Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Reglare Carburator Tico

Recommended Posts

Da, e offtopic...

Uite AICI despre incarcare.

Toate cele bune!

 

kinetix am vazut ca esti din iasi ... poate ma ajuti si pe mine cand ai timp sa reglez carburatorul ca imi cam prind urechile.

Odata ce mi ai aratat nu mai uit, vad ca te pricepi.

Multumesc

Share this post


Link to post

salut,am si eu un tico si imi consuma 9,5%,merge f turata p soc si mi-a zis cineva car ar putea fi din carburator,are vreo inportanta avansul k imi face uneori autoaprindere si as vrea si eu nr sau adresa lu mecanicul Alinmultumesc,astept raspuns

Share this post


Link to post

salut...sunt posesorul unui tico din '96...am si eu aceeasi problema cu carburatorul, nu este reglat deloc bine si cand iau picioru de pe acceleratie motorul sta sa moara.Ce trebuie sa-i fac? Am fost la un mecanic si a zis ca nu poate sa-l regleze...Ajutati-ma, Multumesc

Share this post


Link to post

salut tuturor...vreau sa ajut un amic sa gaseasca un carburator sh. are probleme mari cu al lui. Un doctor in tico a spus ca se repara doar prin inlocuire.Il putem ajuta? tico e din 1999. SL. multumesc! Suntem din ploiesti.

Edited by marincristian27

Share this post


Link to post

Salutare.

In ce constau acele probleme mari la carburator? Detaliaza un pic. Pune si niste poze sa vedem ce anume e stricat la el.

Nu e adevarat ca nu se poate repara. Exista piese care se pot cumpara separat si inlocui.

Asteptam lamuriri si poze.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Sal! bn..meseriasul spune ca sa mai umblat la carburator...nici nu mai sunt originale multe suruburi.O clapeta erea blocata si a deblocato cu ajutorul unui patent.A curatat-o .a gresat-o . Bn. shocul are o piesa bimetal( ca un pistonas) care regleaza nustiu ce...Ala nu mai functioa deloc.Cineva il blocase sa stea si el asa si asa,intre.O supapa(rijlag) blocata ,de la vacum parca spunea din dreapta si sub carburator,nu aceea din stinga sus ,dar asemanatoare.nu stiu ce orifici infundate.Si nu stiu mai ce. Masinuta pornea greu,la a 6 -a cheie si nu mai statea deloc la relanti.fierbea motorul in 5- 6 km.pornea ventilatorul si nu prea se mai oprea..nu mergea rotund deloc. Foto nu pot face ca masinuta e intrun service.E e vreo sansa? Merci!

Share this post


Link to post

Carburatorul ala nu prea suna a "defect" ci mai degraba a "distrus"...

In cazul asta mai bine cauti unul pe la dezmembrari sau la sectiunea Bursa de pe forum.

Succes.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor.Am un tico fabricat in 1995 cu carburator si am mai multe probleme la care nu am gasit inca o cauza exacta.

 

1. Am un consum exagerat de mare ( 10 litri/ 100km in oras) calculat la 1000 de km.Mentionez ca in acesti 1000 km am condus

linistit fara sa o turez foarte mult si pe destante medii de 40 km pentru fiecare pornire.(iar cauciucurile erau umflate :P )

2.In timpul iernii pornea mereu la prima cheie dar odata ce motorul era incalzit daca incercam sa il pornesc din nou pornea mai greu(uneori la a 2-a cheie).Iar acum de cand este mai cald afara observ ca porneste din ce in ce mai greu(cam in 3 secunde).

3.Dupa ce motorul este incalzit si sta la relanti exista o vibratie destul de puternica.

 

Astept parerile dumneavoastra in legatura cu aceste probleme.Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Salutare.

Verifica:

- reglajul amestecului la ralanti (cald)

- lipsa tensiunii in cablul de acceleratie la ralanti (sa nu fie tensionat cablul)

- turatia de ralanti la cald

- starea sistemului de aprindere (modul electronic, bobina, fise, capac si rotor delcou, bujii)

- starea filtrului de aer

- avansul (pozitia semnelor albastre de pe delcou).

Succes!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Salutare tuturor. Dupa experienta Matiz cu care nu am avut probleme, acum sunt posesorul uni tico. In momentul in care l-am achizitionat consuma 13 da! 13 litri la suta. Am fost cu masina la autonet si baietii au constatat ca: lipsea surubul reglaj(ceva de genul asta un cablu scurt ce intra in carb) valva pcv era defecta, rezolvat aceste probleme, schimbat ulei, filtre, curatat carb, facut un reglaj, m-am intors dupa o saptamana si iar dupa o saptamana, nu reusesc un consum mai mic de 9 la suta in conditiile in care nu forjez masina si nici nu prind trafic.

Ma dispera acest consum. Va rog, ajutati-ma dar sa tineti cont ca am nevoie sa fiti foarte expliciti tehnic (insensul ca: ex. reglezi(cutare) care se gaseste acolo.

va multumesc mult

p.s. dimineata porneste cam la a treia cheie, socul intra dar mai greu si face si autoaprindere cand opresc masina(nu mereu)

Edited by blumurgg

Share this post


Link to post

Salutare.

La probleme asemanatoare celor mentionate de tine s-a raspuns deja pe forum. Doar trebuie sa rasfoiesti paginile...

Descarca si manualul de sevice pentru Tico in varianta PDF.

 

- Masina ta e Euro2 sau noneuro?

- In ce stare e filtrul de aer?

- Verifica modulul de aprindere si senzorul lui (senzorul se masoara cu un ohm-metru si are 425-505 Ohm), fisele, bujiile, capacul si rotorul delcoului. Preferabil ar fi sa faci o inlocuire temporara, de proba, cu un delcou de la un Tico stiut cu consum mic.

- Regleaza clapeta de soc: verfica la rece sa fie doar un pic tensionata elastic (apesi cu degetul pe marginea ei dinspre parbriz).

- Regleaza amestecul din surubul cu tija (in sens orar se reduce cantitatea de benzina = amestec mai sarac, iar in sens antiorar se creste cantitatea de benzina = amestec mai bogat),

- verifica sa nu frece franele in deplasare,

- verifica presiunea pneurilor, etc.

 

Succes!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Salut. Revin cu acest post vis a vis de consum. inclin sa cred ca ...ori indicatorul din bord nu functioneaza corect, ori sonda din rezervor are probleme. facand plinul, nu s-a ridicat acul pana la full. Mai mult decat atat, am descoperit o fisura in rezerevor. L-am dat jos, l-am lipit dupa care nu mai aveam pe ceasul din bord nici un nivel al benzinei. dupa vreo 20km, a inceput sa indice insa aiurea, mai putin decat benzina ce era in rezervor. acul a inceput sa indice consumul(faceam un drum lung)- in sensul se lasa spre gol. dupa inca ceva timp, acul a inceput sa se ridice, culmea DAR! spre nivelul real. nu stiu ce sa mai cred. oare masina sa consume mult sau nu am o indicare corecta a nivelului combustibilului? Vreau sa cumpar un nou rezervor. Aveti idee daca cel de matiz se potriveste la tico? ...sau cam cat costa un rezervor original. astept parerea voastra si va multumesc.

Share this post


Link to post

Fiind vorba de rezervor, intra in discutie pericolul de incendiu. Probabil ca se poate repara, dar cred ca mai bine cauti unul bun la SH daca nu ai bani de unul nou. Eventual cumperi apoi si o sonda noua. Sau incerci sa o repari pe cea veche (refaci cablajul, etc).

Intreaba baietii de la sectiunea Bursa - Automobile si piese.

Abia dupa ce rezolvi problema asta poti incepe sa calculezi consumul de combustibil al masinii.

Succes!

Share this post


Link to post

revin cu un nou post

am reusit sa aduc consumul pe undeva la 7,6-7 la suta. a aparut o problema. la relanti uneori se simte parca intrerupe. si ma trezesc ca se opreste motorul. reporneste greu si face o detonatie..parca imi explodeaza esapamentul. acelas lucru l-a facut ultima data (explozia de care vorbeam) dar in momentul in care era la relanti. nu stiu ce sa fac. am fost la autonet si am gasit lucrurile total schimbate, acolo. nu mai este ce a fost...baieti plictisiti care de abea te asculta si...am renuntat. ce ma dispera este ca faza asta mi se intampla cand stai la un stop si te-ar lua la omor cei din spatele tau. den ce sa fie? am verificat valva aceea de relanti am scor mufa se opreste motorul .am pus-o la loc este ok... dati-mi si mie un sfat, va rog

Share this post


Link to post

Prietene, cred ca ai o problema in sistemul de aprindere.

Verifica lungimea maxima a scanteii la masa. Daca e sub 15mm, ai probleme. La un sistem de aprindere de Tico bun, scanteia are 20mm si e alba.

Ti-am scris si mai sus, dar nu sunt convins ca ai urmat sfaturile primite...

Toate cele bune.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut. Avand si eu o problema cu consumul ticoului (prezentata aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...651&st=600), 10% in bucuresti am inceput sa ma uit prin compartimentul motor si am schimbat (nu personal) filtrele(aer,ulei,benizna),uleiul (10w-40), termostatul si pompa de benzina.

Acum cateva zile m-am uitat din nou si am vazut ca pe unitatea lovato sunt aprinse ledurile rosu si portocaliu si la recomandarile primite pe topicul cu problemele motorului am citit si despre carburator (topicul asta si http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=8272&st=0 , http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...13143&st=0).

Tot in topicul cu motorul mi s-a spus ca o varianta ar fi cresterea nivelului de benzina in CNC,din cauza noii pompe.

 

Azi am umblat la surubul de amestec (dupa ce ventilatorul a pornit) si se pare ca era reglat astfel incat turatia la relanti sa fie maxima

Eu l-am mai strans (am mai saracit amestecul) pana pe unitatea lovato s-au aprins verde si portocaliu,dar totodata a scazut si relatiul. Mi se pare ca masina merge mai bine ca inainte (un pic mai multa vana,raspunde mai bine la pedala),dar posibil sa fie placebo. Si ascultand la teava de esapament,apar mici pauze(detonatii?) la relanti

Nedumerirea mea e daca e normal cand accelerez sa se aprinda doar ledul rosu? Asta se intampla cu verde+portocaliu la relanti

Daca la relanti las turatia maxima si rosu+portocaliu,atucni ramne rosu+portocaliu si cand accelerez

In frana de motor ramane doar verdele aprins,in ambele cazuri

 

Deci cum ar trebui sa las amestecul? Ca la alte chestii nu o sa umblu,cand o sa am timp probabil o sa studiez mai amanuntit carburatorul

Ms

Share this post


Link to post

Dr.L, treaba e foarte simpla:

- amestecul corect e semnalat de tandemul ledurilor galben (sau portocaliu, ce-o fi...)+verde.

- imbogatirea amestecului pe durata scurta e semnalata de aprinderea ledului rosu pentru avertizare. Daca imbogatirea se mentine, se aprinde in plus si ledul galben pentru a indica stabilitatea conditiilor.

- la saracirea de scurta durata a amestecului se aprinde verde; daca situatia se mentine, se adauga si galbenul.

In mod normal, reglezi sa fie galben + verde la ralanti, la cald.

Rateurile pot aparea din mai multe cauze (supape neetanse, avans nereglat corespunzator, benzina proasta, scanteie anemica, compresie redusa, s.a). Ideea este ca expasiunea gazelor continua si dupa deschiderea supapei de evacuare. Asta se intampla deoarece amestecul arde mai incet decat ar trebui, iar faza de detenta nu apuca sa se termine, astfel ca gazele in destindere ies pe langa supapa de evacuare si asta se simte ca rateu. Arderea asta mai lenta poate fi atribuita cauzelor enumerate mai sus, sau faptului ca amestecul a fost saracit prea mult din surubul de reglaj amestec.

Reglajul amintit trebuie corelat cu reglarea turatiei de ralanti (este un alt surub pentru asta) si a avansului.

De asemenea, dupa orice reglaj trebuie sa faci si proba functionarii motorului in dinamica, pe drum. Observi cum merge si mai reglezi, pana ajungi la un compromis convenabil intre indicatia ledurilor, tremuratul motorului, accelerare, consum.

 

Fiecare carburator reprezinta un grupaj de sisteme care prepara carburantul pentru diverse regimuri. Aceste sisteme pot functiona pe rand sau simultan, in anumite conditii. De exemplu, la ralanti cald, carburantul este preparat de jiclorul de ralanti, al carui debit livrat este reglat de surubul cu tija flexibila. La deschiderea/apasarea usoara a clapetei, amestecul carburant este livrat prin jiclorul amintit dar si prin gaurile de progresiune din peretele lateral al difuzorului mare al carburatorului. La deschiderea mai mare a clapetei, emulsia de benzina e absorbita si prin canalul respectiv din difuzorul mic, etc.

Fiecare din sistemele astea are propriii lui parametri. Asupra unora putem interveni, asupra altora, nu. De exemplu, dimensiunile jicloarelor vin fixe din fabrica, si aici conteaza foarte mult acuratetea executiei piesei respective. Se poate sa fie carburatoare care livreaza amestecuri normale in regimuri tranzitorii si amestecuri mai bogate in regim de putere maxima (WOT), sau invers.

 

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

1.Dr.L,nu stiu daca te ajuta..dar surubul de amestec nu este singurul care se regleaza.M-am tot chinuit si eu cu acel surub..de exemplu la mine are o cursa destul de lunga pe verde +galben acel surub.Problema de care m-am lovit de curand era ca daca il duceam pe verde +galben din amestec relantiul scadea dar motorul nu mai mergea asa rotund.Pana la urma mi-am adus aminte ca am umblat odata la un surub care regla o mica clapeta (daca apesi pe clapeta creste turatia).In necunostinta de cauza am dat o fuga pana in service unde au avut si cu ce sa-mi masoare relantiu..si da..de acolo a fost problema.Acel mic surubel a fost fixat cu o pasta pentru a nu mai face probleme in viitor.Oricum nu am scapat de toate problemele.Ai verificat cu farurile aprinse cum iti indica unitatea lovato?Totodata am fost diagnosticat cu probleme la sistemul de aprindere..cateodata imi da scanteie "anemica"cu farurile aprinse cum explica Kinetix mai sus.Sistem de aprindere care e compus din baterie,bobina de aprindere,distribuitor,fise de inalta tensiune si buji.Cum la mine bateria e terminata..

Fa in asa fel incat sa-ti masori rezistenta interna a bateriei in sarcina.Din pacate nu stiu ce valori trebuie sa aiba.

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Bateria nu are probleme,am dat-o de 2 ori jos de pe masina si de fiecare data in sub 30 min pe redresor era incarcata full,si are 20Ah pe real (tico porneste si cu 5Ah,iarna)

Supapele si compresia sunt ok,au fost rezolvate in februarie

 

Aprinderea si avansul trebuie verificate

 

La cum am reglat amestecul (turatie de relati mai scazuta,cateodata lovato indica verde+pot sau rosu+port,posibil diferit la fiecare pornire,insa nu se schimba pe parcursul calatoriei) masina merge decent,vibratiile sunt acceptabile (si cu si fara sarcina electrica)

 

Din topicul cu motorul am aflat ca niveul CNC a crescut si ala mi-ar face probleme,asa ca deocamdata n-am ce-i face

Ms de sfaturi si explicatii!

Share this post


Link to post

Noutati:

Am fost la un service(recomandat pe forum) si acolo mi s-a zic ca sonda lambada e de vina pt consumul mare

Am reglat amestecul cat sa fie ledurile verde+portocaliu,am compensat relantiul(ca a scazut cand am umblat la amestec) si pe A1 cu ~100km/h mi-a iesit consumul de 4,7l %

Parca devinde din ce in ce mai complicata problema(adica mai fara sens)

Share this post


Link to post

am nevoie sa-mi maresc putin turatia la relanti.

daca puteti, sa-mi explicati cum se face treaba asta?

dar o explicatie concisa si clara, ca ptr. o femeie!

multumesc!

Share this post


Link to post

Salutare, Stefania77.

Explicatii se pot da, insa nu e chiar asa de simplu de facut trebusoara asta.

Tu vrei sa iti maresti turatia de ralanti la cald, dar nu ne-ai spus ce simptome are masina si de unde ai dedus tu ca asta ar fi problema.

Daca totusi asta e problema, atunci nu e prea greu de rezolvat, dar ai nevoie de o scula mai speciala, deoarece surubul pe care trebuie sa il rotesti este greu accesibil... Eu folosesc o surubelnita cu tija flexibila si cap in cruce. Se mai poate folosi o surubelnita scurta de tot si cu maner subtire, tot cu cap in cruce.

Deci, daca gasesti scula potrivita, procedezi asa:

- deschizi capota si o fixezi bine pe suportul ei

- bagi capul sub capota, pana deasupra carburatorului, in asa fel incat sa privesti in spatiul din spatele carburatorului (intre carburator si peretele compartimentului motor.

- cam in dreptul cablului de acceleratie (adica in partea din spate-stanga a carburatorului) vezi un cap de surub orientat oblic in sus, spre parbriz si care are un arculet pe el.

- acest surub trebuie rotit in sens orar. Incepe sa rotesti o jumatate de tura, apoi faci proba de functionare. Daca nu esti multumita, mai rotesti o jumatate de tura, etc.

Incerc sa iti atasez si o poza pentru a intelege mai bine. In prima poza, sageata rosie iti indica unde trebuie sa te uiti pentru a vedea capul surubului. In cealalta, surubul de ralanti este marcat cu cifra 1. Atentie! Sunt mai multe suruburi pe acolo, asa ca priveste cu atentie sa nu le incurci.

Pentru a lucra mai usor, este bine sa scoti filtrul de aer, cu tot cu carcasa lui de tabla, care sta pe carburator.

Succes!

post-6669-1248683663_thumb.jpg

post-6669-1248683706_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...