Share this post


Link to post

Din cate am observat doar pe acolo curge. Ce-i drept eu pornesc in fiecare dimineata (l-v) cand este cam frig pe la 8.30. Problema a aparut odata cu venirea frigului. Cand voi dispune de bani pentru investitie va voi anunta cum au decurs lucrurile. Multumesc pentru informatii.

Share this post


Link to post

Intrebare :

 

Poate sa - mi spuna cineva ce sa cer in magazin referitor la acest senzor ?

La mine ambele fire sint rupte .Unde gasesc?

 

post-24650-12621245425_thumb.jpg

Share this post


Link to post

E cam greu sa gasesti.Vezi ca se poate lipii din nou niste fire mai tepene tot la acel senzor.

Share this post


Link to post

Buna,

Am si eu o prolblema cu pornirea motorului. Mai exact, la rece porneste la prima cheie. Daca ma deplasez si circul cu masina (motorul este cald), daca o opresc si nu o las mai mult de 2-3 min, porneste tot la prima cheie. Daca insa o las mai mult oprita (de la 5 minute in sus pana cand se raceste iar motorul) atunci nu mai vrea sa o ia decat cu pedala de acceleratie apasata si cu actionarea demarorului de la 5 sec pana la 10 sec. Daca insa incerc sa pornesc fara sa o accelerez, actionez demarorul cateva secunde si dupa ce o ia merge inecat, scoate fum si se simte pe motor ca se chinuie sa stea pornit (scutura). Apoi o accelerez si cam 3 secunde nu merge chiar asa de rotund apoi isi revine si merge bine.

Specific ca am fost si am curatat si reglat carburatorul la cineva care se ocupa doar cu asa ceva dar vad ca nu am reusit sa scap de aceasta problema. In rest masina merge binisor (consuma cam 7-8 litri in oras acum iarna), trage bine etc.

Daca are cineva o solutie pentru aceasta problema, va rog sa imi spuneti.

Multumesc anticipat.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut,

 

am si eu un Tico si am probleme cu consumul, defectul este intermitent, a ajuns si pana la 9% .

Vreau sa reglez carburatorul dar nu stiu unde anume in Prahova.

Stie cineva ? Multumesc .

Share this post


Link to post

io pot sa-ti zic ca e destul de normal consumu de 9 pe frigurile care au fost ;) .Sau vrei sa consume 0 in oras. :scarpin:

Share this post


Link to post

Consumul este aberant de mare.Nici daca tragi pe unul dupa tine si nu ajungi acolo.

Astea noneuro nu au unitatea lovato sa iti spuna ma e bine,nu e bine..

Daca studiezi gasesti pe forum cum sa il reglezi singur.Desii consumul e provocat de mai multi factori,nu numai de carburator.

Edited by Den

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema , era socul termic si-mi tinea clapeta trasa ,de aici si consumul

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Am observat ca atunci cand este motorul cald si sta la relanti, acesta creste si scade, aproape insesizabil dar se simte totusi putin (stiu ca nu facea asa acum in vara). Spre exemplu, merge 2-3 sec la 1000, apoi merge 2-3 secunde la 900 (nu am turmoetru ci doar dupa ureche zic ca sa va va puteti da seama mai bine). Precizez ca nu se ineaca sau moare motorul ci doar scade si urca putin turatia la relanti. Ce ar putea fi? Sa incerc sa reglez putin amestecul? Nu m-am uitat inca la clapeta de soc. Ar putea fi ca nu s-a deschis complet?

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema , era socul termic si-mi tinea clapeta trasa ,de aici si consumul

 

deci tinea clapeta inchisa mereu ?.nu se mai deschidea dupa incalzirea motorului.

Share this post


Link to post

Salutare ,

 

Pentru curatarea carburatorului la Tico, in momentul demontarii trebuie inlocuite si ceva garnituri de etansare , mai pot fi folosite in continuare cele existente ? (sa stiu sa cumpar inainte sa ma apuc de operatiune) .

 

Am un tico din 98 si ma confrunt cu urmatoarele probleme :

 

Nu se incalzeste motorul la temperatura optima (momentan am pus cartoane in fata radiatorului ) - cred ca e de vina termo cupla pentru circuitul de apa

Nu accelereaza mai mult de 120 km/h-130 km-h (si cand o face are intreruperi, "da in nas" ) - o sa schimb fisele + bujii + curatare carb .

 

Credeti ca ar mai trebui sa ii mai fac ceva ca sa scap de simptomele de mai sus?

 

Cam o data pe luna fac Buc-Satu Mare , asa ca nu vreau sa risc sa raman in drum .

Share this post


Link to post

Am si eu proleme cu tico, imi consuma 10%in oras si 5-5.5%in afara, cand opresc motorul uneori imi face autoaprindere.

Stie cineva cum se regleaza, sau un service unde il regleaza bine.

Am fost la filaret si mi-a cerut vreo 3 mil sa il curete si mi se pare cam mult, am mai fost in alta parte si mi-au zis ca e o clapeta de cauciuc care s-a uzat si care nu se gaseste, am vazut ca un carburator nou este 17 mil deci asta nu este o solutie.

Eu prefer sa merg la service, stie cineva unde sunt priceputi.

 

Share this post


Link to post

Citind pe forum am am aflat una dintre problemele carburatorului, termocupla picura pana se incalzeste si nu actioneaza clapeta pana in pozitie verticala, ramane cam la 65-70 de grade. am cautat pe net si am gasit la king cu 2 mil si am mai cautat si am mai gasit la piese auto hyundai la 120lei, stie cineva pe unde sa ma duc prin bucuresti sa il montez

mai ieftin?

 

 

Share this post


Link to post

Chiar nu inteleg..ce termocupla picura?Este vorba de cilindrul de la socul automat?Inseamna ca pierzi si antigel pe acolo,mare atentie.Mai bine faci o poza cu locul pe unde picura.

Share this post


Link to post

Recomandarea mea este sa luati garniturile. Teoretic se pot refolosii, dar aveti mari sanse sa se rupa la demontare.

 

Verificati daca se deschide socul. Daca nu, schimbati termoelementul. Masinile astea au trecut de 10 ani si este normal sa pice termoelementul.

Orice improvizatie pe care o realizati pentru a face ca termoelementul sa deschida complet socul nu va fii decat de scurta durata. La scurt timp dupa ce nu mai deschide suficient, o sa inceapa sa piarda apa si apoi nu se va mai deschide aproape deloc.

Share this post


Link to post

Autoturismele Tico fabricate 2000-2001 au o unitate Lovato care este in directa legatura cu sonda Lambda. Pe lateralul acestei unitati aflate in partea stanga cum te uiti la masina din exteriorul ei, exista trei leduri: verde, galben, rosu.

 

Rolul acestora din cate am retinut din citirea posturilor de mai sus:

- un amestec corect este reprezentat de aprinderea intermitenta a celui verde si galben

- un amestec foarte imbogatit este reprezentat de aprinderea intermitenta a celui galben si rosu

- un amestec imbogatit este reprezentat de aprinderea intermitenta a celui verde si galben si pentru scurta durata si a celui rosu

 

Sa intelegem ca este corecta aceasta descriere? Mecanicii autonu cunosc rolul acestor leduri.

Share this post


Link to post

Am o problema.Am scos azi masina din service(lovitura frontala) si nu mai reusesc sa ma inteleg cu unitatea lovato de nici o culoare.Respectiv trece de pe rosu cu galben direct pe verde, de unde sare direct pe rosu.Nu mai am intermediar verde cu galben.Ceva idei?Motorul pare sa mearga normal.

Share this post


Link to post

Daca nu reusesti sa te descurci cu informatiile din acest topic in care Kinetix explica cum si ce trebuie sa faci iti recomand sa mergi la un service auto care are tester pentru noxe. Daca acolo gasesti un meserias foarte bun iti poate regla carburatorul in functie de ceea ce iti spune testerul, dar si in functie de indicatiile ledurilor de la unitatea Lovato.

Mecanicii nonDaewoo iti pot face acest reglaj, dar sa le atragi atentia si asupra indicatiilor date de led-uri. Sunt doua reglaje de facut: unul pentru turatia motorului si altul pentru amestec aer + benzina. Daca se reuseste reglarea turatiei pe urma poti si tu cu o surubelnita cap cruce sa rotesti in sens orar sau antiorar amestecul uitandu-te la modul cum se aprind led-urile.

 

Verifica-ti consumul in actualele conditii mai ales daca spui ca turatia motorului este ok. Daca turatia ti se pare normala, umbla cu surubelnita la amestec, rotind foarte fin surubul.

Edited by Sam Chuck Yin

Share this post


Link to post

Mda,banuiesc ceva in legatura cu iac-ul.

Share this post


Link to post

Am observat ca dupa prima pornire dimineata dupa ce se incalzeste putin motorul turatia de relanti scade la normal dar cand m-am uitat la clapa de soc se vede ca nu este deschisa complet. Si am observat ca si cu motorul rece si cu motorul cald pozitia clapetei nu se modifica mult. Ce poate fi oare?

Share this post


Link to post

Mda,banuiesc ceva in legatura cu iac-ul.

Nu strica sa verifici si sonda lambda !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...