Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Se poate dar dai iar banu la RAR pt omologare. Sau cind faci ITP-ul pui butelia veche in portbagaj sau dai "dreptul". La mine parca nu s-a uitat in portbagaj dupa ea cind am facut ITP-ul.

 

Adica ce vrei sa zici ca daca rugineste/gaureste/sparge/crapa butelia tre' sa schimbi toata instalatia? In cazul asta tot la RAR ajungi.

Share this post


Link to post

Ai vazut vreuna taiata ca sa iti pui problema ca rugineste/gaureste/sparge/crapa ? In orice caz, pretul ca piesa separata noua pentru toridala e foarte mare, se apropie de 3 sferturi din pretul unei instalatii clasice cum presupun ca are colegul ...

Share this post


Link to post

In curand trebuie sa merg sa fac si eu itp ul si apoi sa merg la rar pentru omologarea instalatiei de gaz pe cielo pe care am pus-o in decembrie. cam cat mai costa operatiunile astea doua?

Share this post


Link to post

Smail: partial ai dreptate; la o instalatie simpla de ex cum am eu da toroidalul ajunge peste 50-60% din pretul ei adica vreo 5-600RON parca asa retin.

Am intrebat si eu in toamna sa inlocuiesc "animalu" din portbagaj. Daca mai pui si RAR-ul inca ~100RON ... am zis ca poate schimb instalatia cu totul...

Daca ai una mai scumpa deja e alta poveste.

Onlyone: Gresit faci RAR-ul - omologarea la instalatie care era ~120RON parca acum vreo 2 ani, si ITP-ul dupa, care e ~100RON + xRON :) depinde daca vrei sa stai la coada/starea masinii si nesimtirea celor de la ITP ...

RAR-ul trebuia sa-l faci dupa ce ai pus instalatia. Daca te agata politia in trafic se poate lega de asta...cred, cel putin asa mi-au spus cel care a montat la mine...

Share this post


Link to post

Deci ordinea este RAR apoi ITP

Merci.

Cat despre politie, ar trebui sa imi deschida portbagajul ceea ce nu mi s-a intamlat niciodata. in exterior nu se vede nimic care sa arate ca masina e pe gaz.

Share this post


Link to post

Poate sa ridice capota motor ca verifice seriile si sa vada si instalatia, dar sansele sunt de 1% sa faca treaba asta ...

Share this post


Link to post

Saltare,pretul pentru o toroidala este de 200 Ron adica 2 milioane, ceea ce nu m-i se pare exagerat si e de 28 de litrii,dar la montaj este problema ca nu se pupa gaura de pe butelia veche pe cea noua si asa ca trebe schimbata instalatia in totalitate.

Apropos ,am vazut la praktiker intalatii complete cu 1200 Ron cu montajul inclus, are cineva idee daca sunt bune sau nu,ca sincer sunt multumit de instalatia veche si in afara de spatiu in portbagaj merge brici

Share this post


Link to post

Butelia se schimba cu tot cu multivalva in acest caz 10000000.gif restul se poate pastra.

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Imi poate zice si mie cinva la ce trebuie sa ma astept sa se intamPle la RAR cand ma duc sa imi vada instalatia GPL si sa mi-o omologheze ? Ce teste se fac?

Eu am un mic defect la un far in sensul ca plasticul ala care prinde farul de masina cu un surub este rupt si l-am prins la loc de caroserie cu o platbanda, asta se observa cand se ridica capota - pot sa am vreo problema din cauza asta? Din afara nu se vede nimic iar farul sta la locul lui normal

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Sa iti verifice noxele, atat pe benzina, cat si pe GPL, la relanti cat si pe la 3500 turatii.

Share this post


Link to post

Plus seriile de pe toate componentele instalatiei GPL.

Share this post


Link to post

Salutare.Am o Nubira 1 din 99 si i-am montat Gpl acum 3 zile.Instalatia e una simpla Marini (nu e secventiala ) si de atunci problemele.In prima zi statea becul Check Engine aprins dar numai pe gaz.Am fost la ei si mi au mai montat un modulator parca.Merge bine pe gaz nu se mai aprinde becul dar cand o las pe liber in mers se opreste motorul(dupa ce a fost mai turata).Problema e ca acum imi merge f prost si pe benzina.Inainte de gpl pe benzina mergea bine si pornea frumos,acum porneste la 2-3 sute rpm si mai apoi se accelereaza.Inca o chestie pe benzina:inainte sa montez gpl se deccelera greu pana la 1100 rpm si numai dupa ce se opreau rotile pe loc trecea la 800 rpm..Am citit f multe pagini cu postari dar nu am gasit rezolvarea.Multumesc!

Share this post


Link to post

Va salut si postez sperand sa gasesc la voi rezolvare.

Am montat instalatia de GPL pe nubira 2: Tomasetto cu stag 300 plus. Montajul sa facut in Pitesti. Toate bune si frumoase. Dupa un mers trepidat la relanti pr GPL am mers inapoi la service si au schimbat diuzele cu unele de 1,75 mm.Au curatit si IAC crezand ca e de la el , dar sa dovedit a nu fi asa( Mai bine nu ii mai lasam sa umble acolo). Am obtinut un relanti stabil pe GPL, dar in mers la schimbarea treptelor sau la ruducerea vitezei motorul da sa moara , scade turatia aproape de zero, apoi revine. De 2 ori mia murit de tot. Am doar 200 de km cu masina pe GPL si deja incep sa regret montarea GPL-ului , datorita nefunctionarii motorului. Ce ma sfatuiti sa fac pentru a scapa de fazele cu scaderea drastica a turatiei ?

 

 

Share this post


Link to post

Salut.Aceeasi problema am avut si eu.Am fost la cei care mi au montat o si au mai reglat ceva acolo .Acum merge f bine si mi s-a mai oprit decat de 2 ori dupa ce mi au reglat o.Acum nu se mai opreste deloc,cred ca s-a si "asezat" cum spune lumea.In rest consuma 14 in oras cu 2 l mai mult decat benzina.E rentabil.Azi am schimbat filtrul de aer si parca trage mai frumos...

Edited by Salex
NU mai cita postul anterior !

Share this post


Link to post

Salut,

Astazi am facut vreo 250 de km Buc -pitesti si apoi buzau. In mers se comporta bine, dar daca atunci cand schimbam vitezele lasam ambreiajul calacat mai mult sa scada turatia cadea mult sub 800, iar apoi revenea, cadn franam sa reduc pana la doua viteza murea. Marti dupa pasti o sa fac p progr la cei de acolo unde am montato sa mi rez neaparat problema. Un consum : alimentat Rompetrol full, mers 155 de KM numai centru pitesti, apoi facut iar plin de la Mall, au mai intrat 16.5 litri gaz, cred ca vine undeva la 11 la suta consum. Eu cred ca e mai mare, dar in prima mie de km din cate am vazut trebuie sa nu cam tin cont de consum. Ieri seara am facut si o resetare la ECM, urmata de o initializare IAC. O sa revin cu detalii ...poate mia ajuta pe cineva.

Edited by Salex
Nu mai cita postul anterior ! Foloseste butonul Add Reply

Share this post


Link to post

Salutare. Am si eu un cielo din 2004 cu 8 valve, afara imi ia 10-11, in oras mai mult...si ma gandeam sa bag gpl tomasetto 2400 lei. E o idee buna?

Share this post


Link to post

Daca masina ta consuma in exterior 10-11% benzina la un stil de mers normal (nu 150+) inseamna ca are o problema. Degeaba ii pui instalatia de GPL daca nu ii rezolvi pb inainte, iti va merge prost (sau mai prost) si va consuma mult si pe GPL.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Salut,

Astazi am facut vreo 250 de km Buc -pitesti si apoi buzau. In mers se comporta bine, dar daca atunci cand schimbam vitezele lasam ambreiajul calacat mai mult sa scada turatia cadea mult sub 800, iar apoi revenea, cadn franam sa reduc pana la doua viteza murea. Marti dupa pasti o sa fac p progr la cei de acolo unde am montato sa mi rez neaparat problema. Un consum : alimentat Rompetrol full, mers 155 de KM numai centru pitesti, apoi facut iar plin de la Mall, au mai intrat 16.5 litri gaz, cred ca vine undeva la 11 la suta consum. Eu cred ca e mai mare, dar in prima mie de km din cate am vazut trebuie sa nu cam tin cont de consum. Ieri seara am facut si o resetare la ECM, urmata de o initializare IAC. O sa revin cu detalii ...poate mia ajuta pe cineva.

 

Consuma f bine,mie mi a consumat 14 % in oras (buc)si i am facut consumul de 3 ori.Inainte pe benzina imi lua 12.Ai rezolvat cu gazul???si mie mi se mai opreste la deccelerare dar numai dupa ce merg cu ea constant(de ex 100 km/h-3 min,apas ambreiajul si moareee,dar,nu tot timpul.

Share this post


Link to post

Sa mor eu daca inteleg ce aveti cu ambreiajul ala! Ambreiajul se foloseste la plecare de pe loc, la schimbatul treptelor si inainte de oprire. Daca mergi cu 100 km/h de ce sa apesi ambreiajul si sa lasi motorul la relanti? E firesc sa moara motorul, presiunea aerului in admisie la viteza aceea este mare, iar debitul de combustibil mic, ca pentru relanti! Pe bune, de multe ori cautati probleme ale masinilor si daca nu le gasiti, le faceti singuri...

Share this post


Link to post

Consuma f bine,mie mi a consumat 14 % in oras (buc)si i am facut consumul de 3 ori.Inainte pe benzina imi lua 12.Ai rezolvat cu gazul???si mie mi se mai opreste la deccelerare dar numai dupa ce merg cu ea constant(de ex 100 km/h-3 min,apas ambreiajul si moareee,dar,nu tot timpul.

 

 

Pffff,

Am facut pana acum 600 de KM. Am avut o zi cand nu am avut deloc probleme cu scadere turatiei sau sa mi moara motorul. Dar pe seara mi sa oprit de 2 ori motorul si incepuse iar sa scada sub 800 in cond mentionate mai sus : schimbare trepte sau oprire semafor. Osa revin cu info dupa ce o sa dau o tura la service. Sunt multumit de cum merge si cum trage. Ramane marele plus pentru GPL: Economia.

 

Sa mor eu daca inteleg ce aveti cu ambreiajul ala! Ambreiajul se foloseste la plecare de pe loc, la schimbatul treptelor si inainte de oprire. Daca mergi cu 100 km/h de ce sa apesi ambreiajul si sa lasi motorul la relanti? E firesc sa moara motorul, presiunea aerului in admisie la viteza aceea este mare, iar debitul de combustibil mic, ca pentru relanti! Pe bune, de multe ori cautati probleme ale masinilor si daca nu le gasiti, le faceti singuri...

 

 

Salut Mircea,

Daca e cum spui tu : presiune mare in admisie la acea viteza, iar debitul de comb mic ca pt relanti, de ce pe benzina nu se intampla acelasi lucru??? Oare nu trebuie sa fie al fel?

Apropo , la franaricu ambreiajul calcat pana aproaped e oprirea pe loc , imi face acelasi lucru , chiar imi moare motorul. Raman la concluzia ca e posibil sa fie tot o cauza a instalatieid e GPL. Sper sa rez si sa va informez

Share this post


Link to post

Ti-au facut calibrarea in mers?

Share this post


Link to post

La mine facea la fel cu scaderea turatiei pina "moare" motorul la scoaterea pe liber ...

Dar numai cind era motorul rece...daca se incalzea nu mai facea.

Bine ca s-a terminat iarna :)

Share this post


Link to post

Ti-au facut calibrarea in mers?

 

 

Salut,

NU Mircea... Nu au facut calibrarea in mers. Doar la relanti ia dat autocalibrare si o accelera putin. Ce am vazut pe harta MAP o multime de puncte, nicidecum o curba pe benzina si una pe gaz cum cred eu ca era normal. Ce s a intamplat a fost in felul urmator :

1. Dupa montajul instalatiei cu diuzele initiale de 2 mm aveam intreruperi la relanti si atat.

2. Au schimbat diuzele cu unele de 1,75 si apoi au aparut probleme in care motorul da sa moara si chiar moare in 30% din cazuri. Relantiul est OK, ireprosabil, inclusiv in sarcina.

Tind sa cred ca apote calibrarea nu este facuta corect, sau diuzele sunt prea mici. Pentru ea era prevazut de 2 mm. Sa influenteze asta????

Astazi sunt chemat la service. O sa va anunt de rezolvare.

Share this post


Link to post

Revin cu detalii dupa vizita in service. Am fost din nou astazi dupa ce am iesit de la munca si s-au facut urmatoarele

1. Au incercat cu laptopul sa mareasca timpii de injectie la relanti, spunandu mi ca e gaz putin si viteza mare => mot da sa moara. Nu a avut nici un efect deoarece in loc sa mareasca timpii in micsorase

2. Dupa o alta calibrare cu timpi de injectie mariti la relanti , cum spunea cel de acolo, nu mia mai murit motorul nici o data. Rar scade sub 800 de ture, si atunci nu moare mot. A mai modificat si ceva puncte pe harta cu galben

Dupa aceasta calibrare parca merge cam ,, strans'' masina , nu o simt lejer... Patronul mia spus sa revin maine ca sa iesim cu laptopul in mers pt calibrare si sa se poata uita si el.

Solutia unei bune functionarii se afla totusi intro calibrare corecta. Am gasit schema unei interfete pt Tomasetto si vreau sa o dau unui electronist sa mio faca si cu un adaptor port serial - usb sa ma con la laptop.

O sa va tin la curent cu noile informatii.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

nu stie nimeni unde au interfata pentru instalati de gaz zavoli?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...