Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

OK,

Asta am citit pe forum ca ar fi normal sa se duca la relanti numai cand este stationata si in mers peliber sa stea mai sus.

Problema care ramane este ca, cateodata cand opresc in intersectii si calc ambreiajul pentru a frana, daca ma uit la turatie scade sub 800 de ture si apoi se ridica la 1200 si se stabilizeaza. Am vazut ca majoritatea au probleme cu aceasta variatie a turatiei, chiar sub relanti. Cand aveam GPL aceste probleme erau mai evidente. Cans o sa am timp si bani o sa cumpar un IAC de Cielo ( e la fel ca pe nubira euro 2 ), si paote se rezolva ceva . Ce e drept ca nu face mereu asa...

O zi buna.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Inainte sa il cumperi incearca sa il cureti pe cel de pe masina.

Din cate am citit eu si cumuland experienta altora, eu mi-am curatat cu succes IAC ul.

Trebuie doar sa il manipulezi cu f mare grija, sa cureti doar varful de la iac nu si corpul cu spirala aia cu arc, si f important din cate am vazut la mine: muchiile in zona unde se lipeste de corpul clapetei in pozitia inchis prind o mizerie aparaent nesemnificativa dar care trebuie indepartata:

Eu am folosit fasii mici de carton cum e cel demo de la parfumuri, cu putin alcool izopropilic, frecand usor muchia metalica cu muchia cartonului umezit in prealabil cu alcool izopropilic pana cand toata mizeria aia s-a dus.

Si la fel am curatat f bine locul unde intra IAC ul.

Share this post


Link to post

Am facut curatarea IAC-ului cu grija si initializare exact ca la carte. O sa probez un alt iac de la cineva sa vad daca se manifesta la fel.

Nu mai cita mesajele anterioare ! Foloseste AddReply !!!

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Asa e ...lucru nou e lucru nou. :wallbanger: Am avut pe ea tomasetto STAG300 PLUS si idiotii de la service nu au putut sa o regleze , imi murea mai mereu motorul si oscilatii mari de turatie. Am renuntat si am dat-o jos: mi-am recuperat banii de la service. Ce e ciudat ca acuma pe benzina cand o dau pe liber in mers apropae de semafor sta la 1300 de ture si cand opresc pe loc ajunge la 800 de rot/min. Sa nu fi fost problema din GPL?? nu mai stiu. Ce e drept ca masina o mai tin pe putin 3 ani, si la anu in martie vreau sa bag iar GPL.

Multumesc de ajutor.

O Zi buna

 

Referitor la scosul pe liber si ca ia se tureaza:te rog sa fi atent si vezi daca motorul este turat ,ieu dupa turometrul meu de multe ori imi arata caci era turat (1800 chiar odata mi-a aratat si 2500 )dar cind m-am dat jos si am deschis capota sa vad daca ieste turat nici gind,iel torcea frumos. M-am dus la servis si i-am spus baiatului :ce se intimpla caci turometru imi arata 2000tur. dar iel nu ieste turat dupa aprecierea mea. A acelerat de citeva ori si iel(mecanicul) dar acul cobora la 800.Dupa ce am plecat din sectie ,oprinduma la poarta am vazut caci mi-a ramas acul aprope de 2800,am lasat masina acolo si m-am dus iara la mecanic sa vina si sa se convinga caci ceva nu ieste in regula.A venit si cind a vazut acul turometrului a ascultat si iel motorul,dar motorul nu iera turat,am bagat masina iara in sectie si mi-a desfacut bordul,a desfacut mufele lea dat cu sprei si acuma indica corec nu m-ai ramine acul aiurea.

Recomandarea mea ar fi sa te duci la un mecanic sati desfaca bordu si sati de-a cu sprei. Din cauza umezeli se m-ai oxideaza

SUCES si astep ce ai rezolvat.

Share this post


Link to post

La mine, acum pe benzina, cand imi face acele faze cu urcatul relantiului la scoaterea pe liber , sta turata si mecanic, nu numai pe acul de turometru.

Ce e drept ca nu e de speriat. La anu prin februarie ma arunc iar la GPL, iar pana atunci o sa incerc sa rez aceata mica problema pe benzina.

O zi buna.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Va salut ,aveti idee ce model de instalatie GPL este pe Cielo Euro 3 GPL din fabrica?Este cumva secventiala?

Share this post


Link to post

Va salut, am o nubira1 e non euro si vreau sa pun gpl pe ia , ce instalatie gpl sa pun ? Eu am avut o dacie si am avut gpl, instalatia era marca lovado .

Merge bine cu ea dar la nubira nustiu ce tip de instalatie sa ii pun .

Share this post


Link to post

Eu pe Cielo am Tomasetto si merge destul de bine. Ca pret am dat 2200 ron pe el.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Va salut, am o nubira1 e non euro si vreau sa pun gpl pe ia , ce instalatie gpl sa pun ? Eu am avut o dacie si am avut gpl, instalatia era marca lovado .

Merge bine cu ea dar la nubira nustiu ce tip de instalatie sa ii pun .

 

Salut.Eu am pus la a mea instalatie normala si nu secventiala.M-a costat 15 mil cu butelie toroidala.A mea e euro 2 si mi au montat 2 emulatoare .Consum urban12-14/afara 8-11...totul depinde de aglomeratie si tipul de condus.Bafta!

Share this post


Link to post

Se pune emulator de injectoare (chiar si pe non euro) si emulator de sonda lambda daca o ai, la non euro lipseste parca...

Sfat pt instalatie normala, sa se monteze supapa unisens pe filtru de aer sa nu sara clemele la detonatii...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Vei avea o surpriza placuta la capitolul ulei de motor.

Si anume uleiul se va mentine mult mai curat.

La mine dupa 7000km este aproape la fel de curat ca atunci cand l-am schimbat(in ce-i 7000km nu am circulat deloc pe benzina) adica galben.

A ,era sa uit " multumiri montatorului GABI GPL" CARE ESTE TOTAL NESERIOS.

"Mesterul" respectiv daca nu poate sa te pacaleasca te da afara fara sa clipeasca,nu conteaza ce ai discutat sau ca ti-a dat peste cap toata ziua.

 

 

 

Salut

 

nu vreau sa intru intr-o polemica cu domnul Florinel dar avand in vedere ca sunt neserios si vreau sa pacalesc pe cineva simt nevoia sa va pacalesc si pe voi .

Domnul de mai sus a montat instalatia pe marginea santului sau langa betoniera de care se tot vorbeste , autoturismul dansului este un pericol public pe soselele din romania nerespectand nici-o norma de protectie privind montajul rezervorului , coductelor etc . ex rezervor nefixat sau fixat cu lemne de brad conducte neprotejate si scoase din caroserie pe unde a crezut omu . Domnul Florinel dorea schimbarea vaporizatorului si eliberarea certificatului de conformitate pentru ca improvizatia dansului nu se putea omologa la rar . si nu cred ca un montator cu scaun la cap ar fi eliberat un certificat fara a pune instalatia aceea in siguranta .

 

In alta ordine de idei asa este in romania sunt multi montatori care nu au nici o calificare auto si sunt angajati si invatati sa stranga suruburi dar este vina sistemului si pretului mic al manoperei perceputa de montatori . ex daca un montator este platit cu 800 lei ce pretentie sa ai la el ca este vreun geniu nedescoperit .

Edited by Mircea
  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut,

Imi poate da cineva de pe forum un consum pe GPL la nubira2 (euro2) cu o instalatie de GPL cu electronica stag100?

Am gasit in Pitesti cu montaj si rezervor toroidal la 1500RON, si sapt viitoare vreau sa montez.

Precizez ca am avut secventiala tomasetto stag300 plus si am dato jos din cauza problemelor.Iar acum nu mai am bani sa cumpar secventiala. Daca isi va face treaba OK, voi fi super multumit.Fiind mai simpla sper sa nu mai am probleme acum cu ea. Singura temere este sa nu ma rupa la consum pe GPL(cu cea secventiala in oras Pitesti plin pe plin la aceasi pompa a iesit 11L/100km), de aceea cer parerea celor care au montate asa ceva.

Multumesc.

Edited by cosmin25

Share this post


Link to post

Salut,nubira mea ia vara intre 12-14 in oras si iarna 14,5 -15 dar o tin mult cu motorul pornit oriunde sa fie cald.Tot 15 mil am dat si eu in primavara.Se merita!Bafta!

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Domnul " GABI GPL" sa spunem adevarul pana la capat ,am venit la fima matale pentru a pune la punct instalatia .

Urma sa merg la RAR dupa ce "GABI GPL" monta totul ca la carte ,dumnealui a schimbat vaporizatorul si zice gata cu restul te descurci .

In momentul cand am insistat sa se ocupe si restul instalatiei a spus ca nu are timp.

Sa nu mintim stii foarte bine ca ai vrut sa imi dai certificat de conformitate dar nu am acceptat.

Deci voia sa imi ia 600lei si sa o lase ca de la inceput .

Am avut o oferta de la o firma serioasa la 750lei sa o puna la punct 100%sa respecte standardele RAR .

Oferta "GABI GPL" la 600lei parea mai avantajoasa insa a fost o mare pacaleala nefinalizata din fericire pentru mine.

In acelas timp meseriasii de la "GABI GPL"montau pe un Matiz o secventiala pentru care l-au usurat pe propietar de nu mai putin de 2400lei

Tipul era aparent multumit (nu se pricepea)de unde sa stie el ca pe acea masina mergea foarte bine o inst gpl de 1500lei.

Si eu cand m-am interesat pentru masina mea cand auzeau "montatorii" AAA... Leganza pai pe asta nu merge decat secventiala

cand isi dadeau seama ca stiu cu ce se mananca reveneau cu alte variante mai iefine ce-a mai buna a fost 1300lei undeva pe langa Ilioara in Bucuresti.

Concluziile le trageti singuri.

"Cosmin 25" stai linistit in legatura cu consumul depinde foarte mult de cum este reglata instalatia. La Leganza imi ia 9%media pe gpl, insa sofez foarte linistit.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Salut,

In primul rand baieti va multumesc pentru informatiile legate de consum. :rolleyes:

Astazi am incheiat turul cu atelierele de montaje GPL din pitesti.

O sa scriu in mare ce sa intamplat, poate sunt persoane din pitesti si le va fi de folos:

- La unul dintre ateliere mia cerut 1250 RON pe o instalatie clasica MARINI, FARA emulator, si fara motoras pas cu pas. Imi spunea linistit ca e mai usor asa si ca poate sa o vada la reglaje si ca ori cu motoras ori fara e la fel. Iar in loc de emultaror pune el un releu. Il las in pace si o tai de acolo. Pentru emulator cerea in plus 150 RON. Cand l am intrebat de electronica stag 100 a spus ca e 1500 ron iar acum imi oferea vrajeala.

- Am mers la un alt atelier acolo omul mia desfacut frumos un kit de MARINI la 1350 ron in care avea motoras pas cu pas, releu pentru injectoare si electronica stag L PLUS .Problema e ca nu trecea singura pe GPL, trebuia sa o trec eu. Pentru 100 ron in plus avea un alt reductor vaporizator MARINI cu senzor de temp care facea trecerea automat. I-am spus ca vreau un BRC si omul mi-a zis ca are BRC BLITZ la 1600 RON + 200 RON toroidal, dar ca si un marini si ar face treaba destul de bine.

La BRC AT90E cu stag 100 trecerea se face automat sau nu?? :)

A ramas sa il sun si sa ma hotarasc pentru care optez. Joi a zis ca are loc sa ma bage la montaj.

Voi ce ma sfatuiti : intre BRC si acel marini ar fi diferenta de 150 ron, dar ma gandesc ca BRC are si emulator si apoi nu stiu ce sa zic de marini.

Multumesc.

O zi buna.

Edited by cosmin25

Share this post


Link to post

BRC-ul parca nu merge cu STAG xxx.

Nubira 2 e masina pt o secventiala ...dupa cite stiu...STAG 200 sau BRC MY10...

Pt BRC intreaba la Progaz Buzau...sint cei mai buni...

Share this post


Link to post

Astazi am trecut pe la service-ul la care am joi programarea pentru montarea instalatie GPL.

Am cerut BRC cu stag100, emulator de injectoare si rezervor toroidal => 1750 RON. In locul reductor vaporizatorului BRC AT90E, mi-a propus sa imi aduca un reductor-vaporizator TOMASETTO cu dimensiuni mai reduse si senzor de temperatura pentru trecerea automata(buton digital). Spunea ca cel de la BRC este mai mare si greu de gasit un loc in compartimentul motor. Am cam fost in dubii sa renunt la BRC, dar pana la urma...sper sa fie OK si cu tomasetto(omologat pana la puteri de 160KW). :rolleyes:

A doua oara cand ma arunc la GPL pe ea. :wallbanger:

O zi buna tuturor.

Share this post


Link to post

chiar nu are nimeni idee ce instalatie gpl se monteaza din fabrica pe cielo euro 3.

Share this post


Link to post

Lovato.

Share this post


Link to post

Lovato.

 

EU ma refeream la un model...e cumva secventiala?Merci

Share this post


Link to post

S-au montat si BRC si Lovato pe Cielo.

@cosmin25: As recomanda BRC, dar vad ca ai ales deja Tomasetto. In legatura cu electronica STAG100, mie mi s-a parut greu de reglat cum trebuie si ca raspunde putin intarziat la cerinta motorului. Asta este capitolul la care este clar inferioara unei secventiale.

@florinellll: Cu vreo doi ani in urma cand ma montat secventiala pe Leganza si eu am avut marea dilema "De ce sa dau eu cam 800-900 de lei in plus aiurea". La ora asta as recomanda oricui sa faca tot posibilul sa monmteze o secventiala in dauna unei instalatii clasice, chiar insotita de motoras pas cu pas. Finetea cu care poti regla o astfel de instalatie si faptul ca modificarile pe care le hotaraste pe moment ECM-ul masinii sunt aplicate debitului de gaz fac ca la o masina astfel dotata diferenta dintre GPL si benzina sa nu poata fi sesizata.

Share this post


Link to post

Salut tuturor.Asa cum spuneam in conversatiile anterioare, astazi am montat instalatia GPL si anume TOMASETTO cu stag100. Reductor vaporizatorul exact cum a spus montatorul este ffff mic si are electrovana de GPL montata pe el. Montajul a fost facut super OK, fara graba. Aveam gaurile de la rezervor dinainte date, si de accea a fost usor de montat(gura de umplere este langa stop si are acel adaptor separat). S-au montat mixer,emulator de injectoare, centralina STAG100, senzor de temperatura pentru trecerea automata in fct de temperatura, comutator digital si motoras pas cu pas.S-au legat la sonda lambda si pozitia clapeta de acceleratie.Pragul de trecere a fost setat la 15 grade. Sa fie oare prea devreme mai ales pentru aceasta perioada???

Probleme intalnite au fost la trecerea de pe benzina pe GPL: motorul dedea sa moara. Cand se auzea declansarea electrovanei de pe rezervor, injectoarele de benzina nu se opreau => suprapunere in functionare atat in mod benzina, cat si pe GPL. Unul dintre montatori a rezolvat problema umbland la emulator, cica ar avea reglaje???? Cunoasteti ceva legat de asta??? :-?

Masina nu da sa moara in mers, nici la frane, nici la semafor, trage bine.

Singura problema care ramane este ca porneste un pic mai greu pe benzina, presupun eu datorita faptului ca mai ramane ceva gaz pe traseul de admisie.Daca inainte sa o opresc o dau pe benzina, pornirea se face OK.

O sa fac cei 1000 de km, iar apoi vreau sa-i fac un reglaj ca la carte. Am vazut ca stag100 permite totusi destule reglaje.Tind ca cred ca mica problema cu aceasta trecere este tot de la setare.

Mutlmesc.

Edited by cosmin25

Share this post


Link to post

Cred ca 15 grade este putin in mod normal, dar pentru instalatie clasica este aproximativ ok.

Share this post


Link to post

salut (CIELO /95 MOTOR G15MF) de doua zile am o problema cu gazu (gpl) nu mai sta la relanti ,trpideaza foarte rau mai are putin si se opreste de tot (400-500 rpm) cand o accelerez trage perfect nu more ,nu se gatuie merge perfect ok, dar la relanti trepideaza de se rupe masina buelia este plina ochi, filtru de gaz schimbat,buji schimbate in vara ,fise acum 7 zile (piese de origine korea ) capac de delco BERU adata cu bujiile montat.Pe benzina merge perfect. apropo gaz bag din acelasi loc de ani de zile (petr...m) fara asfel de probleme. Acuma ava las pe voi sa va dati cu parerea. ce se intapla oare?

Share this post


Link to post

Cred ca 15 grade este putin in mod normal, dar pentru instalatie clasica este aproximativ ok.

 

Salut,

Exact cum ai spus si tu ca pentru una clasica este normal, asa mi-a spus si tipu de la montaj ca nu este una secvetiala si ca 15 sunt OK. Eu ma asteptam la 38 de grade sa o seteze. Problema cu pornitul pe benzina dupa ce opres motorul sa rezolvat prin comutarea pe benzina inainte sa o opresc de tot in parcare. Raman in schimb mici ,,balbaieli'' ca sa le zic asa la comutarea de pe benzina pe gaz si invers si asta stand pe loc. Ce credeti ca poate sa fie??? (eu banuiesc mici setari in softul ei la reglaje).

O zi buna.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...