Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Furtunele de alimentare se trag pe sub masina?

 

O instalatie de gpl pt cielo cu rezervor toroidal cam la cat ajunge? pretul final? 350Euro...

 

Pt Galati stie cineva?

Share this post


Link to post

Da, teava de alimentare se trage pe sub masina. In legatura cu pretul, conteaza ce tip de motor are Cielo(Euro/nonEuro). Pentru recomandari in Galati ii las pe altii sa dea detalii.

Share this post


Link to post

Cum spuneam si pe alt topic, am probleme uneori cu incalzirea vaporizatorului... acum am patit-o si datorita faptului ca pierdeam antigel, si era rece gheata incat nu mai intra GPL-ul. Am incercat sa-l desfund/aerisesc, insa fara prea mare succes. Faza e ca e montat cam la misto... si turul si returul se inteapa in aceeasi conducta care duce la calorifer, in acelasi loc si canci circulatie.

 

Ca sa-l desfund/aerisesc am facut o inginerie... am scos unul din furtune si in locul lui am bagat furtunul care aduce apa in vasul de expansiune... iar furtunul scos de pe vaporizator l-am tinut in vas. Super solutia :D S-a desfundat/aerisit instant... apoi le-am pus inapoi si se pare ca s-a rezolvat. Insa tot nu mi se pare ca se incalzeste destul (e cald, insa pot tine mana pe el cateva secunde). In plus, daca scot capacul de la vasul de expasiune, se incalzeste mai repede si mai tare, se pare ca presiunea din circuit il impiedica sa circule apa cum trebuie prin el.

 

Oare pot sa schimb permanent intre ele unul din furtunele de la vaporizator cu cel care "sufla" in vasul de expansiune? Ala care ajunge in vas, de unde vine? :-?

Edited by mr_

Share this post


Link to post

E clar ca nu e in paralel, ci e doar o derivatie a caloriferului. Asa ca, de unde circulatie...

Insa daca infund T-ul ala dublu intre cele doua furtune (total sau macar partial) atunci vaporizatorul devine legat in serie cu caloriferul si ar trebui sa aiba un debit serios (adica toata apa care trece prin calorifer sa treaca prin vaporizator).

Exista probleme daca debitul sau presiunea sunt prea mari?

Share this post


Link to post

Si cand mergi cu caldura oprita cu plamanul in serie?!?

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

Se leaga in paralel.Oprirea caldurii nu inseamna ca apa nu mai circula prin calorifer.Reglajul aer cald-rece se face prin inchiderea unui volet pe traseul de aer si mutarea pe alt circuit.

Share this post


Link to post

Merci de precizare. Chiar am uitat de asta...

Deh, obisnuinta cu harburile da aberatii.

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

Salutare sunt proaspat propietar de Cielo. Am cumparat acum vreo 10 zile un Cielo96 GLE - cu instalatie de gaz. Problema care ma sperie pe mine este urmatoarea: In primele 5 zile sarea pe gaz doar dupa ce o aceleram cateva secunde bune sau imediat ce sarea de 2500 rotatii/minut, iar acum in ultimile 5 zile imi sare aproape instantaneu pe gaz in maxim 5 secunde, fie ca motorul este rece sau cald. Credeti ca este vreo problema, de ce ar face asa si care este solutia problemei mele.

 

P.S Comutatorul de gaz are 2 faze, benzina sau gaz (porneste pe benzina si sare automat pe gaz).

Share this post


Link to post

Am cautat pe forum dar nu am gasit ce imi trebuia mie.

Ideea e ca pana acum imi sarea pe gaz cand trecea de 2500 rotatii/minut (daca nu o turam peste 2500 nu sarea deloc) insa acum imi sare aproape instantaneu undeva la maxim 1500 rot/min. E normal?

 

Nu mai cita mesajul anterior !

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Nu e normal.Ce fel de instalatie ai?Ce scrie pe intrerupator?

Share this post


Link to post

Este model cu sonda lambda?Verifica daca este infasurat bine firul care i-a semnal de pe fisa centrala si daca ai reglaj de turatie trecere pe intrerupator.

Share this post


Link to post

Nu are sonda lambda si am reglaj pe intrerupator. Firul este bine infasurat dar nu are banda de izolier. Azi dimineata mi-a pornit din nou ca inainte (pana nu am acelerato la peste 2500rot/min) nu a vrut sa sara pe gaz.

Share this post


Link to post

Firul nu trebuie sa aiba izolier. Trebuie doar sa fie bine bobinat pe fisa. Butonul de reglaj al turatiei e slab cumva? Se poate roti liber la miscari ale caroseriei (gropi, santuri, sleauri-adica ce gasesti pe strazile din ro)?

Share this post


Link to post

Firul trebuie infasurat de 6-7 ori pe fisa centrala si dat cu banda pentru a nu se desface.Verifica si daca mufa este bagata bine in intrerupator.

Share this post


Link to post

Am fost astazi la revizia de 10.000 km cu Nubira 2 SX GPL (BRC secventiala). Acolo mesterul imi spune ca trebuie curatat filtrul de gaz. OK!

Numai ca pe drum am simtit un miros puternic de gaz in habitaclu. Am oprit si am observat ca filtrul scapa gaz.

M-am intors la service si s-a constatat ca filtrul nu fusese montat bine si avea scapari (destul de mari, am dat drumul la AC si intra numai miros de gaz inauntru). Nu va spun ce senzatie ciudata am avut pe drumul pana la service, simteam ca sunt kamikaze, cu bomba pe roti.

Intrebarea mea e ce se poate face in cazul in care la drum voi simti din nou scapari de gaz? (sper sa nu, dar acum stau pe ganduri). E suficient daca se inchide robinetul de la butelie?

Si inca una, in legatura cu filtrul de gaz. Cam care e perioada de inlocuire a acestuia?

Intreb aici deoarece incompetenta in service-urile Daewoo e in floare (nimeni nu a putut da un raspuns) iar in cartea masinii nu se precizeaza nimic despre instalatia de gaz din dotare. Personal sunt satul de afirmatii de genul "e ceva nou pentru noi"; am fost in 3 service-uri Daewoo si nicaieri nu am gasit soft pt. diagnoza gpl Nubira 2 (inca nu a fost distribuit); atunci oare de ce le vand daca nu pot asigura service? Dar asta e cu totul alta problema.

Share this post


Link to post

Pe butelie este o electrovalva care deschide numai daca motorul merge pe gpl.O sa miroase cateva minute pina iese tot gazul de pe conducta in cazul in care sant scapari mici.Deci daca mergi pe benzina gazul este off.Filtrul decantor se curata la 20-30k km si tot atunci se face si o purjare a vaporizatorului pentru a elimina mizeria acumulata.

Share this post


Link to post

@ovi_jer: scaparile se manifestau si dupa 2 ore. Cu motorul oprit scapa gaz (se auzea cum sfaraie si mirosea). Dupa 2 ore m-am intors la service, dar inainte am ridicat capota: sfaraitul era prezent, e adevarat ca nu la aceeasi intensitate. Gandesc ca in decurs de 2 ore s-a scurs mult mai mult gaz decat ce aveam pe conducte.

Share this post


Link to post

Nu ar trebui.Posibil sa nu inchida valva de pe butelie bine sau pierderea era foarte mica si a durat mult.

Share this post


Link to post

- Am sa ma uit maine la acel buton de reglaj sa vad cum este. Astazi am fost la R.A.R si vreau sa va spun ca imediat cum am plecat a inceput sa miroasa infernal a gaz si miroase si acum la compartimentul motor. Nu stiu de ce face asa ..dar miroase ingrozitor...Mi-or fi umblat meseriasi de la R.A.R pe la ceva...?

Edited by corcotoi26

Share this post


Link to post

Salutare! Sunt nou pe aici, deci va rog sa-mi scuzati stangaciile inerente unui inceput. Am un espero 1.8CD din'98 si din cand in cand am rateuri in filtrul de aer. Ultima data am gasit desprinse clemele si am observat ca filtrul nu era prins pe caroserie decat in doua suruburi, iar tubul de plastic de la admisia de aer era scos din contra aripa. Intrebarea mea este: ce influenta are admisia aceea de plasic si cu ce anume face legatura in jos? (o ramura pleaca direct in contraaripa si o ramura pleaca in jos)

Share this post


Link to post

Amestec sarac >>rateuri in admisie; carcasa filtrului de aer trebuie sa fie prinsa in toate clemele, altfel bagi praf in motor.

Share this post


Link to post

Nu numai amestecul sarac duce la rateuri in admisie.Apar si in cazul unor fise care dau intreruperi.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...