Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

De cateva zile observ un comportament ciudat al instalatiei GPL: in mers se aude din portbagaj un zgomot finut, ca si cum s-ar balansa ceva. Am incercat sa urmaresc fenomenul si am constatat ca, dupa ce opresc masina, zgomotul acela balansat se aude, coroborat cu o palpitatie destul de puternica (1-2 gradatii de nivel) a acului indicator al nivelului GPL.

Are idee cineva ce ar putea fi? Vreo legatura cu sonda de nivel, posibil dusa?

Ma gandesc ca acest lucru poate avea legatura cu saritul de pe gaz pe benzina (cand am mai putin de jumatate de rezervor GPL, la plecarea la rece).

 

Multumesc mult!

Share this post


Link to post

nu, de fapt am strans cablul de la acceleratie sa stea putin mai accelerata.

da' nu sta.

Share this post


Link to post

De relanti se ocupa altcineva si nu cablul de acceleratie.Daca nu sta la relanti atunci trebuie sa mergi la service pentru diagnoza.La clapeta de acceleratie nu se umbla dupa ureche.Pe ea este un senzor pe care daca il dereglezi o sa ai probleme.Nu e de mirare ca apar si mai multe probleme cand se umbla la motor in necunostinta de cauza.

Share this post


Link to post
De cateva zile observ un comportament ciudat al instalatiei GPL: in mers se aude din portbagaj un zgomot finut, ca si cum s-ar balansa ceva. Am incercat sa urmaresc fenomenul si am constatat ca, dupa ce opresc masina, zgomotul acela balansat se aude, coroborat cu o palpitatie destul de puternica (1-2 gradatii de nivel) a acului indicator al nivelului GPL.

Are idee cineva ce ar putea fi? Vreo legatura cu sonda de nivel, posibil dusa?

Ma gandesc ca acest lucru poate avea legatura cu saritul de pe gaz pe benzina (cand am mai putin de jumatate de rezervor GPL, la plecarea la rece).

 

Multumesc mult!

Apa intr-un butoi transportat intr-o masina nu balanseaza? Daca pui un plutitor in acel butoi el nu se va deplasa o data cu apa? Hai mai, ce dracu...

Share this post


Link to post

@Mircea: intr-un butoi ce sta de cateva zile nemiscat, apa se misca inauntru?

 

Acul palpita / zgomotul (asemenea unui scartait metalic) e prezent si cand masina sta pe loc o buna perioada, iar fenomenul a aparut recent (masina are 18.000 km si nu a facut pana acum asa).

Sare de pe gaz pe benzina, in special la porniri la rece: daca stau pe loc mai mult de un minut cu motorul pornit, la plecare sare sigur; in schimb, daca plec imediat, nu sare.

Postarea de mai sus a venit in urma unei vizite la service-ul unei reprezentante Daewoo ce si-a declinat competenta in favoarea comisiei de garantie de la Craiova, ce isi face aparitia odata la cateva luni.

In zilele urmatoare o sa fac o vizita unui alt service Daewoo ce sper sa aiba competenta tehnica sa spulbere teoria butoiului cu apa oferita mai sus.

Share this post


Link to post
De cateva zile observ un comportament ciudat al instalatiei GPL: in mers se aude din portbagaj un zgomot finut, ca si cum s-ar balansa ceva. Am incercat sa urmaresc fenomenul si am constatat ca, dupa ce opresc masina, zgomotul acela balansat se aude, coroborat cu o palpitatie destul de puternica (1-2 gradatii de nivel) a acului indicator al nivelului GPL.

Are idee cineva ce ar putea fi? Vreo legatura cu sonda de nivel, posibil dusa?

Ma gandesc ca acest lucru poate avea legatura cu saritul de pe gaz pe benzina (cand am mai putin de jumatate de rezervor GPL, la plecarea la rece).

 

Multumesc mult!

Altceva ai spus mai sus. Parea sunetul obisnuit al lichidului din rezervor. Si inca mai cred ca asta este ;)

Pentru zapaceala aia gaz-benzina poate fi de vina butonul de comutare sau senzorul de temperatura sau de turatie. Oricum, astia de la dwar la capitolul gpl sunt varza!

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Altceva ai spus mai sus.

Scuze ca te-am indus in eroare. Am vrut sa mentionez faptul ca si atunci cand masina stationeaza de mai mult timp, fenomenul e prezent.

Greseala mea!

 

Parea sunetul obisnuit al lichidului din rezervor. Si inca mai cred ca asta este ;)

Nu e zgomotul lichidului din rezervor (dupa cum am mai mentionat, e un zgomot balansat, usor metalic) si e prezent chiar si dupa cate ore in care masina a stat nemiscata in parcare (niciun motiv de balans al lichidului in butelie).

Daca e normal, de ce apare tocmai acum, dupa 18.000km? Sunt foarte atent la comportarea masinii in permanenta si am un spirit de observatie destul de ascutit.

 

Din ce am studiat azi in documentul de instalare a instalatiilor BRC din seria Sequent, pare a fi o defectiune a senzorului de presiune a reductorului.

Edited by Juliaen

Share this post


Link to post

Ma gandesc ca acest lucru poate avea legatura cu saritul de pe gaz pe benzina (cand am mai putin de jumatate de rezervor GPL, la plecarea la rece).

 

nu are voie sa sara singura de pe gaz pe benzina!

ci numai invers.

Share this post


Link to post

Sunt si cazuri in care sare de pe Gpl pe benzina! Unul din ele ar fii atunci cand mergi pe rezerva de Gpl si se termina si asta! ;)

Share this post


Link to post

Singurul prevazut de constructor! In fapt pot aparea defecte de functionare! :)

@Juliaen : un zgomot, sa zic oarecum asemanator, l-am avut si eu la a mea! In cazul meu problema a fost de la prinderea buteliei de gaz, respectiv suruburile de prindere se slabisera, si rezulta un zgomot metalic! :rolleyes:

Share this post


Link to post
de fapt e singurul caz.

 

Defapt sunt mai multe prevazute la o instalatie electronica cat si multe neprevazute la o instalatie clasica.

 

Juliaen@Senzorul acela este in fata si nu are legatura cu butelia din spate.Care e zgomotul mai exact si unde se aude?

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Glumind putin, acusi o sa ma trimiteti la o diagnoza GhostBuster :mrgreen:

 

Referindu-ma strict la seria BRC Sequent, se comuta automat de pe gaz pe benzina, impreuna cu semnalizarea prin cele 2 leduri centrale de indicator nivel GPL al comutatorului + buzzer, in urmatoarele cazuri, citez: lack of gas, breakdowns, automatic petrol re-changeover

 

@Ovi_jer: prin senzor de presiune, ma refeream la piesa din imaginea urmatoare (am inteles gresit denumirea din documentatie, era pt seria sequent mai veche, ce prezenta o senzor de presiune similar cu ceasul indicator de nivel de pe butelie):

post-3149-1183402245_thumb.jpg

 

Zgomotul e de intensitate mica, putin metalic, ca si cum s-ar balansa ceva (sau zgomotul torsionarii cablurilor, dar de intensitate mai mica), asociat cu palpitatiile acului indicator, provenit de la multivalva de pe butelie:

post-3149-1183402240_thumb.jpg

 

Inca odata, oameni buni, fenomenul e prezent si in stationare, cand nu exista nici un motiv de balans al buteliei/lichidului din butelie/fantome/etc.

 

Multumesc!

Edited by Juliaen

Share this post


Link to post

Cea ce ai pus tu in poze este multivalva si indicatorul de nivel care este actionat magnetic de catre un plutitor flotor.

La oprirea masinii pe loc este normal sa faca asa cateva secunde dupa ai oprit masina pe loc mai ales cand nivelul gazului in butelie este mic.Vrei sa spui ca si dupa cateva ore iti face la fel?

Share this post


Link to post

Nu se aude doar la oprirea masinii, ci si la stationarea cu motorul la relanti. Dupa cateva ore de stationare, daca pornesc motorul, cum trece pe GPL, fenomenul apare imediat.

 

Intr-adevar, dupa ce opresc motorul, face asa o perioada, dupa care se opreste. Care ar fi explicatia?

Share this post


Link to post

Atunci problema este la electrovalva acea de linga indicator sau la cablaj sau calculatorul instalatiei de gaz.

Electrovalva trebuie sa fie alimentata continuu cand motorul functioneaza pe gpl.Posibil sa mearga intermitent din cauza alimentarii sau din cauza ei.

Share this post


Link to post

Multumesc pt raspuns. Banuiesc ca defectiunea electrovalvei poate fi evidentiata in urma unei scanari. Service-ul vizitat de mine cica nu avea soft-ul pentru Nubira 2.

Dar poti sa imi spui, te rog, care e explicatia fenomenului descris de tine cu 1 post in urma?

Merci!

Edited by Juliaen

Share this post


Link to post

Toate cele 2 sau 3 electrovalve sunt alimentate in paralel deci verificarea se face numai electric.

Daca te referi la balansul gazului in butelie : se datoreaza faptului ca nu au asa zisele ''spargatoare de valuri'' (compartimente) in interior.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Eu zic ca ai vreun surub slab. Nu tu, instalatia :mrgreen: .

Eu cand pun contactul mi se pare ca electrovalva face un pacanit prea tare, da' eu stau si intr-o zona linistita, asa ca poate chiar mi se pare.

Share this post


Link to post

Saracul surub... tacane singur :)

Share this post


Link to post

Buna ziua.Am un executive 2005 cu gpl din fabrica. Mergeam cu el subturat, 2000 ture.Mi se parea ca nu are viata in ea, asa ca am fost la baieti in service.Au facut ceva reglaje si am plecat cu ea in probe...fugea de manca pamantul.Am o singura nedumerire : la pornirea la cald trebuie sa calc putin acceleratia altfel porneste de zici ca-i innecata, se balbaie.In rest nu am probleme , sa curat si eu plamanul ?

Share this post


Link to post

...pornirea la cald este pe GPL sau pe benzina?

Share this post


Link to post

pornirea se face pe benzina, apoi trec eu pe gpl...d-aia ma mir si eu.am schimbat si bujiile , am pus bosh cu 4 e.

Share this post


Link to post

Si sa inteleg ca atunci cand pornesti pe benzina iti face problemele descrise?

Share this post


Link to post

bella , face asa numai cand e cald motorul .la rece nu am nici o problema .cei de la service mi-au spus sa calc putin acceleratia ca sa ia mai mult aer.stiu ca la injectie nu ai nevoie sa calci acc. asta ma mira. eu m-am obisnuit asa cu ea dar ma gandeam sa nu am probleme mai tarziu ..

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...