Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

intrebare intrebatoare adresata cat de cat cunoscatorilor.

Am observat ca am aceelasi consum de GPL la 100 110km/h si la 140 la ora cu acceleratii puternice, respectiv consum de 10 uneori 10.5 sau 11 probabil difera calitatea gazului, insa ceea ce mi-a sarit in ochi a fost ca la un drum de timisoara deci 400 km am mers cu vf de 90 de km si 100 si am scos 7.5 media undeva la 70 si mers cat mai constant.

Eu am BRC cu stag 100 la fel ca ovi_jer.

M-am gandit ca poate la turatii mari actuatorul nu se inchide destul de mult , respectiv aceea functie de min act level e pe la 40 parca sau 35 , si din cate am vazut plamanul meu merge f bine , deci probabil actuatorul la turatii nu se poate inchide destul de mult si de aceea consumul nu difera, practic masina merge bogat in turatii,de aici si faptul ca "trage foarte bine" mai ales acum fara catalizator, chiar nu se simte diferenta intre benzina si gpl decat la viteze de peste 160 in accelerare brusca.

 

Ce credeti,am dreptate in legatura cu actuator min level ????

Intreb asta pt ca nu am avut laptop cu port serial la dispozitie sa pot face singur modificarea.

Edited by ROV
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cu motorul cald la temperatura de lucru vaporizatorul trebuie reglat in asa fel in cat motorasul sa lucreze la 70-80 de pasi pe relanti.

Daca mixerul este brc special pentru motorul de 2l DOHC de la daewoo atunci in turatie motorasul se va stabiliza undeva la 65-70 de pasi iar daca mixerul este unul de calitate mai slaba motorasul va deschide pina la 120 de pasi.La mixerul brc se fixeaza limitele motorasului de minim 60 de pasi si maxim 85 de pasi iar pentru alte mixere se fixeaza la fel minimul la 60 de pasi si maxim 120 sau cat este nevoie(obigatoriu daca in sarcina numarul de pasi este cu mult peste cel de relanti se activeaza functia cut-off la 2000 rot/min si valoarea motorasului la 80 de pasi.

Daca intradevar se intampla cea ce spui sunt cateva posibilitati :

-Vaporizator defect sau reglat incorect.

-Mixer de proasta calitate.

-Reglaj incorect datorita valorii sondei lambda cauzata de sonda lambda defecta sau sistem de evacuare cu probleme de etanseitate.

Share this post


Link to post

Buna idee in legatura cu sonda lambda, am uitat sa ii dau valoare mai mica datorita faptului ca nu mai am catalizator. Corect?

Ar trebui sa imi caut una cu 4 fire, care sa aiba minus si incalzire ai sa scad consumul la "rece"

Share this post


Link to post

salut la toti si f buna ideea acestui forum,insa citesc de 2 saptamani posturi despre masini motoare pe gaz numai ca nu gasesc problema mea.

Am un Cielo(nexia) 1996 adus din Olanda cu instalatie GPL din fabrica,motor DOHC 16V de 1.5 cu 165.000 KM,problema mea este consumul si pornitul pe gaz...

Acu o saptamana am schimbat membrane,electrovalva la vaporizator,curea de distributie,filtru de aer,curea alternator,baterie,motoras pas cu pas(soc).Pana sa schimb membrane vaporizator se tura la relanti si consuma mult(120-130 km cu gaz de 400,oras 30 si restul extraurban),acu porneste un pic mai usor pe gaz dar consum tot mare(11,4 mixt).Nu porneste de la prima cheie,adica porneste un pic dar se opreste ...la a 2 a cheie astept un pic dupa care dau cheie si porneste(acu nu se mai tureaza la reanti).Instalatia este BIGAS ce de jos cu butelie de 47 l in care incap 46,4 L...imi poate spune cineva ce are? sau macar un nr de telefon al unui meserias de prin IASI Va multumesc

RIDGB200300

Riduttore M20 RIDGB200300.gifnew_barra_prod.gifIl riduttore GPL M20 è adatto ad ogni tipo di autovettura fino a 160CV - 2500CC

Piccolo, affidabile e dal design compatto ed unico!

Omologato E20 67R-01

Share this post


Link to post

Stii ca pornirea nu trebuie sa se faca pe gaz direct, ci pe benzina, mai ales cand este motorul rece, nu?

Share this post


Link to post

Intodeauna ! pt incazirea apei care la randul ei incazeste gazul..si-l trans din lichefiat (lichid) in gaz( stare gazoasa)

Edited by Mircea
Nu mai cita inutil mesajul anterior.

Share this post


Link to post

Sal all

Edited by finutz

Share this post


Link to post

Revino si scrie un post in romaneste, fara majuscule aiurea, si vedem apoi cum te putem ajuta...

Share this post


Link to post

Scz.Am luat o masina din Belgia cu instalatie gpl Koltec Necam cu calculator si injector separat pe fiecare injector.Imi arunk pe un injector mai mult gaz si merge inecat.Am fost la un service Gpl si a zis k nu poate sa-mi regleze debitul de gaz k nu are soft.Si k am nevoie de interfata.Ce ma sfatuiti?Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Mai degraba are probleme rampa de injectoare. nu prea vad cum s-ar deregla pe gaz strict un injector. Ori are probleme rampa, ori injectorul ala are probleme de pe benzina ... Cand spun probleme la rampa, ma refer ca nu cumva sa ai "pistonasul" rupt ... Eu am avut la o masina ...

Share this post


Link to post

Am fost si la un tester normal si a zis k e din injectorul de gaz k a schimbat pozitiile si eroarea arata pe acelasi injector.Iar cd am fost la service gpl mi-a zis tipu care am auzit k se pricepe destul de bine k ar fi cantitatea de gaz prea mare pe injectorul respectiv dar nu o poate regla pt k nu are soft.

 

Apropo pe benzina merge foarte bine.Deci injectorul pe benzina e ok.Si la inceput cd o trec pe gaz intai tre sa o tin turata k altfel moare motorul circ a 30 sec apoi isi revine si turatia.In treptele 1 si 2 merge intrerupt si da in nas.Mi se aprinde si check engine.Am incercat sa merg mai turata cu ea dar sare pe benzina.ovi_jer ma poti ajuta cu un reglaj?

Share this post


Link to post

nu stiu cum sa fiu mai precis in ceea ce spun...masina cand a fost cumparata (acu 2 ani) mergea perfect pornita pe gaz si avea un consum de 9-10 mixt, dar de vreo 2 luni nu a mai vrut sa porneasca pe gaz si am explicat de ce...membranele vaporizatorului erau sparte sau nus ce aveau(asa au spus cei de la YV din Iasi). Am fost le-am schimbat(in tot timpul asta am mers pe benzina, iar masina se comporta bine...fara turatii la relanti), dupa ce am scimbat membrane si electrovalva pornea f bine pe gaz si nu se tura la relnati dar consum destul de mare 11,4 % mixt. Am fost la ei le-am spus ca am consumul mare si a venit un baietas a mai invartit de debitmetru si de nus ce suruburi de pe la vaporizator si a zis ca este cumva nou totul in vaporizator si de aia este consumul mare, in fine nu prea l-am crezut, am facut vreo 230 km dupa care iar am fost la ei, a invartit a turat a reglat si am plecat de la ei spunandu-mi ca va fi bine de acu inainte, dar nu a fost asa. Acu a revenit cumva problema...adica se tureaza la relanti(nu ca atunci cand era vaporizatorul distrus, dar tot urca pana pe la 2000 de ture si coboara destul de greu pana la 1000 si foarte greu pana la 850), porneste cam greu pe gaz si consumul este tot mare si nu as vrea sa ma duc iar la ei ca vad ca nu o scot la capat. In linii mari asta-i problema. De schimbat am schimbat la ea:

-filtru de aer

-motoras pas cu pas

-membranele vaporizatorului

-o electrovalva de pe vaporizator

-bateria

precizez ca o luna mai devreme(mai devreme de a schimba membranele vaporizatorului) au fost schimbate fise, capac delcou si bujii. In tot acest timp am cautat problema mea pe forumuri si am facut si cateva reseturi la ECM, adica scos borna lasat, apoi 2 chei pana la pozitia II si tot nic. Sper sa gasesc o solutie la problema mea...sau macar un om care se pricepe prin Iasi la instalatii GPL si la motoare Daewoo DOHC.

RIDGB200300

M20 Reducer RIDGB200300.gifnew_barra_prod.gifThe small, reliable, and attractive design M20 lpg reducer/vaporizer is suitable for all automobilies up to 160CV - 2500CC engines

E20 67R-01 Approved

 

 

 

 

Va multumesc.

Edited by slasher

Share this post


Link to post

M-am uitat langa baterie mi-a zis tipul ala k ar fi calculatorul de gaz.Am gasit o mufa cu 8 spini si mai era o cutiutza mik pe care scria:238002-046.58xinterface smd 02381868, Koltec.Dar la instalatii de gaz ma uit k curca-n lemne 8-} .

Share this post


Link to post

Finutz, inceteaza sa mai scrii in limbaj IRC. Koltec-urile la care faci referire sunt niste instalatii ciudate, nu sunt nici cu mixer, nici secventiale. Raportarea erorilor o fac printr-un led de stare care clipeste diferit funtie de eroarea instalatiei, daca-mi aduc bine aminte (ovi_jer are o memorie mai buna decat mine la capitolul asta) Vad ca esti din Brasov. La Brasov exista un service de GPL bun, nu mai retin cum se numeste, poti cauta pe www.gplclub.ro, este acolo un topic cu service-uri. Sfatul meu este sa inlocuiesti instalatia, fiind destul de rara in Romania. Mr_ a avut una similara pe Nubira lui si s-a lovit de multe probleme, da-i un MP, poate te poate ajuta.

Slasher, pornirea direct pe gaz, cu membrana vaporizatorului neincalzita conduce la spargerea membranelor vaporizatorului. A avut dreptate, rodarea membranelor dureaza circa 1000 km, motiv pentru care primul reglaj se face la 1000 km dupa inlocuire. Acest reglaj se face numai pe tester. Simptomele pe care le ai de oscilatie a relantiului pot fi rezolvate printr-o curatare a IAC-ului si o initializare (gasesti pe forum informatii despre asta) mai ales ca ai schimbat bateria, iar consumul mare se poate datora fie reglajului gresit, fie membranei vaporizatorului.

Share this post


Link to post

Service-ul din Brasov de care vorbesti e Autogpl (sau Limuzin-Serv) - in Craiter, langa autogara 3.

Din experienta ce o am din vizitele facute la acest atelier te sfatuiesc sa nu iti faci prea multe sperante, omul stie meserie, nu zic nu, dar e limitat la montaj instalatii si ceva reglaje strict pentru tipul de instalatii montate de el.

Am avut ceva probleme cu BRC-ul Sequent 24 din dotare, si cu toate ca omul avea un kit complet BRC de configurare si monteaza frecvent acest tip de instalatii, a fost necesara o vizita la Rm. Valcea (multumesc inca odata Ovi!) pentru a regla instalatia (de ex., BRC-ul din fabrica de pe Nubira vine configurat fara sonda Lambda activata).

Share this post


Link to post

Da il stiu pe tipul de pe 11 iunie.Am fost si la el si a zis ca nu are softul si ca ii trebuie interfata.Sper sa aibe ovi ce imi trebuie si mai ales timp k sa trag o fuga pana la el poate o rezolva el.Da nu stiu daca se merita pentru masina mea pentru ca are 2 axe cu cama si 122cp,am inteles ca nu e mare diferenta la consum.

Edited by Mircea
La urmatoarea prescurtare de tip IRC, iei warn!

Share this post


Link to post

reset am facut 100, pt ca am citit "oleaca" pe acest forum.Am uitat sa specific ca aceleasi simtome le are si pe benzina.Mersi pt sfaturi...dar lucrurile astea le stiu deja,as vrea ceva mai concret,membranele au fost schimbtae...ce pot sa aiba? sunt noi...nu pot sa ma duc acu la ei si sa le spun"vede-ti ca sunt duse membranele,stiu eu sigur".

Edited by slasher

Share this post


Link to post

slasher @Dupa ce dai reset la ecm trebuie sa faci initializare la iac.Detalii despre operatiune gasesti aici : http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=236753

 

 

finutz @Din pacate nu te pot ajuta cu nimic pentru aceasta instalatie si tot din pacate nu stiu pe cineva sa rezolve instalatia koltec in romania.Ce cod de eroare ti-a gasit la tester?

Share this post


Link to post

Pai nu am pus-o decat pe un tester normal si nu mi-a zis nici un cod mi-a zis doar ca la injectorul 3 gaz e problema pentru ca oriunde il muta eroarea aparea pe injectorul respectiv.Iar la service-ul GPL a zis ca nu se poate conecta cu calculatorul instalatiei pentru ca nu are interfata.Ce-i drept la gaz si instalatii de genu nu prea ma pricep. Ms Ovi.

Share this post


Link to post

Din testarea calculatorului motorului poate citi o eroare la injectorul #3 benzina sau la emulatorul injectoarelor de benzina al instalatiei gpl si nicidecum o eroare la injectorul #3 de gaz.

Share this post


Link to post

Iti zic io la ce se refera, sau la ce presupun ... Acu vreo 2 saptamani imi mergea motorul la un Logan in 3, mai exact motorul mergea identic fie cu fisa scoasa, fie cu ea bagata la pistonul 4 ... am schimbat bujia, degeba, am schimbat fisa degebea, am probat cu alta bobina, tot degeaba ... am zis sa reglez tachetii, caci avea motorul vreo 60k ... I-am reglat, iar degeaba ... am trimis masina la service-ul unde montasem instalatia (Tomasetto cu STAG300), baietii au bagat laptopul, injectorul 4 arata ca mergea ok ... Mie mi se aprinsese si Checkul pe bord, dar cum baietii au boala sa nu lege sonda lambda (doar la Leganza personala am insistat eu s-o leg, la celelalte nu) habar nu aveam cum este amestecul ... Sentinta a fost "dura": Chiulasa defecta,mai exact scaunele la supapep necesita rectificare ... cum nu sunt tampit sa ma iau dupa orice bezmetic, nici de data asta nu m-am dus sa dau eu chiulasa jos cu una cu doua ... Mai aveam un teste in minte ... Mi-am facut loc pana la rampa de injectoare si am schimbat intre ele furtunasele de la pistoanele 1 si 4 ... Daca problema era totusi din instalatie cum banuiam, acum trebuia sa nu mai mearga corect pistonul 1 in loc de 4 ... Si ... chiar asa a fost ... Pasul urmator a fost sa repun furtunasele la loc in pozitia initiala si sa schimb intre ele mufele care vin in electrovalvele corespondente injectoarelor 1 si 4. Vroiam sa vad daca problema este soft sau la rampa de injectoare ... Nu s-a schimbat nimic, adica si de aceasta data tot pistonul 4 nu margea corect ... De unde am tras concluzia ca problema este strict din rampa de injectoare, deci nici macar din softul instalatiei, ceea ce era bine ... Am desfacut rampa de pe masina si am purces sa umblu la injectorul 4 ... Am gasut pistonasul rupt, deci cand instalatia dadea comanda, o dadea degeaba, caci pistonasul nu mai desfacea orificiul, fiind rupt ... Am inlocuit pistonasul si totul a fost perfect ... Sorry pentru toata explicatia, dar am zis sa fiu cat mai explicit, poate mai invata cineva cum sa faci niste teste minimale singurel ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Smail, la koltec nu sunt injectoare ca la celelalte instalatii. Pur si simplu in loc sa aibe mixer, merge cate un furtunas in galerie in dreptul fiecarui piston. MR asa avea si am vazut una similar la un opel adus din Olanda. furtunasele intra intr-un stut din bronz infiletat in galerie. La opel distribuitorul de GPL avea chiar 6 duze de plecare, doua din ele fiind obturate de montator (furtunas cu dop)

 

LE: gasesti aici codurile de eroare de la koltec si modalitatea de diagnoza: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic704482.html

iar aici ai modul de revizie al vaporizatorului: http://www.elpege.cz/pdf/manual-koltec-repase.pdf

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Stiu sistemul asta de instalatie, am vazut si eu la cineva montat asa ceva o singura data, pe o masina adusa din afara ... Pai singurul lucru care se poate defecta la un astfel de "injector" este sa se infunde cumva ...

Share this post


Link to post

Am explicat in ultimul post care este problema.Prin diagnoza la ecm nu depistezi probleme la injectoarele de gpl iar despre unul ca are debit mai mare de gaz...

Share this post


Link to post

Smail, se poate infunda fie stutul, fie se poate strica distribuitorul.

Ovi, foarte corect, i-am dat mai sus modalitatea de diagnoza a Koltec-ului fara interfata.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...