Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

M-am uitat la antigel si nu bolboroseste. Nici fum alb nu imi iese pe esapament. Deloc. Problema e ca e deja a doua oara cand raman fara apa (sau fara o parte din ea) in instalatie si ma gandesc ca n-ar strica sa schimb garnitura de chiulasa. Acum masina pare sa fie ok. Nu imi mai tremura asa mult la relanti. Dar merg cu inima cat un purice...

Acum corect nu ar fi ca majore (cei de la care am cumparat instalatia care este inca in garantie) sa imi plateasca aceasta operatiune ? trist...

Share this post


Link to post

Greu de demonstrat.Incearca sa legi vaporizatorul in serie cu caloriferul de caldura ca sa eviti problemele cu T-urile.

Share this post


Link to post

Am facut omologarea la GPL, cu trecerea in cartea de identitate. Mai trebuie modificat ceva si in talon ? "La drum", cum dovedesti ca instalatia e omologata ? ca doar nu umblu cu CI dupa mine :scarpin:

Share this post


Link to post

In talon apare la observatii.

Share this post


Link to post

Pai si cine face modificarea asta in talon ? tre' sa ma duc eu undeva ? La RAR au scris doar in CI.

Share this post


Link to post

Cred ca o copie legalizata a CI este mai usor de obtinut decat sa stai iar la politie. Eu asa o sa fac...cand or sa ma prinda.

Share this post


Link to post

Exact cum a spus bella se tine la indemana o copie dupa cartea de indentitate.

Share this post


Link to post

La mine apare in talon, la observatii, cum a zis Esperatul. E adevarat ca omologarea am facut-o inainte sa o inmatriculez.

Share this post


Link to post

La majoritatea masinilor daewoo apar mentiunii in talon datorita schimbarii codului culorii.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare: Dimineata pornesc pe gaz (e drept ca porneste la a doua cheie); nu este indicat? de ce?

Share this post


Link to post

Poti avea rateuri in admisie (amestec sarac) din cauza temperaturii inferioara fata de cea de vaporizare a GPL-ului.

Share this post


Link to post

Si cred ca nici membranei nu ii este prea bine cand se porneste direct pe gaz la temp scazute.

 

Parerea mea.

Share this post


Link to post
Am si eu o intrebare: Dimineata pornesc pe gaz (e drept ca porneste la a doua cheie); nu este indicat? de ce?

Bobu, daca pornesti pe GPL direct dimineata nu e nici o problema ca iti porneste la a doua cheie!

Ai grija insa ca se apropie temperaturiile scazute dimineata si atunci am inteles ca nu e prea indicat sa pornesti in acest fel. -nu face bine la membrana vaporizatorului.

 

Tu vrei sa pornesti din prima cheie asa scurt. Dar surpriza nu vrea decat din a doua scurt. E normal. Ideea e ca exista destul de mult aer pe furtune. Tu cum ai pus prima data contactul nu este suficient timp ca aerul de pe furtune sa se combine cu gazul si astfel nu iti pleaca motorul. (Doar ai instalatie GPL clasica si nu secventiala)

 

Daca vrei sa iti plece din prima cheie dimineata -fa in felul urmator:

1. Inainte de a da la demaror. Pui contactul 2 secunde. Iei contactul. Apoi il mai pui inca odata cca 1 secunda si dai direct la demaror. O sa iti merga din prima. Fiindca aerul de pe furtune are in 3 secunde suficient timp sa se amestece cu GPL - cat sa iti pornesti motorul. :) )

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Depinde de instalatie , nu toate deschid electrovalvele la punerea contactului.

Share this post


Link to post
-Rampa injectoarelor ramane uscata cea ce duce infundarea rapida a injectoarelor si chiar blocarea definitiva.

-Trecerea grea pe benzina in mers poate si cu ceva rateuri in admisie.

-Pornirea grea pe benzina dimineata.

 

Am fost la firma care mi-a montat instalatia si am vorbit cu electricianul care mi-a montat releul pe pompa de benzina. Mi-a spus omu' ca pe circuitul benzinei exista o "supapa unisens" si faptul ca el mi-a pus acest releu nu impiedica decat se intoarca benzina pe retur de la injectoare , iar in injectoare exista mereu benzina. Si-a sustinut afirmatia cu faptul ca , daca ar fi cum am spus eu, adica nu exista benzina in rampa injectoarelor , in momentul cand schimb de pe gaz pe benzina in mers masina ar ramane cateva secunde fara benzina timp in care ar trage pompa benzina pana la injectoare, fapt care nu se intampla (constatat si de mine, chiar in depasire daca schimb pe benzina , schimbul se face instant fara nici o scadere de viteza sau putere).

Acum nu stiu ce sa mai cred, daca mai poti explica si altfel ...bine , daca nu se pare ca releul va ramane acolo.

Share this post


Link to post

JAN_1980

 

E adevarat ca releul suspenda functionarea pompei de benzina pe durata cat tu functionezi pe GPL.Precum si ca pe timpul cat tu functionezi pe GPL daca ai releu montat, pompa de benzina este scutita de efort inutil, dar in acelasi timp benzina nu va mai fi plimbata prin rampa de injectie.

De asemenea e adevarat si ca pompa de benzina are o supapa unisens care previne dezamorsarea ei pe perioade relativ medii de neutilizare a pompei de benzina .

 

Imeditat dupa ce pornesti pe benzina si treci pe GPL e adevarat ca mai ai ceva benzina in rampa de injectie.Dar dupa cateva ore de functionare in regim normal aceasta benzina se evapora si trece in forma gazoasa spre rezervor prin furtunul de retur.

De ce? Apoi rampa de injectie si implicit injectoarele sunt supuse in continuu la caldura din compartimentul motor. Aceasta caldura forteaza benzina sa se evapore in rampa de injectie. MAi ales datorita caldurii si benzinei de slaba calitate in procesul de evaporare, anumite gume din benzina se pot depune pe peretii barei de injectie precum si a injectoarelor. La urmatoarele porniri normale pe benzina exista riscul ca straturile de guma/mizerie sa se desprinda si/sau impiedice functionarea normala a injectoarelor.

 

In cazul in care pompa ta de benzina functioneaza normal pe durata mersului pe GPL (deci nu ai releu montat) benzina este recirculata in rezervor si bara de injectie si astfel injectoarele sunt racite !!!

Astfel fenomenul de evaporare si de depunere de gume in bara de injectie va fi mult mai redus. Si deci si riscul ca injectoarele sa se blocheze scade.

 

Acum tu decizi ce este mai convenabil. Sa odihnesti pompa sau sa cumperi alte injectoare peste 2-3 ani. Cam asta este ceea ce se petrece. Esti lamurit? :) >-

Daca tot nu poti lua o decizie asculta si tu sfaturilor lu Ovi_jer -ca a vazut multe pana acum si stie ce vorbeste.

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

OK. Am inteles acum si multumesc de explicatii . Intrebarea este : pot sa scot singur acest releu , nu as mai vrea sa merg 50 km pana la astia la firma ca sa-mi scoata un releu.

Share this post


Link to post

Nu exista releu intrerupere pompa de benzina in vreun kit de instalatie gpl sau asa ceva montat pe vreo masina cu gpl din fabrica.

Releul acela e o gaselnita a montatorilor de instalatii gpl pentru a face un ban in plus pe linga pretul instalatiei.Pe linga asta releul este o piesa importanta in dotarea lor pentru a pacali clientul cu montarea acestuia in locul emulatorului de injectoare.

Rampa injectoarelor ramane goala datorita regulatorului de presiune de pe retur care in regim de relanti sau frana de motor este deschis.Pe principiul vaselor comunicante benzina vine in vasul cel mai jos.Nu e nevoie de cateva secunde pentru a ajunge benzina in rampa pentru ca aceasta este pe tur si ajunge imediat.

Share this post


Link to post

Sfatul meu ar fi sa mai astepti si sa NU iti scoti tu singur releul.

Daca faci asta poate se supara instalatorul si iti pierzi garantia pe instalatie ori montaj. Si oricum nu vei mai putea merge pe GPL fiinda nimeni nu opreste injectoarele in acest timp.

 

Asteapta poate mergi si tu la montator pt o revizie, un reglaj ceva si il pui atunci sa iti faca schimbarea. Nu e asa de simplu.

Daca scoti releul trebuie sa mai scoti ceva bani din buzunar sa iti puna emulator de injectie.

 

Pe ideea ca renunti la releu in favoarea emulatorului - bine ar fi sa iti cositoreasca firele inrerupte de releu pt. ca altfel dai in alte probleme cu contacte imperfecte.

Share this post


Link to post

@sorin77: Eu din cate am inteles, omul vrea sa scoata releul pus pentru intreruperea pompei de benzina nu pe cel pe care il pun hotii astia in locul emulatorului.

Share this post


Link to post
@sorin77: Eu din cate am inteles, omul vrea sa scoata releul pus pentru intreruperea pompei de benzina nu pe cel pe care il pun hotii astia in locul emulatorului.

 

Bella are perfecta dreptate. Am pe masina centrala STAG100 , emulatorul de injectoare + RELEUL pt pompa de benzina si pe acesta vreau sa-l scot pt ca am inteles de la voi ca dauneaza.

Share this post


Link to post

Releul montat pentru intreruperea pompei de benzina primeste masa prin 85 si semnal de la stag 100 prin 86.Ordinea poate sa fie diferita.El intrerupe firul de alimentare al releului pompei de benzina al masinii intre pinii 30 si 87 sau 87a.Firele de vin la ultimii pini trebuie unite intre ele iar primele taiate.

Normal firele de vin la 30 si 87 sau 87a trebuie taiate de unde au fost legate la firul de alimenteaza releul pompei de benzina al masinii si acesta sa fie lipit la loc.

relay.jpg

Share this post


Link to post

Am vazut la vaxxi(la intalnirea din CT) montata o instalatie cu electronica pe ea, dar a lui el are si sonda lambda.

 

Se poate monta asa ceva si pe Espero fara sonda lambda ? Banuiesc ca va trebui sa schimb si vaporizatorul?

 

Si cam la cat duc piesele astea impreuna si ar mai trebui ceva in plus?

 

Partea buna ar fi ca se scapa de rateuri si consumul ar trebui sa fie mai redus... daca banuiesc corect .

Share this post


Link to post

Costa vreo 200 euro electronica stag 100.Nu e nevoie sa schimbi vaporizatorul.Decit sa montezi sonda lambda.

Share this post


Link to post

Am observat la a mea ca nu prea-i place sa trec pe gaz decat dupa ce motorul isi formeaza relantivul normal (800-850 rpm). Dar asta se intampla abia dupa vreo 10 min de mers. Dar eu in timpul asta deja aproape ca am ajuns la work. Cum trebuie sa procedez?

a) sa o las in fiecare dimineata 10 min (poate chiar mai mult) sa se incalzeasca si dupa aia sa trec pe gaz si sa plec

b) sa pornesc cu ea pe benzina (se intampla sa fiu in intarziere) si sa trec pe gaz pe drum, cand vad ca s-a incalzit (asta ar insemna ca am facut aproape tot drumul home-work pe benzina si nu prea-mi convine ca doar pt ce am statia GPL)

c) sa fortez trecerea pe gaz cu motorul rece. Dupa cum ziceam, asta nu prea ii place. Daca o las la relantiv imediat dupa trecerea pe gaz cu motorul rece, moare motorul. Pentru asta am gasit urmatorul antidot: o tin pe la 2000-2500 rpm cam 30 de secunde, si dupa aia pot sa las acceleratia si isi revine la relaltiv frumos. Dar nu stiu cat e de sanatos pt masina.

Edited by M3K

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...